Autor |
Zpráva |
jio
|
Napsal: sob 07.09.2013 22:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Tak to je škoda moc hezkého modelu. A bohužel musím říct, že se mi nepodařilo doma najít lepidlo ani rozpouštědlo, které by ten plast spolehlivě (=s naleptáním) slepilo. Zkoušel jsem to, když jsem se chtěl vyhnout použití sekundového lepidla na přilepení pantů.
edit: Jak se znovu dívám na tu první fotku, tak tel elapor je vcelku. Takže horká voda by mohla pomoct ho narovnat.
Naposledy upravil jio dne sob 07.09.2013 22:39, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
RedAce
|
Napsal: sob 07.09.2013 22:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.9.2012 Příspěvky: 710
|
No a eště si nás s Xenem skoro trefil, když sme popíjeli kafe Kažopádně vývrtka to byla zajímavá a náraz nevypadal tak silně...nečekal bych, že to model takhle odnese...
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: sob 07.09.2013 22:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Těsný pád jsem neviděl model padl za horizont no. Každopádně nebezpečí číhá všude takovou závadu jsem nečekal. Jinak výhoda je být na hřbetu smeťáku směr Pitkovice všichni jsou pak navzájem vidět a Kiteři jsou tak radši.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
RedAce
|
Napsal: sob 07.09.2013 23:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.9.2012 Příspěvky: 710
|
Zas tak těsně to nebylo Na kraj svahu chodíme, když tam kiteři sou. Dneska bylo volno, tak jsme se uklidili k rampě na krátce sekaný trávník...
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: úte 10.09.2013 20:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
miťo píše: Děkuju za pochvalu. Oproti origo Xenu je to lehoučké. Originál bez motoru mi vážil 650g (na krabici píšou 550g), tohle má tuším 430g. Jen si říkám, jestli to na svah nebude moc lehké. Uvidíme, až začne foukat. Ahoj Miťo, rád zeptal jestli máš u odlehčené verze možnost rozložit křídla? Jestli ano jak jsi vlastně úpravu provedl děkuji. P
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
miťo
|
Napsal: stř 11.09.2013 4:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.4.2012 Příspěvky: 1156 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Nemám to řešení ještě dotažené do konce. Fotka je ze stavby. V křídle jsou zalepeny hliníkové trubky 6/5,1mm, do nich jsou vsunuty uhlíkové trubky 5/3mm. Křídlo se tedy vysouvá od sebe. Na fotce jsou připraveny plastové matice pro montáž překližkového "dna", v něm je uprostřed plast.matice držící jediný plastový díl z Xena, takové to víčko. Drážka vpředu je na 2C 400mAh aku, používám malý BEC stabilizátor Foxy. To překližkové dno není řešení, při nárazu do země jsem jednu matici vytrhl (na fotce je to spojené kabelovou páskou). Chtělo by to držet křídla u sebe třeba magnety, nebo suchým zipem. Ještě na tom musím zapracovat. Jinak serva jsou vředu kvůli těžišti, chtěl jsem to mít lehké. Finančně se jedná o zajímavé řešení, protože samotné křídlo nabízí kvalitní profil i provedení za cenu málo přesahující 500kč! Až dořeším definitivně to jádro trupu, hodím sem fotku.
Přílohy: |
2605201310868.jpg [ 108.54 KiB | Zobrazeno 1620 krát ]
|
|
_________________ 10 bublinkoletů, F450 jako TBS Discovery, DX6, vimeo.com/martinkatera
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: stř 11.09.2013 21:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Paráda udělám podobně uvidím až budu mít nová křídla.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
miťo
|
Napsal: čtv 12.09.2013 7:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.4.2012 Příspěvky: 1156 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Včera jsem udělal tuhle fotku. Obě poloviny křídla asi budu svazovat suchým zipem, jediný plastový díl ze Xena, to víčko, zatím zaháknu vzadu a vředu zalepuju páskou. To ještě musím dodělat.
Přílohy: |
1109201311335.jpg [ 98.3 KiB | Zobrazeno 1546 krát ]
|
|
_________________ 10 bublinkoletů, F450 jako TBS Discovery, DX6, vimeo.com/martinkatera
|
|
Nahoru |
|
|
miťo
|
Napsal: čtv 12.09.2013 7:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.4.2012 Příspěvky: 1156 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Ještě malá úvaha. Můj případ koupě originál Xena je jeden z posledních kusů Xena bez dílů pohonného setu (dnes Xeno Uni má již vše). Problém s levnou motorizací starého Xena naráží na příliš velkou hmotnost motoru vzadu a následné dovažování předku. Ptám se tedy, proč Xeno není vykrojené mezi křidélky stejně jako např. Toro 900? Motor by se posunul vřed a nebylo by potřeba dovažovat předek obří baterií či olovem. V mém případě jsem následně dopředu umístil serva. Obrázek je upravený v Corelu, nic jsem ještě neřezal Rovněž pohonný set Xena není bez problémů, sem tam na youtube někdo řeší problém s dlouhou hřídelí... Uvažuji, že takto vykrojím moje "ušaté" lehké Xeno, s motorizací Turnigy 2826/6 2200KV a reglem 35A to bude dělat svíčku jedna báseň.
Přílohy: |
vykrojene_Xeno.jpg [ 155.18 KiB | Zobrazeno 1536 krát ]
|
|
_________________ 10 bublinkoletů, F450 jako TBS Discovery, DX6, vimeo.com/martinkatera
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: čtv 12.09.2013 8:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Mám verzi UNI a s 2 x 3článkem 1,2 Ah jsem musel dovažovat vzadu. Jinak by mi těžiště vycházelo 10 mm před požadovaným.
|
|
Nahoru |
|
|
miťo
|
Napsal: čtv 12.09.2013 9:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.4.2012 Příspěvky: 1156 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Ano, u verze UNI je vše v pohodě, pokud nepoužiješ takovou kapacitu baterií jako třeba ve tvém případě. Já však řeším staré Xeno, kdy díly motorového setu nebyly součástí stavebnice a motory se montovaly na samotnou záď trupu. Pak těžiště nevychází a já třeba dovažoval předu 55g olova. Později jsem to vyřešil posunutím serv dopředu...
Přílohy: |
Poznámka: Klasické Xeno s motorem až na zádi.
xeno_vetron_s_motorem.jpg [ 87.64 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]
|
|
_________________ 10 bublinkoletů, F450 jako TBS Discovery, DX6, vimeo.com/martinkatera
|
|
Nahoru |
|
|
miťo
|
Napsal: pát 13.09.2013 11:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.4.2012 Příspěvky: 1156 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Našel jsem v archivu fotku mého pokusu umístnit motor do těžiště. Ušetřila se hmotnost, ale vibrace byly pro létání s kamerou nepřijatelné. Tedy slepá vývojová větev P.S.: Nikdo jste nenastavoval směrovky? Okoukal jsem to z RC Groups. Směrová stabilita se zlepšila.
Přílohy: |
Poznámka: Xeno s prodlouženou hřídelí
2305201310863.jpg [ 256.92 KiB | Zobrazeno 1459 krát ]
|
|
_________________ 10 bublinkoletů, F450 jako TBS Discovery, DX6, vimeo.com/martinkatera
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 13.09.2013 19:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
miťo píše: Nikdo jste nenastavoval směrovky? Okoukal jsem to z RC Groups. Směrová stabilita se zlepšila. Co myslíš tím nastavením směrovek?
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 13.09.2013 19:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Musel jsem se na obrázek podívat asi 5 x než jsem pochopil, že myslíš na dstavování, tedy prodloužení. Zatím jsem s tím absolvoval jen jeden let a neměl jsem dojem, že by to bylo směrově nestabilní. Chovalo se to jak klasické samokřídlo, jen jsem měl pocit, že to letělo stabilněji, než všech 6 mých předchozích samokřídel. Můžeš se o té vyšší směrové stabilitě více rozepsat?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|