Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 150 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 14:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.6.2013
Příspěvky: 278
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 1
Na pásu běží články za sebou jako flašky v pivovaře. Kontakt zeshora připojí proud a měřák naměří Ri třeba 8miliohm, výhybka pošle tento článek do skupiny 8miliohmových. Další článek 6miliohm, výhybka do jiné skupiny a.t.d. Tady se to kategorizuje a třeba třídu A dostane auťák Tesla....


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 15:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Flašky ve velkém pivovaře na stáčecí lince (kromě průběžných kontrol: mytí, plnění, ...) na výstupu kontroluje
kamera. Sejmuté obrazy porovnává s něčím jako etalony (programem ROZPOZNÁVÁNÍ OBRAZU). Následná
výhybka má jen dvě větve A) SCHOPEN (BEZ VADY) k další adjustaci, B) ZMETEK. Osud zmetků je různý.
Záleží na celkové filozofii PROCESU VÝROBY.Vzhledem k tomu, že jich bývá minimum, tak JSOU EKO-ŠROTOVÁNY.
- I když ta výroba článků mnohde letí na podobném pásu, je tam FÁZE ČÁSTEČNÉ NABITÍ a KONTROLA.
Zejména to nabíjení si na tom páse neumím představit. Tam bych čekal nějaký "STAND". A za ním to třídění.
4min:50sek stand pro nabíjení - Polymer Battery Production Line Machines
5min:00sek kontrola DOBRÝ/VADNÝ
V některých ekonomikách, pro některé operace je BIO-ROBOT lepší(=levnější) řešení než PLNÁ AUTOMATIZACE.
Sestavení velkou baterii 18650 lithium-iontové baterie. Jak to udělat v čínské továrně
Prostředí s nízkou prašností ="BUBÁKOV" a manualní spojování článků izolační pěnou 4:28
How it's made Lithium Ion batteries
LG články a baterie pro elektro-automobily 1min:00sek formování a aktivace NABÍJENÍM a VYBÍJENÍM 1:03
LG Chem Electric Vehicle Battery Production Process
RŮZNÍ VÝROBCI MAJÍ LINKY, S RŮZNĚ VYSPĚLÝM STUPNĚM AUTOMATIZACE


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 16:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
Blacksite píše:
Navic stejne koupim jeste jedne balik tech baterii a ty jsou jen po 40ks



pokud by ti přebývalo z druhé sady 20 čl a nabídnul bys mi slušnou cenu, 20 bych odkoupil.

potřebuji ještě 20 ks na doplnění jedné sady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 17:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Plha píše:
Na pásu běží články za sebou jako flašky v pivovaře. Kontakt zeshora připojí proud a měřák naměří Ri třeba 8miliohm, výhybka pošle tento článek do skupiny 8miliohmových. Další článek 6miliohm, výhybka do jiné skupiny a.t.d. Tady se to kategorizuje a třeba třídu A dostane auťák Tesla....


A už je to úplně jasný :) A který výrobce baterek do elektrokol a koloběžek má k dispozici takovou "třídičku" baterek? To, co popisuješ je běžné třídění na konci výroby. Docela by mě zajímalo, kdo má podobnou linku na vstupu do výroby baterií.
Vůbec nepochybuji, že Tesla má kvalitní akumulátory, ale v poměru k ostatním (třeba do vrtaček) jsou slabé. Nepředpokládám, že by si chtěl články z Tesly ve vrtačce.
18650 v sadě, kde není zajištěné chlazení při provozování na 50-100% (jak které) max. katalogového proudu spolehlivě uvaříš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 23:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
Plha píše:
Tak tak. Úspěšný pak je z celkem stejných co se týče vnitřního odporu. Jediný článek v serii by byl podstatně horší pak potom vykáže menší proudovou vydatnost a nižší celkovou životnost. Dohledat takový článek a vyměnit ho za lepší nemusí vést k úspěchu.


při vší uctě k seriozním postupum zapojení článku to já bastlím tak, že v pohodě spojuji lipol s lion--nabijim a vybijim pouze na lion.lipol udrží napětí v krátkodobé zátěži--lion dobijí lipol ve fázích odlehčení.

nebo spojuji paralelně sračkové lion, se slušnější tvrdší sadou lion sony Vtc-X

pouze třeba 10čl sadu vždy spojím z deseti článku stejných, ale k nim připrdnu paralelně 10 článku jiných--opět ale 10 stejných a dalších a dalších 10 čl jiných.

nehledal bych tom vědu, jen prostě nesplácat x seriovou sadu z ruzných vykuchaných lion z notasu a podobných zdroju, pokud v nich vždy není stejně opotřebovaný počet článku, který je potřeba do seriové sady.

je i docela zajímavé, že když mám připojený balancer, docela se s tím někdy nabiječka pere--když balancer odpojím a připojím pouze měřák samostatných článku--částečně rozhozené Xp články se během nabijení srovnají i bez balanceru---pokud ne, tak je v sadě vadný článek, ale to pak nedá ani balancovací nabijení.

jinak co se týče těch elektropohonu a tvrdosti baterek---měkká baterie, která umí třeba pouze 30A umí cca pouze 30A i ve zktratu--už se mi podařilo zapojit dvě pohonné sady lion do sebe--měkké--hovno se stalo--jen začali trochu topit ,než mi došlo, že jsem je vyskratoval, samozřejmě jsem jim dal asi za uši, ale žádný ohnostroj, který by nastal, kdybych takto propojil třeba lipol,---stalo se mi to loni, přez balanční konektory a jezdím na ně dál.

podle mého nesmysl nadávat na lion, že jsou měkké--na elektropohon stačí a jsou opravdu relativně blbuvzdorné--ve smyslu, že hned při jakémkoli problému hned nezahoří, nebo nevybouchnou--poškodí se, to ano, ale to vem čert, to není závažný problém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: pon 11.09.2017 6:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 819
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Panove...tak ted uz to asi nezmenim, baterky na ceste, zapojim to, co budu mit k dispozici, ale zatim nemam svareny ram, nekde to vazne. Az na baterky mam veskerou elektroniku 8)

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: pon 11.09.2017 20:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
pepin píše:



Ano, tak to funguje.



Tak nějak LiIon fungují. Pokud je nevybereš podle napěťové křivky (v Tvém případě je to nesmysl) tak se takto chovají a balancování jim nedělá dobře.)

A ještě jednu poznámku. Když vybereš do sady baterky podle napěťové křivky, nepotřebuješ měřit Ri (lépe řečeno pseudo Ri- podívej se, jak se Ri měří....) tak ji stejně nemůžeš použít na max. proudech, protože je bez aktivního chlazení uvaříš. A řeč je stále o LiIon akumulátorech.
Několik sad LiIon baterií provozuji už několik let (největší 90P) a fungují k mé spokojenosti. Jen Ri se na nich nějak nikdy neměřil, nebyl důvod :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: pon 11.09.2017 23:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
novfra píše:
Tak nějak LiIon fungují. Pokud je nevybereš podle napěťové křivky (v Tvém případě je to nesmysl) tak se takto chovají a balancování jim nedělá dobře.)

A ještě jednu poznámku. Když vybereš do sady baterky podle napěťové křivky, nepotřebuješ měřit Ri (lépe řečeno pseudo Ri- podívej se, jak se Ri měří....) tak ji stejně nemůžeš použít na max. proudech, protože je bez aktivního chlazení uvaříš. A řeč je stále o LiIon akumulátorech.
Několik sad LiIon baterií provozuji už několik let (největší 90P) a fungují k mé spokojenosti. Jen Ri se na nich nějak nikdy neměřil, nebyl důvod :)


ono to hlavně letí opravdu dopředu a je v podstatě nesmysl vymýšlet, jak obhospodařit třeba 2,1 ah baterie, aby vydržely dlouho a roky, dnes jsem se stavil v cyklo elektro prodejně a něco málo pokecal o origo sadách bateriích--kapacity pod 10ah jsou už v podstatě pouze výprodejové a výroba nepokračuje, bo ve stejné váze a velikosti už se to dá dnes být na cca 13 ah. já rozhodně nejančím, jen zvažuji, jak a jestli přez zimu předělat to mé uložení baterek , kde to mám ted v brašně na řidítkách nějak jinak, bo po cca 1800km už je na té brašně vidět, že něco už odjezdila , jedna z variant je právě pořídit origo sadu na rám--na uchyty flašky, jenže to přijdu o pohodový přístup k flašce a navíc na té kolobrndě ty baterie na řidítkách-případně předním nosiči udělají to řízení tvrdší, což je na koloběžce příjemné, že se tak nekvedlají řidítka, tak ještě pokukuji na místo přední hadrové brašny po nějakém plastovém kufru na motorky a ten tam dopředu prdnout na místo té plátěné, jak to mám vyřešené ted.

v každém případě prvotní lipol baterie už sebou tahám na víkendy jen jako záložní a sahám po nich jen v případě nejvyšší nouze--spíš je ale sebou jen tahám ale už na ně co jsem pořídil dostatečně kapacitní sady lion nejezdim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 7:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@pepin Kam s baterkou? Když ne do brašny na řídítka a už vůbec ne pod nášlapnou plochu. Viděl jsem
ODRÁŽECÍ KLASIKU(Kostka - Trip vzadu prodloužená) předělanou na elektro, ve velkém předním kole.
Nad zadním(menším)kolem měla nosič a na něm kufřík(krabičku)s baterkou.Možná jsi to viděl taky. Nalezeno:
JeezyJ, Elektro koloběžka Kostka - Urob Si Sám
https://www.sportobchod.cz/img/produkty/full/117/117927-kolobezka-kostka-trip-speed-vcervena.jpg
Neumím posoudit, nakolik vadí váha baterky vzadu nad nehnaným kolem. Vzhledem k poměru
jezdec:baterka si myslím, že by to nemělo být podstatné. Dopředu by asi mohly jít držáky na boční brašny.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 11:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
guchar píše:
Neumím posoudit, nakolik vadí váha baterky vzadu nad nehnaným kolem. Vzhledem k poměru
jezdec:baterka si myslím, že by to nemělo být podstatné. Dopředu by asi mohly jít držáky na boční brašny.


je to problém na přenášení--když je těžký předek, stačí držet kolobrndu za rám pod krkem a je vodorovně, tlačení s elektropomocí v kopcovitém terénu--nezatížené kolo by prokluzovalo víc a jak už jsem psal, když je ta váha baterek na řidítkách, případně předním nosiči, řízení ztvrdne--na silnici přivazuji psa ke krku řidítek, takže i když občas trochu zatáhne, nestrhne mi řízení.

i když by se mi to vzhledově líbilo --origo sada na rámu místo flašky na pití, tak se obávám, že už tady to by vycházelo nevyvážené.

zkusím dohnat nějaký plastový kufřík na motorku, nebo to hold předělám na ten přední nosič, jak jsem to udělal manželce,nebo na té menší kolobrndě, to je bezproblémové, jen ta kolobrnda s tím předním nosičem nevypadá sportovně.

jinak ta kostkácká koloběžka na videu je origo starý typ a origo je tam i ten pevný železný blatník, na kterém má tu baterii--na silnici je to takto v pohodě, ale na přenášení to moc není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 11:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@pepin "..je to problém na přenášení.." Hm to přenášení mi nedošlo. Pokud těžiště baterky má být na svislici
hlavy řidítek, tak by asi byl problém i s místem na výšku nad stupačkou za předním kolem. Pro takové podmínky
vyhoví snad jen boční brašny u předního kola. Nebo rozdělení na vyvážené části, před a za ložiskem řídítek.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 11:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 819
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Panove mam dotaz na zapojeni reglu a elektronickyho plynu. Predpokladam, ze jsem vybral spatne :lol: to je ale jen malickost, spis me napada, jak to napravit.
Heft ma 5 vyvodu, podle obrazku, doufam ze to mam dobre, zapojim 3 v konektoru, ale ty dva zbyle, ktere jsou od zamku nemam kam pripojit, protoze regl nema zamek plynu. Da se to nejak dobastlit? Bude to nejspis proste jen vypinac, ale kam ho zapojit?


Přílohy:
HTB1QQbvQVXXXXanapXXq6xXFXXXV.jpg
HTB1QQbvQVXXXXanapXXq6xXFXXXV.jpg
[ 48.04 KiB | Zobrazeno 659 krát ]


_________________
Taranis X9D+
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 17:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
Blacksite píše:
Panove mam dotaz na zapojeni reglu a elektronickyho plynu. Predpokladam, ze jsem vybral spatne :lol: to je ale jen malickost, spis me napada, jak to napravit.
Heft ma 5 vyvodu, podle obrazku, doufam ze to mam dobre, zapojim 3 v konektoru, ale ty dva zbyle, ktere jsou od zamku nemam kam pripojit, protoze regl nema zamek plynu. Da se to nejak dobastlit? Bude to nejspis proste jen vypinac, ale kam ho zapojit?


ty dva budou možná pro připojení třeba ledkového měřáku aktuálního stavu vybití baterie, nebo opravdu spínač spínací skřínky--ovšem pouze pro sepnutí rele--které sepne hlavní napájecí kabel.

problém tady toho reglu je ten, že nemá podporu asistence volby příšlapu a je i možné, že ti nebude ten trojkonektor ovládání plynu sedět--plus--mínus--signál pozicema s konektorem plynu a budeš muset piny přeházet--většinou když má něco fungovat tak jak má, tak do sebe konektory pasují--pokud nepasují, funguje to po překopávce jen tak nějak :lol:

jinak pokud se nepletu--ty bílé vývody jsou připojení pro programátor, nic méně--pokud se opět nepletu, fungují i tak, že když je spojíš--a opět rozpojíš, změníš tím--přeprogramuješ směr točení motoru--to poznáš jednoduše, z kola je slyšet, že se tam motor točí, ale kolo se netočí--zapnutím--rozpojením obrátíš směr otáčení.

tady ten regl umí fungovat pouze na ovladač plynu--možná umí tempomat--jedeš na plyn určitou rychlostí, odcvakneš spojení dvou drátu--ovšem netuším jakých, pustíš plyn a koloběžka drží sama do dalšího přetočení plynu odcvaknutou rychlost.

já tady ten regl co máš ty nakonec nahradil osvědčeným 250W reglem ze setu Base ve spojení s jednoduchým ledkovým 3 stupnovým ovladačem asistence 880.plus magnetický snímač příšlapu na šlapky--z toho jsem vykuchal magnety--stačí pouze 4 , ty přilepil prstolepem na hnané kolo, ještě je zakápnul epoxydem--je potřeba dodržet polaritu magnetu--na rám přidělal snímač těch magnetu a příšlap --jestli šlapu, nebo ne spínám spínačem plusu od snímače--když sepnu, jednotka si myslí, že šlapu, má to i tu výhodu, že když mám sepnutý spínač asistence a potřebuji vrknout trochu víc, stačí pak otočit plynem jen trochu a je tam hned plnej.
kdybys chtěl řešit tu přípomoc, tak ti to mohu nafotit , abys nic nemusel vymýšlet.

kámoš to spínání přípomoci vyřešil přepínačem na motorku--on--off, přípomoc při jizdě deaktivuje ze sepnutého spínače zmáčknutím brzd se senzory odpojení příšlapu--to se mě nelíbilo z duvodu dalších dvou kabelu od brzdových páček.

asistence příšlapu je využitelná především na rovině, kdy i nejnižší přípomoc stačí pro jízdu--už v podstatě vyšší stupen příšlapu ani nepoužívám, bo když nejnižší nestačí, přidám na chvilku plyn.

na co je ale hlavně super, když tu kolobrndu tlačíš do kopce, tady u toho jednoduchého ledkového ovladače tam na nejnižší přípomoc teče cca 2A, což odpovídá přípomocí do kopce rychlostně chuzi--ovládat rychlost chuze plynem je neskutečný opruz.

tobě by v pohodě stačila asistence příšlapu pouze na jedno hnané kolo--jedeš po rovině na přípomoc, jedeš na pohon pouze jednoho kola, takto jsem to chtěl řešit u koloběžky, kde by byli také hnané obě kola--přední by bylo i s přípomocí, až plný výkon bych ovládal plynovou pákou která by spínala i regl zadního kola.


https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3- ... -kolo-BASE

dá se s nima telefonicky domluvit a nechat si nacenit koupi jen určitých komponentu ze sady, já ten 250W regl od nich platil cca 900kč.

jinak ještě jedna rada--pokud bys měl někdy pocit, že z pohonu najednou lezou nějaké nehezké zvuky, nejspíš to bude problém nějakého špatného kontaktu v konektoru senzoru pohonu, zatím to řeším občas tak, že konektor rozpojím a znovu zapojím--prostě čínský konektory a kontakt nejistý :lol:

v záruce se mi zatím nechce ty konektory měnit, ale je to bída, občas to zlobí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 6:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 819
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Plyn
https://www.aliexpress.com/item/1set-Al ... 696075b4a9
Regl
https://www.aliexpress.com/item/350W-36 ... 696075b4a9

prislap jsem myslel, ze je na konektoru PAS pedelec sensor a ty dva draty nejspis budou opravdu na sepnuti rele pro hlavni kabel nejspis
nesel by tam ten jeden vyvod nejak dobastlit?

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 10:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
Blacksite píše:

prislap jsem myslel, ze je na konektoru PAS pedelec sensor


to ano, konektor na příšlapový senzor tam je, ale není tam na tom regulátoru žádný konektor kam bys mohl připojit řidítkový ovladač--display, kterým bys ten pas senzor ovládal.

https://www.google.cz/search?q=%C5%99%C ... o_JLbl3xtM:

určitě nejde ten ovladač třeba 880 připojit na nějaké kombinace jiných konektoru na regulátoru, já osobně nepřišel na žádný zpusob, jak ho tedy zprovoznit---možná jak už jsem psal nefunguje jako přípomoc nastavitelná v určitých stupních, ale pouze jako tempomat, který udržuje rychlost nastavenou prvotně plynem, ovšem čím --jakým konektorem by měl jít ten tenmpomat spínat, to opravdu netušim.

já jsem právě z tohoto duvodu nakonec koupil regl u nás v čechách.


Naposledy upravil pepin dne stř 13.09.2017 10:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 150 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mjseven, petrct a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz