Ahoj, už jsem tady dlouho nebyl, ale stala se mi taková příhoda, které bych nevěřil ani tady v Kocourkově.
Nedalo mi to a musím se o to s Vámi podělit.
Protože jsem nezvládl být bez turbíny, tak zase nějaké provozuji, je to prostě droga.
Jsem pohodlnej a kolem velkýho jetu bylo moc skákání, tak lítám s polystyrenem.
Mám tedy mimo jiné turbínu Kingtech K30, která se po nějakých 25 startech rozbila.
Do té doby fungovala velmi spolehlivě, žádné kašlání, chcípání apod. Při posledním startu si jen tak chcípla, po dosednutí na plochu nefungovaly
ani brzdy, které jsou napájeny ze stejné baterky jako turbína. Zjistil jsem že shořel nějakej integráč, co řídí žhavení, svíčka pořád žhavila a
během dvou letů vyžrala baterku na kost. Protože je v záruce, začal jsem s Kingtechem řešit záruční opravu. Po několika mailech, kdy jsem po nich chtěl poslat
celou jednotku, co je uvnitř turbíny si trvali na svém, že musí motor zkontrolovat a že ji musím poslat k nim na Taiwan.
A tím celé peklo začalo.
Zkoušel jsem přes Českou poštu, chtěli tácek, ale řekli mi, že si musím vybavit všechny papíry sám. Fedex chtěl tři litry za kilovej balíček...no provrtaný koleno,
chtěl jsem ušetřit, tak jsem brouzdal po netu a hledal možnosti. Objevil jsem nabídku firmy Pošli snadno, kteří měli akci, expres za šestnáct kil s tím, že vybaví všechny papíry.
Tak jsem do toho šel a byla to asi nejzásadnější chyba celé akce.
Už při odeslání byly trochu komplikace, nakonec to šlo stejně Fedexem, ale od nich a oni byli odesílatel na štítku, a zásilka odešla místo 11.5. až 12.5.
No co, z toho se nestřílí. Pak to jelo jako po másle a na Taiwan dorazila 16.5., zásilku zastavili na celnici a tam v rozvojovém Taiwanu strávila celé dvě hodiny!
17.5. ji měli v továrně, pravděpodobně vyměnili destičku, kterou jsem po nich chtěl poslat a motor poslali 18.5. zpět do ČR.
Bohužel to odeslali přes DHL na adresu a jméno, které bylo na štítku a to byla firma Pošli snadno.
Teď následovaly věci, kterým bych nevěřil, kdybych je neprožil, pojedu po dnech:
23.5. zásilka dorazila do Prahy a byla zadržena na celnici
firma Pošli snadno s tím pochopitelně nechtěla nic mít
24.5. mi firma Pošli snadno dala vědět, že zásilka je pravděpodobně pro mě
kontaktoval jsem DHL telefonicky, řekli mi, že mám popsat o co jde do mailu a dají mi vědět
26.5. stále se nic nedělo, do DHL jsem se nedovolal, ze zoufalství jsem volal do Pošli snadno, naštěstí se na mě úplně nevykašlali a do DHL se dovolali.
tam jim řekli, že se mnou DHL nemají co řešit, že je to na ně. Kontaktoval jsem Kingtech, že mi napsali špatně adresu i doručitele, aby kontaktovali DHL
v místě odeslání a změnili adresu a jméno příjemce. Naštěstí reagovali rychle.
27.5. konečně mě kontaktovali z DHL, že moje zásilka podléhá celnímu řízení, a musím vyplnit papíry o dovozu, doklad o zaplacení (Kingtech udělal fakturu na 50 doláčů).
vše jsem řádně vyplnil, doložil vývozní štítky a vývozní fakturu, napsal jsem, že jsem nic neplatil, páč záruka.
30.5. z DHL mi napsali, že bez vývozního formuláře 6110 jsem to nevyvezl a nemám to jak dokázat, vývozní papíry je nezajímají.
při vývozu jsem nevyplnil formulář 6110 a navíc, motor byl přece opraven, tak se mu zvedla hodnota. Musím zaplatit dovozní DPH z faktury a dopravy.
Vše řešili mailem dovolat se jim zase nedalo, jeden mail denně.... Opět jsem jim doložil vývozní papíry a žádal o částku, ze které se bude clít.
31.5. DHL odpovědělo, že bez formuláře 6110 musím vše uhradit, a že mám okamžitě dát souhlas s proclením, jinak pošlou zásilku zpět k odesílateli.
Pořád jsem nevěděl kolik, z jaké částky...chtěl jsem vědět číslo, nebo částku, z jaké budou počítat DPH.
1.6. přišla kalkulace zaplať 500 za celní služby DHL, 400 DPH a.... skladovné za 6 dní krát 161 korun, dohromady 1900.
dal jsem souhlas s proclením a začal telefonovat na všechny čísla do DHL, co má sakra znamenat skladovné, když s nimi není rozumná domluva
po dvou hodinách různých rad jsem dostal kontakt na paní z reklamačního oddělení, kde si mám stěžovat a možná se skladovným něco udělají.
Mezitím mi začaly každých pět hodin chodit maily, které mě upozorňovaly, že mám okamžitě uhradit DHL dlužnou částku, no psycho.
2.6. ozvala se mi paní z reklamačního, že vše prošetří a dá mi vědět, že nemám nic platit a počkat na kurýra. Přišly dva maily, ať uhradím DHL dluh.
3.6. ráno přišel mail, že mám poslední možnost dlužnou částku uhradit, jinak bude má zásilka pod celním dohledem zničena.
už jsem rezignoval a říkal ať si to strčí do zadku, nenechám se vydírat
v poledne přišel mail od paní z reklamačního, že je zásilka na cestě ke mě, musím zaplatit 900 poplatky a DPH, skladovné prý účtovat nebudou
protože je to jejich chyba.... V jednu balíček doručili.
Motor mám doma, ale chtěl jsem tímto varovat ostatní!
Pokud budete něco posílat na opravu mimo unii, bez formuláře 6110 to nedostanete zpět a pořádně si rozmyslete, jakou společnost si k odeslání vyberete.
Mě to stálo tak pět let života