RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Maat 3
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=19&t=87514
Stránka 1 z 1

Autor:  Popomartin [ čtv 27.02.2020 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Maat 3

Už to bude rok co jsem začal naplno létat závodně kategorii F3k házedel. Za ten rok se toho stalo strašně moc.... spousta závodů (Mistrovství světa 22.místo; Mistrovství republiky 3.místo, obojí v juniorech). Všechny závody jsem létal se stroji od firmy Rcgliders (Ondřej Rezler) . Nějaké první 3 měsíce jsem létal s laminátovým strojem vyráběném vakuovou technologií, ta má nižší pevnost a větší váhu ale je zase levnější a díky tomu dostupnější pro začátečníky. Pak jsem přešel na uhlíkový speciál Maat 3 který se vyrábí v několika váhových kategoriích: 220gramů do bezvětří a slabého větru bez možnosti nakládání nějaké velké zátěže "balastu", tato verze se dá postavit i lehčí než 220 gramů... například můj nejlehčí speciál na Mistrovství světa v Jakabszálas v Maďarsku vážil něco okolo 200 gramů po dovážení správného těžiště, dále se vyrábí střední verze a ta se dá postavit okolo 235 gramů až 260 gramů. Podle vybrané elektroniky různé tkaniny na ocáskách a tak podobně. Tato verze je ideální pro vítr až do nějakých 7 metrů za sekundu (samozřejmě podle váhy a balastu). Je již dostatečně pevná na naložení zátěže do 60 gramů. Samozřejmě pokud v letadle budete mít například více nosníků tak můžete samozřejmě naložit víc. Prostě tato verze je takový zlatý střed. A létá se mi s ní nejlépe, chodím s ní většinou trénovat apod. Poté se vyrábí verze do extrémních podmínek což jsem si otestovat i v 20 metrech za sekundu a letadlo pořád drželo (váha 276gramů + balast cca 100gramů). S tímto letadlem jsem velmi spokojen a nemám k němu žádné výhrady pokud je správně postavené a naladěné na vysílači. Já osobně využívám na F3k vysílač Ds 12 od firmy Jetimodel se kterým jsem také nadmíru spokojen.

Maat 3:
Těžiště: 67 až 71 milimetrů od náběžné hrany křídla
Mé osazení: 1: 2x dymond d47 a 2x kst X08 a nebo 4x kst X08 (do křídel se dají využít i kst X08 plus s většími motory
Baterie lihv 550mah 1s a nebo lipo 600mah 1s
Přijímač jeti r5l

Přílohy:
1.jpg
1.jpg
[ 45.37 KiB | Zobrazeno 2746 krát ]

FB_IMG_1582829079968.jpg
FB_IMG_1582829079968.jpg
[ 48.05 KiB | Zobrazeno 2738 krát ]


Autor:  sky59 [ čtv 27.02.2020 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Maat 3

Pekny stojan na lietadlo, aj je zobrazeny podstatne viackrat ako foto napravo :wink:

Autor:  onca [ pát 28.02.2020 0:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Maat 3

Pro tuto sezónu mám připravené tři kousky Maat 3. Nejlehčí má váhu 216 g. Zatěžovat by se dal, ale do něho zatím žádné zátěže připravené nemám. Druhý kus má váhu 255g. Do něho mám připravené zátěže 20,30 a 50 g. Nejtěžší má váhu 285 g. Má dvojitý počet vláken na nosníku a dvojitou stojinu. Pro letadlo do větru mám připravené balasty od 40 g do 80g. Vešlo by se tam určitě i víc olova, ale letadlo se samo o sobě pronikavé dost, takže i při větru 8m/s s váhou 360 g se dobře vrací.
V čem je lepší Maat 3, než ostatní házedla, co jsem vyzkoušel? Hlavní jeho výhodou je, že odpouští chyby pilotáže a má neskutečný rozsah rychlostí. Se vztlakovými klapkami 1,5 mm nahoru má letový režim rychlost a hod. Se vztlakovkami 3 až 12 mm létám v termice. Maat s 12 mm se krásně nahrbí a létá v pomalých kruzích ploché zatáčky jako volňásek A2. Tyto vztlakovky musím mít na plynové páce a občas je v kruhu proti větru přivřít, aby letadlo nezhouplo. Nemusím to však korigovat výškovkou.

Křídlo má tvar i profily Zone V2 přímo počítané od Geralda Taylora.
Křídla i ocásky mají jádra z Cascellu. Povrch z karbonových biaxiálních tkanin. Nosníky a stojiny u kombinací UMS vláken Granoc a Dialeed.

Maat 3 je celý vyráběný v duralových formách. Ocásky a křídlo je pečené až na 90 ℃
Taková teplota je nutná k dokonalému povrchu. Letadla s jádry pečená na menší teploty mají pěkný povrch pouze pár měsíců. Pak se změní na pomeranč. Výrobci se do takto vysokých teplot nechtějí moc pouštět, protože to přináší mnoho komplikací s barvami, separátory a laky. V neposlední řadě není vůbec lehké manipulovat s takto zahřátou formou.
Budu se i letos snažit dosáhnout s Maat 3 minimálně takových výsledků, jako v minulých ročnících F3K.

Autor:  onca [ pát 28.02.2020 0:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Maat 3

Pár fotek:

Přílohy:
6.jpg
6.jpg
[ 31.8 KiB | Zobrazeno 2538 krát ]

Na MS s panem Bartovským.jpg
Na MS s panem Bartovským.jpg
[ 357.13 KiB | Zobrazeno 2535 krát ]

plán.jpg
plán.jpg
[ 41.48 KiB | Zobrazeno 2527 krát ]

Pro Japonce.jpg
Pro Japonce.jpg
[ 77.57 KiB | Zobrazeno 2508 krát ]

1 místo Mělník.jpg
1 místo Mělník.jpg
[ 140.76 KiB | Zobrazeno 2506 krát ]


Autor:  Popomartin [ čtv 26.03.2020 12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Maat 3

Dnešní létání
Hned do termiky!
To letadlo je fakt boží!

Přílohy:
received_227993241939908.jpeg
received_227993241939908.jpeg
[ 70.21 KiB | Zobrazeno 1300 krát ]


Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/