Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1683 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Minicorado
PříspěvekNapsal: stř 11.09.2019 16:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 323
Tohle je věčné téma. Jeho jasné rozlousknutí je asi možné jen v tunelu ... a určitě nepůjde primárně o průřezy, primárně půjde o rozložení okamžitého tlaku na různých místech trupu, kde jsou nějaké otvory a na základě toho vznikne nebo nevznikne komínový efekt, to je prostě určující. Na velkých akrobatech se to simuluje s větrákem simulujícím dopředný pohyb a nějaký zdroj kouře, který si při správném rozložení otvorů najde cestu tím správným směrem. Stačí jen mírně změnit úhel deflektoru pro vznik podtlaku za ním a úplně se to změní, je to alchymie ...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Minicorado
PříspěvekNapsal: stř 11.09.2019 17:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2010
Příspěvky: 1776
Bydliště: Palkovice
Něco na tom bude. Jednou mi shořel regulátor ve větroni. Očazené bylo jen čelo baterky, která byla těsně za regulátorem. Kouř se hrnul skrz motorovou přepážku a kolrm vrtulového kuželu ven. To, že to byl turbokužel a nad motorem náporový průduch, bylo kouři úplně jedno. Šel proti směru letu a nějaké proudění trupem dozadu se nekonalo. Proto si myslím, že pokud to není skutečně speciálně navrženo dle nějakých podložených pravidel, budou jakékoli větrací otvory jen pokus o odvětrání trupu a chlazení motoru s loterijním výsledkem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Minicorado
PříspěvekNapsal: čtv 12.09.2019 17:20 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8985
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 300
Blog: Zobrazit blog (3)
Osobně jsem viděl, jak zahořel regulátor v F5B. Model nakreslil na oblohu krásné 4 čáry, jako by letěla 747. Jen místo motorů se kouř vyvalil z krytů serv.

Souhlasím, že je to alchymie, odhad a experiment. Nicméně dnes, v telemetrické době se dá mnohé naměřit a porovnat.
A ideální je se pak podělit o výsledky: Vstup chladícího vzduchu - testování.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1683 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 109, 110, 111, 112, 113

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: AVALON57, pepinozbrna, saro.j a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz