Reklama

 



Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 284 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 16.09.2016 22:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
ahoj, zvažuji samo domo výrobu koloběžky, ale rád bych ji pořešil o elektropohon s pomocným ulevným dojezdem tak do 20 km.

nechci ale experimentovat, nic méně stačil by mi podpurný pohon, abych stačil trénovanému koloběžkáři.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 11:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2459
Obrázky: 1
Googlem projdi elektrokoloběžky, elektrokola, kolonožky, hoverboard ... A možná i něco dalšího dle výsledků.
Mohl by jsi tam najít nějaké inspirace a použitelné části. Z toho co jsi napsal není patrno co chceš
zhotovovat (DIY) a co naopak není tvoje parketa, takže za dobrou cenu raději chceš koupit.
(Kategorii vznášející se skateboard jsem záměrně vynechal Arx Pax - vznášející se prkno.
Levitating Hoverboard)
Jinak v horských terénech, co by děti nezvládaly, je rodiče posadí na elektrokolo (z místní půjčovny).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 11:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
koukám tady na ten set

http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0 ... -kolo-BASE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 13:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15875
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Jak to vlastne je s tim prislapem, jeho senzorem?
Pro kolobrndu tu musi jit vypnout, ne?

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 13:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
Mě by u těch originál setů odradila hlavně cena. Ale každého věc. I třeba na aukru prodávají elektromotorky, ale stejně cenou minimálně 1500,- kč.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 14:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2459
Obrázky: 1
Vím o tom houby. Ale čekal bych něco obdobného jako u elektrokol. Tam je pojem "elektricky asistované kolo"
takže ty co pojedou po silnici (pozemní komunikaci) zjednodušeně (mimo další) musejí splňovat
"... a také podmínky Evropské normy (EPAC EN 15194), která definuje
jmenovitý výkon motoru do 250W, maximální asistovanou rychlost 25 km/h a váhu elektrokola do 40 kg..."
FAQ = sterba-kola
A jestli mám správné informace, tak (není-li upraveno-vytuněno) po překročení povolené rychlosti 25 km/h je
pohon pomocným motorkem zablokován. Použitelnou funkcí je pak jen dobíjení accu. Nebo je to nepřesné?
= Doplnění01 z FAQ = sterba-kola
" ... Otázka: Je možné v ČR nabízet a provozovat elektrokolo s motorem se jmenovitým výkonem 350W?
... Z tohoto pravidla ale Komise učinila ještě další výjimky. Povinnost typové zkoušky se dále nevztahuje na:
... (a) vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 6 km/h
_(tedy akcelerátor může pracovat samostatně pouze do této rychlosti).
...(h) jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým
výkonem 0,25 kW, jehož výkon je postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti,
když vozidlo dosáhne rychlosti 25 km/h, nebo dříve, jestliže cyklista přestane šlapat..."


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 15:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2252
Bydliště: Ban.Bystrica
http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... okolo.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 16:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
jozefbb píše:
http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory-na-kolo/motorove-sady-kit/pridavny-motor-na-kolo-s-obsahem-80-ccm-kompletni-souprava-kit-pro-vase-motokolo.html


na takto potuněném kole už jsem jel, to je spíš použitelné po nějaké polní cestě zajet do vedlejší vesnice na pivo--- a raději v montérkách :lol: od toho ořetězování jsem byl zasratý jak prase, navíc bez běžícího motoru je to kolo v podstatě nepojízdné--stejný princip jak babeta, kdybys měl šlapat s vymáčklou spojkou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 17:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 3510
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Zrovna včera jsem to potkal a jako povinnou výbavu bych k tomu doporučil i chrániče sluchu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 19:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2007
Příspěvky: 298
Bydliště: Jelivářov
guchar píše:
Vím o tom houby. Ale čekal bych něco obdobného jako u elektrokol. Tam je pojem "elektricky asistované kolo"
takže ty co pojedou po silnici (pozemní komunikaci) zjednodušeně (mimo další) musejí splňovat
"... a také podmínky Evropské normy (EPAC EN 15194), která definuje
jmenovitý výkon motoru do 250W, maximální asistovanou rychlost 25 km/h a váhu elektrokola do 40 kg..."
FAQ = sterba-kola
A jestli mám správné informace, tak (není-li upraveno-vytuněno) po překročení povolené rychlosti 25 km/h je
pohon pomocným motorkem zablokován. Použitelnou funkcí je pak jen dobíjení accu. Nebo je to nepřesné?
= Doplnění01 z FAQ = sterba-kola
" ... Otázka: Je možné v ČR nabízet a provozovat elektrokolo s motorem se jmenovitým výkonem 350W?
... Z tohoto pravidla ale Komise učinila ještě další výjimky. Povinnost typové zkoušky se dále nevztahuje na:
... (a) vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 6 km/h
_(tedy akcelerátor může pracovat samostatně pouze do této rychlosti).
...(h) jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým
výkonem 0,25 kW, jehož výkon je postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti,
když vozidlo dosáhne rychlosti 25 km/h, nebo dříve, jestliže cyklista přestane šlapat..."


Zrovna jsem si u toho včera něco zjišťoval. U nás by měla platit vyhláška: 341/2014 - příloha č12. Ostavec C který říká:

8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola podle bodu 1 a 2,
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a
f) montáž pohonného systému - motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo, si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

8a) Bod 1 a 2 definují technické parametry jako osvětlení, brzdy, odrazky...

Pro mě z toho vyplývá, že si tam můžu hodit motor ze Simsona popř, motor do 1Kw a když s tím pojedu kilo, je tomu každýmu prd - paradoxně...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 21:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2459
Obrázky: 1
[quote"Nacelnik"]...si tam můžu hodit motor ze Simsona popř, motor do 1Kw a když s tím pojedu kilo.../quote]
Když pojedeš to kilo zjevně není dodrženo 8 e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h
a to ještě je otázkou zda při tom "házení" motoru ze Simsona se podaří splnit i 8 f) ve všech požadavcích
- ? Simson M 541/9KF: 48 cm3 = 2,72 kW (3,7k) / 5500 min-1 ? :)
Policie České republiky – KŘP Pardubického kraje - Téma: MOTOKOLA
Nejdůležitější body vyhlášky vztahující se k motorovým nástavbám osazeným spalovacím motorem.
1) Je nadále zachován původní charakter jízdního kola.
2) Výkon motoru nepřesáhne 1kW.
3) Motor nemá objem válce (válců) větší než 50 cm3.
4) =8 e) přil.vyhl. Maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h
5) =8 f) přil.vyhl. montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva) na jízdní kolo
_si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 21:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2007
Příspěvky: 298
Bydliště: Jelivářov
To guchar: pokuď dám do předního/zadního ráfku el. motor a ten bude mít 999W a bude li to na std kole či kolobrndě bez jakýkkoliv dalších úprav - lze obecně říci, že mám stále kolo. Palkiže tam fouknu turnigy motor s převodem, už je to motokolo a musím mít řidičák typovou zkoušku a td...

Tak to vnímám já.

Oprav mě jestli se mýlím...

PS: to co pořád nechápu, proč se všude cpe 250W jako limitní.. Viš? Prozradiš?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.09.2016 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
jak to chápu a dočetl jsem se já--pohon nesmí mít pro veřejné komunikace víc, než 250W a nesmí překračovat --asi papírově ke koupenému setu rychlost 25kmh.

to je i duvod, proč nechci jít cestou vlastního bastlení--navíc při ceně setu cca od 5,5k si myslím, že vlastní pokusničení by stálo ve výsledku víc a výsledek stejně --bastl plný nekonečných provozních závad a dalších investic.

u koloběžky bude ale problém to přípomocné snímačové indikování šlapání--aby motor poznal, kdy chci aby pomáhal, na kole je to jednoduchý--přestanu šlapat, motor vypne , na koloběžce bych to musel vyřešit nějakým tlačítkem na řidítkách--mačkám, pomáhá, nemačkám, vypne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.09.2016 0:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2459
Obrázky: 1
V příloze vyhlášky (Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.), kterou jdi citoval je, mimo C) 8.
i C) 10.: "10. Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem dále rozumí i jízdní kola s pedály,
která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem dle směrnice 2002/24/ES"
2014-341#prilohy
250 W je ze směrnice č.2002/24/ES(2002/24/EC), pro provoz na pozemních komunikacích.(Na komunikace
může jen to co má výjimku,nebo schválení k provozu.Mimo komunikace je to o bezpečnosti a soudnosti jezdce)
Je to ještě vůbec kolo? Jaké pro něj platí předpisy?
(tzv. EPAC - Standard for Electronically Power Assisted Cycles)
Jízdní kola - Jízdní kola s pomocným elektrickým pohonem - Jízdní kola EPAC
- ONA ASI I TA KOLOBĚŽKA S KOLO-BĚŽCEM, BUDE NA SILNICI "DALŠÍ ÚČASTNÍK SILNIČNÍHO PROVOZU".


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.09.2016 1:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2459
Obrázky: 1
pepin píše:
... u koloběžky bude ale problém to přípomocné snímačové indikování šlapání...

Tak tohle mi taky vrtalo hlavou. Asi by se mi líbilo nějaké točítko s polohami
1) dobíjení - 2) zcela vypnuto - 3) motor zapnut = tempomat 4) a další rostoucí nastavení
Ještě by tam musel být signál od brzd co by nad 3) rozpojil spojku, nebo natvrdo dal 1)
(Tuším, že jsem tam zahlédl, že bez příšlapu se e-kolo z klidu nesmí motorem rozjet víc jak 6 km/h)
Takže rozjedu odrazy s Tempomatem na MAX. Po dosažení žádané cestovní rychlosti Tempomat stáhnu.
když chci jet rychleji = buď musím víc odrážet, nebo když mne to začne zmáhat přidat na Tempomatu.
Tempomat je v podstatě procentní regulace výkonu, automaticky ubíraná/vypínaná když se víc odrážím.
- Asi si budu muset počíst něco k e-kolobrndám.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 284 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: HOKEJ, MickF, novfra a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz