Switch to full style
Název je dostatečně samovysvětlující...
Odeslat odpověď

Re: Soar-IT!

sob 23.08.2014 22:40

kocour píše:.....

Reagoval som na tomasa......
"No mě to přijde z hlediska modelu jako dost brutální obkreslení některých starých svaháků (třeba Hot Pant). "

Drevostavba, nie retro, nie historik, lietajúce..... čo postaviť ?????

Re: Soar-IT!

sob 23.08.2014 22:54

http://kocour111.rajce.idnes.cz/Histori ... at0036.jpg Je to už trochu starší (1975), ale v tomhle duchu se dá postavit i teď. Základ trupu je bednička z balzy, dno a vršek tvrdší balza s léty napříč , na to shora zdola balza s léty podél, shoblováno do kulata, konstrukční křídlo s křidélky. Taky bych se inspiroval autorem modelu Guppy (Slovinec, má nick Mitja na RC Groups), který uvádí na svých stránkách i variaci s křidélky, i ve větším měřítku (asi 2,5 m). Problém je asi taky v tom, že nakreslením výkresu, jeho publikací, propagací a rozesíláním se asi nikdo neuživí, ani to nedopadne bez ztráty.

Re: Soar-IT!

ned 24.08.2014 21:37

kocour píše:http://kocour111.rajce.idnes.cz/Historie_skeny/#skenovat0036.jpg Je to už trochu starší (1975), ale v tomhle duchu se dá postavit i teď. Základ trupu je bednička z balzy, dno a vršek tvrdší balza s léty napříč , na to shora zdola balza s léty podél, shoblováno do kulata, konstrukční křídlo s křidélky. Taky bych se inspiroval autorem modelu Guppy (Slovinec, má nick Mitja na RC Groups), který uvádí na svých stránkách i variaci s křidélky, i ve větším měřítku (asi 2,5 m). Problém je asi taky v tom, že nakreslením výkresu, jeho publikací, propagací a rozesíláním se asi nikdo neuživí, ani to nedopadne bez ztráty.

Dedku, pekný archív. Paráda :wink:

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 6:59

Tohle vlákno začalo dotazem na svahový větroň trochu vzniklý oprášením starých typů až ze začátku 70. let (svahák Hot Pants) a vyvinulo se víceméně v dotaz "Proč se neseženou stavební výkresy slušných, moderních a nápaditých modelů (podkladů pro vlastní stavbu), nikoliv stavebnice či ARF". Zde jsou míněny větroně, ale týká se to asi všech kategorií. Já si myslím, že je to proto, že se to nikomu nevyplatí. Kdysi v Modeláři se publikovalo ledacos a na autorská práva se asi moc nehledělo. Popravdě nevím, co by se s tím dalo dělat. Jsou dostupné výkresy z různých plánkových služeb našich i zahraničních časopisů, ale mně (asi i jiným) se nelíbí. Taky si myslím, že za ty prachy (minimálně stovky Kč) to nestojí. Dnes podle mého názoru nemá moc smysl si nechat posílat potištěný papír. Stačilo by mít na webu dostupné výkresy. Pro ty co s tím umějí, v dwg (pak by nebyl problém se zvětšením nebo zmenšením výkresu), pro všechny v pdf. Není takový problém nakreslit výkres, ten převést do pdf a rozkouskovat ho na formáty A4, aby se to dalo vytisknout na obyčejné domácí tiskárně.

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 7:32

kocour píše:http://kocour111.rajce.idnes.cz/Historie_skeny/#skenovat0036.jpg Je to už trochu starší (1975), ale v tomhle duchu se dá postavit i teď. ...

Moc pěkné, připomnělo mi to svaháče Twist, jehož třípohledák vyšel kdysi v Modeláři a kterého jsem si nějak nestihnul postavit... :-)
Občas si říkám že bych na svah po letech vyrazil ale dnešní nítěnky nechci a EPP taky ne, spíš bych něco stejně starého (70.-80. léta) a pohledného oprášil a možná i vyfrézoval žebra a přepážky.

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 7:39

kocour píše:... Není takový problém nakreslit výkres, ten převést do pdf a rozkouskovat ho na formáty A4, aby se to dalo vytisknout na obyčejné domácí tiskárně.

Tak mně napadá - šel bys do toho? Mám možnost nechat plán na papíru vytisknout za pár desetikorun, k němu případně nafrézuji hromádku žeber a přepážek... Eventuelně bych mohl nechat říznout polystyrenová jádra na kolegově NC... Něco jako akce "Admirál II", co se ji povedlo realizovat...

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 9:34

Ten svahák, co jsem na něj dal odkaz, už neexistuje a ani žádný výkres. bylo to na pauzáku. Duševní otec je Franta Bayer, který nedávno oslavil 75. Co si pamatuju: R. asi 2,1 - 2,2 m. dělka asi 1,1 m, profil E 387 (já tomu zaorvnal spodní hranu, Franta ne. Hl. u kořene 21, na konci 150 mm. Mail na něho mám, možná něco má. Taky měl tehdy originální systém stavby trupu: Na dřevěné kopyto se přivázaly nahrubo uříznutá mokrá prkýnka balzy 2 mm, po zaschnutí přišla vrstva gázy, a pak stejným postupem vrstva druhá, vše bylo lepeno kaseinem. Po obroušení zvenku přišel monofil. Já to udělal po svém a lítalo to taky.

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 9:48

Bayer měl na F3B také svůj profil, nazval ho EB-380, měl rovnou spodní stranu. Měl jsem ho na něčem, už si ale nepamatuji co to bylo, snad malý elektrovětron na motor 400...

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 10:55

Chlapi - chcelo by to skúsiť ten LHK profil. Mne príde, že klže veľmi dobre....... Ak by sa cez víkend vyčasilo - môžem hodiť log z varia. Mám v tom ére osadený D-ečkový príjmač, takže rýchlosť letu z GPS nebude, ale aj ten Alti záznam napovie. Naposledy som ho preháňal po oblohe v nedeľu - bolo bezvetrie - klz bol fakt slušný ..... akurát, že som nemal pripojenú spustenú telemetriu.
Ten Soarer splňa všetko, čo som očakával. Jednoduché, a dobre lietajúce lietadlo do slabších podmienok, ktoré utočí bez problémov premet a vývrtku......
Ale každé lietadlo je spojením trupu a krídla, takže dobre sa správajúci profil treba zúžitkovať....

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 10:58

kocour píše:http://kocour111.rajce.idnes.cz/Historie_skeny/#skenovat0036.jpg Je to už trochu starší (1975), ale v tomhle duchu se dá postavit i teď. Základ trupu je bednička z balzy, dno a vršek tvrdší balza s léty napříč , na to shora zdola balza s léty podél, shoblováno do kulata, konstrukční křídlo s křidélky. Taky bych se inspiroval autorem modelu Guppy (Slovinec, má nick Mitja na RC Groups), který uvádí na svých stránkách i variaci s křidélky, i ve větším měřítku (asi 2,5 m). Problém je asi taky v tom, že nakreslením výkresu, jeho publikací, propagací a rozesíláním se asi nikdo neuživí, ani to nedopadne bez ztráty.

Som za - vypadá pekne, ale za mňa - chcvost klasik, alebo Xko.
Motýľa moc nemusím.....

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 12:03

Jen mi není jasné kdo a co by měl udělat. To bylo klasické v socialistických diskuzích. "Soudruzi, je (bylo by)třeba..." Z toho plynulo, že se na to všichni vykašlali. Já sám jsem ochotný, pokud čas a životní elán dovolí, nakreslit výkres zmíněného větroně, s ocasem ve více variacích a třeba i s různými profily (s vykreslením všech žeber, nebo jen šablony). A hodit to do PDF. Třeba verzi jednodílné křídlo, r. 1,5 m a 2díné, r. 2 -2,2 m. Tohle je aspoň týden dosti pilné práce. Ten větroň SOAR IT nepomlouvám.

Re: Soar-IT!

úte 26.08.2014 22:13

kocour píše:Jen mi není jasné kdo a co by měl udělat. To bylo klasické v socialistických diskuzích. "Soudruzi, je (bylo by)třeba..." Z toho plynulo, že se na to všichni vykašlali. Já sám jsem ochotný, pokud čas a životní elán dovolí, nakreslit výkres zmíněného větroně, s ocasem ve více variacích a třeba i s různými profily (s vykreslením všech žeber, nebo jen šablony). A hodit to do PDF. Třeba verzi jednodílné křídlo, r. 1,5 m a 2díné, r. 2 -2,2 m. Tohle je aspoň týden dosti pilné práce. Ten větroň SOAR IT nepomlouvám.

Stačí mi neaký trojpohľaďák, prípadne viacero fotiek a TTD. Ale stavať začnem až v zime. Momentálne mám iné povinnosti :(
....Ten vetroň sa trochu podobá na VSB Orlice....

Re: Soar-IT!

stř 27.08.2014 4:30

kocour píše:... pokud čas a životní elán dovolí ...

Já, pokud bude zájem, vytvořím "short kit" jako v případě Admirála II; součástí budou opět žebra, přepážky a další členitější díly; pokud bude požadavek na polystyrenové křídlo, udělám kartitové šablony na domácí řezání nebo zajistím výřezy na NC krájedle.

Re: Soar-IT!

sob 30.08.2014 15:51

... len aby som sa vratil spat k povodnej teme vlakna : "Soar IT"

ak by mal niekto z tu diskutujucich to ero postavene podla planu ktory bol k dispozicii z internete, zaujimala by ma jeho vaha. Ja mam len malinkate zmeny oproti povodnemu planu (preklizkove bocnice s odlahcujucimi otvormi v zadnej casti a navyse uhlikovu trubku v kridlach). "priblizne" tazisko uvedene v plane som dodrzal a aby bolo ero na vyvazovaku v rovine tak tam mam riadnu naloz olova : 150g v kabine,60g v nose napajam to dvomi lionkami z notebooku ktore maju sami o sebe asi 80 g a letova vaha je 925g ! Pri tejto vahe s dodrzanim CG podla planu to ero prekrasne klze bez akehokolvek zasahu do riadenia a pristane v podstate samo ...velmi rad by som videl aj nejake video letu soarita v slabych podmienkach ! Z mojich skusenosti a nespocetnom pocte letov s tym erom len : pri nulovom vzpati a tou vahou mi to ero neleti ked nefuka viac ako 4m/s .... nad 4m/s to uz ide .. ak klesne vietok alebo zavaham .. ide "dole ako kamen" ... tak len tolko

Re: Soar-IT!

sob 30.08.2014 20:41

capo358 píše:...

Robil si Divetest - príde mi to ťažisko nezmyselne vpredu.....
Váhu elektra mám cca 900 gr.
Odeslat odpověď