Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
DAF
|
Napsal: pát 17.08.2018 13:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ahoj lidi, při bloumání, tedy brouzdání, na netu jsem narazil na článek https://www.armyweb.cz/clanek/up-82-cho ... eu-kraliky, kde autor tvrdí, že na upravených kluzácích GB byl prováděn výcvik pilotů pro raketové stíhačky Me 163. Něco jsem o těchto kluzácích četl, ale nepamatuju si, že by byly užity na obdobný výcvik. Pokud vím, byl používán upravený DFS Habicht, kdy křídlo bylo kráceno (podle stupně vycvičenosti) na 8 a 6 m. Otázka zní, máte někdo povědomost (odkaz, článek apod.) že by se GB používala k uvedenému výcviku na Me 163? Hledal jsem za vydatné pomoci strejdy Googla a nějak nic.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
robil1.6gti
|
Napsal: sob 18.08.2018 9:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
|
Jen moje doměnka: ta GB mohla sloužit pro základní výcvik a jako pokračovací potom Habicht s vysokým ploš. zatížením. Možná to tak je někde popsáno jako osnova - GB - Habicht- 163 bez motoru - atd.
Robil
_________________ Taranis , Stinger,Phoenix 2000, Marabu XL,Hotwing ,Algol , Phantom 300, Twinstar
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 18.08.2018 10:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Tohle si myslím také. Základní výcvik na GB, pokračovací na klasickém Habichtovi s tím, že následovaly lety na verzi s 8 metrovým křídlem a vše bylo zakončeno lety na 6 metrovém křídle. Monografii Habichta jsem kdysi četl myslím v Model Hobby Magazinu. Tam ale byl popis (stručný), že výcvik probíhal na něm, o GB se tam nehovořilo. GB je zjevně i inspirací našeho Krajánka. Na můj popud do článku vepsali, že dalších výcvik probíhal na upraveném Habichtovi. Mě by zajímalo, jestli probíhal i nějaký cílený výcvik na GB. Obecný výcvik s tím, že se pak piloti budou rozdělovat podle výsledků, to je zcela běžný postup. V každém případě dík za reakci.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 19.08.2018 21:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Mano Ziegler, Messerschmitt Me 163, strana 15 píše: Ještě první den začal můj praktický výcvik pilota létajícího vejce. Jako každý nebezpečný výcvik začal docela nevinným školením - vlastně zvláštním bezmotorovým letem. Nejdříve na normálních větroních typu Kranich a Baby, pak jsme přešli na řadu Kranichů, z nichž každý další měl o něco menší rozpětí než předcházející ...... Mano Ziegler, Messerschmitt Me 163
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 19.08.2018 23:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
jyrry píše: díky za ten odkaz, kdysi jsem si ji koupil, jedním dechem přečetl, pak pujčil a tím jsem o ni přišel. tak si ji koupim znovu.Knížek s vojenskou leteckou tematikou mám víc,ale tady ta se mi četla opravdu dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: ned 19.08.2018 23:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Tipnul bych si, že GB IIb byla prostě výcvikový kluzák (možná po ZG-38), na kterém se piloti učili základy plachtění (což ZG-38 až tak moc neuměl). A nebylo podstatné, zda pokračovali na Habichtovi a pak na Me-163... Prostě první (druhý) krok V jedné rakouské GB IIb jsem seděl (ale neletěl).
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 20.08.2018 8:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Zatím z toho všeho vyplývá, že GB, jedno v jaké verzi, se primárně užívala k základnímu výcviku, bez rozdílu pro další uplatnění adepta. Zatím jsem nikde nenašel, že by se konstrukce nějak speciálně upravovala pro výcvik na Mě 163. DFS Kranich byl buď pro základní, nebo i pokračovací výcvik. Opět, nikde jsem nenašel zmínku o úpravě pro výcvik na Me 163. Jediný kluzák, o kterém jsem kdy četl, že byl cíleně upraven pro tento výcvik, byl právě DFS Habicht (několik modelů s postupně zkracovaným křídlem). Knížku Mano Zieglera nemám, podívám se po ní. Je otázkou, zda uváděný Kranich se zkracovaným křídlem, je omyl daný vyhasínající pamětí autora, chyba v nakladatelství, v překladu, či zda skutečně takový existoval a jen se mi nepodařilo najít správné zdroje.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 21.08.2018 1:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
DAF píše: Zatím z toho všeho vyplývá, že GB, jedno v jaké verzi, se primárně užívala k základnímu výcviku, bez rozdílu pro další uplatnění adepta. Zatím jsem nikde nenašel, že by se konstrukce nějak speciálně upravovala pro výcvik na Mě 163. DFS Kranich byl buď pro základní, nebo i pokračovací výcvik. Opět, nikde jsem nenašel zmínku o úpravě pro výcvik na Me 163. Jediný kluzák, o kterém jsem kdy četl, že byl cíleně upraven pro tento výcvik, byl právě DFS Habicht (několik modelů s postupně zkracovaným křídlem). Knížku Mano Zieglera nemám, podívám se po ní. Je otázkou, zda uváděný Kranich se zkracovaným křídlem, je omyl daný vyhasínající pamětí autora, chyba v nakladatelství, v překladu, či zda skutečně takový existoval a jen se mi nepodařilo najít správné zdroje. výcvik pro me 163 komet opravdu probíhal pouze na větroni Habicht o zmenšeném rozpětí, ale je dost pravděpodobné, že prvotní otestování pilotu proběhlo na čemkoli běžněji dostupném--třeba právě GB--v té knížce ale co si pamatuji o GB nebyla žádná zmínka. ale Dafe nezoufal bych, vše je jen o penězích, pokud chceš zachránit svět v ME 163 a máš na to to vytopit, někdo tě na něčem jednodušším tutáč zaučí a pak ti jen řeknou kam s tím máš na ostro fláknout---legrace ta knížka byla čtenářsky opravdu super, bohužel jak jsem byl z odkazu Jyrry nadšený--nešlo o to, kde ji objednat, jen že byla před lety vydaná ale je už doprodaná
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 21.08.2018 8:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Kdysi jsem poletoval na Blaníku. Jestli bych to zvládnul ještě dnes, to nevím, musel bych to zkusit. Let na GB by byl určitě zážitek. Zkrácený Habicht musel být taky fakt hustej. Ovšem Me 163 , to by sice byla tutová husťárna, ale nemusím mít zase všechno. Tak, jak byl původně napsán ten článek, na nějž jsem dával odkaz, vznikají bludy, které se neustálým opakováním stávají "pravdou". Proto jsem je na to upozornil, oni to jen poupravili, ale ta původní informace, která je dle mého nesprávná, tam v podstatě zůstala. Proto se ptám na podrobnosti a hledám relevantní odkazy.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.08.2018 10:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
DAF píše: .... Me 163 , to by sice byla tutová husťárna ... Jojo, Mano popisuje že to nebylo až tak špatný, že to bylo vlastně super polétání, když motor nevybuchnul při vzletu, během stoupání nebo při přistání Převrácení na čumák při dojezdu způsobilo sežrání pilota zbytky "stoff T" (nejspíš silně koncentrovaný peroxid) ... Maso muselo být když to z kluzu dokázali rozjet na 900km/hod. ...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 21.08.2018 12:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
No právě, Z-stoff a T-stoff, to krásně prskalo. Když jsou dokumenty o nejen těchto strojích, objevují se tam samozřejmě záběry, jak to bouchalo. V-2 na tom by!a podobně. Někde jsem četl, to snad dokázali rozpálit i na tisícovku, stejně jako japončíci svoji Ohku.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.08.2018 13:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
O 1000km/hod tam pise ze to prekonal Heini Dittmar ve vodorovnem letu s bezicim motorem. Pak se jim pry uz nechtelo "plouzit mizernych 500km/hod na normalni stihacce"
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
DAF píše: Kdysi jsem poletoval na Blaníku. Jestli bych to zvládnul ještě dnes, to nevím, musel bych to zkusit. Let na GB by byl určitě zážitek. Zkrácený Habicht musel být taky fakt hustej. Ovšem Me 163 , to by sice byla tutová husťárna, ale nemusím mít zase všechno. Tak, jak byl původně napsán ten článek, na nějž jsem dával odkaz, vznikají bludy, které se neustálým opakováním stávají "pravdou". Proto jsem je na to upozornil, oni to jen poupravili, ale ta původní informace, která je dle mého nesprávná, tam v podstatě zůstala. Proto se ptám na podrobnosti a hledám relevantní odkazy. Tu možnost bys měl v Německu bývalý pilot Me 163 si postavil repliku Me 163 jako kluzák a snad i dodnes lítá Naposledy jsem jej viděl snad 99-2000 na ILA v Berlíně to ji ještě i pilotoval.Díky potomku jednoho rodáka bývalého stíhače jsem se na neformálním setkání Jagdgeschwader 54 setkal i s bývalým velitelem raketových stíhačů Wolfgangem Späte .Kuriózní je že jejich rodina pochází od Podbořan u Žatce a válku skončil v Žatci Co se týče toho výcviku již jsi nejsem jistý,ale někde jsem o bejbinách četl v souvislosti s výcvikem pro Me 163 , přeškolovali se zkušení flígři z motorých mašin na raketové kluzáky tak si určitě musely zvyknout že při chybném rozpočtu na přistání se plynem nedotáhnou,nebo neopakují okruh . Víc toho nevím.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 22.08.2018 0:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
DAF píše: Tak, jak byl původně napsán ten článek, na nějž jsem dával odkaz, vznikají bludy, které se neustálým opakováním stávají "pravdou". Proto jsem je na to upozornil, oni to jen poupravili, ale ta původní informace, která je dle mého nesprávná, tam v podstatě zůstala. Proto se ptám na podrobnosti a hledám relevantní odkazy. já si osobně nemyslím, že Grunau----nebo jakýkoli jiný klasický větron nebyl tím prvním základním krokem , jak vyřadit z kurzu pro Me 163 Komet piloty, kteří mají problém sednout na plochu s bezmotorovým letadlem--kdo prošel, přešel na Habichta se zmenšeným rozpětím a teprve tady začíná ten příběh co obnášelo létat na Me 163 Komet. Logicky--hledáme piloty na Komet 163, nejdřív tě ale posadíme do akrobatického Habichta, navíc se zmenšeným rozpětím--pokud se nezabiješ a zmenšeného Habichta nezničíš, šupky dupky do Kometa---Blbost , že jo?. základní nábor určitě probíhal v první fázi na něčem, co opravdu plachtit umělo a po zdárném přistání dělili piloty na ty co by to možná dali a na ty, co to určitě nedají--ačkoli i s obyč větroněm přistáli a díky bohu ho nezničili.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|