Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
sky59
|
Napsal: úte 22.05.2018 12:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
staci akekolvek servo s kovovymi prevodmi "tropikalizovat" a vydrzi... ja som servo otvoril a vsetko co sa nema hybat som este prilepil s Loctite, a co bola dutina aj tam som nalial Loctite (hlavne motorcek a plosny spoj) bez problemov funguje obycajne servo takto upravene umiestnene medzi motorovym drziakom na 5tich vrstvach obojstrannej lepiacej pasky (total asi 6mm - antivibracne zbytocne opatrenie a beha aj na 5x NiCd (cca 7V) a nema problem, uz ma odlietane 50minut plus niekolko hodin na zemi, vsak plyn nepotrebuje ziaden vykon, ziadnu silu
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: úte 22.05.2018 13:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Čo si predstavujete pod takým "tropikalizovat".
P.S. Tady je řeč o benziňáku 30ccm.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: úte 22.05.2018 17:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
To je technicky nazov urobit nieco odolnejsie trebars aj z niecoho obycajneho
Ja mam mikroservo medzi drzizkmi motora 2.5ccm a na plyn ide len tiahlo asi 3cm dlhe= ziadne trenie, ziadne hysterezie...
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 23.05.2018 5:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
sky59 píše: To je technicky nazov urobit nieco odolnejsie trebars aj z niecoho obycajneho
Ja mam mikroservo medzi drzizkmi motora 2.5ccm a na plyn ide len tiahlo asi 3cm dlhe= ziadne trenie, ziadne hysterezie... Dle normy je tropikalizace "konstrukční a technologická úprava se zřetelem na odolnost proti vlivům tropického klimatu" (tj. např. zajištění výrobku aby prošel KTG zkouškou pro tropy). Nalítím loctite do serva se to fakt zajistit nedá, navíc zjevně v tomto případě o žádnou "tropikalizaci" nejde (mj. mi i uniká souvislost mezi tím, že servo odchází tím, že dojede na mechanický doraz a jeho KTG (x) odolností). Obvykle je nejlepším řešením toho, že servo odchází, protože natvrdo dojíždí na mechanický doraz, udělat náhon pořádně - nemít ho zprasený
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 23.05.2018 8:22 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Známým příkladem tropic úpravy je přidání filtrů na stíhací stroje nad Afrikou. Nahoře trup běžného Spitfire, dole s přidaným filtrem v úpravě tropic. Příloha:
5side.gif [ 79.21 KiB | Zobrazeno 1147 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: stř 23.05.2018 8:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
MPml píše: Nalítím loctite do serva se to fakt zajistit nedá, navíc zjevně v tomto případě o žádnou "tropikalizaci" nejde (mj. mi i uniká souvislost mezi tím, že servo odchází tím, že dojede na mechanický doraz a jeho KTG (x) odolností). pisal som "tropikalizaciu" a nie tropikalizaciu.. ak mi nejake servo odislo, tak to bolo zatial vzdy len koli tomu ze sa vysunul motorcek zo zaberu na dalsie koliecka pri pade a naraze na zem, vacsinou su len zacvaknute v umelej hmote, tato moja popisovana "tropikalizacia" zabezpecila neporovnatelne vyssiu mechanicku odolnost, kedye sa jedna o nerozoberatelne zariadenie (EPP+glow) radsej som to takto poistil, bol by problem menit toto mikroservo, tym ze ma iba tiahlo nevyvija ziadnu silu, samozrejme nejde na mechanicke dorazy, ani pri plnom otvorenom plyne, nechavam asi 0.5mm rezervu
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 23.05.2018 9:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Ono prichadzaju tropicke teploty...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: stř 23.05.2018 9:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Lark píše: MPml a TomasC, díky za vysvětlení. Už mi ten výraz dává smysl a je i logický. Narozdíl od té úpravy kterou sky59 popisuje. Za celý život jsem se s tím výrazem nesetkal. podla teba pridane filtre nemaju nic spolocne s tropikalizacoiu, vsak sa nejedna o zvysenu teplotu ani vlhkost, ale iba o obycajny mechanicky prach = zvysenie mechanickej odolnosti
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 23.05.2018 10:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
O žádných filtrech jsem nic nepsal, ale přesto nevím proč by se tropikalizace neměla týkat i filtrů. Může se týkat i zvětšení chladičů a podobně. Ta tvoje úprava je ale spíš zpevnění, ale taky může navíc způsobit horší chlazení, jak motorku, tak elektroniky. To už jsme ale trochu mimo vlákno. Šikovné řešení pro servo plynu na benziňáku má RCmodely tady: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=81333&view=unread#p1412342
|
|
Nahoru |
|
|
Chlummik
|
Napsal: stř 23.05.2018 12:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.1.2009 Příspěvky: 231 Bydliště: Liberec Obrázky: 1
|
Zajímavý jak se člověk dostane od serva plynu rc modelu až k montování vzduchových filtrů nad pouštní oblastí . každopádně stačí HS322,HS422 apod prostě servo standartní velikosti jen je dobré prodloužit páku klapky na karburátoru jak tu někdo psal (třeba tím kuprákem) chod klapky je krátký oproti servu na 100% tak bys pak musel snižovat výchylku čímž snížíš přesnost a relativně i sílu serva, ale ani tak to není nic hroznýho a dá se normálně fungovat. Moc nechápu významu kovových převodů na servu pro motor. za předpokladu že máš dobře udělaný táhlo montáž motoru a serva je to "neposratelný" Jediný plynový servo co sem zatím vydel mrtvý bylo proto že se kamarádovi urval motor a držel na jednom šroubku a servu s letadlem ještě 30min lítal na plnej plyn než došel benzín.
|
|
Nahoru |
|
|
Chlummik
|
Napsal: stř 23.05.2018 12:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.1.2009 Příspěvky: 231 Bydliště: Liberec Obrázky: 1
|
Lark píše: MPml a TomasC, díky za vysvětlení. Už mi ten výraz dává smysl a je i logický. Narozdíl od té úpravy kterou sky59 popisuje. Za celý život jsem se s tím výrazem nesetkal. Já taky ne a ani google toho moc nenabídl možná proto že žijeme v čechách a ty sou od tropů celkem daleko
|
|
Nahoru |
|
|
Chlummik
|
Napsal: stř 23.05.2018 13:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.1.2009 Příspěvky: 231 Bydliště: Liberec Obrázky: 1
|
on to byl ale 4T žhavík tam to nechcípneš . nevím jak to myslíš třeba moje dle20 má páku tak že když taháš za táhlo smerem dozadu od motoru tak plyn přidává takže když se ti uvolní a pohne se dopředu tak jedeš plnej tuším že ZDZ 40 to má taky tak ale to si nejsem na 100%jistej ten sem dával do era před 3mi roky
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 23.05.2018 13:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No u žhavíku je to jasné. Já mám ale dojem, že tohle vlákno je o benziňáku se zapalováním a karburátor na ROTO 35Vi má právě tu páku plynu obráceně, takže se přidává tlačením. Samozřejmě se to ale dá předělat, ale mě to tak vyhovuje.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: kocour a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|