Switch to full style
Název je dostatečně samovysvětlující...
Odeslat odpověď

Re: Spojka křídla a nosník

úte 08.09.2015 4:56

Diky. Zde kridlo trupem neprochazi. Je prichyceno gumou k trupu.

Re: Spojka křídla a nosník

úte 08.09.2015 9:15

Ještě dotaz. Když tam dam uhlíkovou trubku 10/9 tak do ni jako spojka 9/8? Jde mi to to, že do křídla musím/chci zalepot jednu trubku a do ni zasunout spojku, jestli jsem se dobře vyjádřil.

Re: Spojka křídla a nosník

úte 08.09.2015 11:30

Ne ne. Já jsem si na té uhlíkové trubce vylaminoval tenké pouzdro. Na kořenové žebro jsem použil 0,4 překližku která mi posloužila jako šablona a 10(6) hliníkovou trubkou se zubatým koncem, vyvrtal díry pro pouzdra. Pak jsem pouzdra natřel epoxidem a natlačil do křídel. Nesmíš mazat díru, aby se ti epoxid nedostal do pouzdra. Namáz epoxidem i kořenová žebra, jsem uhlíkovky potřel vazelínkou a ještě "za mokra" sesadil půlky křídla na desce k sobě. Mezi kořenová žebra můžeš pro sichr dát ještě igelit, aby se ti náhodou neslapily.

Re: Spojka křídla a nosník

úte 08.09.2015 20:26

Uhlíkovou trubku která je vyrobená pultruzí z punčochy, lze použít bez omotávání.Trubky který maj vlákna napodél nutno řádně omotat ,ony se špatně krátí. Jinak rovněž plnej souhlas s Pepinem co se týká uhlíkové kulatiny coby spojky.Třeba je to i tak že někdo si cení toho modelu a nechce zkoušet letové možnosti ,vydrží létat opatrně no a tak mu ta spojka vyhovuje.Tím nechci naznačovat že je to špatně ,protože zase naopak to může být dobře navržený ,ale mohu to přepísknout a pak to křídlo uletí i za spojkou.

Re: Spojka křídla a nosník

úte 08.09.2015 20:48

S tím souhlasím, ale ten model na který to Marena chce aplikovat, je spíš taková lehounká obluda, která se vzduchem jen plouží a křídlo je při přistání vysoko nad zemí, a ještě jen uvázané gumou a opřené jen náběžnou hranou. Tam nějaké velké rázy opravdu nehrozí.

Re: Spojka křídla a nosník

úte 08.09.2015 22:20

Lark píše:S tím souhlasím, ale ten model na který to Marena chce aplikovat, je spíš taková lehounká obluda, která se vzduchem jen plouží a křídlo je při přistání vysoko nad zemí, a ještě jen uvázané gumou a opřené jen náběžnou hranou. Tam nějaké velké rázy opravdu nehrozí.


stačí bohatě, abys mě jednou štěstí na výrazný střih stoupáku a klesáku, já to zažil, když jsem s rc modelařinou začínal--konstrukční foliák, sem se jen tak ploužil a najednou křídla fuč --ulítla za kovovejma spojkama, zřejmě jsem nalítnul náhodou dust devil.

nikomu nic nenutim, každý si musí zhodnotit sám, jestli mu těch třeba ušetřených 50g za vlepenou ocelovou tenkou kulatinu do uhlíkové trubky, kdy je jasné, že maximálně vzpažíš, ale křídlo neuletí za to stojí, nebo je hold priorita ušetřit těch 50--100g i když vlastně stejně na začátku stavby, nebo osazování era přesně netušil, jestli to ve výsledku vyjde pluzs 300g, nebo mínus 300g---ted má hotovo, už váhu ví a ta uspora 50-100g je jasně prioritou--co na tom, že v přeletu z bubliny přez klesák a zvlášt v protivětru s lehkým erem opadne podstatně víc, než s těžším, co na tom, že ani neletí soutěž, kde by si rval vlasy že je druhej, jen kuli těžší spojce a díky tomu jedné promrhané sekundě, v modelařině přece o pohodu na jistotu nejde, tady jde jen a pouze o gramy.

PS:kdyby mi ty uhlíkovky tokilkrát už neprdli a neměl jsem s tím osobní negativní zkušenosti, tak bych ale taky nevyměknul, navíc letadlo se špatnými letovými vlastnostmi lehčí uhlíková trubka fakt nezachrání a nesoutěžně honit minimální váhu zvlášt u ekonomických nekompozitových modelu s velice dobro pronikavostí ve větru je opravdu kontra produiktivní--ve stoupáku to bude stoupat i s váhou plus 100g a v přeletu přez klesák a hledání další bubliny to ero bude jen víc a víc opadat, jak je ho potřeba tlačit, aby se vubec někam díky té nížžší váze a nepřesnému profilu přesunulo--jediné negativum té vyšší váhy je pro sportovní polétání pouze nutnost výkonnějšího pohonu---ale jak to tak bývá---komu stačí na soutěžení tisícovky baterky, druhému na zájmové polétání nestačí 4 tisícovky---hlavně že ale ušetří těch 50g na tý spojce :lol:

nejlepší je ale osahat si to sám--když pár letadel na nějaké probémy rozmlátíš, přestaneš sem chodit na rady, které nechceš stejně slyšet :wink:

Re: Spojka křídla a nosník

stř 09.09.2015 8:44

Mám 2m samokřídlo, kde jsem si vyrobil překližkový "domeček" mezi křídly. Vše drží na dvou uhlíkových trubkách 8mm zasazených do kratší alu trubky 10mm. Vyčnívající uhlík po stranách zajíždí do křídel opět do 10mm alu trubky. Samotný uhlík je tedy jen v tom kousku mezi křídlem a středovou částí.
A musím dát za pravdu pánovi nade mnou... tady není problém ten, že by spojky ve vzduchu nevydržely, ale jak je EPP při "rozumné havárii" nezničitelné, tak při jedné chybě a následném "přistání ve vysoké rychlosti" do vysoké trávy obě uhlíkové trubky křuply právě v onom místě mezi křídlem a překližkovým středem a na poli jsem našel křídla krásně poskládáné na sobě (a s tím vytrhané všechny servokabely atd). Je tu asi ten problém, že uhlík nemá šanci propružit v křídle (kde je v expoxydem zalepené alu trubce), ale i tak je prostě za zásady problém ten, že stále hrozí úplné rozlomení.
Tedy se uchýlím ke stejnému řešení - vlepím dovnitř ocelovou kulatinu, aby se prostě za žádných okolností nemohlo stát, že najdu křídla složená na sobě.
Teoreticky by mělo stačit vlepit tam jen kousek, který bude právě v místě, kde se spojuje křídlo s překližkovým středem, protože jen tady je uhlík namáhán a jinde myslím prasknout nemůže, protože je jinak v alu trubce, není-liž pravda? Pak by byl nárust hmotnosti minimální.

IMG_20140902_164406.jpg
IMG_20140831_001512.jpg

Re: Spojka křídla a nosník

stř 09.09.2015 10:23

Vy si pořád neuvědomujete, že tenhle model (spíš obluda) se chová jako list papíru a lítá to krokem. Křídlo je 2000 x 400 mm a plošné zatížení je 16 až 18g/dm^2 (podle naloženého foťáku, nebo kamery). Lítá to jako papírová vlaštovka. Takže i když to upadne, nic se tomu nestane a ty trubky bohatě stačí. Nemůžeš to srovnávat se samokřídlem. Ale nikomu to nevnucuju.

Re: Spojka křídla a nosník

stř 09.09.2015 12:19

Já jsem psal obecně svou zkušenost k tématu spojek křídel, ne k tvému modelu, promiň :)

Re: Spojka křídla a nosník

stř 09.09.2015 13:02

Omlouvat se nemusíš. :D Já zas reagoval na to, že jsi se odvolával na Pepina a ten mě citoval, takže asi tak. :D

Re: Spojka křídla a nosník

stř 09.09.2015 17:56

jendabek píše:Tedy se uchýlím ke stejnému řešení - vlepím dovnitř ocelovou kulatinu, aby se prostě za žádných okolností nemohlo stát, že najdu křídla složená na sobě.
Teoreticky by mělo stačit vlepit tam jen kousek, který bude právě v místě, kde se spojuje křídlo s překližkovým středem, protože jen tady je uhlík namáhán a jinde myslím prasknout nemůže, protože je jinak v alu trubce, není-liž pravda? Pak by byl nárust hmotnosti minimální.



vlepení kovové kulatiny s přesahem třeba 5 cm na každou stranu už opravdu stačí, já vlepuji ty rozlámané uhlíkové zbytky kulatin do kovových trubek, kde zase hrozí, že se trubka třeba při přemetu v tom zlomu zavře , to uhlíkové jádro jí to nedovolí.
Odeslat odpověď