Tak jsem dneska taky úspěšně zalétl mého nového Progresse.
Stavbu jsem fotograficky nedokumentoval, je tady toho už spousta... Jak již bylo hodněkrát napsáno, dodaný model obsahuje vše potebné a v podstatě nic není třeba dokupovat. Stavební předpřipravenost je na úžasné úrovni, vše je dobře zdokumentováno fotonávodem. Osazení mám doporučené od výrobce, směrovku ovládanou, napájení 2S 300mAh. Jelikož s modelem i hodně "blbnu", tak jsem zvětšoval výchylky na výškovce provrtáním "mezi dírky" na ovládací páce výškovkového serva. Jinak mám vše jak je doporučeno od výrobce. Bral jsem si tu nejpěvnější variantu a těžiště na zálet dal podle místních zkušeností na 69mm. Váha mi vyšla na krásných 258g. Ještě teda nemám v křídle zalepené protizávaží k házecímu kolíku, taže předpokládám, že výsledná bude cca 260g. Výborně je zde vyřešen také balastní systém. Toho jsem se u F3K modelů vždy děsil, ve většině případů na to výrobce nemyslel a každý si to musel dobastlit nějak sám. Tady je vše vyřešené již v základu a to včetně dodaných 5ks závaží! Stavba jde opravdu velmi rychle, kdybych neměl čas vždy pouze hoďku až dvě pozdě večer, tak by to bylo za dvě delší odpoledne hotové. V neposlední řadě bych chtěl taky pochválit perfektně vizálně i funkčně provedené přepravní obaly.
Jelikož mám teď opravdu málo času, tak jsem na zálet pouze zkopíroval model z mého starého JJ Edge, lehce poupravil co bylo třeba a dneska večer vyrazil na první lety. Už při prvních "oštěpových" hodech bylo vidět, že je model v kluzu naprosto někde jinde něž můj Edge. A to opravdu o hodně! Je až neskutečné, jak se dá za klidu zpomalit a přitom se vůbec nepropadá. Edge je třeba držet poměrně na rychlosti, jinak má hodně velké opadání. V podstatě jsem nemusel nic nastavovat ani trimovat, kormidla nastavené od oka do 0 fungovali na první dobrou. Jediné co bude opravdu třeba je dovážit házecí kolík. V Edge to nemám, ale tady to za ním "táhne" bez dovážení celkem dost. Měl jsem teď v házení dost dlouhou přestávku a výška hodů podle toho momentálně vypadá, každopádně házel jsem zhruba po 3 hodech na střídačku obě letadla a Progresse vyhodím stabilně o cca 8 metrů výše (někdy i o víc) než JJ Edge. To je celkem obrovský rozdíl. Čekal jsem, že to bude lepší, ale o tolik opravdu ne. Částečně to bude asi způsobené "stářím a rozměknutím" Edge, každopádně přesto, že házím teď fakt málo, tak jde Progress výborně vyhodit. Co se týče těžiště, tak mám pocit, že minimálně v bezvětří bych šel ještě dále než je 69mm, ale s tím budu muset ještě polaborovat. Měl jsem taky trochu strach z menší obratnosti až možného přestabilizování na které jsem byl předem upozorněn, ale to se neprojevilo. S těžištěm na 69mm jde s Progressem "blbnout" úplně stejně jako s Edge, navíc proti němu chodí krásně rovně, jako po kolejích. Jsem schopen s ním na rozumné rychlosti ve třímetrové výšce točit bezpečně výkruty bez prosednutí. Toto ale asi běžný pilot F3K se svým strojem nedělá
Reakce na kormidla je rychá a přesná, možná u klapek mi přijde, že mi Edge malinko více brzdil. Musím ještě schválně porovnat úhel maximálního vyklopení u obou letadel. Termiku jsem zatím nezkoušel, začal jsem létat ve 20:15 a než přešel na "plné" hody byl už úplný klid. Bude to chtít ještě hodně ladění, ale už teď je vidět, že jsem si Progressem hrozně polepšil a to jak v hodech, tak v kluzu.
Tohle letadlo můžu opravdu doporučit všemi deseti!!!