Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 77  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 13:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2014
Příspěvky: 1500
Bydliště: Mikulov na Moravě
Obrázky: 6
Ještě na doplnění pro Jirku.
Používám vrtuli 5x3, ale to by nemělo mít vliv na tak radikální změnu času letu :D .

_________________
Nahoru to půjde ... dolů musí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 20:13 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 161
Bydliště: Psáry
Pepíku děkuji za informaci. Udělám si tedy nějaký forichtung abych mohl baterku zatěžovat nějakým rozumným proudem a uvidím.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 20:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Muzete nastinit, jaak by mel takovy pripravek fungovat?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 21:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 161
Bydliště: Psáry
Jde o to zatížit baterku v mém případě proudem cca 5A a udělat závislost odebraných mAh na napětí baterky. Vzhledem k tomu, že doma nemám malý výkonný odpor, tak se musím poohlédnout po nějaké šikovné autožárovce. Žárovka má navíc takovou dobrou vlastnost, že díky odporové závislosti na teplotě proud prakticky stabilizuje. To by mělo pro zjištění jestli je baterka jednou nohou v hrobě stačit.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 21:52 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
jirka525 píše:
Ahoj, chtěl bych znát názor. Omotoroval jsem TS800-G600 (Bolt), Letová hmotnost necelých 130g. Mám tam motor Hextronic 5g https://hobbyking.com/en_us/hextronik-5gram-brushless-outrunner-2000kv.html, vrtuli 4x3 a baterku 2článek 460 mAh, 25 - 40C. Asi po 2 minutách letu je to už znatelně líné, nechce to stoupat a po cca 3 minutách už musím přistát aby se letadlo nezřítilo. Nějakou mechanickou závadu na motoru nebo vibrace jsem nezaznamenal. Doma má baterka něco kolem 8V, tedy skoro nabitá a když ji nabíjím, tak do ní dostanu necelých 100 mAh. Něco mezi 70 - 80 mAh. Mám smůlu, že jsem koupil špatný kus nebo je ta baterka malá na tohle letadlo?

Netřeba ti přípravku na test baterie. Máš to v textu - když do baterky 460mAh která má 8V dostaneš 70-80mAh, je prakticky jisté že má vysoký vnitřní odpor. Kvůli němu na ní brzy klesne napětí při zátěži a naopak rychle stoupne napětí při nabíjení. V takovém stavu je k ničemu.
Stejné dva motory Hextronic 5g napájím (v halovém dvoumotoráčku) akumulátory 2s 300mAh (Nanotech) a dávají to (zatím) v pohodě, po letu dobíjím až 280mAh. Jeden ten motor (v halovém MiG-u 3) mi napájel aku 2s 180mAh.
Takže bych na 99% řekl že tvůj aku to má za sebou. Důvod? Nevím.

Jo, ještě jedna šance je - regl může mít nastavené omezování výkonu při vyšším napětí než je záhodno. Ale to je málo pravděpodobné aby to bylo z výroby, nastavuji to (jinak než fabricky) jen výjimečně. Změř napětí při pohonu v chodu, pak se dozvíš víc.

Hodně napoví také sledování napětí po připojení aku na nabíječku. Pokud chvíli po připojení a spuštění vyleze napětí znatelně nahoru, je to zase známka velkého vnitřního odporu baterky.
Co máš za nabíječ? Často umí i vybíjet, i kdyby to bylo max. 5W tak to stačí na zhodnocení kondice menšího aku...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.02.2018 20:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 161
Bydliště: Psáry
jyrry děkuji za náměty. Opravdu jsem neprověřil všechny možnosti.
Regulátor jsem před instalací do letadla konfiguroval právě s ohledem na maximální ochranu baterky. Možná jsem to přehnal.
Nabíječ mám Accucell-6, vybíjení sice má ale malým proudem něco kolem 0,5A. Nejsem si jistý, jestli se to při takhle malém proudu projeví. V tuto chvíli dávám vybíjet aku na nabíječku, vybíjecí proud je 0,6 A, tak za chvilku uvidím.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 5:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2014
Příspěvky: 1500
Bydliště: Mikulov na Moravě
Obrázky: 6
Pánové obdivuji vaši trpělivost, zkušenost a chuť objevovat a zkoumat :P .
Já na to nemám tak bych jednoduše koupil novou baterií za necelých 5 dolarů a lítal :lol:

_________________
Nahoru to půjde ... dolů musí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 8:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 161
Bydliště: Psáry
Tak nakonec jsem vybíjení vypnul při 7.2V, nabíječka odebrala z baterky 366 mAh při 700 mA. Při nabíjení proudem 400 mA během několika vteřin se napětí dostalo na 7,5V a nabíječka dodala asi 450 mAh. Tenhle pokus mě nepřipadá úplně průkazný. Spíš si myslím, že baterka bude v pořádku, i když bych si představoval, že při vybíjení by mohla energie odevzdat více. Zkontroluji ještě nastavení regulátoru.

Pepíku každý jsme jiný, já zase obdivuji precizní práci takových "echt" modelářů, kteří ze špejlí a kusu plátna dokážou vyrobit nejen model perfektně létající ale i model perfektního vzhledu. Já jsem spíš holt přes tu techniku.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 8:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
A co to nastaveni regulatoru? Prekontroloval jste to?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 9:52 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
No jestli napeti v prvni chvili vylezlo jen na 7.5V tak to neni tak spatne. Ja to blbe napsal, melo to byt spis ze kdyz napeti podezrele brzy vyleze pres treba 4-4,1V na clanek, pak je to znamka velkeho Ri baterky.
Po tech 7.5V uz to lezlo pomalu?
Ted by to chtelo zmerit napeti na baterce za chodu v eru. Regl bych nastavil tak na 3.2-3.3V na clanek, ono to pri zatezi klesne a po odlehceni zase vyleze (prave vlivem Ri, vetsi Ri dela take vetsi rozdily se zatezi a bez a take pri nabijeni je rozdil s proudem a bez proudu).

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 10:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 161
Bydliště: Psáry
Díky za odpovědi
Kreyson: Nastavení regulátoru jsem zatím nekontroloval, na to se podívám až večer
Jyrry: Na to právě budu potřebovat tu nějaký forichtung buď na upevnění letadla a nebo tu žárovku. Ale myslím, že večer zvládnu všechno.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 11:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Žádný forichtung na to nepotřebuješ. Prostě si v klidu připoj voltmetr na baterku, nejsnáz na balanční konektor, baterku připoj k regulátoru. Pak si ho jednou rukou budeš držet (model :D ), druhou nastavíš plyn na plno a budeš sledovat napětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 22:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 161
Bydliště: Psáry
Pánové ukončil jsem své vědecké bádání ale z výsledků jsem poněkud rozpačitý.
Zatěžoval jsem baterku pouze motorem, na začátku byla baterka dvoučlánek skoro nabitá, měla 8.2 V, zapnul jsem motor na plné otáčky a odebíral se proud 1,5A, napětí pokleslo o nějakých 80 mV. Nechal jsem to běžet v plných otáčkách jen s krátkými přestávkami abych zkontroloval teplotu motoru, baterky a regulátoru. Po 20 minutách napětí kleslo na 7.2 V, odběr byl při tomto napětí 1.2 A. Za celou dobu jsem sluchem nezaznamenal, že by kolísaly otáčky. Pak jsem to nechal ještě chvíli běžet do 7 V, regulátor podle mě výkon nijak neomezoval.
Pokusil jsem se zkontrolovat i nastavení regulátoru, jenže já to programuji přes TX a nevím jak zjistit aktuálně nastavenou hodnotu v jednotlivých parametrech jen pomocí pípání. Regulátor je Turnigy Plush 10A. Tak jsem tam pro jistotu nastavil typ baterky Lipo a CutOff Medium, což by mělo být implicitní nastavení.

Takže já to vidím tak, že baterka je v pořádku a jediné, co mě napadá, že vrtule 4x3 je na hraně. I když pokud si vzponám, tak v tomto vláku se létá i s menší vrtulí.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.02.2018 5:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
jirka525 píše:
... odebíral se proud 1,5A, ...

No to s tím časem docela hraje - odebíráš cca 3C a "letíš" cca 1/3 hod.
Tyhle motůrky osazuji vrtulemi klidně 6/3 nebo 5/4,3 do rychlejších modýlků. Že jsem si ten první příspěvek nepročetl pořádně :oops:
Dej větší vrtuli a změř to stejně.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.02.2018 7:50 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 161
Bydliště: Psáry
Já jsem včera vyhrabal i 5x3 a na proudu se to až tak dramaticky neprojevilo. Při nabité baterce byl odběr 1,6 A.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 77  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz