Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 26.08.2019 21:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 993
Bydliště: Telč
Nevíte prosím někdo, proč dieslové lokomotivy nezhasínají motor, když čekají třeba 2-3 hodiny na nádraží? Vídám to běžně - nákladní lokomotiva stojí, 2 hodiny se nic neděje, jen pálí naftu. Ani v ní nikdo nesedí.

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 26.08.2019 21:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 319
Bydliště: Český Těšín
Obrázky: 2
semo píše:
Nevíte prosím někdo, proč dieslové lokomotivy nezhasínají motor, když čekají třeba 2-3 hodiny na nádraží? Vídám to běžně - nákladní lokomotiva stojí, 2 hodiny se nic neděje, jen pálí naftu. Ani v ní nikdo nesedí.


Třeba fíra vypnul systém StartStop a neuvědomil si, že nestojí osobním autem na semaforu, ale čeká v lokomotivě na zelenou :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.08.2019 22:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1714
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
Pokud je to samostatné HV tak důvod může být že je v záloze a musí být pohotový/jsou i jiné důvody/.Pokud je HV ve vlaku musí mít souprava vzduch aby byla zabržděna.Musí dobíjet baterie ve vozech a někdy je nutná energie pro klimatizaci a topení.Většinou se nestopují ty starší lokomotivy.Ty novější už mají moderní emisní systémy se všemi negativy/řídké oleje atd/ takže do cca 15 min stání se musí odstavit nebo zvedat otáčky aby to mazalo.Ber to tak že jestli to klape na místě má k tomu fíra důvod.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 8:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
blembondo píše:
Ber to tak že jestli to klape na místě má k tomu fíra důvod.


No jen aby - tady v Praze byla taková aférka, kdy se lidi pro změnu pozastavovali nad tím, že na konečné nevypínají motor autobusy MHD a jako jediný důvod z toho vylezlo, že by řidičovi byla zima :lol:

Věřím, že vlak je přeci jen komplexnější zařízení se složitějším startem, nicméně od jisté doby jsem s úsudky "určitě to má důvod" poměrně opatrný :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 9:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 993
Bydliště: Telč
Možná jsem to s těma dvěma hodinama přehnal, možná to je trochu míň (snad hodina?) :-). Bývá to vlak, připravený k odjezdu - dvě zapřažený lokomotivy, který zvukově interferujou. Tak snad to je kvůli tomu brždění. No ale když tam nikdo nesedí? To by mohlo chcípnout a vlak by se rozjel :-).

Nebo je to starý mašinfíra, který pamatuje páru a je tak prostě zvyklej. Zatopí a nechá topit. :)

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 12:25 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
No , řada náklaďáků na stavbě se nevypínala a důvod byl jedinej. Řidič byl línej otočit klíčkem. Kdysi jsem je jebal od rána do večera, protože se tam nedalo dejchat.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 14:36 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Myslím že s vlakem to tak jednoduché není.
Kdysi jsme se o tom bavily se znamým strojvedoucím.
Starty jsou obecně trochu problém. Nastartovat ten obrovský nafťák není jen tak. Navíc to neznamená jen otočit klíčkem.
Spotrřeba? Relativní na půl hodiny to nemá cenu. Prý to sežere víc nafty na studeném startu než když jede na volnoběh nějakou dobu.
Taky drží nějaké pohotovosti kdy je nutné rychle někam dojet. To řeší i ten složitý start.
Opotřebení při startu. To že vám automobilky říkají že systém start stop nepoškozuje motor, tak si tomu věřte. Každý kdo ví jak funguje kluzné ložisko ví jak velká kravina to je.
Topení a chlazení strojvedoucího. Jo jsou to taky lidi nemusí v práci mrznout jen proto že někomu se nelíbí proč mu běží mašina na volnoběh. To se ani nebavím o těch který si sťežujou že mašina stojí a zbytečně pálí naftu. To si pak zase všichni budou stěžovat že je ve vlaku zima a netopí se.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 14:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 993
Bydliště: Telč
HavelAircraft píše:
To se ani nebavím o těch který si sťežujou že mašina stojí a zbytečně pálí naftu. To si pak zase všichni budou stěžovat že je ve vlaku zima a netopí se.

Mám si to brát osobně, nebo to bylo o jiných "těch"? Bavil jsem se o nákladním vlaku, který veze dřevo. Tam se moc netopí. Ani tomu strojvedoucímu neni zima, když ani nesedí v mašině.

To s tim opotřebením, složitým startováním a spotřebou - no dejme tomu. Chápal bych třeba čtvrt hodiny, ale neznám konkrétní čísla. Jestli dvě blafající nákladní lokomotivy za hodinu stání spálí míň nafty než při startu? No možný je všechno. Spíš mi to trochu připadalo tak, jak psal dudaj. Ale můžu se mýlit a tak sem vytvořil tohle smetišťový téma. Možná se někdy zajdu zeptat rovnou toho strojvedoucího. Pravděpodobně mě ale pošle někam....do pryč:).

HavelAircraft píše:
Jo jsou to taky lidi nemusí v práci mrznout jen proto že někomu se nelíbí proč mu běží mašina na volnoběh.

Tohle je prostě jen o lidech a jejich ohleduplnosti. Mám poblíž sousedy, kteří bydlí u autobusový zastávky. Autobus tam např. ve 4 ráno stojí a vrčí třeba půl hodiny. Budí je to. A ano, je to proto, aby šoférovi nebylo zima. Aby si nemusel třeba oblíct bundu. Je to pochopitelné, musel vstávat ráno, zima tam je, tak jakýpak copak. Ale dá se to dělat i jinak. Když mi bylo 15 a jezdil jsem na fichtlovi, tak jsem třeba při jízdě kolem kočárku vypnul motor a pak jsem to zas opodál zapnul. A taky jsem nemusel, nikdo mi to neříkal a lepší požitek by byl přidat plyn - mládí vpřed :-).

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 15:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
A preco sa tu riesia chujoviny?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 15:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 604
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
Lebo smetisko :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 15:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Hlavně o tom nikdo neříkejte Grétě, zakázala by hned všechny vlaky :lol: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 15:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Solim Namez píše:
Lebo smetisko :wink: .
A co tak tu vyriesit aj zaoceanske vyletne lode, tankery...

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 16:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
Ono ta spotřeba zase tak hrozná není. Na volnoběh 40 litrů/hodina a při maximálním výkonu 2000k to žere 410 litrů/hodina. Toto jsou údaje jedné v té době nejsilnější lokomotivy, tzv. Sergeje.

Ale motor to má hezký :-D vidlicový 12-ti válec, dvoudobý s přeplňováním a obsahem 150,6 litrů :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 19:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1714
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
To že fíra není na stanovišti není nic nezvyklého.Ty modernější stroje umožnují tzv. aktivní odstavení.Mašina je pohotová a dozor má strojmistr.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 20:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
A občas tam je i fíra, i dva, dokonce mašina i jede, ale třeba nejde zastavit...

https://echo24.cz/a/SgbTC/v-chebu-ujel- ... -internetu


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz