Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: F3K Brko
PříspěvekNapsal: stř 31.12.2014 3:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 10478
Bydliště: praha 5
midge píše:
To, že se v ustálené zatáčce (NIKOLIV PŘI UVÁDĚNÍ DO ZATÁČKY) musí u 99% větroňů dávat kontra křidélka, ví každý jen trochu zkušený pilot. Pokud má pro let trochu cit, nemusí mu to ani nikdo říkat a ty kontra křidélka tam zkrátka dá sám, protože jinak mají skoro všechny větroně tendenci zvětšovat náklon. k


uplně tak jednoznačný to možná není, pokud má křídlo nějaké vzepětí, tak má i nějakou tendenci si do té bubliny sednout, nad zemí bude bublina samozřejmě uzká, takže tady opravdu funguje systém kontra křidélky, ale s výškou se rozšiřuje, nic méně myslím si, že většina z nás nesoutěžních pilotu má i ve výšce pořád potřebu ten model táhnout neustále do středu stoupáku---myslím, že uplně zbytečně a naopak na škodu, dobrý pocit z řízení modelu, kdy jedu na malém poloměru otočky křidélky kontra, proti směrovce, ale kontra je už ve fázi, kdy je ten stoupák ve vyšší výšce výživnej i na větším poloměru určitě mimo mísu a spíš funguje kontra křidélky jako brzda.

PS: termické větroně mají nějaké vzepětí a podle mého, ta velikost vzepětí je právě z toho duvodu, aby se pří teoretické optimální výšce a kroužení v termice dostali do optimálu , nic méně vždy to bude podle mého o tom samém---nízko nad zemí pojedu křidélka kontra, v určité výšce si sedne vzepětí s výkluzem v zatáčce---optimální poměr vzepětí pro daný model, kdy ho brzdím pouze výchylkou směrovky, s další vyšší výškou už je potřeba mix, křidélka, směrovka.


čistě teoretizuji, nic méně, směrovka a proti tomu křidélka kontra fakt je brzda, takže to není rozhodně in řízení na flek na bedně.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: F3K Brko
PříspěvekNapsal: stř 31.12.2014 12:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 444
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
Také teď budu čistě teoretizovat a pokusím se formulovat hypotézu, kterou mi doufám potvrdíte.

Nejprve ten problém s kontra křidélky a ustálenou zatáčkou. To už se tady rozebíralo, např. zde:
viewtopic.php?t=64705
Převládající názor byl, že kontra křidélky se v ustálené zatáčce nedává. Samozřejmě že i opačná varianta měla své zastánce (překvapivě i JiriB nebo midge).
Ale pokud by byla bavlnka na kabině ovívána zpředu a kulička uprostřed, jaká síla by vytvářela tak výrazný klopivý moment?
Křídla by byla ovívána přibližně stejně. Výškovka reguluje rychlost.
Směrovka reguluje bavlnku / kuličku. Při uvolnění směrovky dojde ke skluzové zatáčce a vzepětí začne letadlo pomalu rovnat. Takže žádné samovolné naklánění do zatáčky se nekoná.

Osobně si myslím, že kontra křidélky má význam pouze u výkluzové zatáčky, zvlášť na malé rychlosti. A to protože vnitřní křídlo začíná ztrácet vztlak.
Navíc minimální rychlost s náklonem zatáčky roste. Takže pokud nějaká rychlost stačila pro přímý let, v silněji klopené zatáčce už stačit nemusí.

Teď je tu druhý úhel pohledu. Je v úzké termice optimální používat ustálenou zatáčku? Nebo může být výkluzová z nějakého důvodu lepší?
V termice nám nejde o co nejlepší klouzavost, o minimalizaci energetických ztrát apod. Hlavní je co nejnižší opadání a středění ve stoupavém proudu. Domnívám se, že to by mohlo stát za létáním na malé rychlosti a ve výkluzových / příliš plochých zatáčkách.

Bohužel nemám tolik zkušeností abych to jimi mohl podpořit. Jaký názor na to máte vy?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3K Brko
PříspěvekNapsal: stř 31.12.2014 17:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 548
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
Pánové ( Grugh, Pepin ) nechápu kam jste se posunuli v tématu, oproti tomu co psal tazatel. Podle nicku Vás neznám, podle toho jak píšete tak lítáním s F3K nemáte zkušenost a podle toho vypadají Vaše odpovědi. Použité profily na letadlech F3K jsou jiné než komentujete. Už Vás na to upozornil Becker, aby jste si nastudovali.
Dál se k Vám nebudu vyjadřovat, každý má právo na názor, ale tazatel dal pro normálního člověka, srozumitelnou otázku. Dostalo se mi spoustu teorie a tlachů, které dál rozvíjíte.

to: Špejla

Napípej si nastavení dle toho co psal Becker. Zná jak Brko, tak je to hlavně Pan rc pilot.
Na svém Brku to mám podobně, včetně Tvého těžiště. Něco o Brku mám na svém webu http://www.makyk.cz/search/node/brko
Časem budeš měnit jak nastavení tak těžiště, mám to jemně jinak na lehkém Brku oproti střednímu.
Svou detailní zkušenost pěkně popsal JiriB. Dost se s nastavením vyhrál během tohoto roku. Jen on má letovku myslím někde kolem 290g. A hlavně co vyhovuje mu, nemusí sedět jinému. Jeho základní myšlenka je OK.

Marcel


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3K Brko
PříspěvekNapsal: čtv 01.01.2015 3:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 10478
Bydliště: praha 5
makyk píše:
Pánové ( Grugh, Pepin ) nechápu kam jste se posunuli v tématu, oproti tomu co psal tazatel. Podle nicku Vás neznám, podle toho jak píšete tak lítáním s F3K nemáte zkušenost a podle toho vypadají Vaše odpovědi. Použité profily na letadlech F3K jsou jiné než komentujete.


no tak sorry,jen si myslím, že žádný profil světa nemá tak zásadní vliv, jako velikost vzepětí křídla.

PS:tento příspěvek beru jako vysvětlení, proč jsem sem vubec něco psal, nikoli jako podnět pro další zbytečnou debatu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3K Brko
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 10:00 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 35
Obrázky: 0
makyk píše:
Pánové ( Grugh, Pepin ) nechápu kam jste se posunuli v tématu, oproti tomu co psal tazatel. Podle nicku Vás neznám, podle toho jak píšete tak lítáním s F3K nemáte zkušenost a podle toho vypadají Vaše odpovědi. Použité profily na letadlech F3K jsou jiné než komentujete. Už Vás na to upozornil Becker, aby jste si nastudovali.
Dál se k Vám nebudu vyjadřovat, každý má právo na názor, ale tazatel dal pro normálního člověka, srozumitelnou otázku. Dostalo se mi spoustu teorie a tlachů, které dál rozvíjíte.

to: Špejla

Napípej si nastavení dle toho co psal Becker. Zná jak Brko, tak je to hlavně Pan rc pilot.
Na svém Brku to mám podobně, včetně Tvého těžiště. Něco o Brku mám na svém webu http://www.makyk.cz/search/node/brko
Časem budeš měnit jak nastavení tak těžiště, mám to jemně jinak na lehkém Brku oproti střednímu.
Svou detailní zkušenost pěkně popsal JiriB. Dost se s nastavením vyhrál během tohoto roku. Jen on má letovku myslím někde kolem 290g. A hlavně co vyhovuje mu, nemusí sedět jinému. Jeho základní myšlenka je OK.

Marcel



Děkuji za normální odpověď, už jsem napípal podle Bekra a zatím super, musím ještě trochu těžiště do zadu a budu maximálně spokojený, Brko je fakt dobrý éro, a po půl hodce házení pěkných 64,5 m, jen tak :)

_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3K Brko
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 10:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 548
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
Ta výška je moc pěkná, smekám.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3K Brko
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 18:15 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 35
Obrázky: 0
Tak doufám, že je ten výškoměr (openaltimeter) měří dobře a já tady hloupě nemachruju :)

Ted už se "jen" naučit létat :)

_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Michal9, pecold a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz