Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 15:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4949
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Je jedno co bylo čím nahrazeno. Já popisuji současnou zkušenost. A ta říká, že do města a na okresky je HTP lepší než 1.4. A příplatková výbava na to nemá vliv.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 15:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Ma vplyv. Zvysuje spotrebu a znizuje vykon :-)))))))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 15:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Do města možná budou slušné, o to se asi nikdo hádat nebude. Měli jsme v práci jak Feldy (1,3 obou výkonnostních verzí, i 1,6, osobně jsem měl jeden čas 1,9D), tak Fábie (jedničky i dvojky) od 1,0 Student (nebo jak se to jmenovalo), přes 1,2 HTP až po 1,6 (105 kobyl), dokonce i sedana SDi. Ta Fabča HTP dokázala do nějakých 70 - 80 zrychlovat lépe než třináctka Felda. Ale nad touto rychlostí začínala ztrácet a ještě výš už byla dost dýchavičná. Ano, dala se rozběhnout na 180, ale... ale za jak dlouho. Jel jsem s tím pracovně po dálnici na Moravu. Po rovince jakžtakž, jakmile byl kopeček, přišlápl jsem plyn, abych udržel rychlost. Jediné, co se stalo, že poskočila okamžitá spotřeba o 50% nahoru a otáčky a rychlost šly stejně pomalu dolů. Jako nákupní taška dobrý, jako rodinné auto bych to v žádném případě nechtěl. Nemusím mít dvoulitra, ale motor kolem 1,5l (+) s rozumným výkonem a spotřebou. HTPéčka, TSIčka apod. motory určitě budou vypiplané, ale domů to v žádném případě nechci. Mám 1,6 diesel, samo s turbem (jasné, won má trubotraktor, už to slyším :lol: ). Neříkám, že příští bude zase tohle, ale něco podobně velikého nejspíš ano. A nejspíš zase v kombajnu.
P.S. určitě má vliv. Kámoš mi kdysi vyprávěl, že nějaký jeho známý si koupil HTPéčko a dal tam nějaký sportpacket a snad lepší muziku, co všechno přesně tam měl, si už nepamatuju. Když pak někam jel a všechno zapnul, tak málem vytahoval plachtu, protože mu výbava žrala výkon, a s tím souvisí i spotřeba. Stačí vypnout klimošku a to samo o sobě se projeví snížením spotřeby až o půl litru na stovku (stačí si měřit okamžitou spotřebu při jízdě na volnoběh, třeba z kopce, a zkusit jí na chvilku vypnout, spadne to o 3 - 4 deci na stovku).

_________________
Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne pon 17.10.2016 19:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 16:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4949
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
S tímto popisem bych si dovolil souhlasit. Chtěl jsem jen naznačit, že HTP mohl najít svého zákazníka, kterému může vyhovovat líp než 1,4 stejné generace. Ne každý jezdí pořád ve 4 či dokonce v 5 nebo po dálnici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 16:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Ak na neutral pustim vyhrievanie zadneho skla, okamzite poklesnu otacky a nasledne ich dorovna riadiaca jednotka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 18:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
Genagen píše:
Ja jsem tohle zazil v jedne z predchozich praci, kde byla relativne velka fleeta aut (cca 60). a obchodni zastupci, kteri vedeli, ze pohonne hmoty plati zamestnavatel tyhle 1.2 hnali na dalnici co to slo a pak vyskakovala spotrba klidne 16-18 litru.


Nezlob se, ale tohle už fakt urban legend je... Ne že by 1.2HTP nežrala víc, než je v papírech, ale co jsem viděl v reálu (a ve firmě jsme jich taky měli pěkných pár), tak ani slušně prasácký řidič to přes 10l nedostal, normální průměr pak byl ještě o dost nižší.
Problémy jsou spíš nyní s novými TSI (hodně jich žere olej atd.), klasické Fabie 1,2HTP ale byly vesměs bez velkých problémů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 19:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pokud takové auto jezdí v kombinovaném provozu, spotřeba se zvýší, ale třeba jen o 10 - 15%. Pokud bude jezdit jen v meziměstském provozu s cihlou na plynu, může spotřeba skutečně skočit nahoru řádově o desítky procent. Jako legendu bych až tak neviděl.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 20:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Rok jsem denně jezdil s Roomstrem 1.2 HTP po R10 od Lysé n/L do MB kde jsou docela stoupáky. Ten Roomster je proti Fabce podstatně těžší a skoro celou cestu 130mk/h a dlouhodobý průměr jsem měl kolem 8,5L/100km. Pravda je, že to byla chudinka, a když jsem potřeboval předjet, musel jsem podřadit na 4 a pořádně to roztočit, nebo to vzdát, protože na to neměl, ale tu spotřebu 16 až 18L si nějak nedokážu představit. Ještě bych to bral tak do těch 10L, ale tohle je opravdu povídačka. Leda že by jezdil se zataženou ručkou, nebo opravdu jako prase, brzda/plyn. S Yeti 1.9 TDI to jezdím za 5.8 až 6.1L nafty.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 23:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
tomashr píše:
Nezlob se, ale tohle už fakt urban legend je... Ne že by 1.2HTP nežrala víc, než je v papírech, ale co jsem viděl v reálu (a ve firmě jsme jich taky měli pěkných pár), tak ani slušně prasácký řidič to přes 10l nedostal, normální průměr pak byl ještě o dost nižší.
Problémy jsou spíš nyní s novými TSI (hodně jich žere olej atd.), klasické Fabie 1,2HTP ale byly vesměs bez velkých problémů.


Tato cisla jsem ve vykazech videl na vlastni oci. Resilo se, jestli jezdi obchodaci s cihlo na plynu nebo kradou. Ale myslim, ze se jim nakonec uverila ta cihla na plynu. Nebylo to me oddeleni, takze ze me vice detailu nevyndate :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 23:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tak to asi vysvětluje vše. Jinak ta dlouhodobá spotřeba by se měla nechat snadno zkontrolovat z palubního počítače, nebo snad i z řídicí jednotky, jestli ten benzín opravdu prošel motorem. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 0:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
Lark píše:
Tak to asi vysvětluje vše. Jinak ta dlouhodobá spotřeba by se měla nechat snadno zkontrolovat z palubního počítače, nebo snad i z řídicí jednotky, jestli ten benzín opravdu prošel motorem. :mrgreen:

Oni pak vyfasovali GPS s nejakym praskacim SW a opravdu myslim, ze tam byli experti co takto proste jezdili.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 7:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 334
Bydliště: Blansko
pred rokem a pul jsem koupil passata B5 kombi 1.9 tdi (85kw PD) , protoze moje felda 1,3 40kw byla pojizdny vrak na kolech - spotreba ke konci jejiho zivota byla 11litru + litr oleja :D.
S passatem mam dlouhodoby prumer rovnych 7l, jezdim vetsinou trasy 10-20km, obcas delsi vylet kolem 100km. což se do tabulky taky moc nevleze:
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.7 / 5.7
na druhou stranu na spotřebu nejezdím, a rad se svezu, protoze s tim motorem to zrychluje i do kopca na 6. dalsi vyhoda je ze to ma bezednej kufr, pri stehovani se tam veslo strasne moc veci. sedacka do L - jedna cast do kufru, druha cast na strechu; plovoucka - zaskladanej kufr, zadek sedel na zemi a motor to nepoznal - brzdy uz jo :D.
na volnobeh to ma hroznej zvuk jako traktor. novy tdi jsou proti mymu uplne tichy. mel jsem moznost ridit trojkovou oktavku 1,6 tdi a musim rict ze na me docela udelala dojem. podle me je takova 1,6 do takovyho auta idealni

podle americanu : objem nenahradis

_________________
HPI E-Firestorm Flux , Hotwing 1000 Evo
3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 17:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
Genagen píše:
Oni pak vyfasovali GPS s nejakym praskacim SW a opravdu myslim, ze tam byli experti co takto proste jezdili.


Otevřeně bych se vsadil, že většina této spotřeby končila v kanystru pro soukromou potřebu, tohle je fakt totální kravina. Samotné GPS tomuhle moc nepomůže, to zamezí jen falšování kilometrů, pomoci může komplexnější systém typu iMonitoru, který ví kolik se tankuje atd. díky napojení na řídící jednotku, ale nejsem si jistý, zda stará Fábia HTP vůbec tyto informace uměla předávat. Novější auta tohle umí a tam se dá s podobnými chytráky bojovat účinně, ale není to zas tak triviální.

Tak naokraj, u nás ve firmě se toto řešilo taky a podobné "odlévání stranou" se prokázalo u někoho, kdo měl spotřebu "jen" někde u 10l, i tohle se ukázalo jako kec a skutečná byla o 2-3l menší... Bohužel je podobné okrádání zaměstnavatele stále mnoha lidmi brané za samozřejmost, pak se musí dělat různé buzerace, které obtěžují i ty poctivé :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 20:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4949
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Nedalo mi to a stavil jsem dnes se za kolegou, co má na sobě autodopravu a toto je loňská spotřeba HTP po měsících:
Kód:
leden     6,00
únor      8,59
březen    6,43
duben     7,07
květen    8,83
červen    5,20
červenec  5,88
srpen     5,30
září      5,80
říjen     7,31
listopad  6,04
prosinec  6,30
průměr    6,56

Podotýkám, že to auto má už hodně nalítáno a jezdí s ním podle potřeby víc jak 20 lidí. Podle toho, kdo v tom nejčastěji sedí, pak taky vypadá spotřeba. Měří se tak, že na konci měsíce musí být plná nádrž. Část rozdílů může jít na to, jak kdo podrží pistoli v hrdle nádrže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 21:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.9.2008
Příspěvky: 1007
Bydliště: Brno
jio píše:
Nedalo mi to a stavil jsem dnes se za kolegou, co má na sobě autodopravu a toto je loňská spotřeba HTP po měsících:
Kód:
leden     6,00
únor      8,59
březen    6,43
duben     7,07
květen    8,83
červen    5,20
červenec  5,88
srpen     5,30
září      5,80
říjen     7,31
listopad  6,04
prosinec  6,30
průměr    6,56

Podotýkám, že to auto má už hodně nalítáno a jezdí s ním podle potřeby víc jak 20 lidí. Podle toho, kdo v tom nejčastěji sedí, pak taky vypadá spotřeba. Měří se tak, že na konci měsíce musí být plná nádrž. Část rozdílů může jít na to, jak kdo podrží pistoli v hrdle nádrže.


Jestli jsem to dobře spočítal, tak průměrná spotřeba činí 7.1l/100km. To je na 1.2l docela dost ne? Takové auto, vzhledem k tomu jakého výkonu dosahuje, mi vůbec nedává smysl.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz