Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 335 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2016 12:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
No jo ale ty udávané kapacity se dosahují až při koncovém napětí třeba 2,5V...
jukni třeba na tohle https://www.powerstream.com/p/us18650vtc4.pdf

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2016 14:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
S články od "Fasttech" (str. 8 jen 1x) se tady nechytám. Asi propojeno na jiné vlákno. Možná
Baterie z článků 18650: balancovat nebo ne
S "gumovou" vlastností článků t.j. efekt kam až vyleze napětí naprázdno po odpojení zátěže na Umin bych
si zase až tak hlavu nelámal. Podstatné je co říká datasheet a zda se accu chová dle něj nebo o dost jinak.
Obecně čím větší proud (zátěž) tím víc kapacity se nepodaří odebrat. Ale ta dodaná kapacita při nabíjení
se nemůže ztratit. Po určitém regeneračním čase (a s menším proudem = zátěží) lze odebrat zbytek.
Představa - analogie, že kapacita je jako energie množství vody v určité výši, u accu tak přesně neplatí.
Jednak jde o průběh elektrochemických procesů a jednak neprobíhají v celém objemu rovnoměrně.
Proto se u e-cars začaly používat accu, kde elektrolyt je v oddělené nádrži, a čerpadlem hnaný přes accu.
- Stejně až zelená praxe používání, ukáže zda ta ŠEDÁ teorie/reklama má pravdu, či jen mlží a kecá.

- Spíž by mne zajímalo zda někdo nabíjíte jen po dobu CC tedy do dosažení Umax = 4.2 (4.1) V na článek ?
_podle darasheetů (mohu kontrolovat wattmetrem) bych měl mít za cca 1h k dispozici 90 až 95 % C.
US18650VTC4 - Technical Information (datasheet)
_Během zbylé fáze CV v trvání dalších 2.5 h bude dodáno jen 10 až 5 % C (kapacity).
_Je možno tyto Ah (Wh) opakovaně v praxi odebírat? Nebo fáze CV má i jiný důležitý význam?
JDE O TEORETICKÝ MODEL = VŠECHNY ČLÁNKY IDEÁLNĚ STEJNÉ.
V PRAXI BYCH SE MUSEL ŘÍDIT KRITICKÝM-NEJSLABŠÍM ČLÁNKEM. A ACCU VYUŽÍVAT NA JEHO KAPACITU.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2016 19:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
jyrry píše:
No jo ale ty udávané kapacity se dosahují až při koncovém napětí třeba 2,5V...
jukni třeba na tohle https://www.powerstream.com/p/us18650vtc4.pdf



Jyrry díky za nakopnutí, zkusil jsem tedy ještě jeden testík, sletoval jsem ještě jednu 3p sadu ze samsung 18650 22F SDI--předpokládám že lion, tedy nabijet na 4,1v

nejdřív jsem sosal -- z 2P 10čl sady , regulace poprvé vypla po vysosání 2000ma, tak jsem připojil ještě tu jednosadu, tím zvýšil počet článku na 11 a znovu vysosal dalších 2000ma--celkově tedy 4000ma, dál už jsem to nechtěl pokusničením trápit, bo při tom pouhém 2P zapojení to napětí ke konci při větším zátahu hned rychle padá.

po odležení baterky měla každá z dvou 5čl sad napětí 17,65 voltu, tedy zustatkových 3,5v na článek, ted nabijím a po dobití do dvou 5článkových 2p sad mi po dobití 5500ma ukazuje nabiječka stav dobití 30 procent, tak oni opravdu budou tu kapacitu 2500ma asi mít, ale vypínání kola je opravdu pro vyšší koncové napětí a navíc ta pouze 2p sada je na ten odběr 15A málo a chce to určitě předělat na 4p.

myslím, že už při tom zapojení 4p i v deseti sadě bude dojezd větší, než na sadu 2p, ten jedenáctý samstatný článek budu připojovat pouze jako bonus pro dojezd baterie do mrtě---ono to ani nějak jinalk rozumě vyřešit nejde, nabiječku mám jen do 6 článku a 5čl s 6 článkem paralelně nedobiju, takže jediné řešení, co mě napadá je opravduv případě, že trasu nedojedu na 10 sad, připojim záložní jednočlánek 4p a dojedu to s ním---
i nechci zkoušet, jak by se to líbilo řídící jednotce hned po nabití připojit jedenácti článek, když je koncipovaná na 36 voltu s tím, že co píšou,41voltový pohon k ní jde připojit ještě taky, více voltu se ale bojím.

PS: už mám dobito 7400ma a nabiječ ukazuje stav nabití 75procent, takže ty baterie mají skutečně asi 2500ma a já se nakonec místo plánovaného a vysněného dojezdu cca 30 km dostanu na 4p sadě s přípomocí určitě přez 50km a bez přípomoci jednoznačně přez 20, na ty dnes vysosané 4Ah jsem najel v terénu 13km jízdou jako na motorce bez nožní přípomoci--pouze táhlé kopce jsem musel trošku pomoct, to ta 2p sada prostě nedává.


dobito 8500ma : tak jsem štastnej jak blecha.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2016 23:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
LiIon nářaďové-"nové" typy mívají Umax 4.2 V (4.1 V je šetrnější s mírně menšími použitelnými Ah - Wh)
SAMSUNG ICR 18650-22F nabízí třeba TME ovšem Uend = 2.75V (Discharge Cut-off Voltage),
taky Imax-vyb = 4.4 A (4400mA Max. Discharge Current). Podobně Inab-standard 0.5C=1.1 A - 3.0 h,
a Inab-rapid 1C=2.2 A - 2.5 h . Ri ≤ 100mΩ (AC 1kHz). Z Imax-vyb je patrno proč u 16 A řádně táhne až 4P
Nominální kapacita je 2200mAh( ale při 0.2C discharge). T. j. pro proud 440 mA, po 3 h nabíjení 1.1 A .
Je dobré uvědomit si i pokles kapacity kolem bodu mrazu a pod ním.Zahřátí odběrem to naštěstí kompenzuje.
Trochu květnatěji
"Standard Discharge Capacity
The standard discharge capacity is the initial discharge capacity of the cell, which is
measured with discharge current of 440mA with 2.75V cut-off at 25℃ within 1 hour
after the Standard charge. Standard Discharge Capacity ≥ 2150mAh "
Samsung 18650-22F
SAMSUNG ICR 18650-22F prodejce TME


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 2:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
guchar píše:
LiIon nářaďové-"nové" typy mívají Umax 4.2 V (4.1 V je šetrnější s mírně menšími použitelnými Ah - Wh)
SAMSUNG ICR 18650-22F nabízí třeba TME ovšem Uend = 2.75V (Discharge Cut-off Voltage),


todle už je pro mě vyšší dívčí, nic méně se zdá, že to řešení přez lionky 18650 4p 10s plus po odsosání nějaké kapacity připojení ještě jednoho článku 4p by ten dojezd i bez zásadní přípomoci mohl být hodně zajímavý, nejdřív to odzkouším tady na tý co mám ted, a pokud se dostanu opravdu bez zásadní přípomoci na nějakých slušných--15-25km dojezdu, s reálnou možností druhé baterky na zádech v batohu,tak si asi příští sezonu splním svuj již dávný sen, na něčem si zablbnout po kopcích a cestách v českém středohoří prošpikovaném cedulema chráněná krajinná oblast--okolní kopce a cesty okolo Rané, kam jezdím na víkendy, přez elektrobrndu by to tutáč šlo, dnes jsem zkušebně prohnal tu moji nízkou kolobrndu cestama v prokopském udolí, už jsem poprvé i zkoušel přeskakovat překážky-v rámci možýností to šlo, ovšem problém těžkého předku--elektrokolo--baterie v přední brašně, takže další kolobrndu na Ranou už bych koncipoval do terénu trochu jinak, pohon v zadním kole--500w na moji váhu v pohodě, baterie na předním rámu místo flašky na pití, vyšší stupačka--tak 7-10cm nad zemí a odpružená přední vidlice--kolobrnda nafouklá alespon na 5 atp je fakt v terénu tvrdá a nepříjemně drncavá

něco třeba takového

https://www.koloelektro.cz/koloelektro/ ... ESK-zelena

co mi na ní chybí--na tý s odpruženou vidlicí , je patový oblouk, za který jde zaseknout patu a přez nerovnost přeskočit--zvednout zadek a vyšší překážku přeskočit--to by šlo ale dobastlit , určitě to chce ale těžiště přesunout trochu dozadu a né tahat nejvyšší váhu pouze v předním kole a na řidítkách, takže podle odhadu asi zdravý reálný kompromis opravdu pohon v zadním kole baterie před kolenama na rámu a ostatní ptákoviny v batohu na zádech, nikoli pověšené poruznu na kolobrndě.

ale to jsou jen plány, dokud tady z tý nedostanu opravdu na jistotu rozumný dojezd, nemá smysl patlat a tunit jinou variantu.

do toho terénu to ale chce určitě v elkektroverzi ten zdvih stupačky nad zemí alesponk těch 7cm, maximálně 10 cm a pružnou vidlici určitě štelovatelnou--aby spíš jen trochu eliminovala hodně nafouklá kola, to je pro kolobrndu fakt základ, jak je to nafouklý málo, tak se to k tý zemi neskutečně lepí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 5:30 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
...
Nominální kapacita je 2200mAh( ale při 0.2C discharge). T. j. pro proud 440 mA...

Myslím že to je klíčová (a skličující :mrgreen: ) skutečnost, na kterou někteří (zvláště prodejci) tady nechtějí slyšet natož akceptovat.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 14:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
10S a k tomu další 1S, po částečném vybití, je pro mne trochu divné. Pokud to správně chápu
důvodem je že můžeš nabíjet max. 5S a 6S už nedáš. 11S/12S s Uend 4.1 V je 45.1/49.2
po krátkou dobu. A pak to spadne. To je na používaný regulátor moc? Nebo jej jen nechceš trápit.
3 x 4S by mi přišlo smysluplnější. Jiná krkolomnost by byla ten, 1S4P nabíjet na 50% a připojit
až když je z 10S4P 50% odčerpáno-vysosáno.
A vlastně je to jedno. Když dojedeš 10S na konec, v 1S ti něco zbude. O to míň do něj budeš nabíjet.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2016 23:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
guchar píše:
10S a k tomu další 1S, po částečném vybití, je pro mne trochu divné. Pokud to správně chápu
důvodem je že můžeš nabíjet max. 5S a 6S už nedáš. 11S/12S s Uend 4.1 V je 45.1/49.2
.


6 sad na svoje nabiječky dám, ale nemužu dát paralelně nabijet 6 a 5 sadu a regl kola není stavěný na 12 ti sadu ale maximálně 10 ti sadu.

jak to řeším--po vypnutí z duvodu poklesu napětí po vybití 2p 10 sady a pak zapojení ještě jednoho 3p jednočlánku to funguje uplně v pohodě, dnes opět 20 km bez zásadní přípomoci, 2p sada dala do vypnutí 10 km s odebranými 2000něco ma, pak jsem připojil samostatný 3p článek a ujel ještě dalších 10 km s celkovým odběrem 4961 ma.celkem tedy 20 km

zustatkové napětí na prvním 2p 5článku--17,13 v--tedy na článek 3,42v

zustatkové napětí na druhém 2p 5 tičlánku 17,15 V--tedy 3,43v na článek

zustatkové napětí na 3p 1 článku 3,62v

odhaduji, že až přejdu na 4p 5 článku plus 4p druhého 5 článku--desetičlánek, tak se na 4p desetičlánku dostanu na vysosatelný odběr do vypnutí na 2/3 odebrané kapacity a pokud budu potřebovat vysosat víc, dososám to právě přez další 1-4P článek..

na nabiječkách dnes dobito po jízdě do 2 pětičlánku 2p 9768ma
do 3p 1 článku 3438ma

prostě to takto funguje uplně v pohodě

tímto zpusobem--dodatečným připojením ještě jednoho článku jde z těch lion 18650 vysosat opravdu maximum a dojezd bez zásadní přípomoci by měl být na sadě 4p 40km, o čem se mi ani ve snu nezdálo, že by to bylo možné---s přípomocí 80km a s dalšíma lipol baterkama v batohu v pohodě kilíčko :D

čubina dala těch 20 km jako prd, mě mrzli prsty v bezprstových rukavicích :lol:

už jsem i testnul ten cyklistický batoh, je super, v pohodě se do něj vejdou dva 2l braníky :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 23:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
tak včera objednáno 44ks 18650, dnes nutná příprava na zimu ve sportovních potřebách --mikina s rolákem a celoprstové cyklisytické rukavice, ted už jen řeším, jak do předního kola napchat hřebíky a místo zadního kola dát lyži , bo zima fakt už pomalu klepe na vrata :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.10.2016 11:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Vpředu by tomu slušel natáčený (hnaný pás). A vzadu ty krátké lyže dvě.
Pro široký pás vzadu, by stačila jedna krátká řídící lyže vpředu. :) Jen pro málo sněhu, to pak blbě zatáčí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.10.2016 20:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
guchar píše:
Vpředu by tomu slušel natáčený (hnaný pás). A vzadu ty krátké lyže dvě.
Pro široký pás vzadu, by stačila jedna krátká řídící lyže vpředu. :) Jen pro málo sněhu, to pak blbě zatáčí.


:lol: :lol: :lol:

jak se znám, až uhoděj mrazy, zalezu nakonec za kamna :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.10.2016 22:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
tak dnes jsem konečně pokořil na kolobrndě 50km, celkem jsem ujel necelých 57, ale poslední 3km už na pouze vlastní pohon bo z baterek už víc vyštourat nešlo :D

vlakem z Řeporyj do Berouna a pak po cyklo stezkách přez Srbsko, Karlštejn, Zadní třebán, Černošice směr Prokopské udolí a zpět domu do Řeporyj.

první 18650 sada dala něco přez 30km do černošic, zbytek na lipol turnigy a uplný zbytek už ufuněný na pouze nožní pohon---zrovna tu nejhorší část z Prokopáku do kopce .

ze Srbska až do Zadní třebáně se musí po silnici, ale nějak zásadní provoz aut tam nebyl.

Z Řevnic až do prahy je to už v pohodě mimo silnici po cyklostezkách

http://pepin65.rajce.idnes.cz/Berounka_ ... M_0326.jpg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.10.2016 0:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
mapa.cz - cyklo trasa, včetně výškového profilu - a zavěr.stoupák z 192 na 328 m n. m.
Beroun-Srbsko-Karlštejn-Zadní Třebaň-Černošice-Prokop.údolí-Řeporyje
52 km. Rozdíl pět km ,nejspíš z důvodu mnou dané(všeobecné) polohy koncového bodu=Cíl


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.10.2016 13:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
guchar píše:
52 km. Rozdíl pět km ,nejspíš z důvodu mnou dané(všeobecné) polohy koncového bodu=Cíl


já jsem cestou na Karlštejně uhnul na kafe a koláč ke kamarádce do Krupný :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 31.10.2016 2:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
včera jsem na Raný s kámošem, co mě právě do kolobrndy navrtal zase něco málo najezdil, asi něco přez 25km, celkem mám na ní zatím najeto něco okolo 250km a zdá se, že už nic moc víc nevytuningařím a ani nevymyslím nějakou zázračnější taktiku umožnující na baterky najet na odebranou kapacitu zásadně větší počet kilometru, na rovinatou trasu se to při mé váze cca 65kg a chuti spíš lenošit ustálilo asi tak na cca 1500ma na 10 km, klasický plynový ovladač už v podstatě vubec nepoužívám--pouze spíš pro chvilkovou výpomoc do nějakého krátkého hrbolokopečku, nebo pro výjezd--přejezd na přechodu pro chodce.

jinak už po předělání a upravu i na koloběžku jezdím pouze na asistenční výpomoc nastavitelnou ve 3 stupních--což znamená v podstatě celou trasu držet palcem spínač--ten skokový, cvakací ubastlený se ukázal jako podstatně lepší, než tlačítko, kde když stiskem polevím, kontakt se odpojí, trochu ještě zvažuji pro delší trasy upravu a možnost přípomoc cvaknout pevně přepínačem a vypínání přípomoci vyřešit jak to má být a je i součástí sady--namontovat brzdící páčky s rozpínači přípomoci--ale je to další kabeláž a upřimě se mi do toho zase až tak moc nechce, bo když zustane sepnutý spínač, stačí do kolobrndy strčit a hned se rozjede sama--spadne na zem, ale kolo se bude točit, dokud bud někdo nevypne přepínač, nebo nezmáčkne brzdu--vypne kontakt přípomoci.

to ovládání přípomoci přez cvakací spínač mi přijde ale asi nejrozumější řešení, rád bych výhledově dohnal nějaký origo na palec příjemný spínač, jak to mám ted ubastlené funguje v pohodě, ale mé letité zkušenosti jsou takové, že bastlíky mají prostě životnost poplatnou bastlíkum, nic méně zase si mužu doštelovat sílu nutnou k přítlaku, to si pokud seženu nějaký origo spínač asi moc vybiírat a štelovat moct nebudu, tak uvidim.

co se týče té 3 stupnové přípomoci--řeším a řešit budu jen pro více méně rovinaté trasy, kolobrnda je oproti kolu do kopcovitého terénu podle mého opravdu masochystický nesmysl a přez všechny bláboly na netu, jak je kolobrnda zdravotně sportovně lepší než kolo, no jasně, nebolí tě prdel od sedla, když na kolo sedneš maximálně jednou za rok, ale jet na kolobrndě do kopce, no to je oproti kolu fakt zážitek :lol:

gumy to chce na koloběžce foukat určitě alespon na 4atp, jinak se to k té zemi lepí neuvěřitelně , což jsem na kole nikdy neřešil a byl v pohodě i s podhuštěnými pneumatikami, tady je to opravdu znát,nahuštěno na 3atp je jak jet po chemoprenem natřeném asfaltu.

takže kolobrnda a gumy--4atp minimálně, kolega fouká 6, to já se u té číny bojím, že už bouchnu--dofoukat minimálně každý měsíc, z těch čína duší ten tlak rychle mizí.

rozdíl mezi kolegovo nafoukanou kolobrndou vážící cca 9kg na 6atp a mojí nafoukanou na max 4atp a v plné palbě vážící cca 17kg ale hodně řeší právě ta elektro přípomoc, už na první stupen--odběr cca max 2,5A se z ní stane pocitově lehčí koloběžka, než kolegova 9kg--ovšem pouze do rychlosti cca 23kmh, kdy ta přípomoc vypne--to je dané limitem maximální rychlosti, do které funguje elektro pohon--u té mojí bez přečipování do rychlosti 23km--jede li kolega na té své koloběžce rychlostí 24kmh a já mu mám stíhat, musel bych už jet také pouze na nohy, bo nad 23kmh mi přípomoc komplet vypne a nepomuže ani trošku.

první stupen ovšem znamená, na rovině stále makat,na druhý stupen --cca 6A se dá už více méně jen vozit a s protivětrem, nebo po rovině to tzěch 6A nerozjede víc, než na nějakých 18_20kmh, takže ta jízda na elektro je stále plynulá a stále v vtahu a do 20kmh to je stále v pohodě z nudy občas tou nohou máchnout a trochu tu elektřinu ušetřit na horší časy.

na třetí stupen přípomoci je to už pro tu koloběžku uplně jedno, jesti držím přípomoc na 3, nebo přetočný ovladač plynu na plno--max odběr 16A, na rovině cukatérská jízda--kolobrnda překročí 23kmh, pohon vypne, rychlost se třením sníží, pohon sepne a tak pořád dokola--ale i tak se maximální beznožní pohon ovládá líp tlačítkem, než přez ten kroutící plyn--tlačítkem jen přivrkávám a uvolnuji už ted tak nějak odhadem a snažím se držet ideálně co nejblíž maximálce 23kmh--do kopečku jde při této rychlosti ještě v pohodě vypomáhat nohou.

jak objíždíme ty hospody, tak si to vyzkoušelo už mraky lidí, taková ta klasika jak u modelu-jéé to je skvělý, to fakt jezdí-kolik to stojí a tak, kolobrnda a ten moto pohon taková darda není,do 10k se to jak to mám já vlezlo,ale cena origo baterie--min 7k plus nutný nabiječ min cca 1500kč většinou zase každýho vrátí do reálu, navíc fat takovou věc bohužel nejde opřít u tesca , jít si nakoupit a myslet si, že až se vrátím, bude na mě tam ta koloběžka stále čekat, mimo nějakých čínských prodejen na vesnicích se to fakt bojím kdekoli nechat bez dozoru ale v čem měl ten kámoš pravdu--není problém si vzít do hospody na rozdíl od kola koloběžku :D to je fakt s koloběžkou v pohodě.

co není v pohodě, není zase až tak menší, než klasické šlapací kolo, dvě koloběžky se mi do auta v pohodě nevejdou a na střešní zahrádku koloběžky přidělat na držáky pro kola nejdou, navíc díky nízké stupačce ani nic moc nevyřeší pro uložení do auta vyndat přední kolo.

ted mě to zase až tak zásadně netrápí a do jara to snad nějak vyřeším, do nosiče na zadní kouli se mi ale moc nechce, to je jak kdybych je opřel u tesca.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 335 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mjseven a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz