Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
Plha
|
Napsal: ned 10.09.2017 14:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
Na pásu běží články za sebou jako flašky v pivovaře. Kontakt zeshora připojí proud a měřák naměří Ri třeba 8miliohm, výhybka pošle tento článek do skupiny 8miliohmových. Další článek 6miliohm, výhybka do jiné skupiny a.t.d. Tady se to kategorizuje a třeba třídu A dostane auťák Tesla....
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: ned 10.09.2017 15:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 10.09.2017 16:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Blacksite píše: Navic stejne koupim jeste jedne balik tech baterii a ty jsou jen po 40ks
pokud by ti přebývalo z druhé sady 20 čl a nabídnul bys mi slušnou cenu, 20 bych odkoupil. potřebuji ještě 20 ks na doplnění jedné sady.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 10.09.2017 17:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Plha píše: Na pásu běží články za sebou jako flašky v pivovaře. Kontakt zeshora připojí proud a měřák naměří Ri třeba 8miliohm, výhybka pošle tento článek do skupiny 8miliohmových. Další článek 6miliohm, výhybka do jiné skupiny a.t.d. Tady se to kategorizuje a třeba třídu A dostane auťák Tesla.... A už je to úplně jasný A který výrobce baterek do elektrokol a koloběžek má k dispozici takovou "třídičku" baterek? To, co popisuješ je běžné třídění na konci výroby. Docela by mě zajímalo, kdo má podobnou linku na vstupu do výroby baterií. Vůbec nepochybuji, že Tesla má kvalitní akumulátory, ale v poměru k ostatním (třeba do vrtaček) jsou slabé. Nepředpokládám, že by si chtěl články z Tesly ve vrtačce. 18650 v sadě, kde není zajištěné chlazení při provozování na 50-100% (jak které) max. katalogového proudu spolehlivě uvaříš.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 10.09.2017 23:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Plha píše: Tak tak. Úspěšný pak je z celkem stejných co se týče vnitřního odporu. Jediný článek v serii by byl podstatně horší pak potom vykáže menší proudovou vydatnost a nižší celkovou životnost. Dohledat takový článek a vyměnit ho za lepší nemusí vést k úspěchu. při vší uctě k seriozním postupum zapojení článku to já bastlím tak, že v pohodě spojuji lipol s lion--nabijim a vybijim pouze na lion.lipol udrží napětí v krátkodobé zátěži--lion dobijí lipol ve fázích odlehčení. nebo spojuji paralelně sračkové lion, se slušnější tvrdší sadou lion sony Vtc-X pouze třeba 10čl sadu vždy spojím z deseti článku stejných, ale k nim připrdnu paralelně 10 článku jiných--opět ale 10 stejných a dalších a dalších 10 čl jiných. nehledal bych tom vědu, jen prostě nesplácat x seriovou sadu z ruzných vykuchaných lion z notasu a podobných zdroju, pokud v nich vždy není stejně opotřebovaný počet článku, který je potřeba do seriové sady. je i docela zajímavé, že když mám připojený balancer, docela se s tím někdy nabiječka pere--když balancer odpojím a připojím pouze měřák samostatných článku--částečně rozhozené Xp články se během nabijení srovnají i bez balanceru---pokud ne, tak je v sadě vadný článek, ale to pak nedá ani balancovací nabijení. jinak co se týče těch elektropohonu a tvrdosti baterek---měkká baterie, která umí třeba pouze 30A umí cca pouze 30A i ve zktratu--už se mi podařilo zapojit dvě pohonné sady lion do sebe--měkké--hovno se stalo--jen začali trochu topit ,než mi došlo, že jsem je vyskratoval, samozřejmě jsem jim dal asi za uši, ale žádný ohnostroj, který by nastal, kdybych takto propojil třeba lipol,---stalo se mi to loni, přez balanční konektory a jezdím na ně dál. podle mého nesmysl nadávat na lion, že jsou měkké--na elektropohon stačí a jsou opravdu relativně blbuvzdorné--ve smyslu, že hned při jakémkoli problému hned nezahoří, nebo nevybouchnou--poškodí se, to ano, ale to vem čert, to není závažný problém.
|
|
Nahoru |
|
|
Blacksite
|
Napsal: pon 11.09.2017 6:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2015 Příspěvky: 819 Bydliště: Chlumčany (PJ) Obrázky: 0
|
Panove...tak ted uz to asi nezmenim, baterky na ceste, zapojim to, co budu mit k dispozici, ale zatim nemam svareny ram, nekde to vazne. Az na baterky mam veskerou elektroniku
_________________ Taranis X9D+
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 11.09.2017 20:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
pepin píše:
Ano, tak to funguje.
Tak nějak LiIon fungují. Pokud je nevybereš podle napěťové křivky (v Tvém případě je to nesmysl) tak se takto chovají a balancování jim nedělá dobře.) A ještě jednu poznámku. Když vybereš do sady baterky podle napěťové křivky, nepotřebuješ měřit Ri (lépe řečeno pseudo Ri- podívej se, jak se Ri měří....) tak ji stejně nemůžeš použít na max. proudech, protože je bez aktivního chlazení uvaříš. A řeč je stále o LiIon akumulátorech. Několik sad LiIon baterií provozuji už několik let (největší 90P) a fungují k mé spokojenosti. Jen Ri se na nich nějak nikdy neměřil, nebyl důvod
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 11.09.2017 23:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
novfra píše: Tak nějak LiIon fungují. Pokud je nevybereš podle napěťové křivky (v Tvém případě je to nesmysl) tak se takto chovají a balancování jim nedělá dobře.) A ještě jednu poznámku. Když vybereš do sady baterky podle napěťové křivky, nepotřebuješ měřit Ri (lépe řečeno pseudo Ri- podívej se, jak se Ri měří....) tak ji stejně nemůžeš použít na max. proudech, protože je bez aktivního chlazení uvaříš. A řeč je stále o LiIon akumulátorech. Několik sad LiIon baterií provozuji už několik let (největší 90P) a fungují k mé spokojenosti. Jen Ri se na nich nějak nikdy neměřil, nebyl důvod ono to hlavně letí opravdu dopředu a je v podstatě nesmysl vymýšlet, jak obhospodařit třeba 2,1 ah baterie, aby vydržely dlouho a roky, dnes jsem se stavil v cyklo elektro prodejně a něco málo pokecal o origo sadách bateriích--kapacity pod 10ah jsou už v podstatě pouze výprodejové a výroba nepokračuje, bo ve stejné váze a velikosti už se to dá dnes být na cca 13 ah. já rozhodně nejančím, jen zvažuji, jak a jestli přez zimu předělat to mé uložení baterek , kde to mám ted v brašně na řidítkách nějak jinak, bo po cca 1800km už je na té brašně vidět, že něco už odjezdila , jedna z variant je právě pořídit origo sadu na rám--na uchyty flašky, jenže to přijdu o pohodový přístup k flašce a navíc na té kolobrndě ty baterie na řidítkách-případně předním nosiči udělají to řízení tvrdší, což je na koloběžce příjemné, že se tak nekvedlají řidítka, tak ještě pokukuji na místo přední hadrové brašny po nějakém plastovém kufru na motorky a ten tam dopředu prdnout na místo té plátěné, jak to mám vyřešené ted. v každém případě prvotní lipol baterie už sebou tahám na víkendy jen jako záložní a sahám po nich jen v případě nejvyšší nouze--spíš je ale sebou jen tahám ale už na ně co jsem pořídil dostatečně kapacitní sady lion nejezdim.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 12.09.2017 7:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 12.09.2017 11:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
guchar píše: Neumím posoudit, nakolik vadí váha baterky vzadu nad nehnaným kolem. Vzhledem k poměru jezdec:baterka si myslím, že by to nemělo být podstatné. Dopředu by asi mohly jít držáky na boční brašny. je to problém na přenášení--když je těžký předek, stačí držet kolobrndu za rám pod krkem a je vodorovně, tlačení s elektropomocí v kopcovitém terénu--nezatížené kolo by prokluzovalo víc a jak už jsem psal, když je ta váha baterek na řidítkách, případně předním nosiči, řízení ztvrdne--na silnici přivazuji psa ke krku řidítek, takže i když občas trochu zatáhne, nestrhne mi řízení. i když by se mi to vzhledově líbilo --origo sada na rámu místo flašky na pití, tak se obávám, že už tady to by vycházelo nevyvážené. zkusím dohnat nějaký plastový kufřík na motorku, nebo to hold předělám na ten přední nosič, jak jsem to udělal manželce,nebo na té menší kolobrndě, to je bezproblémové, jen ta kolobrnda s tím předním nosičem nevypadá sportovně. jinak ta kostkácká koloběžka na videu je origo starý typ a origo je tam i ten pevný železný blatník, na kterém má tu baterii--na silnici je to takto v pohodě, ale na přenášení to moc není.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 12.09.2017 11:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@pepin "..je to problém na přenášení.." Hm to přenášení mi nedošlo. Pokud těžiště baterky má být na svislici hlavy řidítek, tak by asi byl problém i s místem na výšku nad stupačkou za předním kolem. Pro takové podmínky vyhoví snad jen boční brašny u předního kola. Nebo rozdělení na vyvážené části, před a za ložiskem řídítek.
|
|
Nahoru |
|
|
Blacksite
|
Napsal: úte 12.09.2017 11:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2015 Příspěvky: 819 Bydliště: Chlumčany (PJ) Obrázky: 0
|
Panove mam dotaz na zapojeni reglu a elektronickyho plynu. Predpokladam, ze jsem vybral spatne to je ale jen malickost, spis me napada, jak to napravit. Heft ma 5 vyvodu, podle obrazku, doufam ze to mam dobre, zapojim 3 v konektoru, ale ty dva zbyle, ktere jsou od zamku nemam kam pripojit, protoze regl nema zamek plynu. Da se to nejak dobastlit? Bude to nejspis proste jen vypinac, ale kam ho zapojit?
Přílohy: |
HTB1QQbvQVXXXXanapXXq6xXFXXXV.jpg [ 48.04 KiB | Zobrazeno 659 krát ]
|
|
_________________ Taranis X9D+
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 12.09.2017 17:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Blacksite píše: Panove mam dotaz na zapojeni reglu a elektronickyho plynu. Predpokladam, ze jsem vybral spatne to je ale jen malickost, spis me napada, jak to napravit. Heft ma 5 vyvodu, podle obrazku, doufam ze to mam dobre, zapojim 3 v konektoru, ale ty dva zbyle, ktere jsou od zamku nemam kam pripojit, protoze regl nema zamek plynu. Da se to nejak dobastlit? Bude to nejspis proste jen vypinac, ale kam ho zapojit? ty dva budou možná pro připojení třeba ledkového měřáku aktuálního stavu vybití baterie, nebo opravdu spínač spínací skřínky--ovšem pouze pro sepnutí rele--které sepne hlavní napájecí kabel. problém tady toho reglu je ten, že nemá podporu asistence volby příšlapu a je i možné, že ti nebude ten trojkonektor ovládání plynu sedět--plus--mínus--signál pozicema s konektorem plynu a budeš muset piny přeházet--většinou když má něco fungovat tak jak má, tak do sebe konektory pasují--pokud nepasují, funguje to po překopávce jen tak nějak jinak pokud se nepletu--ty bílé vývody jsou připojení pro programátor, nic méně--pokud se opět nepletu, fungují i tak, že když je spojíš--a opět rozpojíš, změníš tím--přeprogramuješ směr točení motoru--to poznáš jednoduše, z kola je slyšet, že se tam motor točí, ale kolo se netočí--zapnutím--rozpojením obrátíš směr otáčení. tady ten regl umí fungovat pouze na ovladač plynu--možná umí tempomat--jedeš na plyn určitou rychlostí, odcvakneš spojení dvou drátu--ovšem netuším jakých, pustíš plyn a koloběžka drží sama do dalšího přetočení plynu odcvaknutou rychlost. já tady ten regl co máš ty nakonec nahradil osvědčeným 250W reglem ze setu Base ve spojení s jednoduchým ledkovým 3 stupnovým ovladačem asistence 880.plus magnetický snímač příšlapu na šlapky--z toho jsem vykuchal magnety--stačí pouze 4 , ty přilepil prstolepem na hnané kolo, ještě je zakápnul epoxydem--je potřeba dodržet polaritu magnetu--na rám přidělal snímač těch magnetu a příšlap --jestli šlapu, nebo ne spínám spínačem plusu od snímače--když sepnu, jednotka si myslí, že šlapu, má to i tu výhodu, že když mám sepnutý spínač asistence a potřebuji vrknout trochu víc, stačí pak otočit plynem jen trochu a je tam hned plnej. kdybys chtěl řešit tu přípomoc, tak ti to mohu nafotit , abys nic nemusel vymýšlet. kámoš to spínání přípomoci vyřešil přepínačem na motorku--on--off, přípomoc při jizdě deaktivuje ze sepnutého spínače zmáčknutím brzd se senzory odpojení příšlapu--to se mě nelíbilo z duvodu dalších dvou kabelu od brzdových páček. asistence příšlapu je využitelná především na rovině, kdy i nejnižší přípomoc stačí pro jízdu--už v podstatě vyšší stupen příšlapu ani nepoužívám, bo když nejnižší nestačí, přidám na chvilku plyn. na co je ale hlavně super, když tu kolobrndu tlačíš do kopce, tady u toho jednoduchého ledkového ovladače tam na nejnižší přípomoc teče cca 2A, což odpovídá přípomocí do kopce rychlostně chuzi--ovládat rychlost chuze plynem je neskutečný opruz. tobě by v pohodě stačila asistence příšlapu pouze na jedno hnané kolo--jedeš po rovině na přípomoc, jedeš na pohon pouze jednoho kola, takto jsem to chtěl řešit u koloběžky, kde by byli také hnané obě kola--přední by bylo i s přípomocí, až plný výkon bych ovládal plynovou pákou která by spínala i regl zadního kola. https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3- ... -kolo-BASEdá se s nima telefonicky domluvit a nechat si nacenit koupi jen určitých komponentu ze sady, já ten 250W regl od nich platil cca 900kč. jinak ještě jedna rada--pokud bys měl někdy pocit, že z pohonu najednou lezou nějaké nehezké zvuky, nejspíš to bude problém nějakého špatného kontaktu v konektoru senzoru pohonu, zatím to řeším občas tak, že konektor rozpojím a znovu zapojím--prostě čínský konektory a kontakt nejistý v záruce se mi zatím nechce ty konektory měnit, ale je to bída, občas to zlobí.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 13.09.2017 10:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Blacksite píše: prislap jsem myslel, ze je na konektoru PAS pedelec sensor
to ano, konektor na příšlapový senzor tam je, ale není tam na tom regulátoru žádný konektor kam bys mohl připojit řidítkový ovladač--display, kterým bys ten pas senzor ovládal. https://www.google.cz/search?q=%C5%99%C ... o_JLbl3xtM: určitě nejde ten ovladač třeba 880 připojit na nějaké kombinace jiných konektoru na regulátoru, já osobně nepřišel na žádný zpusob, jak ho tedy zprovoznit---možná jak už jsem psal nefunguje jako přípomoc nastavitelná v určitých stupních, ale pouze jako tempomat, který udržuje rychlost nastavenou prvotně plynem, ovšem čím --jakým konektorem by měl jít ten tenmpomat spínat, to opravdu netušim. já jsem právě z tohoto duvodu nakonec koupil regl u nás v čechách.
Naposledy upravil pepin dne stř 13.09.2017 10:59, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: mjseven, petrct a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|