Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: pát 06.04.2012 23:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2008
Příspěvky: 5095
Bydliště: CA
fiser.modely píše:
2 metrový ne,ten muj měl 1400mm.Nevydím vubec žádný problém ve vyztužení?? Náběžka balzová, uprostřed smrkový nosník a odtokovka taky balza-popř se dá použit uhlík .V čem je problém??Když se to potáhne papírem tak to musí být jak beton...Spiš bych se bál váhy...

Môj pohľad......
Vetroň potrebuje dosť presne dodržať profil a dodržať geometriu.....
EPP je guma - rezanie, vlepenie uhlíku jej povrch a tvar neako extra neovplyvní...
U štúhleho krídla potrebuješ dosť značné vyztuženie. U záporného šípu blaníka navyše potrebuješ hodne vyztužovať v krute. S negatívnych šablónach po rezaní si to viem v celku predstaviť. Ale na sólo jadrách dodržať geometriu si myslím, že to bude problém.... Jedine, že by boli dodané aj tie negatívne šablóny, alebo komplet potiahnuté krídlo....
Výztuhy z uhlíka, alebo smreku ????? noviem si dosť dobre bredstaviť dobrúsenie tvaru bez zbastardenia profilu. A u vetroňa je profil a geometria základ letových vlastností. Tam ti motor nepomôže.
Pre jednoduchú stavbu potrebuješ aby základný material mal podobnú tvrdosť, ako lepidlo aj nosníky. Inak sa nedobrúsiš.
Kupodivu práca s guličkovým PS je ďaleko jednoduchšia, ako s XPS. Na ten sa krivo pozrieš, a je tam ryha ako sa patrí. Už keď je napenetrovaný a potiahnutý, je práca s ním už jednoduchá.
Čo sa týka poťahu papierom - dosť rado sa to krúti. Povrchovka tiež nieje jednoduchá.
Nehovorím, že sa to nedá, ale je to o moc komplikovanejšie, ako z čistého EPP
Niečo v podobnom rozmere som staval http://fotoalba.cz/fotky/23853211 takže to mám odskúšané .... je to z XPS
Posledné http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5366 ... C01810.jpg som začal z XPS http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5366 ... C01653.jpg
Potom som to hodil na váhu a začal znovu s EPS http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5366 ... C01692.jpg

_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 0:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2008
Příspěvky: 5095
Bydliště: CA
Libor_M píše:
Ještě jsem si vzpomněl na nádherné modely Zdeňka Kopečka, stavěné převážně z polystyrénu. U jednotlivých modelů má popsanou celou technologii stavby, z čehož lze většinu převzít i na stavbu Blaníka.

Koukněte tady: http://www.rckozmodrom.com/RcModely.htm

Tento je môj .... http://www.rckozmodrom.com/Vasemodely/vosa_lubo.jpg
Ale krídlo mám už tretiu verziu - klasika XPS + balzový nosník + pomocné rebro na kotvenie spojky.....
Bez nosníka to nechutne mávalo krídlami a robilo to problémy pri ovládaní modelu. Pri tom mávnutí to poskočilo o pár metrov a hrozilo to rozkmitaním ....... a v náklone pri otočke proti vetru to bolo veľmi nepríjemné ....
Ale modelu tohto typu fandím....
Maketová povrchovka je u vetroňa k ničomu - jedine, že by to bola nefunkčná ozdoba niekde na stene. Vo vzduchu potrebuješ veľké kontrastné plochy, inak to bude zle "čitateľné" za letu.
Posledné biele krídla som kôli viditeľnosti takto "zmršil" http://fotoalba.cz/fotky/23654796 rozpoznávanie voči oblohe bolo dosť nepríjemné

_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 11:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.6.2009
Příspěvky: 1102
Bydliště: Frenštát Pod Radhoštěm.
Obrázky: 9
Ted když si vzpomínám tak sem stavěl C 130 Herkules,a ten měl roz zhruba 2metry+4 gondoly s motory v křídle.A pevnost byla taky super.Ono stačí si stým jen dobře vyhrát,pak jde vše.Neříkám že je to lehké ale jde to.Třeba ten Lavočkin,to taky nebyla žádná sranda,stačí se podivat jakou brutální plochu křídla to mělo,stačilo udělat náběžku atd jak sem již psal a model lítá do dnes.Když mrknete na to video jde vidět že ten model líta dost svižně::rychlost cca 140km v hod.ALE ANI SE NEHNE (myslím žádné kroucení v letu a nic podobného) Kupodivu z něj nelítají za letu kuličky :lol: .Je to dělané ze stavebního polišu a ten se teprve kroutil při potahováni,ale jde to. Co se týče toho pylonu tak sem trochu hledal a našel jsem sice jen tohle
http://juniorklubhk.jino.cz/juniorklubh ... nik_03.jpg ale fungovat by to mohlo.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 13:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 188
lubo1 píše:
fiser.modely píše:
2 metrový ne,ten muj měl 1400mm.Nevydím vubec žádný problém ve vyztužení?? Náběžka balzová, uprostřed smrkový nosník a odtokovka taky balza-popř se dá použit uhlík .V čem je problém??Když se to potáhne papírem tak to musí být jak beton...Spiš bych se bál váhy...

Môj pohľad......
Vetroň potrebuje dosť presne dodržať profil a dodržať geometriu.....
EPP je guma - rezanie, vlepenie uhlíku jej povrch a tvar neako extra neovplyvní...
U štúhleho krídla potrebuješ dosť značné vyztuženie. U záporného šípu blaníka navyše potrebuješ hodne vyztužovať v krute. S negatívnych šablónach po rezaní si to viem v celku predstaviť. Ale na sólo jadrách dodržať geometriu si myslím, že to bude problém.... Jedine, že by boli dodané aj tie negatívne šablóny, alebo komplet potiahnuté krídlo....
Výztuhy z uhlíka, alebo smreku ????? noviem si dosť dobre bredstaviť dobrúsenie tvaru bez zbastardenia profilu. A u vetroňa je profil a geometria základ letových vlastností. Tam ti motor nepomôže.
Pre jednoduchú stavbu potrebuješ aby základný material mal podobnú tvrdosť, ako lepidlo aj nosníky. Inak sa nedobrúsiš.
Kupodivu práca s guličkovým PS je ďaleko jednoduchšia, ako s XPS. Na ten sa krivo pozrieš, a je tam ryha ako sa patrí. Už keď je napenetrovaný a potiahnutý, je práca s ním už jednoduchá.
Čo sa týka poťahu papierom - dosť rado sa to krúti. Povrchovka tiež nieje jednoduchá.
Nehovorím, že sa to nedá, ale je to o moc komplikovanejšie, ako z čistého EPP
Niečo v podobnom rozmere som staval http://fotoalba.cz/fotky/23853211 takže to mám odskúšané .... je to z XPS
Posledné http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5366 ... C01810.jpg som začal z XPS http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5366 ... C01653.jpg
Potom som to hodil na váhu a začal znovu s EPS http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5366 ... C01692.jpg


Myslím, že to dost dramatizuješ. Jsou profily, které jsou velice citlivé na přesnost tvaru a potom třeba i na znečištění, ale zase je spousta profilů, které mohou mít určitou nepřesnost a přesto poletí dobře.
Přesné profily jsou zejména na nových a vysoce výkonných větroních. Což se ale určitě netýká zrovna Blaníka. Ani u mého modelu není použit žádný speciální profil, takže nějaká nepřesnost se moc neprojeví. Je jedno je jisté, polystyrénový Blaník s hladkým křídlem bude mít jiné letové vlastnosti, než EPP model.
EPP modely obecně budou hodnější, budou mít menší minimálku a budou celkově hodnější a odpustí více chyb. U hladkých modelů bude vše přibližně naopak. Ale budou lépe vypadat. Což zase při létání v termice až tak nebude poznat...
Takže jako základ bych chtěl nabízet EPP stavebnici Blaníka s dobrými letovými vlastnostmi, jednoduchého na stavbu a snadno opravitelného. A druhá varianta budou polystyrénové polotovary pro individuální stavbu. A s touto variantou si bude muse poradit každý sám. Výsledek pak bude záviset na umění stavitele.

Libor LM-model


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 14:52 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 188
Další fotky Blaníka jsou zde.
http://lm-model.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik_EPP/

Letové jsou z dnešního létání na svahu sádrovcového dolu v Kobeřicích (okr. Opava) Vítr foukal cca 10-15m/s a polítání to bylo parádní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 16:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.6.2009
Příspěvky: 1102
Bydliště: Frenštát Pod Radhoštěm.
Obrázky: 9
Už podle fotek to vypadá že to lítá samo,prostě paráda.Pěkná práce,jen tak dál...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 17:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 188
Máš pravdu, fakt to lítá samo. Dokonce jsem na Blaníku vyměnil před dnešním lítáním vysílač, kormidla jsem nastavil přibližně do středu a prostě s tím vyšel na svah. Při lítání jsem jen trochu trimem upravil výškovku a lítal. Bez nějakého složitého zalítávání a seřizování.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 17:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.4.2009
Příspěvky: 2087
Bydliště: Sokolov
to bude asi prve ero, do ktereho nacpu telemetrii :) uz jsem psal i na fcb, nejake predpokladane datum zahajeni prodeje?

_________________
Jeti DC-16 | „Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora“


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 17:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.10.2009
Příspěvky: 544
mna by zaujimalo upevnenie kridel ku trupu, nasunie sa na trubku a poisti sa to ako ku trupu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 19:21 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 188
U mého modelu je spojka (ocel. drát) natolik těsná, že není třeba ničím jistit. Ale jinak je možno zalepit do krajních žeber křídla háčky a pojistit svazkem gumy.
Jinak prodej je neoficiálně zahájen, nějaké objednávky už mám, takže příští týden budu řezat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2012 20:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.4.2009
Příspěvky: 2087
Bydliště: Sokolov
no, tohle reseni uz tu bylo, u jednoho vetrone od Pelikana... dopadlo to tak, ze lidem co s tim sli do vzduchu za letu odpadavala kridla :lol: tohohle bych se osobne bal... zacatecniky absolutne nenapadne kridla jakkoliv jistit.

_________________
Jeti DC-16 | „Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora“


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: ned 08.04.2012 1:06 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 188
U mých modelů vždy počítám s jistou mírou inteligence stavitelů. Ale určitě se nad tím ještě zamyslím.
Z podobných důvodů jsem se nikdy nehrnul do modelů pro úplné začátečníky...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: ned 08.04.2012 1:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.4.2009
Příspěvky: 2087
Bydliště: Sokolov
Jasne, jen me napadlo ze by se to mohlo minimalne pripsat do navodu :) jako doporuceni.

Me zase napadlo uchyceni magnetama... i kdyz na tak velke plose kridla bude jeho konec fungovat jako sakra silna paka.

Pri psani me napadla jeste jedna vec... zalepit do jedne poloviny kridla preklizkovy pasek ktery by se dal po nasazeni kridel na trubku zasadit na druhe strane do druhe poloviny kridla. V nem by byly dve diry a v trubu zalepene matice. Zezhora by se pak daly dva srouby ktere by soucasne drzely i motorovy pylon.

Sakra, nemel bych na noc takhle moc myslet :D

_________________
Jeti DC-16 | „Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora“


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: ned 08.04.2012 8:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2651
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Kissman píše:
Jasne, jen me napadlo ze by se to mohlo minimalne pripsat do navodu :) jako doporuceni.

Me zase napadlo uchyceni magnetama... i kdyz na tak velke plose kridla bude jeho konec fungovat jako sakra silna paka.

Pri psani me napadla jeste jedna vec... zalepit do jedne poloviny kridla preklizkovy pasek ktery by se dal po nasazeni kridel na trubku zasadit na druhe strane do druhe poloviny kridla. V nem by byly dve diry a v trubu zalepene matice. Zezhora by se pak daly dva srouby ktere by soucasne drzely i motorovy pylon.

Sakra, nemel bych na noc takhle moc myslet :D

Ta různá uchycení "na tvrdo" jako ty šroubky bych nedělal. Při i malé ráně se toho vyláme a jinak poškodí hodně. Kdysi se používaly jako pojistky sirky prostrčené dirkami ve spasovaných packách z křídla do trupu či naopak. Docela to fungovalo, až na to, že dnes sirky budou asi drahé. Já mám zkušenost, že i u 2 kg větroně spojky z uhlíku zasunuté do papírových trubiček drží dost a i když mám na kořeni křídla háčky pro gumičky, nejsou zapotřebí. Pokud ovšem neděláte s větroněm rychlé výkruty a podobné lomcováky.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník 2100mm LM-model
PříspěvekNapsal: ned 08.04.2012 12:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.7.2010
Příspěvky: 1024
Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
Co mám model od jistého modeláře, od nás. Tak tuto metodu, co tu popisoval kocour provozuje. Mám od něj m Orlíka, a má to tak, prostě v křídle dírky, z trupu trčí kovový plíšk, doa přes to vše se protáhne, budto sirka neo špejle. :)
A pokud se nemýlím, tak v podobném to tento modelář (resp. stejně) provozuje i na svých 5metrech... :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz