Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
clouseau
|
Napsal: pát 15.09.2017 19:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
Celeron píše: Koukal jsem na Zoomu na leteckej pořad, kde jsem přiznám poprvé slyšel, že bratři Wrightové nebyli první, kdo odstartoval s motorákem ze země. Gustave Whitehead měl letět již o 2 roky dříve, v roce 1901. Divný je, že důkazy a svědectví o tom jsou v USA zpochybňovány. Že by politika, protože to byl německej emigrant? Zvláštní je, že replika jeho letadla koncem 80-tých let docela dobře létala ale s replikou prvního Wrighta z roku 1903 se nikomu letět nepovedlo. Divný taky je, že jako důkaz letu Wrighta jsou fotky, o kterých letečtí experti tvrdí, že s takovým podélným nastavením to nemohlo letět a nebo jsou až z roku 1908 s úplně jiným typem letadla. Tak jak to teda bylo? Doporučuju shlédnout, těch nesrovnalostí ve prospěch Wrightů tam je nějak až příliš.... Jirka tím bych se snad ani nezabýval říjnová revoluce byla taky v listopadu a Lenin se nejmenoval Lenin etc.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pát 15.09.2017 21:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Asi nejvíc mě fascinuje přistání Apolla na měsíci - a co je pro mě dost nepochopitelné je to, že dnešní mobil má oproti tehdejší špičkové výpočetní technice neuvěřitelně vyšší výkony. Jak tenkrát mohli ten let propočítat a řídit je skoro zázrak. Co se týká toho prvního letce je celá diskuze trochu zavádějící: Světově uznávané prameny stále častěji přinášejí naprosto nezvratné důkazy o prvenství Járy Cimrmana, který vzlétl poprvé z rampy postavené na Čapím hnízdě už těsně před začátkem předminulého století. A to za výrazné podpory a sponzoringu tehdy vznikající firmy Praprafertu.
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: sob 16.09.2017 0:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
No nevím podle mě jde vývoj v letectví neustále rychle kupředu když zmíním třeba proudové stíhačky s 50 let a ty dnešní tak je to obrovský krok. Já se pohybuji ve výrobě malých sportovních letadel konkrétně dělám avioniku a když vydím co se do nich dneska všechno cpe za elektroniku a co se tam dávalo pár let dozadu je to obrovský pokrok. Prostě dnešní malé sportovní letadla mají avioniku skoro na úrovni dopravních letadel.
|
|
Nahoru |
|
|
MaxKin
|
Napsal: sob 16.09.2017 9:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 436 Bydliště: Praha 9
|
Dle historiků to byl IKAROS .... Já jím stejně nevěřím Jedinej a nej byl Rampa Mc Kvak
Přílohy: |
rampa-mckvak-foto.jpg [ 12.28 KiB | Zobrazeno 694 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: čtv 28.09.2017 12:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Concorde měl m.j. problém právě s nadzvukovými lety. Ne technicky, ale díky sonickému třesku, tedy nad většinou Evropy létal podzvukově. Spolu s ekonomikou provozu, stále drzejšími ( pseudo)ekology, náklady na vývoj, delší drahý letišť a pod. je to dnes ekonomicky nepřínosné. Airbus taky těžce začínal - v podstatě není problém navrhnout a vyrobit, ale zadarmo to není a pokud koncový kupec nemá zájem, pak je to likvidační postup. Vývoj neposune touha vytvořit něco nového, netradičního či nezvyklého, ale poptávka, ergo ekonomika. Vyšší přepravní kapacita vztažená k nákladům - provozním, servisním, logistickým a pod. Číňané uvažovali na regionálních linkách s vyšším využitím vnitřního prostoru letadel tím, že by pasažéři v letadle neseděli, ale téměř stáli v jakýchsi téměř svislych lehátkách. Concorde uvezl, myslím, 99 pasažérů a letenka přišla na čtvrt mega. Úspora času je pro určitou sortu lidí podstatná, ale musí být i ekonomicky přijatelná. Boeing - samozřejmě - po nástupu Concordů okamžitě triumfoval se studií ještě lepšího a rychlejšího stroje ( přece nebudou druzí, že?), ale rychle to zastavili. U vojenských typů už je to s financemi sice jinak, nicméně ani tam nelze nehledět na cenu. Díky technologiím a s dřívěji stavenymi typy nesrovnatelnými parametry nových typů už víceméně nedochází ke stavbě tak velkých sérií, což je opět ekonomicky náročné. Také jsem občas nechápal, kolik různých typů dokázaly některé firmy vyrábět a kolik měly studií nebo i prototypů. To dnes nelze očekávat. Nehledě na to, že parametry i letové vlastnosti lze mít " na stole" ještě před zahájením výroby prototypu.
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: čtv 28.09.2017 12:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Mimochodem, taky se mi nelíbí, že první motorový let byl na typu, který sám neodstartoval, ale musel být vystřelen katapultem. Pak motor může být slabší, jen na udržení výšky - tím myslím ten první let... S tímto přístupem by byli první už jiní letci. No a vyžadovat na základě patentů na každém, kdo si postaví jakékoliv letadlo poplatek Wrightům mi skutečně připadlo jako nehorázné. Až po redukci tohoto nesmyslu došlo k dalšímu rozumnějšímu vývoji (nejen v USA) a třeba největší rival Curtiss mohl konečně zase volně tvořit. Ironií pak je, že po smrti Wrightů došlo ke sloučení obou firem A k našim - bylo jich více, nejen Beneš. Kromě Čiháka třeba Bloudek, Potůček, Čermák, Vlach a samozřejmě další. Nemluvě o těch, kteří měli dobře našlápnuto, ale do finále se nedostali....
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 28.09.2017 14:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6879 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Steve píše: ... Boeing - samozřejmě - po nástupu Concordů okamžitě triumfoval se studií ještě lepšího a rychlejšího stroje ( přece nebudou druzí, že?), ale rychle to zastavili. ... Jen doplním, že to byl Boeing 2707. Podrobnosti, slovensky, zde https://sk.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707, trochu víc informací, ale anglicky, zde https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707I s ostatním, co píšeš - plný souhlas. V dnešní době ekonomické a marketingové ukazatele nepopustí uzdu konstruktérům. V dobách válek (ať už horkých, nebo i těch studených) měli konstruktéři možnost se víc angažovat. Však taky díky válkám se ten vývoj tak rychle posunul dopředu. Prakticky za deset od roku 1938 se letectví posunulo od pomalých vrtulových dvojplošníků po proudové stíhačky a začala se atakovat i rychlost zvuku. Tím ale nikterak nechci obhajovat jakékoli války, jen konstatuji.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 29.09.2017 8:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Steve píše: Concorde uvezl, myslím, 99 pasažérů a letenka přišla na čtvrt mega. Úspora času je pro určitou sortu lidí podstatná, ale musí být i ekonomicky přijatelná. To je ale přesně ono - co jsem viděl odhady, tak nadzvukový dopravák navržený zcela nově by při kapacitě pasažérů cca dvojnásobné měl spotřebu možná i poloviční. V optimálním případě tedy "člověkonáklady" čtvrtinové, tedy pořád by letenka určitě stála daleko více než "turistická třída" (zázraky se opravdu nedějí), na druhé straně ale rozdíl proti bussiness class by už tak dramatický nebyl. A to už pro lukrativní mezikontinentální linky docela smysl dává, problém je spíš ve vyhrocování ekologických požadavků, ale i té neochotě jít do rizika...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|