sob 30.08.2014 21:34
Už jsem v tomhle vláknu napsal, že jsem postavil něco podobného. Podle v klubu kolujícího výkresu z jakéhosi angilcého či USA časopisu. http://kocour111.rajce.idnes.cz/Rajce_s ... 07_013.jpg Dosud se mi válí na polici v ložnici, rádio je vykuchané, R. asi 1,54 m. Váhu si už nepamatuji, ale model byl stavěný se snahou o co nejlehčí ocasní plochy. Výškovka je z lišt, směrovka je vylehčena otvory. Taky jsem musel dovažovat čumák, ale bylo to podstatně míň. Takovýhle model (i ten Soar It) je ale bedna určená na svah a do trochu silnějšího větru. Pro lítání na svahu velkou rychlostí se ale taky nehodí, jako bedna bude mít při rychlém letu špatnou klouzavost. Je to malý, skladný model, s jednoduchou stavbou. Ten pořádný svaháč vypadá trochu jinak. Taky ve slabém větru na svahu dobře lítat může pořádný lehký aerodynamicky čistý větroň, i ten těžší svahový speciál, ale za podstatně dražší peníze. Ten Soar It a ta moje bedna nemůžou být žádný zázrak, ale pro sranda lítání stačí. Ta moje fotka je z lítání na zarostlém svahu výšky asi 120 m nad Vltavou ve Zbraslavi, kde bych se pořádný model ani neodvážil hodit. Motor v čumáku podstatně zvýší využitelnost modelu.capo358 píše:... len aby som sa vratil spat k povodnej teme vlakna : "Soar IT"
ak by mal niekto z tu diskutujucich to ero postavene podla planu ktory bol k dispozicii z internete, zaujimala by ma jeho vaha. Ja mam len malinkate zmeny oproti povodnemu planu (preklizkove bocnice s odlahcujucimi otvormi v zadnej casti a navyse uhlikovu trubku v kridlach). "priblizne" tazisko uvedene v plane som dodrzal a aby bolo ero na vyvazovaku v rovine tak tam mam riadnu naloz olova : 150g v kabine,60g v nose napajam to dvomi lionkami z notebooku ktore maju sami o sebe asi 80 g a letova vaha je 925g ! Pri tejto vahe s dodrzanim CG podla planu to ero prekrasne klze bez akehokolvek zasahu do riadenia a pristane v podstate samo ...velmi rad by som videl aj nejake video letu soarita v slabych podmienkach ! Z mojich skusenosti a nespocetnom pocte letov s tym erom len : pri nulovom vzpati a tou vahou mi to ero neleti ked nefuka viac ako 4m/s .... nad 4m/s to uz ide .. ak klesne vietok alebo zavaham .. ide "dole ako kamen" ... tak len tolko
ned 31.08.2014 8:54
ned 31.08.2014 9:01
ned 31.08.2014 9:13
ned 31.08.2014 9:33
Mike Leee píše:... zavedeného výrobce ...
Mike Leee píše:... z EPP ...
ned 31.08.2014 11:23
ned 31.08.2014 14:00
ned 31.08.2014 14:16
Mike Leee píše:...Mám za to, že jde o užitnou hodnotu, ne o tom z čehopa se to poslepuje.
Mike Leee píše:... nemyslím si, že by jsi jako budoucí výrobce mohl počítat s tím, že většinu lidí baví trávit hodiny lepením lišt...
ned 31.08.2014 16:01
ned 31.08.2014 19:34
capo358 píše:lubo1: nie nerobil - leti to "pekne" a ta vaha neni na skodu-lietam pri silnejsom vetre ...mam to pevne a lietam na svahoch s kamenmi a vysokou travou na pristavacke... len ma zaujimala vaha modelu od inych stavitelov
.......
velmi rad by som videl aj nejake video letu soarita v slabych podmienkach ! Z mojich skusenosti a nespocetnom pocte letov s tym erom len : pri nulovom vzpati a tou vahou mi to ero neleti ked nefuka viac ako 4m/s .... nad 4m/s to uz ide .. ak klesne vietok alebo zavaham .. ide "dole ako kamen" ... tak len tolko
ned 31.08.2014 22:08
pon 01.09.2014 11:31
stř 03.09.2014 6:04
stř 03.09.2014 6:54
jyrry píše:http://www.aerodesign.de/profile/e205_sd7037.htm
vyznáte se v tom někdo?
Prý to popisuje proč je E205 špatná volba, proč s ním modely mají mizerné chování.
stř 03.09.2014 6:56