Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 30.10.2013 15:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 238
Bydliště: Hodonín/Brno
No, je fakt, že těžiště je další věc, u které si nejsem jistý...ale mělo by hádám být zhruba tak, jak jsem ho doplnil do nákresu, možná trochu víc dopředu...
A jo, s tou hmotností jsem asi přestřelil (nebo spíš nedostřelil) :)
EDIT: Při odhadu jsem vycházel z toho, že můj dvoumetrový termický elektrovětroň v kostře (bez potahu) vč. 73g motoru, 3S 2,2Ah aku, serv, vrtule, reglu měl 806g...V tom "rogale" budou jen 4 serva, 4S NiMH 1300mAh a přijímač...

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Naposledy upravil Rocky_MK dne stř 30.10.2013 17:59, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 30.10.2013 17:20 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2828
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Rocky_MK píše:
No, je fakt, že těžiště je další věc, u které si nejsem jistý...ale mělo by hádám být zhruba tak, jak jsem ho doplnil do nákresu, možná trochu víc dopředu...
A jo, s tou hmotností jsem dost přestřelil (nebo spíš nedostřelil) :)


... na zaklade ceho si urcil polohu teziste?

PS. obcas se koukni do SZ ,pripadne si je muzes i precist. :wink:

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 30.10.2013 17:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 238
Bydliště: Hodonín/Brno
Na základě zavěšení pilota na podobném křídle...na srozuměnou, je mi jasné, že jsem si vzal na sebe velké sousto, ale zatím jen sbírám rozumy, informace, nápady a budu se po kouskách snažit dávat dohromady plánek.
A SZ čtu, ovšem za předpokladu, že jsem online, že jo...

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2013 20:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 238
Bydliště: Hodonín/Brno
Tak jsem si postavil malé házedýlko pro určení těžiště. Je o něco málo víc vepředu, než jsem odhadoval. Viz moje rcalbum.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013 20:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2011
Příspěvky: 447
Bydliště: Ružindol,SK
Obrázky: 9
sice staršie tema, v modelari1980/12 je rogalo s pevním krídlom


Přílohy:
rogalo.JPG
rogalo.JPG [ 32.26 KiB | Zobrazeno 1430 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013 21:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 282
Ahoj Rocky,

normalne sa pohybujem len v casti DLG,F3K. Ale nazov vlakna ma zaujal pretoze dlhe roky lietam rogala, som technik a instruktor (to pisem len preto aby si vedel ze netliacham)...

Hned od zaciatku na to ides zle. Rogalo - zavesny klzak a vetron su dve uplne odlisne veci. Aerodynamicky, koncepcne, materialmi atd atd. Preto rozmyslat o vetroni tvaru rogala je uplna BLBOST. Prepac ak som trochu moc uprimny ale snazim sa ta vystrihat pred zlou cestou :)
1. Rogalo je samokridlo. Samokridlu zabezpecuje stabilitu autostabilny profil. U rogala je to este sipovitost spojena s negativnym prekrutenim kocov kridla.
2. rogalo je riadene zmenou polohy taziska a zmenou geometrie - je flexibilne pri presuvani taziska. Rogalo nema a nesmie mat ziadne aerodynamicke riadenie.
3. Vyskovka ktoru pouziva napr. Karel Haman na svojich klzakoch a ktoru vidis na obrazku Mirka Pavelku nieje vyskovka! Je to "plutvicka" alebo klapka ktora je otocne uchytena takze pocas normalneho letu nema ziadny zmysel. Funguje len v pripade tumblu, resp. obrateneho lopingu ako stabilizacny prvok - vtedy "zaberie" jej spodny doraz. Je tam vlastne na to aby klzak nemusel mat tak velke prekrutenie.
4. Ano, su "rogala" s pevnou konstrukciou (rigid wings - je to ina FAI kategoria) ktore niesu flexibilne a riadenie je ciastocne alebo plne aerodynamicke. Ale stale su to samokridla bez chvostovych ploch.
5. Ked das koncepcii vetrona (kridlo, vyskovka) tvar kridla rogala tak jej zbytocne uberas velku cast vykonu a v podstate aj niektorych prijemnych letovych vlastnosti.

Na tvojom mieste by som uvazoval len nad tymito troma moznostami:
- rogalo - naozaj flexi konstrukcia ktoru mozes zlozit ako dazdnik. Ak chces tak ti pomozem s navrhom. Ale musi to byt riadene taziskom
- rigid wing Swift - toto spojenie si daj do Googlu
- klasicky vetron tak ako ma aj vyzerat

Dufam ze som ti pomohol a trochu objasnil veci.
Pozdravujem


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 14:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 238
Bydliště: Hodonín/Brno
Ahoj diri,
děkuju za vyčerpávající odpověď. Nevím, nakolik detailně jsi četl tohle vlákno a nevím, nakolik konkrétně a jasně se vyjadřuji
ve svých příspěvcích já (z pohledu ostatních uživatelů), ale mám dojem, že si nerozumíme a rád bych osvětlil svůj záměr - samozřejmě
připouštím, že mé předchozí příspěvky nemusí tento záměr zcela přesně vystihovat.
Z tvého příspěvku usuzuji, že máš za to, že se snažím postavit model, který bude v podstatě rogalo s rogalovým křídlem a autostabilním
profilem a ocasními plochami. Není tomu tak!
1) To, co chci postavit, je větroň (nebo spíše elektrovětroň, verzi gumicuk jsem zcela zavrhl - v takovém případě by samozřejmě byl čumák prodloužený před křídlo a byl by v něm motor a sklopka), který bude mít s rogalem přibližně společný
akorát půdorys a šípovitost křídla - tedy křídlo protažené až do čumáku. Bude upevněno na trupové gondole, z které bude vycházet nosník ocasních ploch,
které asi budou ve V-uspořádání. A poslední věc, kterou bude mít s rogalem tento model ještě společnou, je hrazda s pilotem. Mým cílem
je postavit model, se kterým budu moct létat jako s větroněm, ale ve vzduchu bude vypadat jako rogalo. Nebude koncipován jako samokřídlo. Počítám s tím, že křidélka budou muset být dost hluboká vzhledem k velké hloubce křídla.
2) Vím, že ta výškovka na Reliefovi, není ve skutečnosti výškovka, byť se jí tak hovorově říká, ale pouze aerodynamická brzda. Já jsem
ji tady uvedl jako příklad tvarové, nikoli funkční podobnosti.
3) Fotky Rigid wings swift jsem už někdy viděl, nijak mě to ale nebere.
4) Dost dobře nechápu, o co se připravím, když v podstatě jen protáhnu střed náběžné hrany až k čumáku. Je mi jasné, že hrazda a
hlavně pilot bude klást odpor, ale tvar pilota podřídím aerodynamičnosti a pokud by velmi výrazně ovlivňoval kluz modelu, mohu přinejhorším
hrazdu a pilota sundat úplně a sedat na břicho. Jinak počítám s ostruhovým podvozkem - dvě hlavní kola umístěna v rozích hrazdy
(podobně jako výcviková rogala) a ostruhové kolo na konci "pytle", tedy v místech, kde by měl v reálu pilot špičky nohou. Je mi jasné,
že přistání na takto navržený podvozek nejspíš budou poměrně složitá díky nepříliš velkém rozchodu a rozvoru kol vzhledem k rozpětí křídla a
jeho ploše, ale elegantnější a lepší řešení mě zatím nenapadlo. Mám k dispozici rovnou asfaltovou dráhu, do trávy sedat nebudu - snad.

Když se vrátím k profilu křídla - bude zhruba takový, jako v příloze. A omlouvám se za pozdní reakci, neotevřel jsem toto vlákno už nějaký čas a nevšiml jsem si nového posledního příspěvku.


Přílohy:
profil.png
profil.png [ 3.3 KiB | Zobrazeno 1346 krát ]

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 10:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 282
Rocky,

No, asi som pochopil o co ti ide. Chces postavit v podstate vetron v tvare rogala - a tomu vsetko podriadit. Nechcem ta nijak odhovarat ani kazit tvoju radost zo stavby. Bude to zaujimave, pekne a bude to tiez lietat. Ku bodu 4. Zvacsenim hlbky a sipovitostou prides o cast vykonu a zrejme aj o prijemne vlastnosti v kruzeni ale to zrejme nieje pre teba dolezite. Drzim palec a daj info ked to bude lietat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 13:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 238
Bydliště: Hodonín/Brno
diri píše:
...a zrejme aj o prijemne vlastnosti v kruzeni ale to zrejme nieje pre teba dolezite.

