RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Multiplex XENO
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=39367
Stránka 15 z 15

Autor:  HONZIK 22 [ ned 18.02.2018 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Multiplex XENO

Paradni zabery i paradni reseni. GRUMMAN B2 MA TY POHONNE JEDNOTKY TAKY TAM.- VTIP.
Ja tem tlacnym stredovym motorum nikdy neprisel na CHUT. Teziste to posunuje , neofukuje kridlo... Takto je to klasicky dokonale. ANI SE NEPTAM jak se zmenily letove vlastnosti. Vlastne jo moc by me to zajímalo.Honza

Autor:  miťo [ ned 18.02.2018 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Multiplex XENO

Honzik 22: Díky! Tlačný motor má sice větší účinnost, ale bohužel i hlučnost a při létání o pozornost fakt nestojím. K letovým vlastnostem...klasické Xeno s originál pohonem jsem nikdy neměl. Tehdy se k setu nedodával motorový set, takže jsem měl Xeno s pantem, ale motorem vzadu a balastem vpředu. Bylo to těžké, na přistání dlouhé...jak jsem přitahoval na vytracení rychlosti, letělo to v metru výšky tak 100m do dálky. Při plném plynu v zatáčkách to bylo o strach, aby ten pant nepovolil, rozlomených Xen je na youtube hodně. Tak jsem si postavil to pevné, jen z křídla jakožto náhradního dílu za cenu cca 550Kč. Model pak vyšel lehčí o více než 100gramů! Původní záměr byl něco lehkého na naše mírné svahy v Polabí, fakt to hezky svahuje. Také snaha vytvořit něco jako Pibros, co se hodí z ruky a plachtí báječně dlouho. Kousek zpět tady v tématu je video, jak jsem ho házel a vystřeloval gumickukem. Nicméně na originál Xenu se mi líbí jeho skladnost a rychlá příprava v letu. Oproti Twinstaru je složené prakticky hned. Brašnu na něj mám. Tedy v plánu je koupě klasického Xena s pantem a jeho kompletace na dva motory s bonusem složení do brašky a cestování (nutné budou kratší motorové gondoly kvůli brašně a možná mírné vykrojení křídla na vrtule). Použil bych kabinu na motorový set i tu práznou motorovou gondolu, je tam pak víc místa na baterii, gyroskop a v provedení dvou tažných motorů by asi baterie byla v tom "motorovém" setu. Směrovky tam kde jsou dávat nechci, Xeno má špatnou směrovou stabilitu, koukal jsem, že Vážka dal taky směrovky na kraj křídla (mimochodem Vážko máš moc pěkný Xeno!). Já mám ale jiný úmysl se směrovkama. Ještě to chci vyzkoušet na to mém neskládacím modelu se dvěma motory, než bych to aplikoval na klasické nové Xeno. Totiž...nápad...jen kvůli kamerovým záběrům, že by v motorové gondole byla zalepená uhlíková trubka, cca 70cm a směrovka byla na jejím konci. Brácha to testoval na takové zvětšeném Toru (1200mm) a stabilita se výratně zlepšila! Jak kličkování, tak takový to driblování, které prostě krátké samokřídlo s kamerou dělá. O dalším postupu v experimentu vás kluci budu informovat :wink:
P.S.: ještě odpověď na jednu otázku, dvojmotorový Xeno lítá fakt svěle, všech pět letů na sněhu jsem sedal do ruky. Hlavně je to neskutečně tiché.

Přílohy:
Poznámka: Tohle mám v plánu. Inspirace od samokřídla házeného kruhovým hodem.
experiment.jpg
experiment.jpg [ 15.08 KiB | Zobrazeno 403 krát ]

Autor:  Vážka [ pon 19.02.2018 9:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Multiplex XENO

Děkuju za pochvalu.
Já Xeno už bohužel prodal, ale lituju toho a asi půjdu do dalšího.
Je to prima éro na vyblbnutí a takovýhle experimentování.

Stránka 15 z 15 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/