Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Solim Namez
|
Napsal: úte 08.01.2019 12:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
automet píše: A to tady někdo tvrdil? Ale i nová auta, která všechny normy splňují, jsou výborná, dobrá, horší a špatná. A podle toho jsou taky ohodnocena cenově.
|
|
Nahoru |
|
|
Rosta2
|
Napsal: úte 08.01.2019 12:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
A teď ještě taková otázka, kupujete automobil, i s ohledem na převoz modelů. Nebo jsem to pouze jenom já, který když kupuje nové auto, tak jedině s metrem na měření vnitřního prostoru .
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: úte 08.01.2019 12:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
Vzhledem k tomu, že kupuji auta kvůli své práci trošku větší, tak už prostor pro modely neřeším. Mám teď oktávku combi a stačí.
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: úte 08.01.2019 12:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1205 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
automet píše: Na záver to zhrniem asi tak, že: V drvivej väčšine prípadov, ak kúpi nové, bude ho mať dlhšie ako kúpa ojazdeného. Na tom sa tu zhodneme asi všetci, ktorí nemáme v rodine žiaden autoservis. .... Myslím, že ani toto neplatí obecně. V případě koupě 1-2 letého vozu, prakticky vždy ještě v záruce se za stejné peníze může dostat k autu, které mu vydrží déle a s menšími náklady než nový holobyt levné značky. Stačí vzít v úvahu třeba pozink karosérie, což je u většiny aut už léta standardem, ale např. většina Dacií ho nemá. Do 5 let se nepozná rozdíl, ale kdo si kupuje Dacie a podobnou třídu, tak většinou na víc jak 5 let. A jak to začne reznout, jsou případné náklady silně v neprospěch toho levného auta. Co se týče prostých servisních nákladů, vezmu příklad z rodiny. Přes deset let jsme měli současně s otcem různá auta - on Fabii 1.2 Htp (rv. 2004), já Zafiru 1.8 (2005), Zafira tedy byla o rok novější, ale měla průběžně zruba dvojnásobný nájezd. Fabia celá léta servisována ve Spojovací, Zafira u Zralého Stodůlky (ani jeden nemáme servis). Dražší byl servis Fabie, protože se tam pořád něco s**lo, tu odešla zapalovací cívka, tu EGR ventil, pak se vysypal u 1.2HTP pověstný rozvodový řetěz (repase hlavy cca 30 tis.), teď třeba nejde stahovat okénko apod. Běžné roční výměny olejů, jednou za čas svíčky apod. byly zcela srovnatelné. Tady by někdo mohl říct, že rozdíl byl právě v tom, že Zafira byla kupovaná jako nová ale Fabia jako tříletá ojetina. Jenže tím to není. Ta Fabia byla ve skvělém stavu, ale bylo to levné auto, na němž výrobce neúměrně šetřil - ošizené rozvody s poddimenzovanými díly byl problém koncernových aut po řadu let, na který předchozí majitel neměl žádný vliv, stejně jako na jiné díly, kde se šetřilo víc, než mělo.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: úte 08.01.2019 12:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1205 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Rosta2 píše: A teď ještě taková otázka, kupujete automobil, i s ohledem na převoz modelů. Nebo jsem to pouze jenom já, který když kupuje nové auto, tak jedině s metrem na měření vnitřního prostoru . Hlavní auto vybírám s rozporuplnými požadavky, aby se tam jednak vešla moje sedmičlená rodina, ale aby s ním taky šlo jezdit a parkovat po Praze. To poměrně úzce vymezuje potenciální množinu menších sedmimístných MPV/SUV (s délkou pod 470cm). Na modelářskou dovolenou nebo letiště nikdy nejezdíme všichni (leckdo mi dá za pravdu, že to tam bez ženy je jednodušší), takže v pěti, nebo dvoumístné konfiguraci je tam pak na modely hafo místa , nezanedbatelně víc než ve stejně dlouhé Octavii Combi.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 08.01.2019 12:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Solim Namez píše: A to tady někdo tvrdil? Ale i nová auta, která všechny normy splňují, jsou výborná, dobrá, horší a špatná. A podle toho jsou taky ohodnocena cenově.
Čítam od začiatku a já ti nevím Karle, kto začal. aviatik666 píše: Tak především Renault Thalia je taková parodie na auto a ještě k tomu nepovedená. Dokonca si sám písal o svojom kamarátovi, že má Daciu a že keby si mal málo peňazí, že kľudne by si do nej išiel /teda uprednostnil by si aj ty nové pred starším/, dokonca si písal, že auto ti vonia. Možno sa budeš smiať, ale v mojom aute ešte nikdy žiaden voňavý stromček nebol, lebo skutočne tie plasty voňali prvé 4 roky novotou, teraz už sú zneutralizované, ale vône fakt netreba.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 08.01.2019 12:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Jiri píše: Myslím, že ani toto neplatí obecně. V případě koupě 1-2 letého vozu, prakticky vždy ještě v záruce se za stejné peníze může dostat k autu, které mu vydrží déle a s menšími náklady než nový holobyt levné značky. Stačí vzít v úvahu třeba pozink karosérie, což je u většiny aut už léta standardem, ale např. většina Dacií ho nemá. Do 5 let se nepozná rozdíl, ale kdo si kupuje Dacie a podobnou třídu, tak většinou na víc jak 5 let. A jak to začne reznout, jsou případné náklady silně v neprospěch toho levného auta. Co se týče prostých servisních nákladů, vezmu příklad z rodiny. Přes deset let jsme měli současně s otcem různá auta - on Fabii 1.2 Htp (rv. 2004), já Zafiru 1.8 (2005), Zafira tedy byla o rok novější, ale měla průběžně zruba dvojnásobný nájezd. Fabia celá léta servisována ve Spojovací, Zafira u Zralého Stodůlky (ani jeden nemáme servis). Dražší byl servis Fabie, protože se tam pořád něco s**lo, tu odešla zapalovací cívka, tu EGR ventil, pak se vysypal u 1.2HTP pověstný rozvodový řetěz (repase hlavy cca 30 tis.), teď třeba nejde stahovat okénko apod. Běžné roční výměny olejů, jednou za čas svíčky apod. byly zcela srovnatelné. Tady by někdo mohl říct, že rozdíl byl právě v tom, že Zafira byla kupovaná jako nová ale Fabia jako tříletá ojetina. Jenže tím to není. Ta Fabia byla ve skvělém stavu, ale bylo to levné auto, na němž výrobce neúměrně šetřil - ošizené rozvody s poddimenzovanými díly byl problém koncernových aut po řadu let, na který předchozí majitel neměl žádný vliv, stejně jako na jiné díly, kde se šetřilo víc, než mělo. ja som to tu už písal, čo mi hovorili v autosalóne v roku 2012, keď som dal otázku, aký je rozdiel medzi Daciou Logan a Renault Thalia II v rovnakej výbave a motorizácii. Povedal mi, že žiadna Dacia nie je pozinkovaná, ani najdrahší Duster /neviem, či sa niečo zmenilo/, a všetky Renaulty vrátane môjho majú obojstranný pozink. Francúzske autá /Renault, Citroen/ čo ja viem, začali zinkovať medzi prvými na svete. Na Logan bola záruka na prehrdzavenie 6 rokov, na moje 12 rokov. A treba uznať, keď už píšeš o ročnom aute, tak tam je cenový rozdiel relatívne malý. Ten rozdiel si rád zaplatím už iba preto, aby som si ho mohol sám zabehávať. Ale ja auta nemením, takže tam má nové určite vyšší zmysel, ako keď viem, že po skončení odpisovania /4 roky/ pôjde preč a kúpi sa ďalšie. PS: a čo sa týka auta, tak ho treba vždy brať ako 2 veci: 1. motorizácia 2. zvyšok To, čo píšeš u Fabie je záležitosť motora, ktorý sa v niektorých prípadoch montuje do X ďalších modelov do ďalších áut, niekedy aj iných značiek. A cenu neurčuje iba trh. V niektorých autách sa zbavujú starších osvedčených motorov. Každá firma má svoju vlastnú cenovú politiku, svoje vlastné priority a plán tvorby zisku. Existuje aj tzv. "doplnkový sortiment", ktorý nemusí byť ziskový, môže byť dokonca aj stratový z určitých dôvodov. Každopádne som čakal vtedy 3 mesiace /v decembri objednal a v marci došla/ a za 2 mesiace sa už nevyrábala.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 08.01.2019 13:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
JirkaA píše: .. Ale to asi nakupovači všelijakých těch korejských plechovek nepochopí... Máš na mysli severokorejskou kopii Mercedesu 190, vydávanou za vlastní výtvor? Mám už druhého Korejce (jižního), má plný počet válců, tedy 4, jen jedno turbo, a ten druhý dokonce šest kvaltů. Nic, co by se byť jen vzdáleně podobalo experimentům typu HTP, nebo dnešní TSI. S prvním najeto cca 100000 km (než šlo dál do světa) a podle všeho bude schopný ještě dost dlouho sloužit), s několika drobnostmi, které vyřešila záruka, s druhým zatím necelých 25k, bez problémů. Oni i ti Korejci (jižní) se s kvalitou zlepšili. Jak je to u severních, to nevím. K tématu, koupě z druhé ruky má svá rizika, ale pokud to není opravdová Potěmkinka, může ještě odvést kus dobré práce (vlastní zkušenost). Nové je (překvapivě) dražší varianta, ale s plnou zárukou od počátku. Mimochodem, ti co píšou o chcíplých motorech po pár tisícovkách kilometrů, měli nejspíš smůlu. Takové historky jsem slyšel, ale také mnoho o bezproblémovém provozu funglovek. A to vše bez ohledu na značku a typ vozu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: úte 08.01.2019 13:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1205 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
automet píše: A treba uznať, keď už píšeš o ročnom aute, tak tam je cenový rozdiel relatívne malý. Ten rozdiel si rád zaplatím už iba preto, aby som si ho mohol sám zabehávať.
U aut s novou cenou od 500tis. bývá ten rozdíl běžně 100 - 250 tis. Mně to jako relativně málo nepřijde, ale třeba máme jiná měřítka. Když sis vybíral babu, bylo pro tebe taky zásadnějším kritériem, jestli je ještě panna, oproti tomu jak vám to bude společně dlouhodobě fungovat?
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 08.01.2019 13:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
automet píše: ja som to tu už písal, čo mi hovorili v autosalóne v roku 2012, keď som dal otázku, aký je rozdiel medzi Daciou Logan a Renault Thalia II v rovnakej výbave a motorizácii. Povedal mi, že žiadna Dacia nie je pozinkovaná, ani najdrahší Duster /neviem, či sa niečo zmenilo/, a všetky Renaulty vrátane môjho majú obojstranný pozink. ... Tak to už neplatí: https://www.dacia.cz/poznejte-dacia/ant ... hrana.html
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: úte 08.01.2019 13:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
DAF píše: Mimochodem, ti co píšou o chcíplých motorech po pár tisícovkách kilometrů, měli nejspíš smůlu. Takové historky jsem slyšel, ale také mnoho o bezproblémovém provozu funglovek. A to vše bez ohledu na značku a typ vozu. Ale stávají se věci... Svoje první nové auto, felicii combi, jsem kupoval v roce 97. Když měla najeto cca 9 tisíc kilometrů, jedu si takhle po čtyřproudovce, mrknu do zrcátka a vidím tak hustý dým, že auta za mnou už vidět nebyla. Zrovna jsem dojížděl ke kruháči, rozsvítila se kontrolka tlaku oleje, rychle jsem vypnul motor. A věřte nevěřte, na neutrál jsem dojel ke značkovému servisu, který byl asi 100 m od toho kruháče. Když jsem vystoupil z auta, nestačil jsem se divit. Z prahů tekl olej na zem, smrad jako ve spalovně. Otevřel jsem kapotu motoru, všechno zmáčené olejem, z pěnové výplně kapoty tekl jako z hadru. Zašel jsem do servisu, za chvíli došel přejímací technik, auto odtlačili na dílnu. Všichni moc ochotní, hodinka čekání, kafíčko zdarma a auto bylo opravené. Ještě dvakrát jsem musel (taky zdarma) na vystříkání spodku wapkou. Z hlavy válců vypadla zátka a olej to vystříkalo ven. Říkal jsem si, to mě s tím "krámem" asi čekají pěkné věci. Najezdil jsem s ním 150 tisíc, než jsem ho dal tchánovi, který ho má dodnes. Za celou dobu běžný spotřebák a jednou oprava alternátoru. Na značku jsem nezanevřel .
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 08.01.2019 13:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Jiri píše: U aut s novou cenou od 500tis. bývá ten rozdíl běžně 100 - 250 tis. Mně to jako relativně málo nepřijde, ale třeba máme jiná měřítka.
Když sis vybíral babu, bylo pro tebe taky zásadnějším kritériem, jestli je ještě panna, oproti tomu jak vám to bude společně dlouhodobě fungovat? Nepreháňaj, ročné auto nikdy nebude stáť polovicu, pokiaľ nie je kradnuté, alebo nie je havarované. A 400 za ročné, alebo 500 za nové, beriem nové. Kope: tak to je veľmi dobrá správa. Lebo aj Dacia má niektoré modely celkom zaujímavé, ale ignoroval som ich kvôli tomu absentujúcemu pozinku.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 08.01.2019 14:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
DAF píše: Mám už druhého Korejce (jižního), má plný počet válců, tedy 4, jen jedno turbo, a ten druhý dokonce šest kvaltů. Nic, co by se byť jen vzdáleně podobalo experimentům typu HTP, nebo dnešní TSI. S prvním najeto cca 100000 km (než šlo dál do světa) a podle všeho bude schopný ještě dost dlouho sloužit), s několika drobnostmi, které vyřešila záruka, s druhým zatím necelých 25k, bez problémů. Oni i ti Korejci (jižní) se s kvalitou zlepšili. Když jsi načal ty Korejce, tak něco z našeho soudku. Žena denně dojíždí do Brna, cca. 130 km. Auto je třeba coby investice na možnost slušného zaměstnání (tedy vyplatí se). Druhé auto pro mně na místní pojížďky. Cca před deseti lety se jí začal rozpadat Fiat Marea Weekend (byl z druhé ruky). Musela se řešit náhrada. Padlo rozhodnutí pro změnu koupit něco nového. Obešel jsem dost autoservisů, přístup všelijaký, obzvláště u Renaultu to byla fraška a tragedie. Přitom jsem náhodou zašel do Hyundai, kde zrovna začínaly první série i30cw. Vypadalo to dost dobře. Mnohem lepší výbava než oktávka za o poznání nižší cenu. Tak jsme to zkusili. Naprostá spokojenost. Za startu bylo pár problémů s dodatečnou výbavou, kterou jsme tam ještě nechali dodělat. Všechno fungovalo, ale občas náhodně problikávala kontrolka elektrického posilovače řízení. To se hledá dost blbě, neboť při přistavení do servisu vždy OK. Po dobu vyšetřování vždy náhradní auto jen za spotřebovaný benzín. Nakonec faul v elektrice objevili. Od té doby vše v pořádku, kromě výměny sjetých brzd nikdy nic. Tři roky na to začala odcházet i moje felda (rovněž z druhé ruky). Pod dojmem dobré zkušenosti s auty i servisem se koupila ix20. To je super stěhovací auto. Některé věci, které byly před třemi lety v i30cw za příplatek už tam byly v základu. No, bylo mi okamžitě zabaveno, nafasoval jsem ojetou i30cw (cca. 120k km) a žena začala jezdit ix20. Při garančce asi 40k km si v servisu všimli, že je poďobaný kožený potah volantu (juniorka a její stylový prsten). Chcete to vyměnit? - Asi ne, to snad nestojí za to. - Ale je to v záruce, bylo by to zadarmo. - Tak jo. Dnes má ix20 asi sedm let a 180k km. Měnili se sjeté brzdy a kolem 150k gufero u převodovky, které začalo propouštět olej. Jinak žádný problém. Loni v Hyundai vyhlásil akci i30 za i30 poslední generace. Sleva na nové auto, odkup původního. Nové jsme ještě nepotřebovali, ale přece jen původní už mělo devět let a 180k na tachometru. Tak jsme se v neděli rozhodli, že v pondělí nakouknu jak ta poslední generace vypadá. No, v úterý proběhla směna... Nafasoval jsem ojetou ix20 se 160k a žena opětovně zabavila nové auto. To má teď asi osm měsíců, 25k a jen se do toho leje benzín. Výbava je opět nesrovnatelná proti těm předchozím. Tak asi tak. Kdyby se musely řešit nějaké problémy, tak bychom asi třetího Korejce po sobě neměli. Výbava a jízdní vlastnosti lepší než škodovky, cena slušná, servis výborný. Co více si přát.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: úte 08.01.2019 14:02 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6894 Bydliště: Moravský kras
|
automet píše: Automete brzdi laskavě s takovýmto způsobem konverzace!
Držte se slušné diskuse a sdělujte svoje názory bez urážek kohokoli s jiným názorem, nebo tohle zbytečné vlákno zmizí do odkladiště
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|