Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: čtv 11.05.2017 20:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 545
Bydliště: okr.Vyškov
Moje řeč. :)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 8:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4433
Standa Stuchlý píše:

motor na pylonu musí být potlačený i vyosený stejně, jako by byl v čumáku. Když si jej vyosíš nahoru, nezapomeň si nasadit přilbu a pořádně stáhnout půlky. Výškovkou to neuřídíš, pokud budeš mít model trochu namotorovaný. U slabého motoru je to jedno, ten nebude mít sílu model převrátit, ale i tak přijdeš o většinu dopředného tahu.

Jednoduše popsané je to třeba tady: http://www.rc-zoom.cz/kratce-a-prehledn ... ni-motoru/


Píšeš nesmysl, sorry...
V tebou odkázaném článku o pylonu není ani tečka. Pokud si síly pro tuto situaci nakreslíš jak v článku, tak ti u pylonu přibyde dost zásadní bod, totiž klopný moment, mohu tě ujistit, že u modelu s motorem "nahoře" je často cítit už v ruce. Pokud motor na pylonu potlačíš jako ve špici, tak se tento efekt ještě zesílí. Intenzita tohoto vlivu záleží na více okolnostech (výška pylonu, poloha vůči těžišti, hmotnost motoru atd.), ale je tu zcela bez diskuse. Ve výsledku by motor na pylonu určitě měl být maximálně v nule, ale často skutečně nahoru, nikoli potlačený jako u motoru v ose (v čumáku). Samozřejmě slovo nahoru znamená "o trošku" nahoru, pokud by to někdo vyosil vzhůru ve stylu "vektorování tahu", tak pak se také k přilbě přikláním, ale nějaký extrém ve stylu více než 5 stupňů by snad nikoho nenapadl.

Mimochodem ve starší literatuře z doby, kdy byly motory na pylonu daleko častější než dnes, se toto najde popsané mockrát, není to nic objevného :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 8:35 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.3.2004
Příspěvky: 74
Bydliště: Havlíčkův Brod
Standa Stuchlý píšemotor na pylonu musí být potlačený i vyosený stejně, jako by byl v čumáku. Když si jej vyosíš nahoru, nezapomeň si nasadit přilbu a pořádně stáhnout půlky. Výškovkou to neuřídíš, pokud budeš mít model trochu namotorovaný. U slabého motoru je to jedno, ten nebude mít sílu model převrátit, ale i tak přijdeš o většinu dopředného tahu.

Sorry, měl jsi někdy motor na pylonu?? Je to úplně obráceně, přesně tak jak píše Tomashr. Pokud by jsi motor na pylonu potlačil, tak neodstartuješ :mrgreen: neutáhneš to při silnějším motoru ani vejškovkou.. :mrgreen: empiricky několikrát vyzkoušeno - na pylonu VŽDY plusové vyosení, tj nahoru. Jak moc? jako v případě motoru v čumáku potlačuješ - podle síly motoru, seřízení modelu atd, ale na pylonu VŽDY NAHORU


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 8:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2010
Příspěvky: 1713
Bydliště: Palkovice
no, přesvědčovat tě nebudu. Větroně s pylonem jsem provozoval několik let s motory MVVS 1,5 - 3,5. A pamatuji se, že ten první, kdy jsem si myslel stejně jako Ty, že motor musí tahat nahoru, mi skončil naštěstí jen kousek za zády. A netrvalo to ani 2 sekundy.

Je to Tvůj model, dělej jak myslíš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 8:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4433
Standa Stuchlý píše:
A pamatuji se, že ten první, kdy jsem si myslel stejně jako Ty, že motor musí tahat nahoru, mi skončil naštěstí jen kousek za zády. A netrvalo to ani 2 sekundy.


Takhle situace podle mého názoru nastat může v případě, že jednak vyosení přeženeš a zároveň s tím máš blbě seřízení. Buď vyložená chyba, kdy by model v kluzu silně houpal, ale problém může být i situace s těžištěm hodně vpředu a tedy velkým úhlem seřízení. Pak by u motoru ve špici bylo nutné potlačení dolů opravdu výrazné a omezí to i klopný moment pylonu. Klidně ti věřím, že se ti to stalo, příčina ale byla prakticky jistě jinde, než sis zafixoval.
U korektně seřízeného modelu je to ale skutečně tak, jak píšu, tohle je ověřeno nesčetněkrát.
Pravdu prostě nemáš, tohle není téma k diskusi, ale zjevně omyl nepřiznáš :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 8:54 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.3.2004
Příspěvky: 74
Bydliště: Havlíčkův Brod
nesmysl...
Přesně jak píše Tomashr. Pokud se bavíme o vyosení v řádu stupňu a ne desítek stupňů :lol: (v praxi 1-3 st nahoru) tak se žádná eskapáda nemůže konat. Pokud máš teda i správně těžiště. Vyzkoušeno nesčetněkrát s detoňáky, žhavíky i elektro... někde jsi udělal chybu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 8:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2010
Příspěvky: 1713
Bydliště: Palkovice
proč bych omyl nepřiznal? Každý větroň je jiný a chyba klidně mohla být. je to již drahno let. Měl jsem větroně s plovoucí výškovkou, která byla docela nízko. Nebylo to T řešení ocasních ploch. Ale že by houpaly, to myslím ne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 14:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 346
Obrázky: 0
Samozřejmě Tomáš má pravdu,tebou popisovaná situace mohla nastat a stávala se u kluzáků na kterých byl hodně klenutý profil staré A1 nebo podobné variace opatřené RC , kdo si pohrával ještě ze starými jednokanály jimiž osadil tyhle modely měl podobné zážitky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: úte 26.12.2017 21:05 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.10.2017
Příspěvky: 17
Bydliště: Banská Bystrica (Sk)
Má niekto na A II krídelká ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: úte 26.12.2017 21:14 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 27.12.2013
Příspěvky: 31
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 1
B2studio píše:
Má niekto na A II krídelká ?

Já měl...A zrušil...Tupý a moc nefungovali....Teď lahoda...Dneska jsem byl na pár letů...


Přílohy:
DSC_0821.JPG
DSC_0821.JPG [ 109.15 KiB | Zobrazeno 1103 krát ]

_________________
khmm.cz
QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,BLANÍK,SOKOL...
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: úte 26.12.2017 21:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.10.2017
Příspěvky: 17
Bydliště: Banská Bystrica (Sk)
Boli malé?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: úte 26.12.2017 21:28 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 27.12.2013
Příspěvky: 31
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 1
B2studio píše:
Boli malé?

To ani néé...Ale na ušatém křídle moc nefungují...Asi by se muselo křídlo srovnat do jednoduchého vzepětí...


Přílohy:
IMG_20170824_162555.jpg
IMG_20170824_162555.jpg [ 73.23 KiB | Zobrazeno 1091 krát ]

_________________
khmm.cz
QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,BLANÍK,SOKOL...
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: úte 26.12.2017 23:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.10.2017
Příspěvky: 17
Bydliště: Banská Bystrica (Sk)
napriek porušeniu " Retro sentimentu" budem uvažovať o krídelkách a prípadnom zmenšení sklonu uší ... vďaka za inšpiráciu a radu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: stř 27.12.2017 13:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2007
Příspěvky: 1092
Bydliště: ŽATEC
Obrázky: 0
A co takhle využít "nefunkční křidélka" jako rušiče vztlaku? :wink:

_________________
Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: stř 17.01.2018 10:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4433
Křesi píše:
To ani néé...Ale na ušatém křídle moc nefungují...Asi by se muselo křídlo srovnat do jednoduchého vzepětí...


Ono je to trochu jinak, je to podobná situace, kterou nastala po nástupu hodně lehkých F5J, kde také pořád roste vzepětí. Mimochodem některé dnešní F5J s plnou mechanizací křídla mají vzepětí dokonce VĚTŠÍ než Admirál!
Tohle ale přinese jednu zásadní změnu, která spočívá v tom, že ač má model křidélka, tak pořád zůstane dominantním prvkem řízení směrovka! Křidélka se používají spíš opačně, tedy jako "kontra" ven ze zatáčky, výsledkem je, že dokážeš hodně malou zatáčku, ale s poměrně malým náklonem. Musí se to naučit a je poměrně nezbytné umět řídit s použitím obou rukou, tedy směrovka a křidélka jako samostatný prvek, z minulosti oblíbená klasika se spřažením pomocí mixu opravdu moc nefunguje.
Docela bych se vsadil, že by to fungovalo i u Admirála, nicméně osobně bych to asi nedělal, kouzlo tradičního modelu to dost naruší.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz