Louda
|
Napsal: sob 02.07.2011 12:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.4.2008 Příspěvky: 271
|
Vítr Ti pomůže k dosažení vyšší výšky. Pokud máš dost pevné éro tak bych řekl že za rovnoměrného mírného až středně silného větru jednodušší.
|
|
Nahoru |
|
|
goosi
|
Napsal: sob 02.07.2011 12:23 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 6.11.2010 Příspěvky: 54 Bydliště: praha
|
mam easy glider pro a origo gumicuk pod jakym uhlem se vetron vystreluje nemam s tim zadne zkusenosti diky
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 02.07.2011 12:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
prvně si to zkus na míň naplou gumu, musíš tomu dát na startu mírný úhel a potom během letu řídíš úhel stoupání.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: sob 02.07.2011 13:54 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
goosi píše: mam easy glider pro a origo gumicuk pod jakym uhlem se vetron vystreluje nemam s tim zadne zkusenosti diky
takhle střílím na gumicuku malé poletuchy :
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... e&p=668301
http://www.youtube.com/watch?v=KJl90iBx4y8
Pozn. ideální je, když fouká cca 3-5m/s . Model gumu vytáhne na maximum ( až na opletení) , pak ho můžeš trochu potlačit, rozjet a vystřelit výš.
V bezvětří je to celkem trápení , pro silnější vítr zase musíš mít vhodně dimenzované letadlo a gumicuk.
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 02.07.2011 20:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
no mě čeká napodzim střílení SGčka jen mám strach že mám slabý gumicuk....
|
|
Nahoru |
|
|
Kiwira
|
Napsal: ned 10.06.2012 12:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 465 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
Málo natažený gumycuk bych raději nezkoušel to proto , že eroplánu dojde energie dodávaná gumycukem ve chvíli , kdy ji nejvíce potřebuje a potom následuje nebezpečné zhoupnutí modelu . Větroň musíš mít zaklouzaný z ruky tak aby Ti letěl rovně a mírně klesal. Vlečný háček vždy před těžištěm !! Máš li možnost měnit jeho polohu , tak jej posuň pro první starty co nejvíce před těžiště ( ale i toto se nesmí přehnat , pro první starty tak 15 - 20 mm při dalších - dle chování modelu jej můžeš postupně posunovat dozadu a docílíš větší výšky ) . Potom zapni větroň za vlečný háček a natáhni gumycuk co nejvíce to půjde. Házej větroň pod úhlem asi tak 40 stupňů. Startovat z počátku vždy než se to naučíš proti směru foukání větru ! Později , až se to naučíš , můžeš startovat i s bočním větrem, ale nikdy ne po větru. Hezký den a monoho úspěšných startů . Mirek
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: ned 10.06.2012 13:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Chce to správnou polohu háčku, nezáleží jen kolik mm před těžištěm, ale v jakém úhlu k těžišti (ta rada ve starých příručkách o úhlu 60 stupňů z těžiště nebo od spodku křídla není marná, tedy od podélné osy trupu, nebo tetivy křídla), gumicuk musí být dost napnutý, aby model získal co nejrychleji dostatečnou rychlost, za bezvětří to jde dost špatně, ledaže by byl gumicuk extrémně silný. Model vypouštím pod úhlem nahoru, čím víc fouká a mám silnější gumu, tím víc vzhůru. Vůbec nejlepší rada je, když je u toho někdo zkušený a předvede první starty. Při správné síle gumy, poloze háčku, přiměřeném větru a úhlu seřízení jde model nahoru sám bez řízení. U koupených gumicuků z prodejny bývají údaje o vhodné váze modelu velmi přehnané (vhodná váha pro gumicuk je tak 50 - 70% udávané).
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
Naposledy upravil kocour dne úte 12.06.2012 8:40, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kiwira
|
Napsal: ned 10.06.2012 17:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 465 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
Uživatel kocour napsal : " ale v jakém úhlu k těžišti (ta rada ve starých příručkách o úhlu 60 stupňů z těžiště nebo od spodku křídla není marná), " Těch 60 stupňů je dosti přehnané , u každého modelu se to liší , měl jsem i větroně co měl vlečný háček mírně za těžištěm. Obecně lze říci, že čím je vlečný háček dále před těžištěm , tím je model na gumycuku směrově stabilnější , ale jak to v životě bývá... něco za něco ... model dosáhne po vystřelení menší výšky. Mirek P.S. V dřívějších dobách , kdy jsem létal soutěžně kategorii RCV2 jsem gumycuk využíval ve větrném počasí . V té době ( 25 let zpět ) byl v pravidlech buď start z vlečné šňůry dlouhé 150 m , nebo gumycuk složený ze 125 m dlouhého silonu a 25 m gumy. Kdo létal na gumycuku , tak ví , že se model za mírného větru odpojí až když leží většina gumy na zemi , tak že to má model výšku kolem těch 125 m. Já jsem si zkonstruoval radiem vypínaný háček a ten jsem za větrného počasí využíval . Nechal jsem model viset na gumycuku a ten jsem naopak ještě napínal modelem . Až už to bylo na doraz , tak že model již dále gumu nenapínal , rádiem jsem háček vypnul , ale s tím se musela současně dosti hodně potlačit výškovka. Model měl značný přebytek energie a tak hodně letěl proti větru a navíc ještě nějaký ten metr nabral na výšce. Tak že výsledná výška byla 125 m délka silonu , 25 m délka gumy + ??metrů napnutá guma + ?? metrů nastoupaná výška po vystřelení.
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: pon 11.06.2012 23:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Kiwira: Máš pravdu, ale já chtěl napsat něco, co by mělo zaručený výsledek. My jsme tahali na gumicuku větroně tak od r. 1970 (1 kanál se špagomatikem) a byli jsme samouci. Taky se nám stalo, že model při startu uhnul do strany tak moc, že už se nedal vrátit do normálního vleku ani vypnout.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
zdekar
|
Napsal: úte 12.06.2012 11:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.4.2008 Příspěvky: 2204 Bydliště: Královéhradecký kraj
|
Kiwira píše: Málo natažený gumycuk bych raději nezkoušel to proto , že eroplánu dojde energie dodávaná gumycukem ve chvíli , kdy ji nejvíce potřebuje a potom následuje nebezpečné zhoupnutí modelu . Příliš natažený gumicuk také není to pravé. Záleží taky na tom na jakou váhu je ten gumicuk stavěný. Zkoušel jsem vystřelit F3K s gumicukem pro letadla do 1kg, pořádně napnul, vystřelil a zklaply se mi křídla. No nebylo to na takovou sílu stavěné. Takže s rozumem natahovat... ani málo, ani moc. Používal jsem modrý gumicuk z HobbyKingu. Pak jsem křídla slepil, vyztužil další vrstvou skla, natahoval míň a už to bylo ok.
_________________ OPTIC 6 2,4Ghz Assan
|
|
Nahoru |
|
|
vachys
|
Napsal: stř 13.06.2012 17:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 15.9.2010 Příspěvky: 111 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Na Limitovi mám taky háček nepatrně za těžištěm, to trochu vejšky v klidu přidá. Idelání je i štelovací háček. Kluci na RCVS používaj taky třeba háčky dva, a to do různých podmínek. S tim háčkem vzadějc se pak dá i do větru, tam to ale prostě mírně dovažuju (ne moc), jinak by mi to taky mohlo pěkně zatleskat.
_________________ Stránky LMK Havlíčkův Brod - http://www.modelhb.cz/ Potkat se můžeme i na soutěžích RCVS.
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: čtv 14.06.2012 8:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 3157 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
zdekar píše: :) Používal jsem modrý gumicuk z HobbyKingu. Nemôžeš dať link, neviem to nájsť! Vďaka!
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|