Děkuju, konečně nějaká nová, konkrétní informace. Tohle jsem doopravdy nevěděl. Samozřejmě, že to pro mě důležité je, a to dost, když s tím chci především létat termiku. Uvažoval jsem stylem "bude to mít velkou plochu, malé plošné zatížení a "termický" profil, tak to musí klouzat hezky"...
Kdybych tedy zmenšil hloubku křídla (kořenové žebro je teď dlouhé 60cm) a šípovitost (úhel si z hlavy nepamatuju), bude to lepší?

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 15:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2011
Příspěvky: 438
Blog: Zobrazit blog (1)
Rocky,
zbytečně vynaložená energie na takovýto stroj. Už i ten profil nosné plochy není nic moc.
Nemůžeš očekávat nijaké solidní výkony.
Ale proti gustu, žádný dišputát.
J.Lněnička


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 19:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 282
Rocky,

Si neodbitny :)
Ak ti ide o vykony tak zvol nejaky overeny profil a platformu (podorys) ale to sa vratis ku "klasickemu" klzaku. p. Lnenicka ma ako vzdy pravdu.
S tou hlbkou a sipovitostou je to o dost komplikovanejsie ako to vyzera a je to na dlhsiu debatu...
Ale vo vseobecnosti... ked zvacsis stihlost tak budes mat vacsiu klzavost (do urcitej hranice , Re cislo) a ako som pisal predtym tak sipovitost je na rogale len koli tomu ze je to samokridlo. Ked ju zmensis tak zvysis ako vykon tak aj vlastnosti v kruzeni.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 22:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 238
Bydliště: Hodonín/Brno
Dobře, dík za poučení :) fakt jsem si na sebe vzal velké sousto. Jen jsem prostě chtěl něco, co ve vzduchu bude vypadat jak rogalo a přitom to půjde řídit jako větroň s klapkami a křidélky...
Asi to fakt nebudu komplikovat a radši si postavím Bird of Time, také se mi hrozně líbí. A pokud by na něj nešly udělat křidélka a klapky (ponechal bych jednoduché mírné vzepětí do V), tak něco jiného třímetrového, co klapky a křidélka už má.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 22:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2011
Příspěvky: 438
Blog: Zobrazit blog (1)
Nebudeš s tím tolik zklamaný.
J.Lněnička


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.09.2017 15:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2518
Obrázky: 1
Nevím jak sem příspěvek bude zapadat (navíc po čtyřleté pauze).
Nosná plocha TŘI ŠPEJLE (LAŤKY) + FOLIE . Ve velmi zjednodušené podobě. Pochopitelně další nezbytnosti
1)INSPIRACE (z videa co se mi líbila) cca prvních 15 s videa
https://youtu.be/Mo0uooXd-4c
Střední špejle níž než ty krajní + dvě vzpěry . A něco jako podvěšená gondola s RC výbavou a kormidly.
2) Nosnou plochou podobný GUMÁK - méně klenutý profil
DIY Rubber Band KITE Plane - How to Make a Rubber Band KITE Plane
3) Tři laťky včetně (4.)vzpěry v rovině. Na svislé laťce druhá vodorovná s kormidly a RC výbavou + podvozek.
Ivo Prokop - model rogala, návod, r. 2010
4) (Připravovaná) Stavebnice "EL rogalo" inspirovaná modelem Ivo Prokopa
EL rogalo
http://www.rc-kmodel.cz/EL-Rogalo-d56.htm?tab=description
RC Mania - Hiesbök - El Rogalo
5) PRAVÁ RC ROGALA - Těm se nechci věnovat.
1:5 Scale RC Hang Glider Pilot Tow Dolly Take Off
- Chtěl bych použít "ROGALOVOU NOSNOU PLOCHU" v kombinaci s řídícími plochami KLUZÁKU, 1) až 4)
a projít kroky HÁZEDLO, VOLNÝ elektro-MODEL, RC elektro-MODEL .
DOTAZ:
Jaké lze očekávat rozdíly (z hlediska auto-stability) z hlediska volby A) velikosti "PROVĚŠENÍ" volného "potahu"
B) tvar Vé, střed plochy pod okraji, C) obrácené Vé, střed výš než kraje, D) střed a kraje v rovině
- Hand Glider (HG)
Historie-vývoj od klouzavosti 1:3 až 1:10 a CERTIFIKACE-LETADLO "officials assigned HG aircraft registration"
Links to Rogallo hang gliders


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz