Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: pon 10.05.2010 9:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Ahoj,větron Fox-215cm váha cca 1700g mi při rovném letu žabičkuje jako by byla vule na servu výškovky-není.Už jsem víc zakulatil náběžnou hranu křídla-trochu se to zlepšilo,ale ne uplně,při vyšší rychlosti nemá tendenci vybírat-vybírá pomalu,po zpomalení odskočí nahoru,jako by vlétl do termiky,zpomalí se a propadne-prosedne,možná to nepopisuji uplně přesně,prostě nejde s ním letět dlouho rovně bez hopsání nehoru,dolu.Při akrobacii je vše bez problému,po křídle vlivem ztráty rychlosti také nepadá -hodný model.Posouvání těžiště nic v tomto ohledu nezměnilo.Křídlo má profil hodně polosouměrný a štíhlý,na akrobacii mu stačí malý krátký rozjezd.Nechci se zatím pouštět do zásadnějších uprav,ale napadá mě pouze toto
-Krátký trup,malý větron
nízká hmotnost
na výškovce prostě vule je-servo usazené v gum.pruchodkách
profil křídla a výškovky vhodný na akrobacii ale né termiku.
Díky za každou radu
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
radek.domin
|
Napsal: pon 10.05.2010 9:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.1.2007 Příspěvky: 435 Bydliště: Praha 6
|
Pravda je že jestli si to nějak nepředělával, tak tam trochu vůle byla. Úplně vzadu je ten drát ohnutej a může trochu cestovat jakoby ze strany na stranu. Taky mi přišlo že se ten bovden může na některých místech v trupu prohnout. Pokusil jsem se ho přilepit kde to šlo, ale možná se ještě prohybá.
Samotná výškovka je taky tuším přilepená jenom zvrchu, tak možná by pomohlo jí pojistit ještě dole na několika místech.
Ten trup je opravdu extra krátkej, takže zřejmě každá maličkost hraje nějakou roli.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 10.05.2010 9:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
dokken píše: IMHO vůle v náhonu VOP
To chci překopat dnes ,začnu větší pákou na výškovce ,zmenšení u serva a servo na tvrdo bez gumových pruchodek,je fakt,že ten model je na výškovku velmi citlivý,první model větroně,kde jsem musel použít expo.
|
|
Nahoru |
|
|
Lindbergh
|
Napsal: pon 10.05.2010 9:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.7.2007 Příspěvky: 2296 Bydliště: Plzeň D.C.
|
Čau pepine,
hele když za tu VOP vemeš a zkusíš s ní bez zapojení lehce zakývat, tak to jde? A pokud ano o kolik a jakou silou? Mně tohle dělal Filip600 a po té co jsem vyhodil ty gumové prcky v servu bylo po problému, ale dělalo mně to spíš ve vyšších rychlostech jak jsem přitáhl... Kámoš má foxe a říkal, že to musí bejt absolutně bez vůle, jinak to zlobí...
EDIT: Jinak já jsem třeba u F5D musel ten bowden potáhnout uhlíkovou punčochou ("přelaminovat") a opatlat epoxidem...a je po vůli...
_________________ KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 10.05.2010 10:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Pravda je že jestli si to nějak nepředělával, tak tam trochu vůle byla.
Radku,mimo křidélek je vše znovu,vule na výškovce je pouze nepatrná v kovovém převodu,ted jde pouze o to,co muže být ještě považováno za nepatrnou vuli -ted to znamená asi 1mm maximálně,Ale pro vodorovný let stačí opravdu malá výchylka,takže to muže být opravdu problém-v poho se to nechá řídit pouze trimem-jedeno cvaknutí už má vliv.
PS: na zádech to ale nehopsá a to je mi divný
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 10.05.2010 10:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Kámoš má foxe a říkal, že to musí bejt absolutně bez vůle, jinak to zlobí...
Ničemu se nebránim,jen je mi divný ten projev,jako by se trupem kutálelo závaží sem a tam,ten model jako by vyskočí neprobíhá to pozvolna,je to skokové a není možno na to plynule reagovat a tím skokem se model hodně zbrzdí-nepřirozeně,jako by vletěl do vody Flatrování výškovky nebo křidélek jsem ale neslyšel.
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: pon 10.05.2010 10:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Malá účinost VOP a nebo velký úhel seřízení.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 10.05.2010 10:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Malá účinost VOP a nebo velký úhel seřízení.
křídlo je s výškovkou téměř v nule,v dive testu téměř nevybírá,na zádech tlačím pouze trochu.napadá mě ještě špatný profil výškovky,případně turbulence od křídla-výškovka v uplavu.
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pon 10.05.2010 10:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
pepin píše: vule na výškovce je pouze nepatrná v kovovém převodu,ted jde pouze o to,co muže být ještě považováno za nepatrnou vuli -ted to znamená asi 1mm maximálně,Ale pro vodorovný let stačí opravdu malá výchylka,takže to muže být opravdu problém-v poho se to nechá řídit pouze trimem-jedeno cvaknutí už má vliv.
Pises 1mm vule, to rozhodne neni malo na vyskovce u rychleho modelu !!!!!!
Urcite bych se snazil ji odstanit, mozna bych vyhodil i to kovove servo, na vyskovku prece nepotrebujes MG. A kdyby sel uplne eliminovat i ten bowden, dat servo dozadu a nahon kratkym 2mm dratem, tak by to bylo idealni.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
Lindbergh
|
Napsal: pon 10.05.2010 10:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.7.2007 Příspěvky: 2296 Bydliště: Plzeň D.C.
|
Mimochodem já jsem u MiniCorada předělával páčku od serva kvůli vůli která byla podle šuplery 0,3mm. Hádal bych se, že to nemůže vadit...ovšem jen do té doby než jsem ho šel s tou vůlí zalítnout... Michal Vágner mně po té řek jednoznačně PŘEDĚLAT! a od té doby je to nebe a dudy... Plavalo to jako na moři... Teď to reaguje božsky na ruce a najednou mně kolega říká, jak jsem se vylítal...pěkný kulový... jenom jsem poslechl a předělal to
EDIT: Jo a dle mé zkušenosti je na kovových převodech oproti karbonitovým brutální vůle...také proto jsem dal ty kabonitový...
_________________ KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Naposledy upravil Lindbergh dne pon 10.05.2010 10:56, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 10.05.2010 10:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Pises 1mm vule, to rozhodne neni malo na vyskovce
Inu dobrá,odstraním vuli ve výškovce,ten model má opravdu trochu větší rozsah rychlostí Dám tam jiné servo,případně místo lanovodu táhlo a kulové čepy.
Mimochodem já jsem u MiniCorada předělával páčku od serva kvůli vůli která byla podle šuplery 0,3mm.
myslím že modří už vědí
díky,dám vědět jak to pokročilo,akorát budu mít jako na potvoru hodně moc pracovní týden-i víkend
|
|
Nahoru |
|
|
Walhalla
|
Napsal: pon 10.05.2010 11:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2008 Příspěvky: 1827 Bydliště: Praha
|
ja na foxovi mam servo taky vzadu. Ted se pro nej chystam delat druhy (totozny) trup a ac v navodu davaji navybranou, zda dopredu ci dozadu, rozhodne sem nepremyslel dlouho a pujde dozadu. protoze staci jak tezko se redukuje vule smerovky, ktera muze vznikat kdekoliv v delce jednoho metru mezi smerovkou a servem...
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pon 10.05.2010 12:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Walhalla píše: jak tezko se redukuje vule smerovky, ktera muze vznikat kdekoliv v delce jednoho metru mezi smerovkou a servem...
Ono kdyz tu bowdeny jsou udelany opravdu dobre, tak tam vule neni. Treba skoro vsechny F3B,J,F zavodni brusy maj serva v cumaku a dozadu dlouhy nahony (kvuli tezisti) a zadny vule tam proste nejsou. Ale chce to kvalitni komponenty a maximalne peclivou praci.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
Walhalla
|
Napsal: pon 10.05.2010 12:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2008 Příspěvky: 1827 Bydliště: Praha
|
Abu píše: Walhalla píše: Ale chce to kvalitni komponenty a maximalne peclivou praci.
s tim naprosto souhlasim. ale radsi minimalizuji moznosti, kde mne to muze delat neplechu a dam ho dozadu. stejne bych jinak musel dovazovat.. protoze ted ve starem trupu, i kdyz je servo vzadu, tak vepredu mam dooost tezkej motor a baterky musim soupat az kamsi za kridlo... a u toho noveho trupu asi pouziji stejny motor, cil by byl stejny problem
a ted jeste jedna otazka.. zaveseny vyskovky (a potazmo kridelek a klapek)... jak na ne? panty a nebo paskovat?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|