RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Admiral II
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=63928
Stránka 11 z 13

Autor:  ZIPP [ pát 19.01.2018 12:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

tomashr píše:

Ono je to trochu jinak, je to podobná situace, kterou nastala po nástupu hodně lehkých F5J, kde také pořád roste vzepětí. Mimochodem některé dnešní F5J s plnou mechanizací křídla mají vzepětí dokonce VĚTŠÍ než Admirál!
Tohle ale přinese jednu zásadní změnu, která spočívá v tom, že ač má model křidélka, tak pořád zůstane dominantním prvkem řízení směrovka! Křidélka se používají spíš opačně, tedy jako "kontra" ven ze zatáčky, výsledkem je, že dokážeš hodně malou zatáčku, ale s poměrně malým náklonem. Musí se to naučit a je poměrně nezbytné umět řídit s použitím obou rukou, tedy směrovka a křidélka jako samostatný prvek, z minulosti oblíbená klasika se spřažením pomocí mixu opravdu moc nefunguje.
Docela bych se vsadil, že by to fungovalo i u Admirála, nicméně osobně bych to asi nedělal, kouzlo tradičního modelu to dost naruší.

Tímto způsobem ovládání se vylučuje skluzová, nebo výkluzová zatáčka. Kdo někdy pilotoval skutečné éro, větroň, tak ví o čem mluvím. Při špatně provedené zatáčce je velká pravděpodobnost, že v té nejneočekávanější chvíli vás osloví vývrtka....o to většinou blízko nad zemí. A proč...protože při výkluzu ztratíte rychlost a při skluzu se pěkně sklouznete po křídle až do země. :wink:

Autor:  TomasC [ pát 19.01.2018 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Ač větroně příliš nelétám, tak si dovolím poznámku. Přenášet 100% principy z Blaníka na model moc nejde. V Blaníku je pořadí život, letadlo, papíry. V modelu o život nejde, model moc nestojí a papíry se neřeší. Jediným požadavkem je výkonnost.
Když výkluzová zatáčka na malém poloměru s malým náklonem modelu přinese efektivnější využití příslušné termiky, než důsledná disciplína s kuličkou/ručičkou, tak je taková zatáčka ta žádoucí.
Samozřejmě, že je nutné umět obojí, jinak se to těžko porovnává.

Autor:  tomashr [ pát 19.01.2018 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Přesně jak píše tomasc plus ještě jedna poznámka z praxe...
To, co jsem popisoval já, funguje perfektně u lehkých modelů se zatížením pod 20g/dm2, přišlo se na to právě po vzniku kategorie F5J, která umožnila odlehčení modelů. Naopak piloti s mnoha lety praxe v F3J docela trpí, byli zvyklí na modely sice lehké, ale přeci jen ne až tak moc a už u nich je rozdíl patrný. Nicméně ale obecně to posílení role směrovky se hodí všeobecně a je docela vhodné se to naučit.
Admirál se dá pod kilo postavit zcela jistě a plochy má docela dost, proto si myslím, že by u něj tyto postupy také v mezích možností fungovaly dobře.

Autor:  albisko [ pon 14.05.2018 13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Admirál 2 v 2/3 velkosti

Přílohy:
32169096_1064304680386925_3623238843311849472_n.jpg
32169096_1064304680386925_3623238843311849472_n.jpg
[ 120.98 KiB | Zobrazeno 8476 krát ]

32205771_1064304757053584_5539094265088442368_n.jpg
32205771_1064304757053584_5539094265088442368_n.jpg
[ 74.17 KiB | Zobrazeno 8476 krát ]


Autor:  Sagitt62 [ čtv 20.12.2018 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Ahoj všem,pánové.
Tak jsem se včera také stal majitelem Admirála II – tedy zatím jen výřezů. (Díky moc,“jyrry“!! )
Uznávám,že jsem „nukleární vepř“,ale éro bych chtěl mít motorizované. A teď, jak,jsem se dočetl asi i „okřidélkované“ (tuplovaný nukleární vepř). A aby to nebylo málo,napadla mě kacířská myšlenka: co takhle vzepětí do jednoduchého „V“,nebo podstatně menší sklon uší? Zkoušel to někdo? „B2studio“?
„tomashr“:promiň,slibuju,že pak udělám i retrokřídlo… :)
Také bych chtěl poprosit „kozlika327“: Měl jsi obě varianty motorizace,pylon i špici. Co se ti,prosím,jevilo jako lepší? (klouzavost,mot.let) Také bych uvítal víc info k tomu motoru ve špici,tedy spíš k vrtuli-rozměr,trámec,kužel,vyosení… Předpokládám,že údaje „Stříďák Turnigy 2822/1450KV + regl.20A,vrtule 8x6, lipol 3S/1300“ platí pro verzi pylonovou.
A kdyby byl nějaký náčrt umístění mot. přepážky,to by byl přímo malej ..no,ten Řek… Jo,Orgasmus! :lol:
Díky za reakci a nekamenujte mě,pantátové,hned… :oops:
S62

Autor:  Křesi [ čtv 20.12.2018 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Ahoj
Mrkni sem ohledně narovnání křídel...Nebo napiš přímo majiteli.Určitě zodpoví všechny otázky...
Já jsem jen majitelem Admirála bez motoru a s křídly jako originál...
Kód:
https://www.rcalbum.cz/model/5938-admiral-2.html

Autor:  Sagitt62 [ čtv 20.12.2018 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Dík za echo,"kresi". Ale odkaz jaksi nefunguje. Je tam jen tvůj AII a pak nějakého carlose,a to je taky klasika... :cry:
S62

Sorajda,kecám,už ho mám!!!

Autor:  Křesi [ čtv 20.12.2018 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Sagitt62 píše:
Dík za echo,"kresi". Ale odkaz jaksi nefunguje. Je tam jen tvůj AII a pak nějakého carlose,a to je taky klasika... :cry:
S62

Sorajda,kecám,už ho mám!!!

:D

Autor:  Sagitt62 [ pát 21.12.2018 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Díky za tip,"křesi" /"kresi"?/!
Mail autorovi úpravy odeslán,snad se ozve.
S62

Autor:  Symplex [ sob 22.12.2018 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Ten Admirál z odkazu je nějaká samodomo zmr. Originál jsem měl, klasicky ušatý větroň, řírená směrovka špagpmatikem pomocí soupravy Mars. To je ale minimálně 35 let.

Autor:  AVALON57 [ sob 22.12.2018 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Přidej! 35 let je málo, doba jeho největší slávy je před 45 lety, měl jsem v popisované sestavě, Mars + špagomatik Igla, na plochou baterku - a jak jsme si lítání užívali :-)))

Autor:  Sagitt62 [ pon 07.01.2019 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Chlapci,s "plovoučkou" nemám pražádné zkušenosti - jen předpokládám,že výchylky budou menší,než při klapce,kolik asi? A chtěl bych se optat,jaké se vám osvědčilo řešení ovládání: bowden na houpačce vpředu/vzadu? Servo (JX servo PS-1109MG) v trupu pod křídlem nebo v ocasu? Admirál bude motorizovaný,takže vyvážení...? Za příp. fotky taky předem díky! :D
S62

Autor:  Sagitt62 [ pát 11.01.2019 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Ahoj všem!
Tak nikdo se neujme laika obecného…? :(
Tak zkusím být konkrétnější: myslíte,že to bude takto fungovat/viz obr./? Nebo mám:
- seříznout směrovku a bowden táhnout k zadní části houpačky
- posunout osu otáčení /kyvu/ víc dozadu a bowden nechat vpředu
Případně to celé překopat,do VOP vsadit servo+udělat klapku a celek dát napevno.
Při pátrání po bodu uchycení táhla plovoucí výškovky-nic jsem nenašel,ale zato jsem někde narazil na „značné aerodynamické síly“ které na plovoučku údajně působí… A teď mám bobany,jestli takto plánované uchycení táhla/vedení bowdenu je vůbec reálné. Tahat by to mělo servo PS 1109MG…
Díky za echo. S62

Přílohy:
táhlo det.jpg
táhlo det.jpg
[ 68.54 KiB | Zobrazeno 6775 krát ]

celek.jpg
celek.jpg
[ 88.63 KiB | Zobrazeno 6775 krát ]

bowden v trupu.jpg
bowden v trupu.jpg
[ 82 KiB | Zobrazeno 6775 krát ]


Autor:  Křesi [ pát 11.01.2019 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Čus.Já si myslím že to takto stačí...Já mám obyčejný malinkatý servo ve směrovce a hejbe jenom malou klapkou.Ten admirál lítá fakt suprově...Ani nevím jestli tu VOP používám když lítám na svahu...:-)
M.

Autor:  Sagitt62 [ pát 11.01.2019 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Admiral II

Díky za echo.
Jasně,na klapku a bez bowdenu -prcek. Já se bojím,co s tím bude dělat ta plovoučka... Ale dám na rady-ochotně. S plavací vejškovnicí jsem nikdy nic neměl,takže jsem blbej jako pučtok... :( S62

Stránka 11 z 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/