Autor |
Zpráva |
m2
|
Napsal: pát 26.12.2008 18:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
pepin píše: to m2:zkousel jsi s nim tlaceny premet,a let na zadech,zda je ho schopen,pokud zacnes vytracet rychlost,tim myslim,zda je schopen letet pomalu na zadech?jeste jeden dotaz,kolik ten vetron vazi?
Tlaceny premet je bez problemov (ale pri mojej motorizacii by bolo divne, keby nebol), na chrbte leti pekne (kolko treba potlacit si uz nepamatam, ale neprekvapilo ma to, takze moc asi nie), padovku ci minimalku na chrbte som zatial neskusal - ma len 11 letov a z hladiska nastavovania je to zatial "najkomplikovanejsie", co som mal v rukach, taze ladim este stale najzakladnejsie veci typu vyosenie, vychylky, trim, diferenciacia a tak.
Hmotnosti a ostatne parametre najdes v galerii. Pekne drzi rychlost v klze aj v bezmotorovych akro obratoch, MH32 v kombinacii s vysokou stihlostou kridla robi svoje. A rozsah rychlosti je riadny, neleti sice uplne krokom, ale zasa nie je ani nutne nejak obzvlast ho hnat na rychlosti. Velmi dobre sa mi s nim pristava, je na pristati sice rychly, ale velmi pokojny.
Este sa len zoznamujeme, takze nejake vaznejsie hodnotenia zatial nebudu. Ak bude cas, pocasie a neskrehnute prsty, zajtra pred svitanim Ti to skusim.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: pát 26.12.2008 18:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
ja mam jiny model,ale stejny problem-vykrut,jediny zpusob jak to udela vykrut je tesne pred zacatkem kratce pritahnout vyskovku pak pouze kridelka a v nozi naplno nakopnout smerovkou,zvladnu maximalne 2 vykruty,pokud chci pokracovat rovne po ukonceni,dovazeni na svahu nepatrne zlepsi vzhled a chovani ve vykrutu ale zvetseni vychylky stejne jako tobe strhne letadlo okamzite po kridle dolu,vykrut proste zaletim pouze pomalu aby byl rovny a vubec si s tim nevim rady.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: pát 26.12.2008 19:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
pepin píše: zvetseni vychylky stejne jako tobe strhne letadlo okamzite po kridle dolu,vykrut proste zaletim pouze pomalu aby byl rovny a vubec si s tim nevim rady.
Hm ... a aky je to model s akym profilom (na porovnanie)?
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 26.12.2008 19:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Je to polomaketka 2m s profilem E 378 a ovladanim natacenim kridel,ale stejny profil jsem mel na ucelovce elektre pred lety i s kridelky a vykruty bez problemu,ja si myslim ze cely problem je ve vaze,toto ero vazi neco prez 1kg to puvodni 1400g.To odvolavani na vahu je ale opravdu pouze domenka,nic jineho.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: pát 26.12.2008 20:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
pepin píše: ja si myslim ze cely problem je ve vaze
No keby to bolo pri pomalom lete resp. na malom plosnom zatazeni, tak si poviem, ze mala hlbka kridla, male Re, tak to neslape ... ale ono to robi aj pri rychlostiach cez 100km/h - a to sa mi nezda.
Este ina otazka: vykruty na pylonakoch idu v pohode alebo to ma svoje uskalia?
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: sob 27.12.2008 9:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
Ach jaj, som celý domrznutý a oči mám ako angorák, ale nič svetoborné som nevyhútal - k nejakému kompromisu som sa doklikal, ale nejde mi to podľa predstáv, nejde, nejde, furt je to sud jak hrom...
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: pon 29.12.2008 11:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
OK - tak neduhy boli práve vyliečené, oddnes hlásim že ASW-24 od VHmodel lieta FANTASTICKY a môžem vrelo odporučiť každému záujemcovi!!!
Výkruty sú priamočiare, prebehla aj motorová skúška - štyri a pol minúty nonstop na plný plyn, motor iba vlažný, kľudne by utiahol aj 8x6 (ale kým nezoženiem echt pevnú uhlíkovú spojku krídla, tak dovtedy nie).
Viac čo-prečo-ako vpíšem v priebehu dňa do galérie.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: pon 29.12.2008 12:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Já mám pořád pocit, že ty vlastně toužíš po F3A akrobatu a moc nechápu, proč na to jdeš přes větroně.
To je podobná situace, jako 3D visící akrobati vlastně jen ještě nedošli k tomu, že vlastně chtějí vrtulník.
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: pon 29.12.2008 13:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
tks píše: Já mám pořád pocit, že ty vlastně toužíš po F3A akrobatu a moc nechápu, proč na to jdeš přes větroně.
Pretože vetrone sú veľké. A čo je veľké, to je pekné {Nero Wolfe}.
Do istej miery máš pravdu, ale ... radšej by som 3m Z-37 alebo An-2 a ťahal nimi vetrone ako driloval F3A zostavy.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: pon 29.12.2008 16:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
>m2
Už si vyřešil nějakým způsobem ten kužel (průměr)?
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: pon 29.12.2008 16:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
Doktor píše: Už si vyřešil nějakým způsobem ten kužel (průměr)?
Zatiaľ nie. Mám už kúpenú uhlíkovú tkaninu. Váham medzi pohodalet 30mm s trámcom 32mm alebo zrezaním nosa a vyuhlíkovaním toho piadizvyšku na Graupner 39mm s trámcom 27mm. Motor by zniesol ten širší trámec, ale listy ... ťažké rozhodovanie.
Ešte chcem povedať k tým krídelkám - dal som teraz pred zotmením ešte dva lety za účelom nájsť ten zlomový bod, kedy krídelko prestáva fungovať ako krídelko a začína fungovať ako interceptor. Po návrate domov som premeral nájdenú medznú hodnotu a vypadli mi oči, keď som nameral výrobcom odporúčané hodnoty. A výrobca zasa o kus stúpol v mojich vypadnutých očiach.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
blazej
|
Napsal: stř 31.12.2008 8:13 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 30.8.2007 Příspěvky: 6 Bydliště: Viglas-Slovensko
|
Ahoj. tiez mam ASW 24 a mam ten isty problem ako asi vsetci, vyskovka my nevracia do neutralu, chcem dat tiez servo do vyskovky mohli by ste my niekto poslat fotku ako mate umiestnene servo v smerovke ?
dakujem
|
|
Nahoru |
|
|
JardaF
|
Napsal: stř 31.12.2008 8:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.11.2007 Příspěvky: 157 Bydliště: Brno
|
blazej píše: Ahoj. tiez mam ASW 24 a mam ten isty problem ako asi vsetci, vyskovka my nevracia do neutralu, chcem dat tiez servo do vyskovky mohli by ste my niekto poslat fotku ako mate umiestnene servo v smerovke ?
dakujem Zkus použít bowden Octagone já měl ten samý problém v Mistrálovi a po instalaci tohoto bowdenu je vše naprosto v pohodě, má totiž mnohem menší třecí odpor.
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: stř 31.12.2008 8:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
blazej píše: mohli by ste my niekto poslat fotku ako mate umiestnene servo v smerovke ?
Já jsem právě toto dělal nedávno na Alce, možná to bude podobné. Ono vlastně o nic nejde, stačí říznout kolečko...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?ac ... e=&id=1488
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: stř 31.12.2008 10:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
Mal som dva trupy Alku a jeden na ASW a všetko na bowdenoch. Na to, aby vznikla vôľa, sa musí niečo niekde pohybovať inak ako axiálne.
Jedna z možností je, že sa plášť bowdenu v trupe pohybuje. Tomu sa dá zabrániť zalepením v polohe, kedy kladie pohybu najmenší odpor a vedením bowdenu tak, aby vyústenie bolo kolmé na neutrálnu polohu páky.
Na prvom trupe Alky to spôsobovala struna 0,8mm v plášti na strunu 1mm (odporúčanie výrobcu). Tá struna jednoducho v plášti vaklala. Vymenenie za dvojplášťový bowden to vyriešilo, tak to má aj ASW už od výrobcu. Ale zasa stúpol odpor, tie polomery v chvoste sú malé. Trošku pomôže prihnúť bowden do tvaru ohybu. Ajtak, obyčajné servo to nevystredí. Je slabé a stredová poloha je rozprestretá. Použil som digitál - aj na druhý trup Alky aj na ASW. Na ASW mám zmerané, že výškovka centruje v rozmedzí pol milimetra. To je excelentné.
Dá sa to aj s bowdenom. Ale lepšie je hodiť servo do chvosta, tak mám zasa Proximu a je to menšia prplačka to urobiť poriadne. Navyše, ASW je pre motorovú verziu od výroby zbytočne ťažké na nos a trup je krátky, takže pár gramov v chvoste iba pomôže.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|