Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
automet
|
Napsal: ned 05.08.2018 7:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Celkom dobra sprava teda.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: ned 05.08.2018 11:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Duse drzi nafoukla.zadnej hrebik jsem z venci plaste nenasel tak to dal zatim neresim. Koupim ty spreje i me a manzelce do auta. Co se mi ale nakonec vcera vecer potvrdilo, prednim svetlem na pevno na riditkach se fakt neda posvitit na opravu zadniho kola i kdyz ma babilion lumenu Jasne da se posvitit treba mobilem.ten se ale v puse drzi docela blbe tak jsem si posvitil sundavacim svetlem z manzelciny kolobezky.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 05.08.2018 14:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@pepin "... svetlem na pevno na riditkach se fakt neda posvitit na opravu zadniho kola ..." Nevím jak vypadalo to "(posvitil) sundavací světlo", ale na značném počtu "expedičních" přibližovadel bývá "HLEDÁČEK" tj. světlo co lze i na opřené nebo ležící kolobrndě namířit kamkoliv. Jasně, že někde v brašně bývájí 1 až 2 univerzální LATERNY. Těm většinou chybí stativ, aby držely Ortodoxní noční tvorové, pak nedají ránu bez KVALITNÍ ČELOVKY. (Třeba místo jedné LATERNY.)
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 05.08.2018 20:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
guchar píše: @pepin "... svetlem na pevno na riditkach se fakt neda posvitit na opravu zadniho kola ..." Nevím jak vypadalo to "(posvitil) sundavací světlo", ale na značném počtu "expedičních" přibližovadel bývá "HLEDÁČEK" tj. světlo co lze i na opřené nebo ležící kolobrndě namířit kamkoliv. Jasně, že někde v brašně bývájí 1 až 2 univerzální LATERNY. Těm většinou chybí stativ, aby držely Ortodoxní noční tvorové, pak nedají ránu bez KVALITNÍ ČELOVKY. (Třeba místo jedné LATERNY.) jde o tady to světlo https://www.trailstore.cz/predni/svetlo ... DoQAvD_BwEmám ho zapojené přez měnič 36/8 voltu z cyklobaterky, origo lion baterii toho světla nepoužívám, pouze tu lucernu . přez 1000 lumenu se zdá být už super a samozřejmě svítí víc, než třeba 300lumenové světlo, ale v praxi to má smysl spíš na noční střílení vrabcu na stromě, pokud ho nemáš na cyklistické helmě a nemužeš si tím uzkým paprskem hlídat i boční noční vidění i když má výměnnou přední čočku, do boku to svítí stejně prdlajs a jak to hodně svítí uzkým paprskem do dálky, bočně nevidím vubec nic, bo oči se přizpusobí tomu světlu předemnou nechci to rozpitvávat, já světlo na helmu nechci, chci ho mít na řidítkách, ale už sundavací, nabijecí přez mini usb---výstupy usb mám na řidítka z pohonné baterie, takže kolik svítilna vydrží svítit na svoji baterii mě nezajímá, ale mohu ji jednoduše sundat a použít i jako baterku. ted jsem objednal tady tu http://www.global-sport.cz/svetlo-predn ... O0QAvD_BwEnetvrdím, že ji za současnou na trekingovou koloběžku vyměním, ale už vím, že na novou terénní kolobrndu chci jen obyč světlo ale hlavně sundavací s integrovanou baterii.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 05.08.2018 22:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@pepin To přední FORCE BUG-400 se mi líbí, a není drahé. Hlavně kolaři dost řeší barvu LED. Modré/bíle nejlepší účinnost, ale jakoby ostré světlo nedá vyniknout drobným "záludnostem"
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 05.08.2018 23:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
guchar píše: @pepin To přední FORCE BUG-400 se mi líbí, a není drahé. Hlavně kolaři dost řeší barvu LED. Modré/bíle nejlepší účinnost, ale jakoby ostré světlo nedá vyniknout drobným "záludnostem" já si už nemyslím, že jde zásadně o barvu led, já už to tady i psal, jezdilo se kdysi na dynamo a pro cyklistiku to stačilo ---ale bylo to v době, kdy nikde nebylo pouliční osvětlení---pidi žárovka trochu svítila před přední kolo, nasvítila trochu silnici a stačilo to----pokud není upná tma, tak se rozkoukáš a stačí, že něco svítí trochu před to přední kolo---ale bo to svítí v podstatě málo, vidíš i do stran, který nejsou nasvícený. když ti pere před sebe uzký kužel světla babilion lumelu a nemáš to světlo na helmě--kouknu do leva, kouknu do prava---vidíš před předním kolem tak max do leva a prava jeden metr a mimo ten světelný kužel je totální tma a že vidíš do dálky kilometr je ti k prdu---proč už se dělají i u aut natáčecí světla, a to jedeš po silnici lemovanou odrazkama na patnících. proč někdo dělá na cyklo světlo, který má přez 5000 luminu, když auto má a stačí mu součtem dvou světel cca 3000 luminu ? ted jak jsem píchnul mimo město, ve tmě, to bylo krásně poznat, z hospody jsme vyrazili po tmě, na cestu bylo ale díky hvězdné obloze docela dobře vidět, když rozvítila světlo manželka--asi 50 luminu, v poho bylo vidět před přední kolo, ale i do boku, když jsem rozsvítil já těch svých 1000luminu, bylo vidět už jen to, co ten muj kužel osvětluje, mimo ten paprsek, totální tma. si už prostě myslím , pokud světlo na řidítkách, bud do 400luminu, nebo přez 3000luminu, ale konstruovane tak, že nebude svítit jen co nejvíc do dálky. mezi tím světlo na helmu---kam otočím hlavu, tam si posvítím. je to o té konstrukci světel a asi ještě bude nějakou chvíli trvat, než většina zjistí, že posvítit si na kole kilometr před sebe uplně není to, co má smysl----ale to chce hold svuj čas a když chce zákazník platit za to, kolik do dálky, výrobce určitě nebude tunit světlo do šířky. což se ale dá v poho vojebat právě-- dvě světla nevalného výkonu---konec koncu i auta mají dvě světla. ale je mi to v podstatě jedno, já si řeším svoje, jinému muže vyhovovat něco jiného, navíc neumím vyzkoušet všechny světla světa. v čem už mám jasno, pokud nejsem každodenní noční jezdec vyžadující minimálně 1000luminu, nemusim na kole--koloběžce tahat poměrně váhově těžké světlo hliníkové konstrukce kuli chlazení mnoha nepotřebných luminu pro běžnou trasu po cestě, nebo silnici a patřičné kapacity akumulátoru, který musí nutně to světlo krmit---nechci se do toho zamotat, samotnýho mě sere, že z force 1000luminu zase až tak podělanej radostí už fakt nejsem jak jsem si myslel, že to bude super---na silnici-- cesty zbytečný---na lesní cesty--sjezdy nedostatečný--z noci trubkovitý dlouhý dosvit den fakt neudělá.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pon 06.08.2018 6:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ja som si nakoniec predsa objednal za 4 doláče túto hliníkovú baterku s T6 čipom. https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1BB3.jKySBuNjy1zdq6xPxFXal/LED-Flashlight-Waterproof-CREE-Q5-XML-T6-Aluminum-lanterna-Zoomable-Portable-Torch-lights-For-Camping-Outdoor.jpgviem, že bude dobrá, nakoľko teraz používam podobnú dcérkinu, ale s iným zoomovaním a konštrukčne takúto ale na 2 x 18650 mám doma ako "baterku". Uvedomil som si, že je to presne tak, ako písal pepin. Baterku používaš aj doma ako baterku, ale natvrdo namontované svetlo na bicykel už ináč nepoužiješ. Výhodu ešte vidím v tom držiaku, čo som objednal asi za 1 dolár, že keď ho dáš na riadidlá a ideš terénom, nepohne sa ani o milimeter. Doma by som mal ešte jeden mať, ale pre istotu som ho objednal. S tým kužeľom súhlasím, je celkom malý, ale zase tých 1000 lumenov treba reálne vydeliť možno piatimi, i keď v noci v dome to svieti jak sviňa
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 06.08.2018 6:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@pepin Přední světlo souhlas. Moc si to nepamatují, ale myslím, že žárovka v parabole podle vzdálenosti od ohniska, nějak široký kužel. Ale to sklo před parabolou nebylo rovné, mělo něco jako "ŽEBRA". Navíc nebyly po celé ploše stejné, fungovalo to jako pseudo-difuzor. - Nejsem si jist, ale asi některé cyklo helmovky, mimo hlavní kužel, dávaly i kratší-širší do boku. Poměr jasů hlavního a bočních tak aby to lidské oko dobře zvládlo. Nevím jistě,časem pohledám Zatím například Fenix BT10 a BC21R(ta má i do boků svítící (osvětlovací ne poziční) červené LED (širší kužel a světla do boku hodně důležité na úzkých klikatých terénních stezkách) už nedodávané Fenix BT10ne levná s LiIon 18650 Fenix BC21R (Dual Distance Beam)Gaciron V9S USB- difuzní TIR čočka světluje celý prostor před kolemBTW jinak na kolo (i jako ruční) léta používám darovanou Author X-Guard 5, se 4 AAA eneloop Author X-Guard Moje přežilo i hrubé zacházení, a řadu pádů. Jiní mu vytýkají malou mechanickou odolnost ==edit02 Kámošovi jsem nedávná spravoval LEDLENSER H5, Pokud je za číslem R jsou to LiIon verze Málá lehká až titěrná, na max. dost světla - plynulá regulace jasu a fokusování Byly nalomené dva vývody mezi články a reflektorem. Z výroby vodičů spoj přetrženého vodiče, proložení různě dlouhých drátků lanka. Smotáváním na malý rozměr do taštičky vznikly na mínus a vypínači studeňáky. Aby šla přetáhnout smršťovačka musely se přerušit všechny 3 lanka, 2 nastavit, 1 spojit. LEDLENSER H5
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pon 06.08.2018 7:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
Pepine jednotka svítivosti je 1 lm - lumen, nikoli lumin K těm extrémům ve svítivosti, minule jsem cestou domů potkal pumpičkáře s čímsi takovým, vypadalo to, jako by na mě z lesa vyjela lokomotiva. Flek na sítnici jsem viděl ještě po deseti kilometrech. Tyhle věci by měly být zákonem zakázaný a důsledně pokutovaný, nebo by se těm idiotům, co s tím jezdí na veřejné komunikaci měly lámat ruce, nohy a rámy kol..
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pon 06.08.2018 7:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Bežne sa nepozerám večer lokomotívam priamo do stredu šošoviek svetiel už sme OT, ale niektorí motorKÁRI si zase myslia, že cez deň diaľkové neoslňujú, preto ich zapínam a aute tiež ako odpoveď. Jazdil som viac ako desaťročie na ťažkej moto, ale diaľkové cez deň, to je zrejme podružná diagnóza spadajúca do ľahkej retardácie.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 06.08.2018 15:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
JirkaA píše: Pepine jednotka svítivosti je 1 lm - lumen, nikoli lumin .. jooooo me se to porad mota
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 24.08.2018 21:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
kdyby někdo i pro kolo zvažoval cosi, jako ovládání plynového ovladače, ale nechtěl to mít viditelně mimo legislativu přímo jako plyn--otočný ovladač, pokud má regulátor elektrokola konektor throttle--akcelerátor, jako že ho bude mít asi každý--jde o tří drátový konektor, plus-červený drát-mínus -černý drát--signál bud bílý, nebo zelený drát---propojení červeného a bílého na tvrdo je plný plyn--rozpětí od 0 do asi 4 voltu, přez diody--já to neumím jinak-- jde volit velikost přidání plynu na tvrdo pouze spínačem --já to mám ještě přez přepínač z boku řidítek přepinatelné přez vyzkratování diod na dvě polohy, jedna mi vyhovuje aby během stíhala v terénu v poho čuba a zvýšením --přepnutím na zvýšení uplného minima pro rovinnatou asfaltovou trat tak na max rychlost 25kmh, podle stavu vybití baterie.
já to mám teda na kolobrndě díky motorum jak v předním, tak zadním kole v podstatě ve 4 krocích --zmáčknu spínač na parohu---sepne motor předek i zadek a výrazně oba motory okamžitě zatáhnou, jak odcvaknu tempomat pro přední kolo a spínač uvolním,abych ho nemusel třeba dalších X kilometru pořád držet, zadní kolo okamžitě vypne a jedu jen na přední kolo--když přijde na trase kopeček a předek už nestíhá, stačí mi jen zmáčknout znovu spínač na parohu a opět přitlačit na přednastaveném výkonu díky opětné aktivaci i zadního kola k setrvale sepnutému tempomatu na předním kole.
uživatelsky je to podstatně příjemnější, než pořád šachovat s plynovým ovladačem.
jako koloběžkář neumím ale uplně posoudit, jaký smysl by to mělo pro jízdu na elektro kole, ale určitě by ta prvotní možnost dát trochu plynu na rozjezd do kopce před prvním nutným šlápnutím do pedálu a čekat až sepne asistence minimálně ženskejm ty rozjezdy do kopce ulehčila---chce to ale opravdu nastavit pouze nutné maximum , kolik to sepnutí dá plynu---bo pokud to bude na tvrdo--plný plyn--stačí zmáčknout ten spínač a zvlášt pokud nejde v řídící jednotce programovat křivku náběhu, okamžitě je tam plný plyn a kolo okamžitě vystřelí dopředu.
Přílohy: |
IMG_0008.JPG [ 69.19 KiB | Zobrazeno 1232 krát ]
|
IMG_0007.JPG [ 63.04 KiB | Zobrazeno 1228 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 25.08.2018 4:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
JirkaA píše: K těm extrémům ve svítivosti, minule jsem cestou domů potkal pumpičkáře s čímsi takovým, vypadalo to, jako by na mě z lesa vyjela lokomotiva. Flek na sítnici jsem viděl ještě po deseti kilometrech. Tyhle věci by měly být zákonem zakázaný a důsledně pokutovaný, nebo by se těm idiotům, co s tím jezdí na veřejné komunikaci měly lámat ruce, nohy a rámy kol.. Tak to se bojím tě potkat Mám na kolo takovou dvojhlavňovku, už nepamatuju kolik tomu psali lm ale už na 100m mi osvítí reflexní značky. Automobilisti mi jsou šumák, oni mně dělají horší prasárny, když jedu na kole.... edit: jo, je to tohle
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
hipa
|
Napsal: ned 26.08.2018 7:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.7.2013 Příspěvky: 414 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Já bych nechtěl potkat automet,jyrry,JirkaA.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: ned 26.08.2018 9:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
A to uz preco?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|