kratas
|
Napsal: pon 12.04.2010 11:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
Rád bych přidal svou zkušenost s FOXem. Včera jsem ho zalítl a mám 2 důležité poznatky.
1. Těžiště posunout trochu více dopředu než uvádí návod. Ono to lítá, ale v zatáčkách se odtrhávají proudnice na křídlech a éro se pak po křídle propadá. Já jej posunul cca o 1 cm dopředu.
2. Výchylky na křidélkách - já pro zálet dal výchylky menší a byl to opravdu velký problém. Zalítával jsem na svahu a když jsem přetáhl zatáčku a opřel se o mě vítr, tak jsem šel dolů. Poměr na pákách serva a křidélko jsou 1:1 a nechal jsem maximální výchylky. Pak se dá FOX dostatečně svižně srovnat a ukočírovat.
Tak snad to někomu pomůže. Jinak po doladění lítá nádherně a i bez naložení lítá docela svižně.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Victronix
|
Napsal: pon 12.04.2010 13:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2009 Příspěvky: 518 Bydliště: Vážany Obrázky: 4
|
kratas píše: Rád bych přidal svou zkušenost s FOXem. Včera jsem ho zalítl a mám 2 důležité poznatky.
1. Těžiště posunout trochu více dopředu než uvádí návod. Ono to lítá, ale v zatáčkách se odtrhávají proudnice na křídlech a éro se pak po křídle propadá. Já jej posunul cca o 1 cm dopředu.
2. Výchylky na křidélkách - já pro zálet dal výchylky menší a byl to opravdu velký problém. Zalítával jsem na svahu a když jsem přetáhl zatáčku a opřel se o mě vítr, tak jsem šel dolů. Poměr na pákách serva a křidélko jsou 1:1 a nechal jsem maximální výchylky. Pak se dá FOX dostatečně svižně srovnat a ukočírovat.
Tak snad to někomu pomůže. Jinak po doladění lítá nádherně a i bez naložení lítá docela svižně.
Mám velice podobné poznatky. 2 krát jsem šel z velké výšky po křídle do vývrtky. I když jsem zachoval klid, nic jsem s tím nenadělal. Naštěstí je oranice zatím měkká. Stačilo FOXe akorát osprchovat vodou
_________________ DX6i Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
|
|
Nahoru |
|
|
mv
|
Napsal: pon 19.04.2010 8:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.9.2008 Příspěvky: 247 Bydliště: Bratislava / Martin, SK
|
Ahojte,
vcera som zalietol mojho druheho foxa (glider verziu), na kompletne vystuzenie som minul 3 dlhe 3x0.5mm uhlikove pasy. Kridla aj cely trup + vop/sop olaminovane 1 x 33g + 1 x 50g tkaninou, do hladka prebrusene, netmelene, odnimatelna vyskovka. Oproti povodnym cca 400-450g som skoncil na 670g letovky. Je to uz cisty plnokrvnik a bolo to vidno :)
Vcera pri Melniku / Jevineves fukal J-JV 4-6-10m/s, po asi hodine lietania (s prestavkami) mozem skonstatovat ze sa to chova vynikajuco ale treba tomu dost silny vietor (a lepsieho pilota :-p). Zvladne to aj niektore figury v stupani, netrasie sa a pekne si reze cestu a drsnejsie pristatia s prehladom akceptuje (ciste EPP by som mal uz na niektorych miestach polamane a otlcene).
Paka vyskovky je v pomere 1:1 ale stiahol som drahu asi na 75% a postacuje, kridelka su 1:1 a je to asi akurat, mozno by som trosku aj pridal vychylky.. Lietal som s taziskom priblizne 4.3-4.5cm od nabezky, 1-2 mm by to este znieslo.
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: pon 19.04.2010 13:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
ono i neolaminovaná verze lítá hezky jak po kolejích, jen díky nižší váze nemá dostatečnou pronikavost a setrvačnost. Já jej včera opět zkoušel na Dívčích hradech a bylo to super. Jen škoda, že později odpoledne už nebyly tak dobré podmínky, takže jsem párkrát vyhnil. Nicméně mě mile překvapil jak reagoval na termiku. Díky nízké váze zvedl ocas a začal stoupat. Jinak dalším milým překvapením bylo, že letový projev je velice podobný FOXovi od kolegy, který 2,2m laminátový trup a polystyrenové křídla potažená balzou. Jen mu chybí ta správná dynamika. Ještě plánuji nějakou těžší spojovací trubku, aby se zvýšila hmotnost do silnějšího větru. Díky tvaru trupu je trochu citlivější na boční vítr při nižších rychlostech. To je ale dáno jeho konstrukcí. Velice příjemně se chová při přetažení. pokud má křídla vodorovně, jen sklopí čumák, znova se rozjede. pokud je v náklonu, tak se jen sesune po křídle, téměř sám se stabilizuje a zase nabere rychlost. Nízko nad zemí je to už horší, ale to je o umění pilota.
Jinak díky tomu, že je křídlo hodně tenké, tak je náběžka náchylnější na odštípávání materiálu. Včera při posledním přistání, které se všem jevilo jako do peřin jsem křídlem lehce zavadil o kámen a v trávě a kus náběžky se odtrhl. Nic tragického co by vteřiňák s aktivátorem nenapravil za 10 vteřin.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pon 19.04.2010 13:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Pokud je to stejny stroj jako tenhle - http://www.ikarus.estranky.cz/archiv/iobrazek/667 tak v nedeli s nim lital Leguan na svahu u Berouna. Lita to docela pekne, obratne a svizne to je, jen strasne malicky a lehoucky. A taky 2x ztratil ocasek pri rychlejsim pristani do neupravene louky. Ale jinak dobry.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: pon 19.04.2010 14:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
JJ Abu. Je to ono. Já to lítám jako bezmotorového větroně a do silnějšího větru to chce opravdu trochu naložit, ale asi by se to nemělo moc přehánět. Jinák já oproti návodu trochu vyztužoval, dokonce mi to schválil i Mr. Kompozit Von Uhlík, takže mám v trupu uhlíkovou trubku, v křídlech, výškovce a směrovce uhlíkové pásky.
Ocásek jsem včera utrhl taky, ale vteřiňák je super nářadí .
Jinak je to na křídlech docela křehké, při chybě při přistání se rády odtrhují konce křídel (vteřiňák) a jak jsem psal, tak náběžka z toho kamene taky nebyla úplně happy.
Jinak je super, že člověk, který se učí lítat, s tímhle získá zase další rozměr páčkování.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mv
|
Napsal: pon 19.04.2010 14:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.9.2008 Příspěvky: 247 Bydliště: Bratislava / Martin, SK
|
@kratas, ten klasicky neolaminovany fox lietal relativne fajn pri mensom vetriku, akonahle trosku pridalo alebo boli turbulencie tak sa cele kridla. vop aj sop roztriasli a bola to doslova "hricka vetru". Tak isto ma prekvapuje ako popisujes, ze je stabilny pri pretiahnuti.. mne prave skoro okamzite do dost neprijemnej vyvrtky.. Asi este musim predsa posunut to tazisku kusok dopredu..
Ja som sa cestou spevnenia a laminovania vybral po tom co som si klasickym as-is ale motorovym foxom odlietal par letov a pak stravil dost casu opravami (priznavam, ze aj koli mojej nesikovnosti). Pri tych podmienkach ake boli v nedelu by som si s klasickym nezalietal (jednak by to s nim bolo utrpenie a jednak by bol poriadne doniceny), obcas fukalo aj vyse 10m/s a 2/3 paraglidistov, ktori tam boli ani nesli do vzduchu lebo vraj moc fuka :)
@Abu - ano je to ten isty, je to male viac ako na cca 100-150m vzdusnou ciarou som s nim nelietal - je to proste na svah, akurat to moje je kusok tazsie/pevnejsie a bolo to prave vidiet..
skusim vecer spravit par foto..
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: úte 20.04.2010 8:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
2mv: já jsem ho po pravdě řečeno ještě v silném větru nezkoušel. Zatím maximálně 4m/s, bohužel jsem lepší podmínky ještě nepotkal. Jinak právě proto, aby se neroztřásl jsem trup, křídla, výškovku a směrovku vyztužoval uhlíkem, takže je velice pevný. Až na špici, protože já pln nadšení objednával a objednal jsem motorový trup, takže jsem musel tu dutinu pro motor vyplnit, jinak je ta špice dost křehký, což u čitě větroňového trupu není. Až jej zatížím, tak dám vědět jak se jeho letové vlastnosti změnily. Jinak laminovat jsem ho nechtěl, protože do divočejších podmínek jsem si pořídil na svah Ocelota, tak mi to přišlo zbytečné.
Jinak jsem dlouho musel laborovat s těžištěm, protože když bylo moc vzadu, trhaly se proudnice na křídlech a měl tendenci být nestabilní a padat po křídle. Přesně změřím, kde to těžiště mám teď a napíšu to sem.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mv
|
Napsal: úte 20.04.2010 8:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.9.2008 Příspěvky: 247 Bydliště: Bratislava / Martin, SK
|
@kratas - super, dik, to tazisko by mi pomohlo ja stale experimentujem, dnes planujem nejake lety v okoli Bratislavy a zajtra sa chystam do Rakuska na svah a beriem si so sebou hromadu 5g zavazi :-)
Inak, keby sa mi v hangare povaloval Ocelot tak by som Foxa nelaminoval ani ja :-P ale hold.. nemozem mat vsetko..
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: stř 21.04.2010 8:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
2mv: Tak těžiště mám téměř jako ty 43-44mm od náběžky.
Hele s tím Ocelotem jsem vyklepanec . Teď čekám na nějaké odměny, abych nakoupil pořádná serva a novou vysílačku a jakmile bude vše doma, tak ho začnu kompletovat. Zatím se s ním jen mazlím . Mám o něj strach, nikdy jsem nic kompozitového neřídil, ale tajně doufám, že jsem už získal mnoho návyků a bude mi dlouho sloužit.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mv
|
Napsal: stř 21.04.2010 9:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.9.2008 Příspěvky: 247 Bydliště: Bratislava / Martin, SK
|
@kratas - tak s tym Ocelotom, ti verim, ja planujem na vikend zalet druheho Lynx-E takze som na tom podobne, uz teraz som nervozny (prveho Lynxa som minulu jesen pri zalete rozflakal)..
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: stř 21.04.2010 9:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
Tak Lynxe je mi líto, je to nádherné éro. Chtěl jsem si k Ocelotovi přikoupit motorový trup, ale bohužel jsem zjistl, že motorový trup ma jinou rozteč šroubů pro křídlo .
Jinak používáš u FOXe originální spojovací trubku nebo jsi ji nahradil něčím jiným, těžším?
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mv
|
Napsal: stř 21.04.2010 9:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.9.2008 Příspěvky: 247 Bydliště: Bratislava / Martin, SK
|
Nepouzivam tu original trubku. Kupil som si plny uhlik 6-tku + ocel 6-tku, zatial som lietal len s tou plnou uhlikovou tyckou, ocel som este nepouzil ale ked budu podmienky tak preverim :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|