Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 01.01.2009 11:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Ešte jedna otázka na majiteľov - ako sa vám to správa po presadnutí?

Dnes som to trochu poskúšal a pripomína mi to Meta Sokol :wink: ... ak držím krídla krídle v rovine, po krídle to nepadne ani za svet, dokonca sa to ani nezhúpne, len to začne hrnúť vzduch, do vývrtky sa tomu nechce ani s výškovkou, do pádu to musím dostať stiahnutíim plynu v stúpavej vertikále, až potom to padne ako šuter - som až takéto nezáludné chovanie sa od polomakety nečakal...

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 01.01.2009 22:03 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.8.2007
Příspěvky: 6
Bydliště: Viglas-Slovensko
dik za rady, skusal som aj prilepit bowden v mieste ohybu ale ani tak to nepomohlo ale asi najlepsie riesenie bude to servo do smerovky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 04.01.2009 15:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2003
Příspěvky: 1323
Bydliště: Plzeň - jih
Na bovden se vykašli a dej servo do směrovky, mám to tak od začátku a je to jednoduché a spolehlivé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 14.03.2009 18:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Dnes som zalietol ASW s rozšíreným trámcom z 27mm na 32mm (30mm kužel Pohodalet Turbo). Vrtuľa to prežila, neroztrhla sa.

Čo je dôležitejšie, ASW dostalo novú spojku krídiel z pružinovej ocele (zdroj: Reichard). 5dkg navyše, plošné zaťaženie stúplo zo 45dm2 na 48dm2, je to poznať, ale konečne som sa prestal báť za letu. Priehyb krídla úplne zmizol, uhlíkom vystužená verzia krídla drží tvar aj v bláznivých obratoch a pri vysokej rýchlosti. Takže ... ak to nemá primárne pomaly plachtiť, ale akrobatiť, vrelo tú náhradu laminátovej spojky oceľou odporúčam.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: ASW 24 Zalet
PříspěvekNapsal: stř 08.04.2009 14:25 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.5.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: Buštěhrad
Tak jsem dneska zalétal uspěšně tento stroječek :lol: Jednim slovem parada,vřele doporučuji.Vykrut,lopas,zadička vše bez problému( na víc ještě nedošlo).Děkuji m2, který mi poradil s nastavením a velikosti vychylek.DIK MOC 8)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2009 19:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Utrhla sa prepážka a odpochodovala aj s motorom kamsi do poľa. Éro je zreparované, ale chýba mu motor. Potreboval by som poradiť.

Pôvodný pohon bol "pylónového" charakteru, Mega 16/25/4 a vrtuľa 200x110 na trámci 32mm, odber 25A staticky. Chcel by som niečo iné. Som limitovaný:

- hmotnosť motora max. 115g
- prúd staticky 25 - 35A, najradšej v rozsahu 30-33A
- motor musí zniesť nonstop prevádzku na plný plyn (vo vzduchu, nie na zemi)
- dĺžka motora max. 50mm
- priemer motorovej prepážky je 40mm
- Napájanie 4s LiPol
- môže byť inrunner aj outrunner, s prevodom aj bez

Zatiaľ som našiel ako vhodného kandidáta HET-RC EDF-4W-25 napriamo, schopný bežať na hornej hranici výkonu. Ale zasa to bude viac pylón ako hotliner, radšej by som väčšiu vrtuľu. Tiež by sa ako-tak hodil MVVS 2,5/1120, ale ten je zasa na spodnej výkonovej hranici, radšej by som o tretinku výkonu viac. Potom je tu Scorpion SII-3008-1090, ale ten má akúsi krátku hriadeľ, šiel by nejako namontovať na prepážku??

Čo vy na to? Máte ešte nejaké iné, lepšie nápady, že čo ešte by prichádzalo do úvahy?

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 21.07.2009 21:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
hmmm...

Tak som tam skúšobne narval MVVS 3,5/1200, berie to s vrtuľou Gr. CAM Folding 9/6 na trámci 42mm niečo cez 600W, 13650o/min @ 42A / 14,5V. Zatiaľ otestované na SPINe 44, ale pôjde tam SPIN 33, snáď to krátkodobo zhltne. Detto baterky. Po odhodení ten prúd pôjde dolu. Ale mohlo by to byť zasa o niečo svižnejšie.

Uvidíme po zálete...

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 21.07.2009 21:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
600W, pekne.
Co upadne tentokrat, spojka kridel? :wink:
Drzim palce a preju at to lita lip nez predtim.

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.07.2009 9:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Tak som ho zalietol - za nepríjemného a veľmi silného premenlivého nárazového vetra, pocity sú zmiešané. Chce to bezvetrie, aby som nemiešal letové vlastnosti s bojom s prírodným živlom. Niekoľko postrehov:

- pridanie plynu lietadlo schmatne a brutálne ho katapultuje vpred, ešte ho pri tom aj niekam stočí. Viac tomu svedčí pomalé pridávanie plynu.

- priemerný prúdový odber pri lete v horizonte stúpol z 14A na 30A (z 18A na 33A stúpol celkový priemerný prúd pri bežnom lietaní). Statický odber aj na SPINe 33 presahuje 40A.

- sklamaním bola rýchlosť - pri zdvojnásobení prúdu - matematicky rastie rýchlosť s treťou odmocninou výkonu - 30% rýchlosti navrch síce poznať je, ale žiadna dramatická zmena v pocite z lietania. Ani len roll-rate sa nikajo zvlášť nezvýšil... :cry:

- stúpavosť vzrástla výrazne

- 51g/dm2 oproti 48g/dm2 poznať je, zvýšila sa "šutrovitosť" prejavu - keď ho neženiem na rýchlosti (aj na pristátie), kruto prepadne po nose a na vybratie je potrebných pekných pár metrov výšky.

- regler vypne na prehriatie po 1'15" motorového letu a je jedno, či to valím nonstop na plný kotol alebo používam motor len na stúpania. Potrebujem to zdvihnúť na dvojnásobok :?

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 24.07.2009 18:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Výsledok pokusného laboratória:

- Rýchlosť s vrtuľou, ktorej "pitch speed" je 185km/h stojí za to, myslím, že ma to chytilo (mimochodom, rovnakú "pitch speed" má aj vrtuľa Lynxa aj Volcana).

- Lietadlo nie je na takéto rýchlosti navrhnuté. Na let na motor treba iný trim krídeliek ako pri lete bez motora, dva zuby trimu krídeliek spôsobia výkrut, dva zuby trimu výškovky zasa premet - všetko je extrémne citlivé na zmeny výchylky v desatinách milimetra.

- Na regulátor nainštalovaná "heat pipe" funguje, rovnako dobre funguje trištvrtecentimetrové odchýlenie kabínky.

- Odvedenie tepla od regulátora sa podarilo, ale spôsobilo problém inde - nastalo prehriatie prijímača alebo serva výškovky a asi dvojsekundové neriadené poskakovanie lietadla pri plnej rýchlosti, kým sa elektronika nespamätala...

... a tak šiel motor nazad do Proximy. Bolo to poučné, ten pocit rýchlosti si dlho zapamätám, ale na skutočné rýchlostné lietanie to chce iné lietadlo - iné aerodynamicky a aj s inak urobenou inštaláciou komponentov.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 16.09.2009 18:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Tak ešte jedna informácia pre tých, čo si ho chcú zadovážiť - nenechajte sa lapiť na výrobcom už zalepený bowden ovládania výškovky. Dnes som ovládanie výškovky bowdenom prerobil na malý digitál vo vertikálnom stabilizátore - a už neregistrujem žiadne nepredvídané poskakovanie na plnej rýchlosti, po odhodení ASW letí priamočiaro ako z katapultu a prekĺzať na rýchlosti vo výške 20cm nad zemou ponad 100m dlhú a nie príliš vodorovnú dráhu je teraz brnkačka. Super, vložená námaha sa vyplatila!! Mal som to urobiť hneď na novom. A aj baterka teraz vyjde normálne do priestoru kabínky a netreba ju cpať až kamsi do chvosta.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 23.10.2009 13:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 7.10.2009
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Ahoj všem, po tom co jsem si tu přečetl by se mi toto ASWčko taky líbilo jen nevím jestli by to na mě nebylo moc. Do ted mám z větronu jen Pátka 13 sport. Tomu dávám, že se občas bojím aby mi nakonec nezatleskal křídlama :D ale nedokážu posoudit jestli by pro mě bylo toto letadlo hodnější nebo záludnější. Rozhodně se mi pohledově líbí víc.

_________________
http://letik.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24.10.2009 10:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
ten Piatok 13-ho to je Reichardov P13 Sport? To je trošku iné lietadlo.

Toto musíš neustále riadiť, to neletí samo. Kým držíš krídla v rovine, je to nezáludný stroj, ale držať ich tam musíš Ty, neletí to samo ako tie veľké stroje. Inak letové vlastnosti sú vcelku príjemné, je to ale polomaketa, takže niektoré kompromisy tam musíš akceptovať, zasa je pohľadovo krajšie ako píšeš - krídelká nie sú stavané na svižné akro a ani v CROW mixe moc nebrzdia, ale v princípe na túto katégóriu super lietadlo, žiadne nepredvídateľné správanie sa. Pristáva sa s ním veľmi dobre, tiež vo vetre sa s ním dobre lieta, ak je ťažšie.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27.10.2009 11:34 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 7.10.2009
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Pátek byl od reicharda. Létal pekne ale taky jsem ho musel držet na páčkách jinak se hned někam kácel. Obzvlášt rád jsem poslední zatáčku před přistáním lítal křídlama kolmo k zemi až se mi to jednou vymstilo na malé rychlosti...Takže po křídle dolů a pak metal hvězdy. Musím říct že křídla vydžej všechno. Horší je to s trupem. Ten byl za čas voštípanej :oops: To bude s ASWčkem asi podobné že?
Leda to hned z kraje hodně vystužit.

_________________
http://letik.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27.10.2009 13:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
ASW trup je v tejto triede top klasa, nič tužiť netreba.

Čo sa týka držania horizontálneho letu, tak od istého náklonu sa ten náklon už začína samovoľne zvyšovať. Ale nie je to nič hrozné, keď ho máš v horizonte tak práve naopak, po krídle nepadá, ani keď ho riadne spomalíš.

Len keď ho nakláňaš, tak od istého náklonu (odhadom okolo 30-40 stupňov) už potom začne ten náklon samovoľne zvyšovať resp. klesať strmšie po krídle. Ale toto nie je termický špeciál, aby sa sám stabilizoval, naopak, je to pôvodom polomaketa na svah.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz