Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 19.01.2018 12:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2007
Příspěvky: 1076
Bydliště: ŽATEC
Obrázky: 0
tomashr píše:

Ono je to trochu jinak, je to podobná situace, kterou nastala po nástupu hodně lehkých F5J, kde také pořád roste vzepětí. Mimochodem některé dnešní F5J s plnou mechanizací křídla mají vzepětí dokonce VĚTŠÍ než Admirál!
Tohle ale přinese jednu zásadní změnu, která spočívá v tom, že ač má model křidélka, tak pořád zůstane dominantním prvkem řízení směrovka! Křidélka se používají spíš opačně, tedy jako "kontra" ven ze zatáčky, výsledkem je, že dokážeš hodně malou zatáčku, ale s poměrně malým náklonem. Musí se to naučit a je poměrně nezbytné umět řídit s použitím obou rukou, tedy směrovka a křidélka jako samostatný prvek, z minulosti oblíbená klasika se spřažením pomocí mixu opravdu moc nefunguje.
Docela bych se vsadil, že by to fungovalo i u Admirála, nicméně osobně bych to asi nedělal, kouzlo tradičního modelu to dost naruší.

Tímto způsobem ovládání se vylučuje skluzová, nebo výkluzová zatáčka. Kdo někdy pilotoval skutečné éro, větroň, tak ví o čem mluvím. Při špatně provedené zatáčce je velká pravděpodobnost, že v té nejneočekávanější chvíli vás osloví vývrtka....o to většinou blízko nad zemí. A proč...protože při výkluzu ztratíte rychlost a při skluzu se pěkně sklouznete po křídle až do země. :wink:

_________________
Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 19.01.2018 14:11 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8050
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
Ač větroně příliš nelétám, tak si dovolím poznámku. Přenášet 100% principy z Blaníka na model moc nejde. V Blaníku je pořadí život, letadlo, papíry. V modelu o život nejde, model moc nestojí a papíry se neřeší. Jediným požadavkem je výkonnost.
Když výkluzová zatáčka na malém poloměru s malým náklonem modelu přinese efektivnější využití příslušné termiky, než důsledná disciplína s kuličkou/ručičkou, tak je taková zatáčka ta žádoucí.
Samozřejmě, že je nutné umět obojí, jinak se to těžko porovnává.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 19.01.2018 14:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 4112
Přesně jak píše tomasc plus ještě jedna poznámka z praxe...
To, co jsem popisoval já, funguje perfektně u lehkých modelů se zatížením pod 20g/dm2, přišlo se na to právě po vzniku kategorie F5J, která umožnila odlehčení modelů. Naopak piloti s mnoha lety praxe v F3J docela trpí, byli zvyklí na modely sice lehké, ale přeci jen ne až tak moc a už u nich je rozdíl patrný. Nicméně ale obecně to posílení role směrovky se hodí všeobecně a je docela vhodné se to naučit.
Admirál se dá pod kilo postavit zcela jistě a plochy má docela dost, proto si myslím, že by u něj tyto postupy také v mezích možností fungovaly dobře.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz