px


Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 9:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 919
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Okej diky za napady, samozrejme, kde to pujde, natavim kus struny navic, ale stejne to budu potrebovat prehladit a predpokladam, ze uplne dohladka to byt nemusi, stejne na to prijde plnic a dalsi vsemozny ptakoviny, tak to musi pak ve vysledku byt jedno, jestli nekde je videt vlnka od tisku vrstvy :)

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 9:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5448
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
U pet zacinam v posledni dobe hodne vyuzivat prebrouseni vibracni bruskou a nasledne prefouknuti horkovzduskou - doda to zpet skelny lesk jako po tisku

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 12:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 216
Bydliště: Český Těšín
Obrázky: 2
tomashr píše:
Problém s PLA je v přesně opačné věci, totiž v tom, že se tento materiál strašně blbě brousí.
Vyplnit prohlubně je snadné, jenže dorovnání plochy to pak často vyžaduje přebrousit, kdy kromě přebytku tmelu se "berou" i místní přebytky materiálu a to je u PLA horor. Okamžitě má tendenci se natavovat, prostě bída.


PLA jde brousit v pohodě, oproti ABS ano horor, ale stačí prvně odškrabat žiletkou z hoblíku nebo skalpelem natavený materiál 3D pera a pak ručně zabrousit ostrým klasickým pilníkem. Podmínka je že musí být pod broušenou plochou alesopň trochu pevná struktura. Na tištěné křídla přichází v úvahu pouze oprava konců a okrajů křídel, pokud jde o plechu křídla tak tam jen zaškrabat a pak vzít opatrně ostrým smirkem. Samozřejmostí je během broušení smirkem i pilníkem chladit vodou, stačí občas namočit prstem .... Pilník je vhodný klasický "sekaný jihlavský Ajax" diamantové se mi neosvědčili. Škrabu žiletkou narex do hoblíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 9:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.11.2018
Příspěvky: 17
Ahoj, mám dotaz. Mám kopyto na formu z PLA, potřebuji ji zatmelit, otázka čím. Nemusí to držet napořád, stačí aby to vydrželo výrobu laminátové formy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 10:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 6153
Bydliště: Vsetín
Dá se v pohodě brousit pod vodou... Různé doplňky z PLA brousím v umyvadlem tak 120 šmirglem, pak stříknu plničem ve spreji a už na to ani před barvou obvykle nesahám. Není to na 100% zrcadlo, ale z metrů už není poznat že by to nevylezlo z formy.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 20:54 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 9582
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
co jsem zkoušel... Tak vybrousil pod vodou 800. Nechal uschnout a natřel velmi tence laminační pryskyřicí. Po vytvrzení broušení pod vodou.
Separace a laminování.

Osobně jsem tedy "netmelil". Ale pokud bych musel, tak až po epoxydu, protože jinak to bude různě nasákavé a to by myslím nedělalo dobrotu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: fireball, guchar a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz