Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
blesk
|
Napsal: čtv 13.02.2020 16:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Sice to už funguje od včerejška, ale dneska mě konečně trklo to hodit sem takže pokud se nudíte a zrovna nemáte chuť modelařit... https://www.prg.aero/planespottingdneska ráno byly hezké přistání s kompenzací bočního větru...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Libor.N
|
Napsal: čtv 13.02.2020 19:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 17.12.2019 Příspěvky: 92 Bydliště: ROSICE u Brna ČR
|
To roztáčení pneumatik před dosednutím pomocí malých lopatek na disku kol jsem někde viděl, ale už je to dávno a nevím proč se to neujalo nebo zda se roztáčí alespoň trochu jenom prouděním vzduchu. Každopádně ty otáčky pneu nesouhlasí s rychlostí dosednutí.
V tomto vlákně " 747-8 " zde na RCmánii se to probírá - asi je to součást zpomalení letadla za cenu opotřebení. No, něco za něco.
Libor N.
_________________ Dogfighter,Twinstar,Elan,Pirát,MarabuXL,ArsenalVB10, Super Chipmunk ,Sea Fury, Kawasaki KI-61, P-51D
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: čtv 13.02.2020 19:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Zkoušelo se to... jak roztáčení proudu vzduchu, tak zvláštním elektromotorem, ale bylo to kontraproduktivní... ono víc trpěly brzdy, to roztočení kol při dotyku o asfalt trochu přibrzdí, přece jenom nějakou energii to letadlu ubere a tento rozdíl, který u roztočených pneumatik nebyl, víc zatěžoval brzdy a nakonec ekonomicky bylo přijatelnější dřít pneu, než brzdy, ikdyž ono se z většiny brzdí obracečem tahu a aerodynamickými prostředky. Aspoň tak nás to kdysi učili ve škole Párkrát jsem se ke skutečným mašinám dostal a ty podvozky to je poctivý kus železa...
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: čtv 13.02.2020 20:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Chvilku jsem se taky díval. Měli dost silný boční vítr zleva. Letadla musely letět vyosené čumákem dost doleva. Těsně před dotykem to pilot srovná aby dosedl v ose dráhy. Vítr se snaží letadlo tlačit doprava a to je dost náročné na gumy. Snaží se je to svlíknout z ráfků jsou vůči dráze ve smyku.
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: sob 15.02.2020 1:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Pokud jsem o roztáčení četl...tak hlavní problém prý byl v roztočení velkých hmot...v podstatě mnoha tunových setrvačníků . Na závadu byl precesní pohyb. Při zatáčení letadla docházelo k nechtěnému klonění.
Naposledy upravil 2952 dne ned 16.02.2020 16:02, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: sob 15.02.2020 1:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
OK2BUH píše: Chvilku jsem se taky díval. Měli dost silný boční vítr zleva. Letadla musely letět vyosené čumákem dost doleva. Těsně před dotykem to pilot srovná aby dosedl v ose dráhy. Vítr se snaží letadlo tlačit doprava a to je dost náročné na gumy. Snaží se je to svlíknout z ráfků jsou vůči dráze ve smyku. Při bočním větru není snadné přistávat. Třeba u Boeingu 737 je motor cca 50 cm od země-není tedy možné letadlo naklonit proti větru, jako to lze u hornoplošného letadla. Sedá se tedy v traverzu - silné vybočení proti větru, kdy letadlo míří jinam, než kam letí. Po podrovnání je nutné nohama srovnat osu letadla s osou dráhy. Pokud to udělá pilot pozdě-sedá traverzem, pokud pozdě-boční vítr začne letadlo "stěhovat" z dráhy ven - do boku. Jsou i letadla, která umí pootočit podvozek do strany a přistání trochu usnadnit...
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 15.02.2020 8:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Včera jsem tam ještě zahlédl v Praze ne úplně obvyklý pohyb letadla a to backtrack (backtaxi) asi měli plné pojížděčky a tak si to šmároval po dráze v protisměru ale pravda že tam bylo hodně velké okno před dalším letadlem.
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: sob 15.02.2020 10:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
My jsme přistávali při bočním větru ke kraji dráhy aby byla rezerva když nás to smykne ke druhému kraji. Při normálním přistávání proti větru gumy krátce kviknou, při přistávání s bočním větrem kvičí déle.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|