Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
varok
|
Napsal: čtv 29.08.2019 20:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Nejsem sice strojvedoucí, ale podle mě nechávají běžet mašiny na prázdno i z jednoduchého důvodu. Z vojny si pamatuji, že motory větších obsahů se musí nechat zahřát, aby olej měl kolem 55°C. Jinak se motor ničí. A to jsem byl jen řidič BVP a měl jsem kamarády řidiče tanků. A to jsou motory mnohem menší. A jak už bylo psáno, tak vlak má i vzduchové brzdy apod. Kdyby třeba tu hoďku motor neběžel, mohl by vyfučet vzduch z nádob, motor by vychladl hlavně v zimě apod. Jestli motor papá na volnoběh i třeba 50L/hodinu a při startu veme třeba 200L/h, tak co je lepší?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
blembondo
|
Napsal: čtv 29.08.2019 20:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.12.2008 Příspěvky: 1714 Bydliště: Lysice,Brno. Obrázky: 12
|
Kuba78 píše: pan raci byti maschinenfuhrer? pak bych se rad zeptal, proc teda kontrola bdelosti je pri posunu vypnuta?
Protože to předpis SŽDC D1 nevyžaduje...posun má nějakou technologii..uskutečňuje se jen v daném místě za přesně daných podmínek...posuvný díl nesmí opustit obvod dopravny.Pokud ho opustí je to mimořádná událost nebo tzv. Posun mezi dopravnami...takže tu už je něco jiného.Prostě u posunu není KBS potřeba.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 30.08.2019 8:07 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
varok píše: Nejsem sice strojvedoucí, ale podle mě nechávají běžet mašiny na prázdno i z jednoduchého důvodu. Z vojny si pamatuji, že motory větších obsahů se musí nechat zahřát, aby olej měl kolem 55°C. Jinak se motor ničí. A to jsem byl jen řidič BVP a měl jsem kamarády řidiče tanků. A to jsou motory mnohem menší. A jak už bylo psáno, tak vlak má i vzduchové brzdy apod. Kdyby třeba tu hoďku motor neběžel, mohl by vyfučet vzduch z nádob, motor by vychladl hlavně v zimě apod. Jestli motor papá na volnoběh i třeba 50L/hodinu a při startu veme třeba 200L/h, tak co je lepší? to jsou počty . Pochopitelně je lepší startovat 5 minut 200l/h , než nechat běžet motor jednu hodinu za 50l/h. protože v prvním případě spotřebuji 17 l a ne 50 l. Že by několika tunový motor za hodinu nějak výrazně zchladnul (pokud nejsou zrovna 20° mrazy) taky rozhodně nehrozí. Já vařím 5Kg žrádla pro psa a za hodinu mu to dát nemůžu, jak je to horký . Motory se starty ničej, otázkou je jak moc . Jde o to, taky jestli to blafalo půl hodiny, nebo hodiny dvě. Tady to ale rozhodně nevyřešíme .
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 30.08.2019 9:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Pamatuji zprávy z minulých století o amerických farmářích, kteří v přestávce během svačiny - oběda (lunch) pojedli na sedadle za volantem traktoru. Motor nevypínali. Nafta byla neskutečně levná. Navíc procedura startu u jejich prehistorických vozidel nebyla ani jednoduchá ani snadná. Takže to běželo pro jednodušší život řidiče. V těch dobách, méně intenzivně využívané Země, to nikomu nevadilo. Na poli byli sami. Emise příroda zvládala
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: pát 30.08.2019 11:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
OK2BUH: to už byly tenkrát dotace? :)
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 30.08.2019 12:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
OK2BUH před rokem 1972 se soutěžilo o úspory PHM.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 30.08.2019 12:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Lark píše: OK2BUH před rokem 1972 se soutěžilo o úspory PHM. To jo, ale na další rok si dostal o ušetřené menší příděl.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pát 30.08.2019 14:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Lark píše: OK2BUH před rokem 1972 se soutěžilo o úspory PHM. ale současně jsi musel splnit plánované ukazatele. Pokud jsi ušetřil náklady, tak ti je v přístím plánu naplánovali nižší, a ještě zkoumali, zda jsi něco neošidil.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 30.08.2019 18:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Spíš než nenaplněnou normu spotřeby PHM znám opačný problém Ten řešila rychlá tužka a vrtění kol nebo aspoň náhonu tachometru. Podotýkám, že jde řeč o rocích v zeleném, během 70-tých let minulého století.
|
|
Nahoru |
|
|
Vidlák
|
Napsal: pát 30.08.2019 19:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.2.2013 Příspěvky: 533 Bydliště: ČR
|
Zdravím, kolem roku 1970 nikdo spotřebu u lokomotiv neřešil. V zimě byla v chladicím okruhu voda a přes noc, kdy hrozilo zamrznutí, tak strojmistr dal příkaz k protáčení motorů. Dostal jsi na starosti dvě nebo tři lokomotivy, zkontroloval, nastartoval jsi je, a na jedné jsi podřimoval až do rána.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: úte 03.09.2019 20:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Dudaj: já to myslel trošku jinak, asi jsem to špatně popsal. To je jedno
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: čtv 12.09.2019 13:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Pokud ten dotaz původního je pořád aktuální, tak doporučuju se zeptat člověka, který je věci znalý. Chodí i na autorevue.cz (hopa26), ale má svoje stránky, tak bych se ptal přímo tam. Má tam mraky příběhů, fakt super čtení, vždy jedním dechem. U některých jsem prskal smíchy. https://www.strojvedouci.com
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|