Switch to full style
RC házedla - kategorie, která má hodně blízko k "opravdovému" sportu.
Odeslat odpověď

Maat 3

čtv 27.02.2020 20:51

Už to bude rok co jsem začal naplno létat závodně kategorii F3k házedel. Za ten rok se toho stalo strašně moc.... spousta závodů (Mistrovství světa 22.místo; Mistrovství republiky 3.místo, obojí v juniorech). Všechny závody jsem létal se stroji od firmy Rcgliders (Ondřej Rezler) . Nějaké první 3 měsíce jsem létal s laminátovým strojem vyráběném vakuovou technologií, ta má nižší pevnost a větší váhu ale je zase levnější a díky tomu dostupnější pro začátečníky. Pak jsem přešel na uhlíkový speciál Maat 3 který se vyrábí v několika váhových kategoriích: 220gramů do bezvětří a slabého větru bez možnosti nakládání nějaké velké zátěže "balastu", tato verze se dá postavit i lehčí než 220 gramů... například můj nejlehčí speciál na Mistrovství světa v Jakabszálas v Maďarsku vážil něco okolo 200 gramů po dovážení správného těžiště, dále se vyrábí střední verze a ta se dá postavit okolo 235 gramů až 260 gramů. Podle vybrané elektroniky různé tkaniny na ocáskách a tak podobně. Tato verze je ideální pro vítr až do nějakých 7 metrů za sekundu (samozřejmě podle váhy a balastu). Je již dostatečně pevná na naložení zátěže do 60 gramů. Samozřejmě pokud v letadle budete mít například více nosníků tak můžete samozřejmě naložit víc. Prostě tato verze je takový zlatý střed. A létá se mi s ní nejlépe, chodím s ní většinou trénovat apod. Poté se vyrábí verze do extrémních podmínek což jsem si otestovat i v 20 metrech za sekundu a letadlo pořád drželo (váha 276gramů + balast cca 100gramů). S tímto letadlem jsem velmi spokojen a nemám k němu žádné výhrady pokud je správně postavené a naladěné na vysílači. Já osobně využívám na F3k vysílač Ds 12 od firmy Jetimodel se kterým jsem také nadmíru spokojen.

Maat 3:
Těžiště: 67 až 71 milimetrů od náběžné hrany křídla
Mé osazení: 1: 2x dymond d47 a 2x kst X08 a nebo 4x kst X08 (do křídel se dají využít i kst X08 plus s většími motory
Baterie lihv 550mah 1s a nebo lipo 600mah 1s
Přijímač jeti r5l
Přílohy
1.jpg
FB_IMG_1582829079968.jpg

Re: Maat 3

čtv 27.02.2020 22:15

Pekny stojan na lietadlo, aj je zobrazeny podstatne viackrat ako foto napravo :wink:

Re: Maat 3

pát 28.02.2020 0:16

Pro tuto sezónu mám připravené tři kousky Maat 3. Nejlehčí má váhu 216 g. Zatěžovat by se dal, ale do něho zatím žádné zátěže připravené nemám. Druhý kus má váhu 255g. Do něho mám připravené zátěže 20,30 a 50 g. Nejtěžší má váhu 285 g. Má dvojitý počet vláken na nosníku a dvojitou stojinu. Pro letadlo do větru mám připravené balasty od 40 g do 80g. Vešlo by se tam určitě i víc olova, ale letadlo se samo o sobě pronikavé dost, takže i při větru 8m/s s váhou 360 g se dobře vrací.
V čem je lepší Maat 3, než ostatní házedla, co jsem vyzkoušel? Hlavní jeho výhodou je, že odpouští chyby pilotáže a má neskutečný rozsah rychlostí. Se vztlakovými klapkami 1,5 mm nahoru má letový režim rychlost a hod. Se vztlakovkami 3 až 12 mm létám v termice. Maat s 12 mm se krásně nahrbí a létá v pomalých kruzích ploché zatáčky jako volňásek A2. Tyto vztlakovky musím mít na plynové páce a občas je v kruhu proti větru přivřít, aby letadlo nezhouplo. Nemusím to však korigovat výškovkou.

Křídlo má tvar i profily Zone V2 přímo počítané od Geralda Taylora.
Křídla i ocásky mají jádra z Cascellu. Povrch z karbonových biaxiálních tkanin. Nosníky a stojiny u kombinací UMS vláken Granoc a Dialeed.

Maat 3 je celý vyráběný v duralových formách. Ocásky a křídlo je pečené až na 90 ℃
Taková teplota je nutná k dokonalému povrchu. Letadla s jádry pečená na menší teploty mají pěkný povrch pouze pár měsíců. Pak se změní na pomeranč. Výrobci se do takto vysokých teplot nechtějí moc pouštět, protože to přináší mnoho komplikací s barvami, separátory a laky. V neposlední řadě není vůbec lehké manipulovat s takto zahřátou formou.
Budu se i letos snažit dosáhnout s Maat 3 minimálně takových výsledků, jako v minulých ročnících F3K.
Naposledy upravil onca dne pát 28.02.2020 0:31, celkově upraveno 4

Re: Maat 3

pát 28.02.2020 0:16

Pár fotek:
Přílohy
6.jpg
Na MS s panem Bartovským.jpg
plán.jpg
Pro Japonce.jpg
1 místo Mělník.jpg

Re: Maat 3

čtv 26.03.2020 12:48

Dnešní létání
Hned do termiky!
To letadlo je fakt boží!
Přílohy
received_227993241939908.jpeg
Odeslat odpověď