Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 19:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1620
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
dratek píše:
To já taky nevím nevím ale není to náhodou něco pro plnění emisních předpisů??


Tak udělej jednoduchý pokus. Nastartuj motor a ohřej ho stáním na místě na provozní teplotu včetně oleje a zaznamenej čas.
Pak udělej za stejných podmínek podobný pokus, ale motor ohřívej opatrně přiměřenou jízdou.
Pak porovnej časy a odečet sem uveď. Hned bude jasno.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 19:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1620
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
DAF píše:
Pokud já vím, tak emise se měří na motoru zahřátém na provozní teplotu. Studený bude mít emisezcela určitě mimo stupnice měřící aparatury. A pokud je to už od výrobce, tak předpokládám, že to tak bylo schváleno do provozu.


Je to tak. když jsem byl s minulým autem na emisích, bylo to v zimě, tak jsem čekal cca 1,5 hodiny a na volnoběh se nepodařilo dostat se (ani udržet!) provozní teplotu. Jen doplním, že termostat mám (měl jsem) OK. Technik mě poslal na projížďku. Po 15 minutách bylo vše OK.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 20:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6963
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Jen poznámku, kdysi mi zamrznul zámek dveří a nešlo to tím pádem zamykat, auto bylo v podstatě pořád otevřené. Stáním na místě při volnoběhu se to ani neohřálo na provozní teplotu. Musel jsem objet párkrát blok (do středních otáček, žádné nakládání nebo závodění) a jsem ještě půl hodiny jezdil, než se to prohřálo uvnitř a zámek začal zase fungovat. Je pravdou, té v zimě běžně nastartuju, dříve jsem seškrábnul okna a pak vyrazil. Díky úpravám stání už škrábat nemusím, přesto v zimě nastartuju, otevřu bránu a vyrážím. Ohřev přiměřenou jízdou.
Jinak už dlouho jsem nemusel baterku vytahovat a dobíjet, alternátor to zvládne. A pro zasmání, kdysi mi zmrzla baterka v autě a to nechtělo nastartovat. Po rozmrazení jsem ji dobil a ještě asi 2 sezóny jezdil. Ale v zimě, obzvlášť při větších mrazech, jsem ji vyndaval, nechával v teple, případně přes noc dobil a ráno v pohodě nastartoval. Ovšem samozřejmě už ani zdaleka neměla původní kapacitu. Stačilo, že ztuhla trochu víc nafta, a nechtělo se tomu ani s čerstvě dobitou baterkou.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 22:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11375
Bydliště: praha 5
dratek píše:
To já taky nevím nevím ale není to náhodou něco pro plnění emisních předpisů??


jako že když se k nastartovanému autu ještě spalují splodiny z bufiku, tak to snižuje emise :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 22:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 604
Předpokládal jsem že poznáš trochu ironie,ale snad možná (nezajímám se o to)ten bufik má zajistit rychlejší ohřev motoru a tím i rychleji snížit emise Zde jsem nikde neuváděl že k částečnému dobití baterie je nutno zahřívat motor na provozní teplotu. Je nadmíru jasné že provozem je zahřátí rychlejší ale tady šlo o chvilkový běh motoru na volnoběh a jeho utrpení neutrpení ,nic víc jsem tím nechtěl říci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 22:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1620
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
dratek píše:
Předpokládal jsem že poznáš trochu ironie,ale snad možná (nezajímám se o to)ten bufik má zajistit rychlejší ohřev motoru a tím i rychleji snížit emise


Ten bufík ( v mém autě 5kW) umožňuje ohřátí motoru, bez funkčního bufíku to při teplotách pod 10°C není vůbec možné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 22:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11375
Bydliště: praha 5
dratek píše:
Předpokládal jsem že poznáš trochu ironie,


trocha ironie? jako že budu honit souseda z bydlištěse startovacíma kabelama---vím já vubec, jestli je má?---vím já vubec, jestli není na dovolený někde v zahraničí?--vím já vubec, jestli není v práci?, když mi nechce auto nastartovat na modelářském letišti vzdáleném od toho bydliště třeba 70km a přitom mám na tom letišti babilion ruzných modelářských baterií, kterými to auto nastartuji okamžitě .

že tuto radu--nastartovat modelářskou baterkou asi nejspíš neuvede v praxi třeba moje manželka, noo, tak to je přece jasný.

ale jsme na diskusním foru, kde předpokládám jsou lidi, co nějakou tu lipol baterii mají.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2020 23:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11375
Bydliště: praha 5
https://www.novinky.cz/auto/clanek/je-t ... e-40056978


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: stř 01.04.2020 8:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1620
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Dnešní cesta do práce.
V garáži +6°C, venku -4,5°C.
Nastartovat, vyjet z garáže, zavřít vrata a jet.
Příhřev (bufík) v činnosti ihned po nastartování.
Chladící kapalina na 90°C po cca 8km, v té době měl olej 60°C.
Na nejvyšší teplotu oleje jsem se dostal na 15km, kdy byla 85°C. Pak už šla zase dolů (město)
Na 22km se teplota oleje nedostala na provozní teplotu. U mého auta se pohybuje v létě od cca 95°C do 105°C.
V principu by měl mít olej o pár stupínků víc, než chladící kapalina.
Je to teplota oleje měřená ve vaně, kde je čidlo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: stř 01.04.2020 11:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 604
pepine,ta "ironie "byla myšlena k tomu tvému přídavku spalin z bufiku k emisím z auta které jsi uváděl na moji adresu ,nikoli k používání čehokoliv jiného k pomoci při startování-to jen pro osvětlení


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: čtv 02.04.2020 22:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2044
Bydliště: Havířov
Taky asi záleží jestli je motor nafta nebo benzín. Já mám benzín a nepsal jsem že na volnoběh bude motor dříve zahřátý na provozní teplotu. Píšu o zahřátí na teplotu, prostě pár stupňů, kdy už je olej trošku tekutější a lépe motor maže. Ale nejsem motorář, je to všechno jen můj názor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: sob 04.04.2020 10:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.6.2011
Příspěvky: 626
Bydliště: Svitavy a okolí
Ohledně studeného motoru je to úplně jednoduché: 100 lidí, 100 názorů, každý z nich má svou pravdu a nedá si jí vymluvit. :lol: Stačí si projít ty hádky na auto fórech :mrgreen:

Moje pravda je zhruba taková:
* ano, studený provoz motorům rozhodně nesvědčí.
* ano, ohřev na volnoběh trvá dlouho, ale zase na motor nejsou prakticky žádné nároky na výkon
* ano, pomalou jízdou se motor ohřeje rychleji, ale zase se po něm chce nějaký výkon, což mu za studena škodí
* a teď babo raď co je horší :mrgreen:

Takže já to neřeším - ráno přijdu, nastartuju, v zimě zapnu vyhřívání všeho co jde, než ometu/oškrábu auto tak to klape na volnoběh, potom sednu a jedu. Než projedu město tak mám na oleji většinou cca 70st. Když nemusím škrábat/ometat tak jedu hned.

_________________
Last one alive, lock the door!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: sob 04.04.2020 11:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10945
Bydliště: Břeclav
Výrobci obvykle doporučují nastartovat a jet...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: sob 04.04.2020 17:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 355
Bydliště: ČR
Zdravím,
zdzd - s tímto souhlasím. Nepotřebuješ ohřát jen motor. Tím ale nemyslím ihned vyrazit, já nastartuju,vyjedu z garáže, zamknu a jedu. V současné době má auto dost věcí na elektriku, posilovač, topení sedaček atd. a současná auta už dobíjí jinak , proto jednou týdně připojím nabíječku a dobiju baterku a zatím drží 3,5 roku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: baterie auta
PříspěvekNapsal: sob 04.04.2020 18:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.9.2014
Příspěvky: 177
Bydliště: Český Těšín, ČR
Neřeším, jezdím. Nejsem žádný závodník, motor zbytečně netrápím ani zahřátý, natož studený. Baterku nedobíjím, po prvním zaváhání měním. Pokud by chtěl někdo namítat, že zbytečně utrácím za baterky, po 12 letech provozu jednoho auta jsem zatím kupoval jenom jednou. Na druhou stranu je to jenom benzín 1,2 a baterka se moc trápit se startováním nemusí. Na emisních kontrolách hodnoty jako za mlada, olej nežere. Dovoluji si tvrdit, že motor bude v pohodě ještě v době, kdy bude vypadávat ze shnilé karoserie :mrgreen:

_________________
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: alonzo, novfra a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz