Switch to full style
Název je dostatečně samovysvětlující...
Odeslat odpověď

Re: Soar-IT!

stř 03.09.2014 8:20

LV píše:...
A prečo sa neopýtaš tam, kde to vzniklo? :mrgreen:

Protože A.N.L. :mrgreen:

Re: Soar-IT!

stř 03.09.2014 8:23

capo358 píše:...

OK, dík

Re: Soar-IT!

stř 03.09.2014 20:19

Na MojeHobby v oddílu Bezmotorový let běží stejná debata, trochu s rozdílnými názory. Ten "fedor" jsem já. Já používám E205 podle vzoru kolegy v práci F. Bayera, který s ním vyhrál v letech 1980 a 1981 mezin. soutěž F3B v Popradu.

Re: Soar-IT!

pát 05.09.2014 19:54

dnes som hodil stúpanie a hneď sa chytil v termike a lietal a lietal......
zalena je napetie na vyhnitej Lipolke - je vidieť zapnutie motora.....
Přílohy
corel.jpg

Re: Soar-IT!

sob 06.09.2014 8:19

capo358 píše: ... ale rozdiel medzi E205 a SD7037 by som vo vyduchu asi nepoznal .. mozno skusenejsi piloti ano.

Myslím, že by si rozdiel zistil okamžite.
Preto ma dosť udivuje, keď niekto napíše - urobím to z profilom xy, pretože sa jednoducho reže..... Nevhodným profilom sa dajú zabiť letové vlastnosti lietadla....
Keď som chcel vedieť rozdiel medzi tôznymi typmi chvostových plôch - postavil som, skúsil som......
Keď som chcel vedieť ako sa chovajú rôzne profily - postavil som to krídlo x krát s rôznou mechanizáciou a rôznym profilom..... Ak som chcel vedieť ako sa to chová s drsným poťahom - postavil som to potiahnuté Vliesom.....
Tých krídel bola postavených mnoho.... Takže mám to odskúšané
Přílohy
P3060046.jpg
DSC00097.JPG
P3060053.jpg
DSC01487.JPG

Re: Soar-IT!

sob 06.09.2014 9:38

s tym testovanim profilov na kridla uplne suhlasim (bohuzial niekedy neni tolko casu a clovek sa nejako uspokoji s tym ze to ero leti ...)

v pripade Soara je to tak ze to leti a na vikendove polietanie to postaci.. ALE: mozno byt to letelo este lepsie s inym profilom

skusim ist touto cestou ako je to na obrazku (novy trup, delene kridla)
(tetovacie kridla : XPS jadro herkules a balici papir)
skusim MH30 a S6062 .. uvidme
M.
Přílohy
fuse.JPG

Re: Soar-IT!

sob 06.09.2014 10:10

capo358 píše:skusim ist touto cestou ako je to na obrazku (novy trup, delene kridla)
(tetovacie kridla : XPS jadro herkules a balici papir)
skusim MH30 a S6062 .. uvidme
M.

Neexistuje idealny profil.....
Jeden je skôr na podvečerné plazenie sa v náznakoch termiky, ale vo vetre je to o ničom.
Ďaľší ma minimálny odpor - a je super do veterného počasia, iný je univerzál - optimista povie do voza aj do koča, pesimista - nelieta poriadne ani vo vetre ani v bezvetrí....
... musíš si definovať priority.....
Až to krídlo vyrobíš - bude sa treba uhrať s doladením ťažiska zoradením geometrie, nastavením výchyliek, diferenciacie....... a naučením sa s tým modelom lietať....
Na obrázku je krivka profilu E205 a SD.... pri 8m/s - ľavá dvojica - je to +- rovnaké...
Pri 4m/s - vydojenie v podvečernom oleji - je vidieť, že tá E205 sa už trhá, SD letí ďalej......
Ak je to hotliner - je to nanič... ak je to termik do slabých podmienok - je to SD jasná voľba a určite by si to zpoznal.....
Ak to ale váhovo naložíš je to zase o ničom......
Přílohy
corel.jpg

Re: Soar-IT!

ned 07.09.2014 11:23

capo358 píše:skusim ist touto cestou ako je to na obrazku (novy trup, delene kridla)
(tetovacie kridla : XPS jadro herkules a balici papir)
skusim MH30 a S6062 .. uvidme
M.

Hľadal som hľadal a našiel vcelku zaujímavý profil SB 99 F3J
Vypadá to zaujímavo.Hrúbka cca 9 percent - je to vcelku jenoducho postaviteľné, je trošku prehnutý..... Vztlak festovný, odpor porovnateľný s MH profilmi - asi ho testnem v novom eropláne..... Čo ty na to kocour......
Ak by mal niekto info o jeho správaní - sem s tým
Přílohy
pro1.jpg
pro2.jpg
pro3.jpg

Re: Soar-IT!

stř 10.09.2014 18:03

Líbí se mi jak vznikla myšlenka jednoduchého větroně na "létání pro radost za barákem" a Vy tady řešíte profily jakkdyby to byl nějaký pylonák,hotliner apod. To se fakt směju :D :D :D :D

Re: Soar-IT!

stř 10.09.2014 21:12

vetronar píše:Líbí se mi jak vznikla myšlenka jednoduchého větroně na "létání pro radost za barákem" a Vy tady řešíte profily jakkdyby to byl nějaký pylonák,hotliner apod. To se fakt směju :D :D :D :D
kto chce - dá si miesto krídla ohobľovanu dosku miesto krídla......
Aj pre radosť to môže lietať dobre.

Re: Soar-IT!

stř 10.09.2014 21:31

jyrry píše:... Až bude něco koukatelného, bude nové vlákno.

Je.
viewtopic.php?f=23&t=68228

Re: Soar-IT!

čtv 11.09.2014 9:55

vetronar píše:... Vy tady řešíte profily jakkdyby to byl nějaký pylonák,hotliner apod. To se fakt směju :D :D :D :D


myslim ze od era pre radost neni daleko k dokonalosti .. ber to ako naberanie skusenosti :wink:

Re: Soar-IT!

čtv 11.09.2014 11:13

Keď som chcel vedieť rozdiel medzi tôznymi typmi chvostových plôch - postavil som, skúsil som......


A podělíš se, prosím, s námi?

Podle mých zkušeností je to do 2 metrů rozpětí, a tedy nízkých Re čísel, prakticky jedno. Co získám na T uspořádání, to tratím na vyšší hmotnosti konstrukce (nutná větší torzní tuhost, delší, těžší a složitější táhla případně přepákování, sedlo VOP...).

Zajímá mě to, protože T ocas se mi prostě na větroni líbí a uvažuju, co všechno bych musel udělat, abych ho dal třeba na 1,5 metru RCH kluzáček a nemusel se bát rozebrání při výstřelu na gumě. Vím, rozumný kompromis by byl ocas do kříže s plovoucí VOP, ale já jsem víc estét než honič výkonů.

Mluvím o čistém (bezmotorovém) termickém kluzáku.

Otázka tedy zní: Jaký jsi měl z toho testu uspořádání ocasu pocit? Byl tam znatelný rozdíl? Děkuju předem.

Re: Soar-IT!

čtv 11.09.2014 14:31

veka1 píše:[Trochu nostalgie v pěkném obalu.
Bohužel nějak chybí větší počet chtivých nostalgiků, takže zatím nic. :(
PS. v současnosti se již nosí jiný styl,že. Např. takové Guppy,si dnes postaví skoro každý. :)

veka1


Já se připojuji k nostalgikům s Flamingem :D

http://luboshort.cz/pages/flamingo/flamingo.html

Re: Soar-IT!

čtv 11.09.2014 21:47

Vlasta Svoboda píše:Otázka tedy zní: Jaký jsi měl z toho testu uspořádání ocasu pocit? Byl tam znatelný rozdíl? Děkuju předem.

Ak vezmem klasik - výškovka na trupe a na nej smerovka - ako základ -
Motýľ je obratnejší, ale je ťažšie s ním prelietavať správne zátačky - je to treba buď perfektne nastaviť, alebo riadiť.
Xko - dá sa meniť uhol zoradenia - tým pádom perfektne nastaviť pre požadovnú rýchlosť...
_Téčko lieta zatačky stabilnejšie ako ostatné typy.... Riadi sa príjemnejšie, ale stavba je náročnejšia.....
Odeslat odpověď