Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 17:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ "Modely" v měřítku 1:1 mne fascinují. I když má velmi specifické parametry Dojezd a Pořizovací náklady
velmi se mi ten nápad líbí a před tvůrcem Claudius Gebhard hluboce smekám. Zejména když si vzpomenu
na osobní velmi dávné setkání s jedním kusem originálu. Vždy mne šokoval její dojezd na volnoběh. Ten téměř
neexistoval. Po vyhození kvaltu začala zpomalovat jak se zataženým ručňákem, z 10km/h stála téměř "na fleku".
Z fotky v odkazu u nabíječky (a SPZ) se zdá, že má "typovku" pro používání na pozemních komunikacích.
_ Raději už přímo odkaz Nová elektrická Niva realizace za 4 měsíce, pokud dobře chápu
_ Vypíchnutí některých dosažených (velmi specifických) parametrů, možná někdy v pokračování.
Nemálo asi učinila vstřícnost zaměstnavatele Energiequelle GmbH a jistá propagace filozofie společnosti.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 18:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
je to jeden z projektu, kde se radeji nehledi na naklady, protoze cilem je aby si tvurce sam sobe dokazal "ze to jde" i kdyz je vysledkem predrazeny mizerne pouzitelny bastard..

da se to udelat ovsem i tak, ze vysledkem je zabavny bastard.. jako kdyz si kdysi vzali u Lotusu do parady Zigula.. https://www.youtube.com/watch?v=wOq9J1eqgmc


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 19:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
mě se nejvíc líbí ta fotka s maximálním využitím nosnosti v plně zaplněném kufru.
https://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gX_c/mg7DJ/lada-3.jpeg
jinak teda peklo 8O (na rozdíl od původní nivy) to je teda pěkný.
Cesta je cíl. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 21:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Když vezmu do úvahy: 37kilowattový elektromotor AKOE 132.11.2 (124 V)
a akumulátor o 34 článcích InnoPower LFMP 200AH (24,8 kWh), S 1 360kg, celk. hmot. 1 610 kg, tak
zapřáhnout přívěs o hmotnosti 1 490 kilogramů, mi přijde jako špatný vtip.
Dojezd 100 km, pro dané pracovní využití adekvátní. Snad jako taška na svačiny, když je obchod nedaleko.
_ Takový pravověrný off-road se stálou čtyřkolkou, redukcí a uzávěrkou, co navíc jezdí na baterie, ten bych chtěl
vidět při ukázce průchodnosti v terénu velký svah, hrby bláto a úzká lesní cesta sevřená šikmými boky vzhůru.
_ To orig. Lada Niva 4x4 trvale, s 1600cm3 benzinem (později Lada Taiga) stoupala přes 55% a brodila až 60cm.
Kolovala historka, že když borec omylem sjel strmou uličku se schody dolů otočil rozjel a s vytočenou 1 vyjel zpět


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: ned 08.08.2021 19:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
Originalni Niva taky vazila neco pres 1200kg.. ona teda nebyla zadny zazrak, jeji “kult” prameni spise z toho ze to bylo doslova a do pismene jedine terenni auto se 4x4 ktere se dalo u nas za socialismu soukrome koupit, protoze pokud si pamatuju Aro mely pouze podniky na pridel.. takze ano, terenni auto, ale nebylo s cim srovnavat.

a kdyz clovek srovna treba dnesni Nivu s Jimnym (drive samurai) coz je stejna trida, tak Suzuki natrhne Nive prdel. V zime teda s dvema pytlema cementu v kufru, ale natrhne.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: ned 08.08.2021 22:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3760
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Kuba78 píše:
... jeji “kult” prameni spise z toho ze to bylo doslova a do pismene jedine terenni auto se 4x4 ktere se dalo u nas za socialismu soukrome koupit..
Tuším že ARO se též dalo soukromě pořídit...

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: pon 09.08.2021 0:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
V tomto příspěvku je uvedeno, že ač drahý tak ARO M-461 šel koupit i soukromníkem.
M 461 si mohl pořídit i soukromník /-/ Nevíte někdo jak to bylo s vozy GAZ 69?
_ Vím že pár milovníkům veteránů se nějak podařilo pořídit si Jeep Willys. Jeden servisák s ním denně jezdil.
A nějaký horlivec kdesi (kam přijel poprvé) vzbouřil sonyboje, že k nám přes hranici pronikl vůz US Army.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: úte 10.08.2021 20:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 26.9.2013
Příspěvky: 218
My jsme měli ARO ale to bylo už použité z podniku Geodézie -předtím s ním jezdili zeměměřiči. Nevím ale jestli to bylo přesně za socíku - někde na přelomu. Gazík prý oproti ARU hodně žral. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DIY eNiva přestavba
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 2:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Našel jsem tenhle odkaz kde jsou spotřeby M 461 dle roku výroby 1957 max.rych 80km/h, spotřeba 24L/100km
1959 max. rychlost 90km/h, spotřeba 21L/100km, 1964 max. rychlost 100km/h, spotřeba 17L/100km
Historie ARO /-/ Výměna karburátoru Carfil W207 za JIKOV 40SOP
pro snížení spotřeby spotřeby před a po neuvedeny

Pro GAZ 69 je odkazů o dost víc. Ovšem rozptyl údaje l/100km je obrovský. Příčiny jsem detailně nezjišťoval.
starší verzie GAZ-69M s "malým" motorem o objemu 2.120 ccm 14 l v létě při ustálené rychlosti 30 - 40 km/hod
GAZ-69 / TTD
Technický průkaz na těchto stránkách vyfoceného gazíku popisuje spotřebu 15,3 litru na 100 kilometrů
při rychlosti 60 km/h. Kolem 15 skutečně polyká, ba spíš 16, v terénu se však jeho žízeň pochopitelně zvýší
GAZ 69: gazík neboli ruský jeep dle techničáku 15.5l/100km při 60km/h
Dalších sedm odkazů s klíčovým slovem "spotřeba" si zájemci najdou zde . Stropy jsou
V terénu si vezme Gaz 69 různě, dle charakteru cesty, ale průměr kolem 25 l /100km by byl snad reálný.
Spotřeba paliva v létě - 20 l /100 km /-/ Spotřeba paliva v zimě - 23 l /100 km
https://www.google.cz/search?q=gaz+69+s ... CA4&uact=5

Pro fandy zvuk a obraz motor ARO M461


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz