Switch to full style
Název je dostatečně samovysvětlující...
Odeslat odpověď

Re: Soar-IT!

sob 30.08.2014 21:34

capo358 píše:... len aby som sa vratil spat k povodnej teme vlakna : "Soar IT"

ak by mal niekto z tu diskutujucich to ero postavene podla planu ktory bol k dispozicii z internete, zaujimala by ma jeho vaha. Ja mam len malinkate zmeny oproti povodnemu planu (preklizkove bocnice s odlahcujucimi otvormi v zadnej casti a navyse uhlikovu trubku v kridlach). "priblizne" tazisko uvedene v plane som dodrzal a aby bolo ero na vyvazovaku v rovine tak tam mam riadnu naloz olova : 150g v kabine,60g v nose napajam to dvomi lionkami z notebooku ktore maju sami o sebe asi 80 g a letova vaha je 925g ! Pri tejto vahe s dodrzanim CG podla planu to ero prekrasne klze bez akehokolvek zasahu do riadenia a pristane v podstate samo ...velmi rad by som videl aj nejake video letu soarita v slabych podmienkach ! Z mojich skusenosti a nespocetnom pocte letov s tym erom len : pri nulovom vzpati a tou vahou mi to ero neleti ked nefuka viac ako 4m/s .... nad 4m/s to uz ide .. ak klesne vietok alebo zavaham .. ide "dole ako kamen" ... tak len tolko
Už jsem v tomhle vláknu napsal, že jsem postavil něco podobného. Podle v klubu kolujícího výkresu z jakéhosi angilcého či USA časopisu. http://kocour111.rajce.idnes.cz/Rajce_s ... 07_013.jpg Dosud se mi válí na polici v ložnici, rádio je vykuchané, R. asi 1,54 m. Váhu si už nepamatuji, ale model byl stavěný se snahou o co nejlehčí ocasní plochy. Výškovka je z lišt, směrovka je vylehčena otvory. Taky jsem musel dovažovat čumák, ale bylo to podstatně míň. Takovýhle model (i ten Soar It) je ale bedna určená na svah a do trochu silnějšího větru. Pro lítání na svahu velkou rychlostí se ale taky nehodí, jako bedna bude mít při rychlém letu špatnou klouzavost. Je to malý, skladný model, s jednoduchou stavbou. Ten pořádný svaháč vypadá trochu jinak. Taky ve slabém větru na svahu dobře lítat může pořádný lehký aerodynamicky čistý větroň, i ten těžší svahový speciál, ale za podstatně dražší peníze. Ten Soar It a ta moje bedna nemůžou být žádný zázrak, ale pro sranda lítání stačí. Ta moje fotka je z lítání na zarostlém svahu výšky asi 120 m nad Vltavou ve Zbraslavi, kde bych se pořádný model ani neodvážil hodit. Motor v čumáku podstatně zvýší využitelnost modelu.

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 8:54

Ahojte,
sleduju tohle vlákno jen povrchně a překvapuje mě zájem o takový typ modelu. Tady v ČR, se neprodává nějaká stavebnice či hotový model? Jestli je v tomhle díra na trhu, mohl se toho chopit nějaký výrobce.. M.

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 9:01

Trochu se na tom pracuje... ale souběžně s dalšími "projekty" = pomalu.
Až bude něco koukatelného, bude nové vlákno.

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 9:13

Aha, nechci urazit, ale myslel jsem spíš zavedeného výrobce co už dodává na trh i jiná era.
Kdyby mě začalo zase bavit "terénní" létání, volil bych asi Vagabond od Hackera z EPP s naroubovaným PM v čumáku. M.

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 9:33

Mike Leee píše:... zavedeného výrobce ...

Tak to si asi budeš muset počkat :-)
Hacker by mohl oprášit třeba Raye, Jokera - pro zájemce o ARF.


Mike Leee píše:... z EPP ...

Tohle sem netahej :-)

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 11:23

lubo1: nie nerobil - leti to "pekne" a ta vaha neni na skodu-lietam pri silnejsom vetre ...mam to pevne a lietam na svahoch s kamenmi a vysokou travou na pristavacke... len ma zaujimala vaha modelu od inych stavitelov

kocour : suhlas so vsetkym ... je to ero pre zabavu .. mam kopec za domom tak ked fuka idem sa s tym vyblaznit ...a nesetrim to .. tu je video prveho soara pri silnejsom vetre
http://capo1.rajce.idnes.cz/Soar_It/#MVI_0611.jpg

(na jedmom zo soarovych planov idu kridla cez trup - nedalo mi a a si pred pol rokom som vyrobil kopyto na lam trup s ps kridlami s mh61 profilom ... len neni cas na dokoncenie..)

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 14:00

TO jyrry: Mám za to, že jde o užitnou hodnotu, ne o tom z čehopa se to poslepuje.
Ale nemyslím si, že by jsi jako budoucí výrobce mohl počítat s tím, že většinu lidí baví trávit hodiny lepením lišt.. :D

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 14:16

Mike Leee píše:...Mám za to, že jde o užitnou hodnotu, ne o tom z čehopa se to poslepuje.

No jak komu.
A letové vlastnosti chlupatého výkrojku z EPP bych nerad srovnával s letovými vlastnostmi éra potaženého papírem/folií.

Mike Leee píše:... nemyslím si, že by jsi jako budoucí výrobce mohl počítat s tím, že většinu lidí baví trávit hodiny lepením lišt...

Dělám to pro lidi které to lepení baví. Nechci dělat něco pro lištonelepiče, to jsem dělal 3 roky v jisté modelářské EPPkrájecí firmě.

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 16:01

To jirry: Jasně, chápu. Přeji mnoho uspěchů.. :)

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 19:34

capo358 píše:lubo1: nie nerobil - leti to "pekne" a ta vaha neni na skodu-lietam pri silnejsom vetre ...mam to pevne a lietam na svahoch s kamenmi a vysokou travou na pristavacke... len ma zaujimala vaha modelu od inych stavitelov

.......

velmi rad by som videl aj nejake video letu soarita v slabych podmienkach ! Z mojich skusenosti a nespocetnom pocte letov s tym erom len : pri nulovom vzpati a tou vahou mi to ero neleti ked nefuka viac ako 4m/s .... nad 4m/s to uz ide .. ak klesne vietok alebo zavaham .. ide "dole ako kamen" ... tak len tolko



Neako nerozumiem.... letí pekne vs letí dolu ako kameň ????
Mám váhu ako ty. ťažisko som posúval viac dozadu. Lietam s elektroverziou - klže mi to pekne aj v bezvetrí.....
Dnes som lietal - štart cca 2 m/s, posledné dva lety cca 6-8 m/s.
Svahovať v okolí nemám kde, takže preto elektro. Ak by som mal jazdiť za svahom - zalietal by som si len občas.....
Je vidieť, že klesavosť je cca 0,6 m/s. Posledné dva lety sa rozfúkalo a lieta to hneď lepšie.....
Přílohy
Jsoar.jpg

Re: Soar-IT!

ned 31.08.2014 22:08

Ocenit výkony větroně (klesavost, klouzavost) není tak jednoduché. V posledních letech jsem lítal často s variem Duplex. U polomaket větroňů (2,6- 3 m, 45 g/dm2, mám jich víc) se mi ukazovalo klesání v přímém letu tak 0,6 - 0,7 m/s, ale v kroužení či turbulenci to často vyskočilo i na 2 m / s. Takže změřit klesání je dost ošemetná záležitost.

Re: Soar-IT!

pon 01.09.2014 11:31

Lubo1: "Neako nerozumiem.... letí pekne vs letí dolu ako kameň ????"

* lietam zasadne ked fuka 4m/s a viac :
* ked fuka na svah a udrzim sa v prudeni leti pekne, to ero znesie aj brutalnejsie zaobchadzanie v
prudeni na svahu
* tym "leti dolu ako kamen" .. to bolo trosku nadnesene .. myslene skor : ked klesne vietor alebo sa
nadostanem spat na vlnu : ide to rychlejsim klzanim k zemi - pekne pod miernnym uhlom ale rychlo
klesa a pristane samo... .. skor som myslel na to .. na svahu nas lieta viac .. vacsie vykonnejsie svahove vetrone su schopne sa do prudena spat dostat .. skusenost pilota alebo nakopnutie termikou .. akonahle ten soar vyjde von z prudenia na hrane alebo clovek zavaha je nerealne ho dostat spat - myslene v slabych podmienkach .. skusal som ho aj na svahu 2-3m/s .. hod, lava zatacka a konec .. idem dole .. je to proste do silnejsieho vetru ...

* mam este jeden trup tak skusim elektroverziu

Re: Soar-IT!

stř 03.09.2014 6:04

http://www.aerodesign.de/profile/e205_sd7037.htm
vyznáte se v tom někdo?
Prý to popisuje proč je E205 špatná volba, proč s ním modely mají mizerné chování.

Re: Soar-IT!

stř 03.09.2014 6:54

jyrry píše:http://www.aerodesign.de/profile/e205_sd7037.htm
vyznáte se v tom někdo?
Prý to popisuje proč je E205 špatná volba, proč s ním modely mají mizerné chování.

A prečo sa neopýtaš tam, kde to vzniklo? :mrgreen:

Re: Soar-IT!

stř 03.09.2014 6:56

pre mna vikendoveho pilota je to text obohacijuci teoriu o profiloch .. velmi precizne rozpisane chovanie profilu pri roznych podmienkach ... ale rozdiel medzi E205 a SD7037 by som vo vyduchu asi nepoznal .. mozno skusenejsi piloti ano. Pointa textu je : ak mas model s profilom E 205 daj do 30-40% hlbky turbulator a v zime vyrob kridlo s profilom SD7037 ..

Jyrry : asi som ti tymto moc nepomohol .. ten text je velmi precizne rozpisane meranie .. par viet by sa dalo pouzit ako voditko na tvoju otazku "preco"
Odeslat odpověď