Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 13:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pánové a je to tady! V tomto http://auto.idnes.cz/zmensovani-downsiz ... tomoto_vok článku nám autor, tedy aspoň u většiny z nás, hovoří z duše. Jednak se zde píše, že už se nebudou dělat laboratorní testy spotřeby a emisí, ale má se to testovat v běžném provozu. Za další downsizing motory už nebudou schopny splnit tyto nové normy. Částečně z článku vyplývá, že to v podstatě nedokázaly ani dnes. Svým způsobem se ani koncernu VW nedivím s jeho podvodem zvaným Dieselgate, čímž neříkám, že to schvaluji.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 14:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Konečně pár hlasů co taky říkají:
"Je nutno stát nohama na zemi." V honbě snižování emisí nestrkat hlavu do písku. (Aby se vlk nažral.)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 14:57 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 3.6.2014
Příspěvky: 83
Bydliště: Žilina
Mňa by zaujímalo ohľadom elektromobilov, čí niekto robil štúdiu, že keby sme na ne všetci prešli, čo je vízia EU, či budú na to prispôsobené distribučné rozvody a tak isto o koľko sa zvýši výroba el. energie a s ním spojené exhaláty (rádioaktívny odpad a spaľovanie uhlia), lebo asi to nebudú zanedbateľné nároky, keď si budeme nabíjať autá priemerným výkonom cca 10kw aj keď štandard by mohol byť možno okolo 20kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 15:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Pro: "chimo" Spousta lidí porovnává jen emise spalovací versus elektro motory. Neberou do úvahy
s elektro-auty nutně spojené sekundární zátěže životního prostředí(ŽP). Auta, elektřina a akumulátory se musí
vyrobit.Opotřebené akumulátory a auta také ekologicky likvidovat.Takový součet(zátěže ŽP)je pak trochu jiný.
Tyhle studie se dělaly. Bohužel jejich výsledky bývají silně ovlivněny (nátlakovou) osobou-penězi objednatele.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 15:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Však také (myslím, že) zrovna v Americe, v nějakém tom jejich státě ve státech mají pro elektroauta kvalifikaci místně bezemisní. Je to právě z důvodu, že při výrobě takového auta emise také jsou a údajně v globále dokonce vyšší. Mám takový pocit, že zrovna právě kvůli akumulátorům. Výroba auta samotného bude přibližně emisně asi stejná jak pro spalováky, tak pro elektry. Ovšem pak přijdou na řadu akumulátory a k tomu rozvodná síť s nabíjecími stanicemi. Klasické PHM dovezu kamkoli, kde se dá projet s náklaďákem, jednou dvakrát a pak třeba jinam. Eletriku musím prohnat drátem, ten drát někam natáhnout a teprve na jeho konci připojit auto, však to sami znáte, nemá cenu to rozpitvávat. Pokud chci mít elektriku jinde, znamená to tahání nových drátů, u spalováků jen pojedu s PHM jinam. Nakonec je jedno, jestli silnici postavím pro čmoudící či bzučící auta.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 18:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
Mě osobně je tohle všechno vcelku jedno. Ať vyrobí elektroauto velikosti Oktávky, ceny Oktávky, výkonu motoru Oktávky, nájezdu Oktávky na nádrž a možnosti nabítí jako je natankování PHM a v klidu si ji kupuju.
Zatím jezdí auta velikosti krabice od bot, stojí 5x tolik, najedou 200km a nabíjí se celou noc, nebo jako Tesla stojí X milionů.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 19:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Dočkej času... Už je splněn první z tvých požadavků, už dokážou udělat elektroauto velikosti Oktávky. Ještě pár desítek let a bude mít výkon jak Oktávka, pak za dalších 50 bude mít dojezd a po dalších 50ti už nebude ropa, tak se budeš muset spokojit s tím, že auto velikosti Oktávky, výkonu Oktávky a dojezdu Oktávky bude v ceně špičkového Mercedesu. Chceš jezdit, tak zaplať, a k tomu ještě desátky. Jó a taky na příští rok, už je máš zaplacené? To bude dálniční známka, parkovací karta v modré zóně, zelené zóně, hnědé zóně, povolení k výjezdu z parkoviště, povolení k vjezdu do města, z města. To už pak bude lepší chodit pěšky. Tedy nás se to už zjevně týkat nebude.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 6:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Tvrdý švédský požadavek - po roce 2030 v EU, když auto tak elektro
Švédsko chce zakázat auta na spalovací motor v celé EU
I kdyby to bylo rozumné, musely by to zavést všechny země s významnými počty aut.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 6:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ale začali si Němci. 8O
https://www.novinky.cz/auto/416977-nemecko-zada-zakaz-spalovacich-motoru-od-roku-2030.html
a nejen pro Německo, ale celou EU.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 8:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
A nejen Německo, už se přidala švédská ministryně životního prostředí - https://www.novinky.cz/auto/418361-sved ... motor.html. To je přesně to, co jsme tu rozebírali, politická proklamace bez hlubší znalosti věci. Eleketromobily zjevně budou budoucností dopravy, ale k jejich 100% zavedené bude ještě hodně dlouhá a hodně trnitá cesta. Nejsem také odborníkem, jen si o této problematice čtu v tisku, ale vím, že vývoj samozřejmě existuje, ovšem zda bude až tak rychlý, jak si politici představují, toť otázka. Když jedu autem na dovolenou, je to od 1000 do 1500km (při delší cestě klidně s přestávkou na spaní), to by se tak 3 - 5 dobíjelo. I když už dnes existují rychlonabíjecí stanice, dnes mi stačí nabrat do plna na takové trasy 2x.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 9:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
A kdyby jen auta. Prní náznaky o snahu zakázat vlastní semena a sadbu v EU jsou snad 2012/2013
A zdá se, že každým rokem ten tlak sílí
Kód:
EU chce znemožnit (nejen zahrádkářům) sadbu z vlastního osiva
https://www.zahradkari.cz/odborne/index.php?str=65&display=prispevky&id_tema=1943&kat=C%

Je jasné, že hlavním cílem jsou monopolní zisky z rostlinné produkce (potravin). A kdo ví co ještě.
I když existují hlasy, že taková formulace je jen poplašná zpráva. Tak "Není šprochu, aby na něm nebylo ... "


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 10:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Přehlédl jsem, že o Švédech už psal kolega guchar o příspěvek výš, z a to se omlouvám. Co se týká osiva, přelétl jsem tu jejich diskuzi. Je to všechno z r. 2013 a něco málo z r. 2014. Zůstalo to bez "rozhřešení". Jak to tedy dopadlo nevím, ale možná z toho nic nebylo, řekněme naštěstí. Možná to byla také tak trochu kachna - někdo někde něco řekl a jiný z toho udělal hotovou věc. Ovšem pravdou je, že vzhledem k mnoha nesmyslům, které EU a její vrcholné orgány vymýšlejí, se pomalu a jistě zvedá v některých státech mezi obyvatelstvem odpor proti ní. A protože bychom už zabředli do politiky, nebudu to dále rozvádět.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 15:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Protipólem "downsizing" jsou motory aut s výkonem slušné elektrocentrály. Zdroj energie tvoří články na vodík
Chevrolet (Colorado ZH1/ZH2) vyvinul speciál poháněný vodíkem
Chevrolet's hydrogen-powered truck 174 HP = 130 kW
srovnatelný chip tuning TDI např. ve VOLKSWAGEN TRANSPORTER T5, 2.5 TDI (2461ccm/128kW/174HP)
nebo VW Passat: 2,0 TDI 130 kW s 380 N.m


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 21:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
VW 1.5 TSI
" ... Podle údajů výrobce by měla skutečná spotřeba paliva v praxi poklesnout až
o jeden litr na 100 kilometrů. Zásadní podíl na tom má především aplikace Millerova cyklu
zvyšujícího termodynamickou účinnost v kombinaci s vysokým kompresním poměrem
12,5:1, výfukovým turbodmychadlem VTG-ATL s elektricky nastavitelnou geometrií
rozváděcích lopatek, čtvrtou generací přímého vstřikování common rail s tlakem
až 35 MPa a systémem deaktivace válců ACT při nízkém až středním zatížení..."
" ... 96 kW a 110 kW (130 a 150 k). Slabší verze bude poskytovat
nejvyšší výkon v rozsahu otáček od 4750 do 5500 min-1
a maximální točivý moment 200 N.m již od 1300 min-1 (až do 4500 min-1)."


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 23:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
AR1 píše:
nabíjí se celou noc, nebo jako Tesla stojí X milionů.


ta základní tesla stojí jen něco přez milion, známej ji má--jako pracovní auto, bo pro čistý elektromobil neexistuje omezení modrých zon.

když jsme jeli na koncert do německa a dali přestávku na dobití, než jsme objednali a dopili kafe, bylo po 30 minutách dobito na plno--ale takto rychlo nabijecí stanice prý v čechách zatím nejsou, v čechách prý tak hodka.

celou noc nabijíš ze svého příručního dobiječe ve své garáži a samozřejmě platíš i odebrané KW

u nabiječu tesla neplatíš vubec nic--alespon zatím v prvních řadách tesaláckých aut se dobijení na origo dobijecích stanicích neplatí--teda to kafe jooo, to jsme zaplatit museli . :D

co mě ale docela dostalo, já jezdím jen staré plečky, nic méně mazda 626, sice líná, jako svin a rozmejšlím si a propočítávám i jen předjetí traktoru, ale při 130kmh si motor točí nějakých 2500 za minutu,spotřeba benzinu pod 7 litru.
zafira si už při stovce točí přez 3000 za minutu a není kam dál přeřadit , když pustíš plyn z kopce, tak ji to debilní napřevodování brzdí tak, že je lepší vyřadit, jinak jezdíš za 10 i dálnice, stejně to má kámoš u jepa, než jsem měl zafiru, nechápaol jsem proč pořád vyřazuje ---prej aby nejel za 15 :lol:

ted už ho chápu, co nechápu jak a proč ti vývojáři před lety dospěli k závěru, že auto jedoucí 130km rychlostí a motor točící přez 3000 za minutu bude ideál a všichni budou v pohodě

to musej bejt snad převodovky, který někdo vyprojektoval na konci druhý světový, bo jinak mi fakt mozek nebere, jak takovou píčovinu mužou poslat do světa někdy v roce 95, co by výdobytek doby.

v dalších verzích už je i 6 rychlostní, to se ale zase sere :lol:

Osobně si rozhodně myslím, že většině z nás se bude asistence řízení, jako právě u tesly nakonec hodně líbit, já na to mít peníze, neváhám ani chvilku, bo pracovní den, který začíná hodinovou aktivní jízdou do práce a hodinovou aktivní jízdou z práce, přez tu teslu jde ten pracovní den fakt zkrátit o ty dvě aktivní hodiny, kdy musíš být ve střehu, kdo nezažil, nepochopí, kdo zažil a nejde o řidiče, co když sedne za volant i na cestu do práce tak si musí užít požitek závodníka na soutěžní dráze, ta asistence je opravdu super, před tím, co tesla předvedl fakt klobouk dolu.to auto se opravdu o sebe umí na silnici postarat samo , chceš předjíždět?, dáš jen blinkr, auto ten manevr zvládne samo

chce to ale svuj čas, ono mraky lidí se dlouho mlátilo do prsou, že 2,4 nepotřebují, bo jejich FM vysílače a přijímače jsou lepší, dnes je už sere a mají mindrák z toho, že ta jejich stejně nakonec koupená 2,4 ale nemluví :lol:

akorát to hold bude tak, že bazarová auta--prodám v zachovalém stavu elektromobil za 10k, stačí, když si koupíš aby to auto zase jezdilo nové baterky za 200k, to asi fungovat nebude, prostě přepneme na to, že auto je hold spotřebák s několika roční životností a pak je už opravdu šmitec.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz