RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
"Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=22&t=82775 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | Doctor2 [ stř 03.01.2018 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Pánové, prosím o radu. Udělal jsem si v létě radost koupí (ojetého) auta - roadster/cabrio BMW Z4 Auto je pochopitelně od podzimu do jara v garáži (nevytápěné) a řeším, zda je vhodné/potřebné se nějak "starat" o akumulátor. Existuje nějaká "udržovací" nabíječka která udrží aku v kondici přes zimu? Pokud ano, nechat zapojené trvale? nebo jen "občas"?? Máte někdo radu?? díky předem |
Autor: | varok [ stř 03.01.2018 21:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
To by měli zvládnout ty procesorové nabíječky z lídlu a pod. Nebo se prodávají i jen takové krabičky, které se připojí na aku a do nich se napojí klasický adaptér do zdi. |
Autor: | Celeron [ stř 03.01.2018 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Já používám na udržování všech olověnejch baterek (auto, gelovky, 6 nebo 12V) tohle. |
Autor: | SKAY [ stř 03.01.2018 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Lidl nebo si kup C tek 5,,,/ ma konektory na kablach tak protikus mužes mit furt v aute pokut mas baterku v kufru/ po kut nemas nic nanabijeni...mam oboje a jeto Ok tu zlidlu kluci nejak merili akdesi cosik a zaty prachy super v motorce to pichnu sem tam na nabijecku pres zimu a jeto ok nac to mit trvale.... |
Autor: | Koli [ stř 03.01.2018 22:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
V podstatě s žádnou udržovací nabíječkou PB neuděláš chybu. Doporučil bych ti již výše zmíněnou nabíječku z lídlu. ULGD 3.8 A1, http://www.vte.cz/zbozi/?detail=f05 Je absolutně blbuvzdorná (nic ve zlém) Můžeš jí přepólovat, vyzkratovat, namočit a nic se jí nestane. A hlavně i po nabití s baterkou stále cvičí. Pokud je baterka zcela vybitá (7 - 10V) najede na pulzní nabíjení, pak nabíjí klasicky do 14,4V a přechází na udržování 100mA. Pokud během udržovacího dobíjení klesne napětí až na 12.7V, což se při neodpojené baterce v autě stává, automaticky začne dobíjet 800mA dokud nedosáhne znovu 14,4V. A stále dokola. Sám jsem je testoval a fungují tak. Mám jich několik, aby mi auta čekající na opravu nezvadly. Při ceně v lidlu 499kč je to skvělá nabíječka. Jo a ještě na ní vidíš, co právě dělá. Takže ji v klidu na podzim připojíš na baterku v autě a na jaře vypneš. |
Autor: | jyrry [ stř 03.01.2018 23:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Koli píše: ... ULGD 3.8 A1, ... Takže ji v klidu na podzim připojíš na baterku v autě a na jaře vypneš. No jen aby... |
Autor: | HavelAircraft [ čtv 04.01.2018 6:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Nemusíš mít udržovací nabíječku Stačí odpojit baterku. Maximálně na jaře před první jízdou dát baterku nabít. Stejně musíš udělat přípravu na první jízdu tak to udělat při tom Vím o čem mluvím. Máme takhle 4 auta a motorku. Technicky vzato bych ani nechtěl mít v garáži neustále zapojené něco za 400kč z lidlu. to vybíjení auta způsobuje neustálý odběr elektrického proudu z baterky i když to stojí. Takže si udržovací nabíječkou v autě budeš napájet "hodiny" (té elektroniky je víc) |
Autor: | automet [ čtv 04.01.2018 7:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Ale u klasických pb batérií sa pri ich nepoužívaní doporučuje nabíjať min. raz za 2 mesiace /v mototechne hovoril, že lepšie raz za mesiac/, aj keď je vymontovaná na stole v garáži, kvôli ich údajnému veľkému samovybíjaniu. |
Autor: | Jardátor [ čtv 04.01.2018 8:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Kamarád,automechanik udržovací nabíječky nedoporučuje,už viděl několik zničených akumulátorů.Je opravdu lepší baterii občas zkontrolovat a dobít obyčejnou nabíječkou. |
Autor: | novfra [ čtv 04.01.2018 8:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Jardátor píše: Kamarád,automechanik udržovací nabíječky nedoporučuje,už viděl několik zničených akumulátorů.Je opravdu lepší baterii občas zkontrolovat a dobít obyčejnou nabíječkou. A co ty baterky zničilo? Špatné udržovací napětí, nebo nevhodně zvolená udržovací nabíječka, nebo její porucha, nebo chyba obsluhy? Udržovací neznamená dobíjecí. Baterka, která má U CC 14,4V může mít udržovací napětí 13,62V s kompenzací 0,01-0,02V / °C A jestli na ni někdo pověsí 14,2V na několik měsíců, tak ji popraví. Ale pokud baterka dostane to, co dostat má, tak na udržovacím napětí vydrží dlouho. A tím dlouho myslím roky až desítky let. A další pravda je, že taková krabička vypadá úplně jinak, než krabička z Lidlu, nebo (třeba) ctek. Ale jinak souhlas, raději jednou za měsíc dobít, než celou zimu udržovat. Ono totiž není čím. A když by bylo, tak to nikdo nezaplatí. |
Autor: | guchar [ čtv 04.01.2018 9:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
@Doctor2 Zapotřebí začít od Manuálu = Návodu k roadster/cabrio BMW Z4. Možná tam lze najít jakou nabíječku a jak připojit. On proces odpojení a zpětného připojení akumulátoru je někdy možný jen přes RESET "auto-diagnostiky". Ona ta nabíječka si taky nemusí "rozumět" s trvale připojenou části ELEKTRONIKY BMW Z4 (či jiného auta). V nevytápěné garáži samovybíjení nepříliš staré(od výroby) baterie, moderního typu mohlo být malé. Takže spíš jde o trvalý odběr. Známý to řešil pro Tiguan. Nakonec pořídil CTEK, MULTI XS 5.0, 12V . Cca jednou za 4 týdny ji připojí a nechá baterii nabít do dosažení "kroku" č. 8 (PULSE viz. návod). Po té ji odpojí A) od accu B) od zásuvky 230 V AC. CTEK - Návod Nabíječka CTEK MXS 3.8, 12V, 0,8/3,8A, 1,2-75/120Ah Dnes je k dostání i verse s teplotním čidlem (záruka 5let) CTEK MXS 5.0 12V, 0,8A/5A - s teplotním čidlem (záruka 5let) Test nabíječky CTEK MXS 5.0 Důležitá je kvalita propojení nabíječky s akumulátorem ve vozidle. Malý přechodový odpor, a vyloučení náhodného rozpojení. |
Autor: | sky59 [ čtv 04.01.2018 12:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
No a teraz vazne: Ako bolo spravne poznamenane vyssie, moze sa stat ze na jar nsjdes iba hromadku popola Ziadne hi-tech veci nepripadaju do uvahy, ja mam toto riesenie: V zasuvke transformatorovy zdroj 15Vdc, nie spinany! Cez poistku 200mA to ide na 10W zenerku 13,7V, odpor si vypocitaj a over prud Cez dalsiu kremikovu diodu a dalsiu poistku to ide do cigaretoveho zapalovaca, pokial Sa nevypina cez rele Na baterii mas mat 13V, plynovacie 14,4 je moc na tento rezim Ja to pouzivam vyse 10rokov /auto je na sk a ja v esterajchu/ Bateriu som vymenil po 10 rokoch lebo som uz mal zly pocit, bateria je stale ok v zal9znom zdroji |
Autor: | guchar [ čtv 04.01.2018 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
@sky59 Řekněme že "zdroj 15Vdc" je stabilizovaný, rozdíl napětí (úbytek na srážecím odporu ZD = 1.3 V), pro Imax = 0.1 A (tep. ztráta na ZD menší jak 1.37 W - celý proud přes ZD), Rsraž = 13 (12) ohm. Pokud bude bude napětí accu menší jak napětí ZD 13.7 V rozdělí se proud 0.1 A , nepřímo úměrně vnitřním odporům ZD a accu. - Pokud pojistka 0.2 A není mezi ZD a accu, je nemilé připojení accu s napětím vyšším jak 13.7 V. Pojistkou budou přívodní vodiče. - Accu v autě od roku 2009 znamená, že byl kvalitní a taky, že v dobrém stavu byla nabíjecí soustava auta. |
Autor: | sky59 [ čtv 04.01.2018 16:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
guchar píše: @sky59 Řekněme že "zdroj 15Vdc" je stabilizovaný, rozdíl napětí (úbytek na srážecím odporu ZD = 1.3 V), pro Imax = 0.1 A (tep. ztráta na ZD menší jak 1.37 W - celý proud přes ZD), Rsraž = 13 (12) ohm. Pokud bude bude napětí accu menší jak napětí ZD 13.7 V rozdělí se proud 0.1 A , nepřímo úměrně vnitřním odporům ZD a accu. - Pokud pojistka 0.2 A není mezi ZD a accu, je nemilé připojení accu s napětím vyšším jak 13.7 V. Pojistkou budou přívodní vodiče. - Accu v autě od roku 2009 znamená, že byl kvalitní a taky, že v dobrém stavu byla nabíjecí soustava auta. Citaj pozornejsie 'kremikova dioda'... A ked uz doplnam tak som si spomenul, ze zdroj je v sieti cez prepstovu ochranu A 15vdc nie je stabilizovany a vzdy ma vyssie napatie, moj ma 18v naprazdno |
Autor: | hipa [ čtv 04.01.2018 20:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Udržovací" nabíječka Pb aku - prosím o radu |
Přesně , jak bylo řečeno výše superodborníky.Nabíječka z Lidlu a ještě za 500kč,cha,cha.Musí stát minimálně 500 euro.Jestli ta z Lidlu funguje neni duležitý , hlavní je cena!!! |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |