Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1871
Bydliště: Blatnica, SR
Ja by som zase každému prial, aby si mohol každý dovoliť fungľovku a zaplatiť to bez leasingu a pôžičky, aby nikto nemusel kupovať staré šunky a recyklovať zahraničné popolnice, ktoré v SR a ČR častokrát končia. Nielen že tu končia odpadové potraviny, ale aj autá.
Každé nové auto spĺňa všetky potrebné normy požadované v danom čase a zákony daného štátu, takže tvrdiť o HOCIJAKOM novom aute, ktoré má povolenie predávať sa na danom trhu že je šunt, hnoj či vergeľ, môže iba nadradený hlupák, možno impotent. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 604
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
automet píše:
... že je šunt, hnoj či vergeľ, môže iba nadradený hlupák, možno impotent. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


A to tady někdo tvrdil? Ale i nová auta, která všechny normy splňují, jsou výborná, dobrá, horší a špatná. A podle toho jsou taky ohodnocena cenově.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 742
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
A teď ještě taková otázka, kupujete automobil, i s ohledem na převoz modelů. Nebo jsem to pouze jenom já, který když kupuje nové auto, tak jedině s metrem na měření vnitřního prostoru :D .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 604
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
Vzhledem k tomu, že kupuji auta kvůli své práci trošku větší, tak už prostor pro modely neřeším. Mám teď oktávku combi a stačí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
automet píše:
Na záver to zhrniem asi tak, že:
V drvivej väčšine prípadov, ak kúpi nové, bude ho mať dlhšie ako kúpa ojazdeného. Na tom sa tu zhodneme asi všetci, ktorí nemáme v rodine žiaden autoservis. ....

Myslím, že ani toto neplatí obecně. V případě koupě 1-2 letého vozu, prakticky vždy ještě v záruce se za stejné peníze může dostat k autu, které mu vydrží déle a s menšími náklady než nový holobyt levné značky.
Stačí vzít v úvahu třeba pozink karosérie, což je u většiny aut už léta standardem, ale např. většina Dacií ho nemá. Do 5 let se nepozná rozdíl, ale kdo si kupuje Dacie a podobnou třídu, tak většinou na víc jak 5 let. A jak to začne reznout, jsou případné náklady silně v neprospěch toho levného auta.
Co se týče prostých servisních nákladů, vezmu příklad z rodiny. Přes deset let jsme měli současně s otcem různá auta - on Fabii 1.2 Htp (rv. 2004), já Zafiru 1.8 (2005), Zafira tedy byla o rok novější, ale měla průběžně zruba dvojnásobný nájezd. Fabia celá léta servisována ve Spojovací, Zafira u Zralého Stodůlky (ani jeden nemáme servis). Dražší byl servis Fabie, protože se tam pořád něco s**lo, tu odešla zapalovací cívka, tu EGR ventil, pak se vysypal u 1.2HTP pověstný rozvodový řetěz (repase hlavy cca 30 tis.), teď třeba nejde stahovat okénko apod. Běžné roční výměny olejů, jednou za čas svíčky apod. byly zcela srovnatelné.
Tady by někdo mohl říct, že rozdíl byl právě v tom, že Zafira byla kupovaná jako nová ale Fabia jako tříletá ojetina. Jenže tím to není. Ta Fabia byla ve skvělém stavu, ale bylo to levné auto, na němž výrobce neúměrně šetřil - ošizené rozvody s poddimenzovanými díly byl problém koncernových aut po řadu let, na který předchozí majitel neměl žádný vliv, stejně jako na jiné díly, kde se šetřilo víc, než mělo.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Rosta2 píše:
A teď ještě taková otázka, kupujete automobil, i s ohledem na převoz modelů. Nebo jsem to pouze jenom já, který když kupuje nové auto, tak jedině s metrem na měření vnitřního prostoru :D .

Hlavní auto vybírám s rozporuplnými požadavky, aby se tam jednak vešla moje sedmičlená rodina, ale aby s ním taky šlo jezdit a parkovat po Praze. To poměrně úzce vymezuje potenciální množinu menších sedmimístných MPV/SUV (s délkou pod 470cm). Na modelářskou dovolenou nebo letiště nikdy nejezdíme všichni (leckdo mi dá za pravdu, že to tam bez ženy je jednodušší), takže v pěti, nebo dvoumístné konfiguraci je tam pak na modely hafo místa :-), nezanedbatelně víc než ve stejně dlouhé Octavii Combi.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1871
Bydliště: Blatnica, SR
Solim Namez píše:

A to tady někdo tvrdil? Ale i nová auta, která všechny normy splňují, jsou výborná, dobrá, horší a špatná. A podle toho jsou taky ohodnocena cenově.

Čítam od začiatku a já ti nevím Karle, kto začal.

aviatik666 píše:

Tak především Renault Thalia je taková parodie na auto a ještě k tomu nepovedená.

Dokonca si sám písal o svojom kamarátovi, že má Daciu a že keby si mal málo peňazí, že kľudne by si do nej išiel /teda uprednostnil by si aj ty nové pred starším/, dokonca si písal, že auto ti vonia. Možno sa budeš smiať, ale v mojom aute ešte nikdy žiaden voňavý stromček nebol, lebo skutočne tie plasty voňali prvé 4 roky novotou, teraz už sú zneutralizované, ale vône fakt netreba.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 12:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1871
Bydliště: Blatnica, SR
Jiri píše:
Myslím, že ani toto neplatí obecně. V případě koupě 1-2 letého vozu, prakticky vždy ještě v záruce se za stejné peníze může dostat k autu, které mu vydrží déle a s menšími náklady než nový holobyt levné značky.
Stačí vzít v úvahu třeba pozink karosérie, což je u většiny aut už léta standardem, ale např. většina Dacií ho nemá. Do 5 let se nepozná rozdíl, ale kdo si kupuje Dacie a podobnou třídu, tak většinou na víc jak 5 let. A jak to začne reznout, jsou případné náklady silně v neprospěch toho levného auta.
Co se týče prostých servisních nákladů, vezmu příklad z rodiny. Přes deset let jsme měli současně s otcem různá auta - on Fabii 1.2 Htp (rv. 2004), já Zafiru 1.8 (2005), Zafira tedy byla o rok novější, ale měla průběžně zruba dvojnásobný nájezd. Fabia celá léta servisována ve Spojovací, Zafira u Zralého Stodůlky (ani jeden nemáme servis). Dražší byl servis Fabie, protože se tam pořád něco s**lo, tu odešla zapalovací cívka, tu EGR ventil, pak se vysypal u 1.2HTP pověstný rozvodový řetěz (repase hlavy cca 30 tis.), teď třeba nejde stahovat okénko apod. Běžné roční výměny olejů, jednou za čas svíčky apod. byly zcela srovnatelné.
Tady by někdo mohl říct, že rozdíl byl právě v tom, že Zafira byla kupovaná jako nová ale Fabia jako tříletá ojetina. Jenže tím to není. Ta Fabia byla ve skvělém stavu, ale bylo to levné auto, na němž výrobce neúměrně šetřil - ošizené rozvody s poddimenzovanými díly byl problém koncernových aut po řadu let, na který předchozí majitel neměl žádný vliv, stejně jako na jiné díly, kde se šetřilo víc, než mělo.


ja som to tu už písal, čo mi hovorili v autosalóne v roku 2012, keď som dal otázku, aký je rozdiel medzi Daciou Logan a Renault Thalia II v rovnakej výbave a motorizácii. Povedal mi, že žiadna Dacia nie je pozinkovaná, ani najdrahší Duster /neviem, či sa niečo zmenilo/, a všetky Renaulty vrátane môjho majú obojstranný pozink.
Francúzske autá /Renault, Citroen/ čo ja viem, začali zinkovať medzi prvými na svete.
Na Logan bola záruka na prehrdzavenie 6 rokov, na moje 12 rokov.
A treba uznať, keď už píšeš o ročnom aute, tak tam je cenový rozdiel relatívne malý. Ten rozdiel si rád zaplatím už iba preto, aby som si ho mohol sám zabehávať.
Ale ja auta nemením, takže tam má nové určite vyšší zmysel, ako keď viem, že po skončení odpisovania /4 roky/ pôjde preč a kúpi sa ďalšie.
PS: a čo sa týka auta, tak ho treba vždy brať ako 2 veci:
1. motorizácia
2. zvyšok
To, čo píšeš u Fabie je záležitosť motora, ktorý sa v niektorých prípadoch montuje do X ďalších modelov do ďalších áut, niekedy aj iných značiek. A cenu neurčuje iba trh. V niektorých autách sa zbavujú starších osvedčených motorov. Každá firma má svoju vlastnú cenovú politiku, svoje vlastné priority a plán tvorby zisku. Existuje aj tzv. "doplnkový sortiment", ktorý nemusí byť ziskový, môže byť dokonca aj stratový z určitých dôvodov. Každopádne som čakal vtedy 3 mesiace /v decembri objednal a v marci došla/ a za 2 mesiace sa už nevyrábala.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 13:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
JirkaA píše:
.. Ale to asi nakupovači všelijakých těch korejských plechovek nepochopí...

Máš na mysli severokorejskou kopii Mercedesu 190, vydávanou za vlastní výtvor? Mám už druhého Korejce (jižního), má plný počet válců, tedy 4, jen jedno turbo, a ten druhý dokonce šest kvaltů. Nic, co by se byť jen vzdáleně podobalo experimentům typu HTP, nebo dnešní TSI. S prvním najeto cca 100000 km (než šlo dál do světa) a podle všeho bude schopný ještě dost dlouho sloužit), s několika drobnostmi, které vyřešila záruka, s druhým zatím necelých 25k, bez problémů. Oni i ti Korejci (jižní) se s kvalitou zlepšili. Jak je to u severních, to nevím.
K tématu, koupě z druhé ruky má svá rizika, ale pokud to není opravdová Potěmkinka, může ještě odvést kus dobré práce (vlastní zkušenost). Nové je (překvapivě) dražší varianta, ale s plnou zárukou od počátku. Mimochodem, ti co píšou o chcíplých motorech po pár tisícovkách kilometrů, měli nejspíš smůlu. Takové historky jsem slyšel, ale také mnoho o bezproblémovém provozu funglovek. A to vše bez ohledu na značku a typ vozu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 13:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
automet píše:
A treba uznať, keď už píšeš o ročnom aute, tak tam je cenový rozdiel relatívne malý. Ten rozdiel si rád zaplatím už iba preto, aby som si ho mohol sám zabehávať.

U aut s novou cenou od 500tis. bývá ten rozdíl běžně 100 - 250 tis. Mně to jako relativně málo nepřijde, ale třeba máme jiná měřítka.

Když sis vybíral babu, bylo pro tebe taky zásadnějším kritériem, jestli je ještě panna, oproti tomu jak vám to bude společně dlouhodobě fungovat?

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 13:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 3156
Bydliště: Praha Letňany
automet píše:
ja som to tu už písal, čo mi hovorili v autosalóne v roku 2012, keď som dal otázku, aký je rozdiel medzi Daciou Logan a Renault Thalia II v rovnakej výbave a motorizácii. Povedal mi, že žiadna Dacia nie je pozinkovaná, ani najdrahší Duster /neviem, či sa niečo zmenilo/, a všetky Renaulty vrátane môjho majú obojstranný pozink.
...


Tak to už neplatí:
https://www.dacia.cz/poznejte-dacia/ant ... hrana.html

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 13:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 604
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
DAF píše:
Mimochodem, ti co píšou o chcíplých motorech po pár tisícovkách kilometrů, měli nejspíš smůlu. Takové historky jsem slyšel, ale také mnoho o bezproblémovém provozu funglovek. A to vše bez ohledu na značku a typ vozu.


Ale stávají se věci...
Svoje první nové auto, felicii combi, jsem kupoval v roce 97. Když měla najeto cca 9 tisíc kilometrů, jedu si takhle po čtyřproudovce, mrknu do zrcátka a vidím tak hustý dým, že auta za mnou už vidět nebyla. Zrovna jsem dojížděl ke kruháči, rozsvítila se kontrolka tlaku oleje, rychle jsem vypnul motor. A věřte nevěřte, na neutrál jsem dojel ke značkovému servisu, který byl asi 100 m od toho kruháče. Když jsem vystoupil z auta, nestačil jsem se divit. Z prahů tekl olej na zem, smrad jako ve spalovně. Otevřel jsem kapotu motoru, všechno zmáčené olejem, z pěnové výplně kapoty tekl jako z hadru. Zašel jsem do servisu, za chvíli došel přejímací technik, auto odtlačili na dílnu. Všichni moc ochotní, hodinka čekání, kafíčko zdarma a auto bylo opravené. Ještě dvakrát jsem musel (taky zdarma) na vystříkání spodku wapkou. Z hlavy válců vypadla zátka a olej to vystříkalo ven. Říkal jsem si, to mě s tím "krámem" asi čekají pěkné věci. Najezdil jsem s ním 150 tisíc, než jsem ho dal tchánovi, který ho má dodnes. Za celou dobu běžný spotřebák a jednou oprava alternátoru. Na značku jsem nezanevřel :) .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 13:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1871
Bydliště: Blatnica, SR
Jiri píše:
U aut s novou cenou od 500tis. bývá ten rozdíl běžně 100 - 250 tis. Mně to jako relativně málo nepřijde, ale třeba máme jiná měřítka.

Když sis vybíral babu, bylo pro tebe taky zásadnějším kritériem, jestli je ještě panna, oproti tomu jak vám to bude společně dlouhodobě fungovat?


Nepreháňaj, ročné auto nikdy nebude stáť polovicu, pokiaľ nie je kradnuté, alebo nie je havarované. A 400 za ročné, alebo 500 za nové, beriem nové.

Kope: tak to je veľmi dobrá správa. Lebo aj Dacia má niektoré modely celkom zaujímavé, ale ignoroval som ich kvôli tomu absentujúcemu pozinku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 14:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
DAF píše:
Mám už druhého Korejce (jižního), má plný počet válců, tedy 4, jen jedno turbo, a ten druhý dokonce šest kvaltů. Nic, co by se byť jen vzdáleně podobalo experimentům typu HTP, nebo dnešní TSI. S prvním najeto cca 100000 km (než šlo dál do světa) a podle všeho bude schopný ještě dost dlouho sloužit), s několika drobnostmi, které vyřešila záruka, s druhým zatím necelých 25k, bez problémů. Oni i ti Korejci (jižní) se s kvalitou zlepšili.


Když jsi načal ty Korejce, tak něco z našeho soudku.

Žena denně dojíždí do Brna, cca. 130 km. Auto je třeba coby investice na možnost slušného zaměstnání (tedy vyplatí se). Druhé auto pro mně na místní pojížďky.

Cca před deseti lety se jí začal rozpadat Fiat Marea Weekend (byl z druhé ruky). Musela se řešit náhrada. Padlo rozhodnutí pro změnu koupit něco nového. Obešel jsem dost autoservisů, přístup všelijaký, obzvláště u Renaultu to byla fraška a tragedie. Přitom jsem náhodou zašel do Hyundai, kde zrovna začínaly první série i30cw. Vypadalo to dost dobře. Mnohem lepší výbava než oktávka za o poznání nižší cenu. Tak jsme to zkusili.

Naprostá spokojenost. Za startu bylo pár problémů s dodatečnou výbavou, kterou jsme tam ještě nechali dodělat. Všechno fungovalo, ale občas náhodně problikávala kontrolka elektrického posilovače řízení. To se hledá dost blbě, neboť při přistavení do servisu vždy OK. Po dobu vyšetřování vždy náhradní auto jen za spotřebovaný benzín. Nakonec faul v elektrice objevili. Od té doby vše v pořádku, kromě výměny sjetých brzd nikdy nic.

Tři roky na to začala odcházet i moje felda (rovněž z druhé ruky). Pod dojmem dobré zkušenosti s auty i servisem se koupila ix20. To je super stěhovací auto. Některé věci, které byly před třemi lety v i30cw za příplatek už tam byly v základu. No, bylo mi okamžitě zabaveno, nafasoval jsem ojetou i30cw (cca. 120k km) a žena začala jezdit ix20. Při garančce asi 40k km si v servisu všimli, že je poďobaný kožený potah volantu (juniorka a její stylový prsten). Chcete to vyměnit? - Asi ne, to snad nestojí za to. - Ale je to v záruce, bylo by to zadarmo. - Tak jo. Dnes má ix20 asi sedm let a 180k km. Měnili se sjeté brzdy a kolem 150k gufero u převodovky, které začalo propouštět olej. Jinak žádný problém.

Loni v Hyundai vyhlásil akci i30 za i30 poslední generace. Sleva na nové auto, odkup původního. Nové jsme ještě nepotřebovali, ale přece jen původní už mělo devět let a 180k na tachometru. Tak jsme se v neděli rozhodli, že v pondělí nakouknu jak ta poslední generace vypadá. No, v úterý proběhla směna... Nafasoval jsem ojetou ix20 se 160k a žena opětovně zabavila nové auto.

To má teď asi osm měsíců, 25k a jen se do toho leje benzín. Výbava je opět nesrovnatelná proti těm předchozím.

Tak asi tak. Kdyby se musely řešit nějaké problémy, tak bychom asi třetího Korejce po sobě neměli. Výbava a jízdní vlastnosti lepší než škodovky, cena slušná, servis výborný. Co více si přát.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.01.2019 14:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6894
Bydliště: Moravský kras
automet píše:
Každé nové auto spĺňa všetky potrebné normy požadované v danom čase a zákony daného štátu, takže tvrdiť o HOCIJAKOM novom aute, ktoré má povolenie predávať sa na danom trhu že je šunt, hnoj či vergeľ, môže iba nadradený hlupák, možno impotent. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Automete brzdi laskavě s takovýmto způsobem konverzace!

Držte se slušné diskuse a sdělujte svoje názory bez urážek kohokoli s jiným názorem, nebo tohle zbytečné vlákno zmizí do odkladiště

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz