Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Seřízení F3K
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 16:23 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 182
Bydliště: Frýdek-Místek
Ahoj, mám teď trošku času, tak můžu řešit blbosti. :wink:

Proto se ptám. Postavil jsem Longshot 4, zalétal jsem ho, všechno OK.

Jen přemýšlím nad jednou věcí. Pro klouzavý let jsem musel dotrimovat výškovku do polohy "nataženo" a to tak, že o několik málo stupňů. Když se na výškovku podívám z profilu, tak natažení je zcela zjevně viditelné. Teď přemýšlím, jestli mám změnit uložení celého stabilizátoru tak, aby samotná výškovka byla pro klouzavý let v rovině se stabilizátorem nebo to tak mám nechat?

Změnit uložení stabilizátoru by nebyl problém, ke kozlíku se šroubuje, Vyrobil bych tedy jen nějakou zkosenou podložku, tu přilepil na dosedací plochu kozlíku a opět namontoval stabilizátor.

Má smysl nad tím vůbec přemýšlet? Je vůbec možné očekávat nějaký rozdíl v letových vlastnostech, pokud změním úhel nastavení celého stabilizátoru oproti trimem nastavené výškjovce?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení F3K
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 16:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 548
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
První bych řešil těžiště. Můžeš to mít těžké na hlavu.

Jak došteluješ těžiště a dotrimuješ podle něj VOP. Teprve potom řeš podložení VOP.

Co tím získáš? Menší odpor letadla = delší letový čas.

Hodně v kostce, ale jako základ by mělo stačit.

Marcel


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení F3K
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 16:52 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 182
Bydliště: Frýdek-Místek
Je pravda, že k dive-testu jsem se prozatím nedostal.

Až bude zase počasí k létání, tak dive-testem ověřím těžiště a pak se rozhodnu, co dále.

Jinak těžiště mám dle návodu, možná o 1-2mm více vepředu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení F3K
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 17:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 548
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
Na každém svém F3K mám těžiště jinak. Je to i dle toho, jaká je celková váha modelu.

Výrobce dává tzv. "bezpečné" těžiště, kdy je pro většinu pilotů model v pohodě a za všech okolností řiditelný. Jestli jsi to posunul ještě 1-2 mm dopředu, tak to ukazuje na těžké na hlavu = ve vodorovném letu mírně nataženo.

Většinu svých F3K mám v dive-testu seřízené, tak že mi nevybírají, nebo jen velmi velmi pozvolna. Do větru posouvám těžiště mírně dopředu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení F3K
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 18:13 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 182
Bydliště: Frýdek-Místek
Když jsme u toho těžiště, jakým způsobem řešíš dovažování v polních podmínkách?

Jde mi to, že přijdu na letiště s +- vyváženým modelem, ale potřebuji s těžištěm v rámci seřízení trošku hýbat. Jakou zátěž používáš a jak ji upevňuješ? Ať nevymýšlím kolo . . .

Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení F3K
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 18:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 548
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
Broky balím do izolepy. Dávám vedle baterek a zabezpečuji molitanem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Michal9 a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz