Autor |
Zpráva |
jyrry
|
Napsal: stř 03.09.2014 8:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
LV píše: ... A prečo sa neopýtaš tam, kde to vzniklo? Protože A.N.L.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 03.09.2014 8:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: stř 03.09.2014 20:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Na MojeHobby v oddílu Bezmotorový let běží stejná debata, trochu s rozdílnými názory. Ten "fedor" jsem já. Já používám E205 podle vzoru kolegy v práci F. Bayera, který s ním vyhrál v letech 1980 a 1981 mezin. soutěž F3B v Popradu.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: pát 05.09.2014 19:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
dnes som hodil stúpanie a hneď sa chytil v termike a lietal a lietal...... zalena je napetie na vyhnitej Lipolke - je vidieť zapnutie motora.....
Přílohy: |
corel.jpg [ 86.16 KiB | Zobrazeno 2998 krát ]
|
|
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: sob 06.09.2014 8:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
capo358 píše: ... ale rozdiel medzi E205 a SD7037 by som vo vyduchu asi nepoznal .. mozno skusenejsi piloti ano. Myslím, že by si rozdiel zistil okamžite. Preto ma dosť udivuje, keď niekto napíše - urobím to z profilom xy, pretože sa jednoducho reže..... Nevhodným profilom sa dajú zabiť letové vlastnosti lietadla.... Keď som chcel vedieť rozdiel medzi tôznymi typmi chvostových plôch - postavil som, skúsil som...... Keď som chcel vedieť ako sa chovajú rôzne profily - postavil som to krídlo x krát s rôznou mechanizáciou a rôznym profilom..... Ak som chcel vedieť ako sa to chová s drsným poťahom - postavil som to potiahnuté Vliesom..... Tých krídel bola postavených mnoho.... Takže mám to odskúšané
Přílohy: |
P3060046.jpg [ 46.75 KiB | Zobrazeno 2945 krát ]
|
DSC00097.JPG [ 55.09 KiB | Zobrazeno 2945 krát ]
|
P3060053.jpg [ 82.17 KiB | Zobrazeno 2944 krát ]
|
DSC01487.JPG [ 160.78 KiB | Zobrazeno 2944 krát ]
|
|
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: sob 06.09.2014 9:38 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
s tym testovanim profilov na kridla uplne suhlasim (bohuzial niekedy neni tolko casu a clovek sa nejako uspokoji s tym ze to ero leti ...)
v pripade Soara je to tak ze to leti a na vikendove polietanie to postaci.. ALE: mozno byt to letelo este lepsie s inym profilom
skusim ist touto cestou ako je to na obrazku (novy trup, delene kridla) (tetovacie kridla : XPS jadro herkules a balici papir) skusim MH30 a S6062 .. uvidme M.
Přílohy: |
fuse.JPG [ 20.41 KiB | Zobrazeno 2936 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: sob 06.09.2014 10:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
capo358 píše: skusim ist touto cestou ako je to na obrazku (novy trup, delene kridla) (tetovacie kridla : XPS jadro herkules a balici papir) skusim MH30 a S6062 .. uvidme M. Neexistuje idealny profil..... Jeden je skôr na podvečerné plazenie sa v náznakoch termiky, ale vo vetre je to o ničom. Ďaľší ma minimálny odpor - a je super do veterného počasia, iný je univerzál - optimista povie do voza aj do koča, pesimista - nelieta poriadne ani vo vetre ani v bezvetrí.... ... musíš si definovať priority..... Až to krídlo vyrobíš - bude sa treba uhrať s doladením ťažiska zoradením geometrie, nastavením výchyliek, diferenciacie....... a naučením sa s tým modelom lietať.... Na obrázku je krivka profilu E205 a SD.... pri 8m/s - ľavá dvojica - je to +- rovnaké... Pri 4m/s - vydojenie v podvečernom oleji - je vidieť, že tá E205 sa už trhá, SD letí ďalej...... Ak je to hotliner - je to nanič... ak je to termik do slabých podmienok - je to SD jasná voľba a určite by si to zpoznal..... Ak to ale váhovo naložíš je to zase o ničom......
Přílohy: |
corel.jpg [ 189.23 KiB | Zobrazeno 2923 krát ]
|
|
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: ned 07.09.2014 11:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
capo358 píše: skusim ist touto cestou ako je to na obrazku (novy trup, delene kridla) (tetovacie kridla : XPS jadro herkules a balici papir) skusim MH30 a S6062 .. uvidme M. Hľadal som hľadal a našiel vcelku zaujímavý profil SB 99 F3J Vypadá to zaujímavo.Hrúbka cca 9 percent - je to vcelku jenoducho postaviteľné, je trošku prehnutý..... Vztlak festovný, odpor porovnateľný s MH profilmi - asi ho testnem v novom eropláne..... Čo ty na to kocour...... Ak by mal niekto info o jeho správaní - sem s tým
Přílohy: |
pro1.jpg [ 171.62 KiB | Zobrazeno 2845 krát ]
|
pro2.jpg [ 169.36 KiB | Zobrazeno 2845 krát ]
|
pro3.jpg [ 162.87 KiB | Zobrazeno 2845 krát ]
|
|
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: stř 10.09.2014 18:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: stř 10.09.2014 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
vetronar píše: kto chce - dá si miesto krídla ohobľovanu dosku miesto krídla...... Aj pre radosť to môže lietať dobre.
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: čtv 11.09.2014 9:55 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
vetronar píše: myslim ze od era pre radost neni daleko k dokonalosti .. ber to ako naberanie skusenosti
|
|
Nahoru |
|
|
Vlasta Svoboda
|
Napsal: čtv 11.09.2014 11:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.3.2013 Příspěvky: 353 Bydliště: Kroměříž
|
Citace: Keď som chcel vedieť rozdiel medzi tôznymi typmi chvostových plôch - postavil som, skúsil som...... A podělíš se, prosím, s námi? Podle mých zkušeností je to do 2 metrů rozpětí, a tedy nízkých Re čísel, prakticky jedno. Co získám na T uspořádání, to tratím na vyšší hmotnosti konstrukce (nutná větší torzní tuhost, delší, těžší a složitější táhla případně přepákování, sedlo VOP...). Zajímá mě to, protože T ocas se mi prostě na větroni líbí a uvažuju, co všechno bych musel udělat, abych ho dal třeba na 1,5 metru RCH kluzáček a nemusel se bát rozebrání při výstřelu na gumě. Vím, rozumný kompromis by byl ocas do kříže s plovoucí VOP, ale já jsem víc estét než honič výkonů. Mluvím o čistém (bezmotorovém) termickém kluzáku. Otázka tedy zní: Jaký jsi měl z toho testu uspořádání ocasu pocit? Byl tam znatelný rozdíl? Děkuju předem.
|
|
Nahoru |
|
|
Lubosh
|
Napsal: čtv 11.09.2014 14:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
|
veka1 píše: [Trochu nostalgie v pěkném obalu. Bohužel nějak chybí větší počet chtivých nostalgiků, takže zatím nic. PS. v současnosti se již nosí jiný styl,že. Např. takové Guppy,si dnes postaví skoro každý. veka1 Já se připojuji k nostalgikům s Flamingem http://luboshort.cz/pages/flamingo/flamingo.html
_________________ Luboš www.3dprintedtanks.com
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: čtv 11.09.2014 21:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
Vlasta Svoboda píše: Otázka tedy zní: Jaký jsi měl z toho testu uspořádání ocasu pocit? Byl tam znatelný rozdíl? Děkuju předem. Ak vezmem klasik - výškovka na trupe a na nej smerovka - ako základ - Motýľ je obratnejší, ale je ťažšie s ním prelietavať správne zátačky - je to treba buď perfektne nastaviť, alebo riadiť. Xko - dá sa meniť uhol zoradenia - tým pádom perfektne nastaviť pre požadovnú rýchlosť... _Téčko lieta zatačky stabilnejšie ako ostatné typy.... Riadi sa príjemnejšie, ale stavba je náročnejšia.....
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|