Autor |
Zpráva |
lubo1
|
Napsal: ned 22.09.2013 22:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
jio píše: Blahopřeji k úspěšnému záletu. Vďaka. Akurát prerábam tiahla na uhlík a guľové čapy
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jio
|
Napsal: pon 23.09.2013 8:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Důvod?
Mi se nezdálo, že by tam docházelo k nějakému páčení. Šíp toho křídla není příliš velký.
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: pon 23.09.2013 10:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
jio píše: Důvod?
Mi se nezdálo, že by tam docházelo k nějakému páčení. Šíp toho křídla není příliš velký. Blimpy nie su mojim obľúbeným riešením. Vidlička je vidlička P.S. pokiaľ by niekto chcel skúmať profil....
Přílohy: |
DSC_0129.JPG [ 79.52 KiB | Zobrazeno 1605 krát ]
|
DSC_0132.JPG [ 66.5 KiB | Zobrazeno 1605 krát ]
|
DSC_0138.JPG [ 65.88 KiB | Zobrazeno 1603 krát ]
|
|
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 27.09.2013 20:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Dnes jsem dal druhý zálet s nalepenými obtisky a jen s jedním tříčlánkem a přijímačem Schulze Alfa. Tentokrát bylo těžiště na nosníku bez potřeby dovažování. Poznatky: - Kolmé stoupání se nekoná ani s jedním 3článkem Úhel stoupání je něco nad 60°, stejně jak při použití dvou 3článků paralelně. - Model dobře plachtí a jak už tady bylo zmíněno, je s tím třeba počítat zejména při přistání. A protože bylo termické počasí, tak se v jednom z letů docela dlouho držel pod jedním Cumulem. - Model je při těžišti na předepsaném místě (tedy více vzadu než při prvním záletu s 2 tříčlánky zapojenými paralelně) podle očekávání více neklidný. Letově to ale nevadilo. Jen je model citlivější na řízení. - Let na zádech a je možný jen s potlačením na maximální výchylku. - Doba letu při stylu vystoupat, plachtit a občas si zablbnout byla s jedním 3článkem 1200 mAh 8 minut. Dobíjeno cca 900mAh. S čím si zatím nevím rady je to, že s přijímačem Schulze Alfa po stažení kniplu plynu na nulu motor utichne někdy až po jedné sekundě. Ta doba není pokaždé stejná. Ničemu to nevadí, ale je to divné a štve mě, že nevím proč. Závěr: Pro daný model a styl létání mi stačí jeden 3článek 1,2Ah.
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: pát 27.09.2013 20:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Pokud bys dokázal změřit pomocí wattmetru odběr, možná našel v pohonu rezervu výměnou za ostřejší sklopku.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 27.09.2013 21:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Přiznám se, že nepotřebuji aby to kolmo stoupalo. Psal jsem to jako reakci na tunning výbavu, kde je kolmé stoupání uvedeno. Se stávajícím stavem jsem maximálně spokojený. Jinak pohon mám myslím docela slušný MPJet AC 28/10-13 (šuplíková zásoba) s vrtulí Aeronaut 9,5x5. Bere to staticky 14,5A, takže motor rezervu určitě má. Zkrátil by se ale letový čas. Měl jsem ještě sklopku 8x6, ale u té mi před časem praskl list a tak až časem ... Větší průměr vrtule tam nevleze (10" už skoro brnká do směrovek) a větší stoupání jak 6 nic moc nepomůže. U jiného samokřídla jsem měl 10x8 a jediným výsledkem bylo, že byl výrazný rozdíl v rychlosti mezi letem s motorem a bez motoru. Jako by to vždy po přidání plynu dostalo forsáž. A to se mi moc nelíbilo. Takže, pokud reklama na tunning výbavu nekecá, je to v mém případě daň za těžší motor. Spíše byl potřeboval nasměrovat v čem je problém s tím vypnutím motoru cca 1 sec po stažení kniplu na nulu.
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: pát 27.09.2013 21:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
jio píše: Spíše byl potřeboval nasměrovat v čem je problém s tím vypnutím motoru cca 1 sec po stažení kniplu na nulu. A nebude to naprosto bězný fyzikální jev - rychlost zvuku? Stačí kousek poodletět a vteřina zpoždění (340m) je na světě.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: sob 28.09.2013 8:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Myšleno že je motor ještě 1s pod šťávou při páčce v 0 plynu, nebo doběh sklopky setrvačností?
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: sob 28.09.2013 11:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Myšleno tak, že model je tak 100-150m ode mne, stáhnu plyn a tak ještě 1 sekundu (možná i krapet déle) slyším, že motor jede na plný výkon a pak teprve sklapne. Ta doba není stejná, někdy je to kratší. Rychlost zvuku se myslím na tuto krátkou vzdálenost neuplatní.
Uvažoval jsem o tom, že by to mohlo být nezapnutou brzdou. To by pak ale snad netrvalo tak dlouho než guma sklopí vrtuli a je klid. Taky by se změnil hluk od vrtule. Zatím jsem to ale neprověřoval. S MZK přijímačem jsem to nezaznamenal a pokud si vzpomínám, tak jsem brzdu aktivoval. Je to až po výměně přijímače za Schulze Alfa.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: sob 28.09.2013 11:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
to je procesorový príjmač, nie? Nemáš tam nastavené spomelenie plynu (kvoli rozbehu)? Alebo v regli, aj tam sa dá rozbeh nastaviť aspoň ako soft/hard ak nie čas. A samozrejme vo vysielači - aj tam sa dá nastaviť ako rozbeh, tak vypnutie.
Ak to celé nie je len o rýchlosti zvuku, pol sekundy je na pocit sakra dlho pri rýchom modeli, a 150m znamená práve cca tej pol sekundy.
Prečo si to nepostavíš pred seba na stôl a neskúsiš?? Tak sa dá aj skúsiť iný príjmač či dokonca iný setup vysielača.. či nastavenie alebo celý iný regl...
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: sob 28.09.2013 11:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Je to možné. Přijímač jsem koupil před časem na inzerát. Dík za tip. Prověřím to. Regl v tom je nevinně. To vím jistě.
|
|
Nahoru |
|
|
robotmz
|
Napsal: sob 28.09.2013 15:45 |
|
BAN - uživatel vyhozen z RCManie
|
|
Registrován: 23.10.2007 Příspěvky: 3341 Bydliště: Čadca, SK
|
Lietam na 35 MHz a pozorujem to na všetkých prijímačoch a to mám nastavené všade brzdy. Proste vypneš plyn a motor ešte chvíľu ide, možno tú polsekundu alebo sekundu.
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: sob 28.09.2013 19:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
jio píše: ..... - Doba letu při stylu vystoupat, plachtit a občas si zablbnout byla s jedním 3článkem 1200 mAh 8 minut. Dobíjeno cca 900mAh.
To je neako hoooodne málo.....
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: sob 28.09.2013 19:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Taky létám na 35 MHz. Dík za svěření s podobnou zkušenosti. Jen si teď trochu připadám jak ten, kterému chcípla koza a nevadí mu to, protože chcípla i sousedovi. Jak jsem psal výše - Ničemu to nevadí, ale je to divné. Už mě to ale nebude štvát.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|