Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 29.08.2019 20:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Nejsem sice strojvedoucí, ale podle mě nechávají běžet mašiny na prázdno i z jednoduchého důvodu. Z vojny si pamatuji, že motory větších obsahů se musí nechat zahřát, aby olej měl kolem 55°C. Jinak se motor ničí. A to jsem byl jen řidič BVP a měl jsem kamarády řidiče tanků. A to jsou motory mnohem menší. A jak už bylo psáno, tak vlak má i vzduchové brzdy apod. Kdyby třeba tu hoďku motor neběžel, mohl by vyfučet vzduch z nádob, motor by vychladl hlavně v zimě apod. Jestli motor papá na volnoběh i třeba 50L/hodinu a při startu veme třeba 200L/h, tak co je lepší?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 29.08.2019 20:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1714
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
Kuba78 píše:

pan raci byti maschinenfuhrer? pak bych se rad zeptal, proc teda kontrola bdelosti je pri posunu vypnuta?

Protože to předpis SŽDC D1 nevyžaduje...posun má nějakou technologii..uskutečňuje se jen v daném místě za přesně daných podmínek...posuvný díl nesmí opustit obvod dopravny.Pokud ho opustí je to mimořádná událost nebo tzv. Posun mezi dopravnami...takže tu už je něco jiného.Prostě u posunu není KBS potřeba.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 8:07 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
varok píše:
Nejsem sice strojvedoucí, ale podle mě nechávají běžet mašiny na prázdno i z jednoduchého důvodu. Z vojny si pamatuji, že motory větších obsahů se musí nechat zahřát, aby olej měl kolem 55°C. Jinak se motor ničí. A to jsem byl jen řidič BVP a měl jsem kamarády řidiče tanků. A to jsou motory mnohem menší. A jak už bylo psáno, tak vlak má i vzduchové brzdy apod. Kdyby třeba tu hoďku motor neběžel, mohl by vyfučet vzduch z nádob, motor by vychladl hlavně v zimě apod. Jestli motor papá na volnoběh i třeba 50L/hodinu a při startu veme třeba 200L/h, tak co je lepší?


to jsou počty :D . Pochopitelně je lepší startovat 5 minut 200l/h , než nechat běžet motor jednu hodinu za 50l/h. protože v prvním případě spotřebuji 17 l a ne 50 l. Že by několika tunový motor za hodinu nějak výrazně zchladnul (pokud nejsou zrovna 20° mrazy) taky rozhodně nehrozí.
Já vařím 5Kg žrádla pro psa a za hodinu mu to dát nemůžu, jak je to horký :lol: . Motory se starty ničej, otázkou je jak moc . Jde o to, taky jestli to blafalo
půl hodiny, nebo hodiny dvě. Tady to ale rozhodně nevyřešíme :wink: .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 9:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7413
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Pamatuji zprávy z minulých století o amerických farmářích, kteří v přestávce během svačiny - oběda (lunch)
pojedli na sedadle za volantem traktoru. Motor nevypínali. Nafta byla neskutečně levná. Navíc procedura startu
u jejich prehistorických vozidel nebyla ani jednoduchá ani snadná. Takže to běželo pro jednodušší život řidiče.
V těch dobách, méně intenzivně využívané Země, to nikomu nevadilo. Na poli byli sami. Emise příroda zvládala


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 10:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2013
Příspěvky: 3515
Bydliště: Olomouc, ČR
Já si zase pamatuji, že na vojenském cvičení (někdy kolem roku 1975) jsme jezdili půl dne s tankama kolem kasáren aby se splnil plán spotřeby nafty. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 11:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 993
Bydliště: Telč
OK2BUH: to už byly tenkrát dotace? :)

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 12:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
OK2BUH před rokem 1972 se soutěžilo o úspory PHM.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 12:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Lark píše:
OK2BUH před rokem 1972 se soutěžilo o úspory PHM.

To jo, ale na další rok si dostal o ušetřené menší příděl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 12:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tak to asi jo. To jsem nikdy nezkoumal. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 14:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Lark píše:
OK2BUH před rokem 1972 se soutěžilo o úspory PHM.
ale současně jsi musel splnit plánované ukazatele. Pokud jsi ušetřil náklady, tak ti je v přístím plánu naplánovali nižší, a ještě zkoumali, zda jsi něco neošidil.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 18:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7413
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Spíš než nenaplněnou normu spotřeby PHM znám opačný problém Ten řešila rychlá tužka a vrtění kol nebo aspoň
náhonu tachometru. Podotýkám, že jde řeč o rocích v zeleném, během 70-tých let minulého století.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2019 19:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
Zdravím,
kolem roku 1970 nikdo spotřebu u lokomotiv neřešil. V zimě byla v chladicím okruhu voda a přes noc, kdy hrozilo zamrznutí, tak strojmistr dal příkaz k protáčení motorů. Dostal jsi na starosti dvě nebo tři lokomotivy, zkontroloval, nastartoval jsi je, a na jedné jsi podřimoval až do rána.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2019 20:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Dudaj: já to myslel trošku jinak, asi jsem to špatně popsal. To je jedno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.09.2019 13:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Pokud ten dotaz původního je pořád aktuální, tak doporučuju se zeptat člověka, který je věci znalý. Chodí i na autorevue.cz (hopa26), ale má svoje stránky, tak bych se ptal přímo tam. Má tam mraky příběhů, fakt super čtení, vždy jedním dechem. U některých jsem prskal smíchy.
https://www.strojvedouci.com


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz