Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 22:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 214
Bydliště: Gbelany pri Ziline
Takže už nič nebráni sériovej výrobe? :)
Ako ste to vyriesili so servami? - mate nieco odskusane? - bude moznost ich kupit spolu s modelom?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
Už jej bráni len nedostatok času :P Zoznam odskúšaných serv je v návode. S modelom ich zatiaľ nedodávame, jelikož zdalipak nie sme modelársky obchod a nemáme sklad :shock: V súčasnosti si iste každý poradí sám a ak nie, sme samozrejme to schopní poriešiť individuálnou dohodou.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: ned 16.03.2014 13:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
http://kvidicek.rajce.idnes.cz/Discovery#Discovery.jpg

Tak něco z první 500ks serie zbylo i na mě, tak večer, nebo zítra až to všechno vybalím k tomu něco napíšu. :wink:

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: ned 16.03.2014 23:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Tak první mám nějak zhruba poskládané a až dorazí serva a nějak ořežu přijímač, pospojuji to a dopíšu zbytek.
První dojmy po vybalení z krabice?
Vynikající stroj, velmi dobré provedení, včetně detailů a bižuterie.
Teď nějak v rychlosti k tomu co bych lehce změnil pro další tisícikusovou serii amíkům ( ti jsou tupější a s něčím by si asi neporadili :wink: )
Výrobce dává volitelně upevnění křídla přilepením k trupu, nebo na dva šrouby. Jednoznačně bych zvolil variantu šroubků, protože to nevyjde hmotnostně hůře, je to opravitelnější výměnou dílů a až udělají kluci křídlo s D boxem, tak to půjde vyměnit :wink:
Tady ale nastane lehký zádrhel.
Křídlo je olaminované kevlarem a kdo už někdy zkoušel vrtat a řezat do kevlaru ví o čem to je. Doporučil bych dát trochu epoxidu s bavlnou do polyšového jádra křídla v místě vrtaných děr. Já jsem to vyřešil tak, že jsem to opakovaně zakapával nejřidším vteřiňákem ( "zlatý" BSI na polyš) a záhrubníkem tvořil v ruce zapuštění pro šroubky. Pevnostně je to rovnocenné proti promáčknutí dotažením šroubků, ale pokud tam kluci dají ten epoxid, tak to půjde mnohem snáze amatérsky vrtat a opracovat.
S tím souvisí druhá strana - závity v trupové trubce. Nanesl jsem tam epoxid s uhlíkem a bavlnou, abych tam mohl zítra vyřezat závit, ale je to velmi pracné, náročné na přesnost, blbě se může hlavně k tomu zadnímu šroubku........
Takže by bylo ideální, kdyby tam výrobce nalaminoval dovnitř vyztužení o průměru cca 8 mm pro ty závity.
Šroubky?
2ks M3X 20 se zapuštěnou hlavou ( ten zadní šroubek se zkrátí). Protože se mi nepodařilo sehnat duralové M3 po kusech, koupil jsem 500ks v krabici. Pokud by to takhle pojal výrobce, mohl by dát k bižuterii 2ks :wink: Je hovadina tam rvát ocelové šrouby, protože tady to není už o gramech, ale je třeba šetřit každou desetinkou, jak to jde.
(Je dobré si hned na začátek uvědomit, že by to mělo mít cca 50g. Takže pokud někde projebu 5g, tak jsem tomu zvednul letovku o 10% a to je hodně.)
Kabinka a uchycení?
Standartně na uhlík 0,8 -1mm a vodítka v trupu. Ty vodítka stačí cca 3mm z bowdenové trubičky vytažené nad plamenem na potřebný průměr a náběhy pro snazší nasunutí.
Ocasky:
Jsou vybroušené z kvalitní balsy a nalakované. VOP se řízne pro oddělení kormidla = první řez skalpelem už šikmo pro max. výchylku, potom se podřízne šikmo druhá část plochy. Pro závěs použít nejkvalitnější, nejtenší izolepu (Scotch Krystal) o šířce 8mm (odříznout z té standartní šířky 20mm, používám voskovaný papír z jiné folie, kam si to přilepuji pro řezání)
Na zavětrování potom to samé, šíře 6 -7mm a 3mm zapudrovat.
Na konci trupové trubky se vybrousí zářezy pro SOP a páku VOP dle návodu. Tohle jsem udělal lehce jinak, ale pokud na to někdo nemá vlastní názor, tak bych doporučoval přesně se držet návodu, tam je to velmi dobře popsané a výsledek je velmi dobrý.
Zavětrování křidělek:
Zase ta izolepa Scotch a uříznout potřebnou šířku. Tady je to náročnější jak v té délce nalepit na voskovaný papír přesně přesah pro zapudrování ( dětský zásyp), ale dělám to tak i na 1,5m velké F3Káčko, takže kdo to dělá poprvé, tak to bude jen o počtu pokusů, než vytvoří přímku lepivé a zapudrované části :wink:
Ke konečnému sestavení:
1) Našroubovat křídlo na trup !!!!!!!!!
Až potom vlepovat SOP a ten kozlík výškovky s VOP.
VOP už musí být samozřejmě připravená s nalepeným kormidlem na izolepu, zavětrovaná, s nalepenou páčkou a torzní pružinou.
K té torzní pružině:
0,3mm je příliš !!! . Časem to zkroutí VOP a je to moc i na servo. Použil jsem strunu 0,21mm o torzní délce 45 mm a ohutí do "U". Instaluje se to tak, že jeden konec je zapíchnutý těsně u páčky ( v kormidle), tak že místo vpichu je co nejbíže k ose oáčení ( ne do středu tloušťky plochy). Druhý konec je ve stabilizátoru kam to vyjde, zase co nejblíže středu otáčení. Napřed tam udělat vpich špendlíkem, potom nastrčit pružinku ( kormidlo a stabilizátor jsou vůči sobě na 180°.) a místa těch vpichů zakápnout nejřidším vteřiňákem. Ten nabrat jako minikapičku na hrot špendlíku. Pokud naberu větší kapku, otřu jí a zkouším to tak dlouho, až naberu tu minikapičku a dotnutím špičky špendlíku o pružinku v místě vpichu to tam zateče.

Přestože je to házedlo, není to letadlo pro začátečníky, tomu odpovídá i návod a i já to tak popisuji.
Pokud se někomu bude zdát cokoliv nejasného, pokusím se to vysvětlit a zároveň bych tímto rád požádal výrobce o součinnost :wink:

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: pon 17.03.2014 8:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 134
Bydliště: bratislava
Ahoj, WAU WAU WAU, takú slohovú prácu som ja písal asi naposledy na mature, bohužial nie o érach 8O , klobúk dole. Dík za každú vetu. Ako prvé sa asi vyjadrím ku skrutkám a uchyteniu. Skrutky máme dilemu či použiť M2ocel alebo M3 plast čo by asi tiež stačilo , dural nás nejako nenapadol takže budeme musieť opäť zájsť na pivo a doriešiť. Uchytenie do trupu sa trošička doriešovalo tiež, pretože sme skúšali viaceré varianty a skoro všetky nedopadli dobre až na poslednú, takže svitá na lepšie časy a bude to tam hneď od nás v trupe hotovson. Tak a ku krídlu, tam ma Majo aj JMalik zabije, pretože krídla s epoxy koláčikmi pod šróby sme už robili ale akosi v rámci šetrenia gramov som ich tam nedal čož je ale blbosť a iba blbá výhovorka, takže v každom ďalšom budú. Prepáčte. A skoro som zabudol ako to myslíš stým deboxom??? Skladbu by sme už velmi neradi menili pokiaľ s touto nebude problém, tak by sme ju asi nechali aspoň v najbližšom období :D Ďakujem ešte raz za report a dúfam dáš vedieť keď to zahodíš :D aj keď iba do smetí :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: pon 17.03.2014 10:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
JMalik píše:
...Tak něco z první 500ks serie... :wink:
To bola len tajná overovacia miniséria. Dnes odchádza prvý kontajner do USA. :D

Čo sa týka šroubikov, v krídle aj trupe sú už štandardne výztuže z L285 a plniva (sorry, nejako sme ti zabudli písnuť že ten kus ich ešte nemá) a v bižutérii sú už pripravené šroubiky M2 so zapustenou hlavou. Mám to tak na svojom testovacom kuse a roztrhnúť sa nám ho zatiaľ nepodarilo. Skús prosím ťa odvážiť tie duralové M3, už skrátené. Som zvedavý na rozdiel oproti M2 oceľ. Prípadne by sme tie duraly nejako vykšeftili. Čo sa týka pružiny, na svojom mám dokonca len 2 cm z toho drôtu 0,3 mm (ale nie do U) a servo nenadáva, ani sa to zatiaľ nekrúti (je ale fakt, že pružina by stačila aj mäkšia). Toto ešte poladíme.
Dík za detailný popis a prvé poznatky. Súčinnosť samozrejme bude, sme vďační za každú pripomienku a budeme sa snažiť éro ďalej vylepšovať.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: ned 23.03.2014 0:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Tak jsem to poskládal, osadil... a šel jsem to dnes zalétnout.
No, ani jsem to nehodil, sundaval bych to někde ze stromů v lese. Hodně foukalo, tak snad zítra. :wink:
Ještě nějaké poznatky ze stavby.
Koupil jsem do toho serva cca 1,9g. Má to 2,06 s pákou a se šroubkem a to se mi zdá celkem dobré. Protože jsem k nim neměl moc důvěry, tak jsem jich koupil 5ks, s tím, že tři snad vyberu. Čtyři jsou dobrá, i to poslední by šlo, pokud by to osazoval někdo , kdo to nebude tahle pitvat.
K těm servům se ale vyjadřovat moc nebudu, protože by to chtělo mít 50ks a pak to hodnotit.
Kabinka ( gondolka) je obrovská, a vešlo by se to tam všechno ještě dvakrát a to jsem použil dost velký RX a baterku 1s 180mAh.
Teď k tomu co bych ještě lehce poupravil:
V konci křídla pro kolík ( placičku) není vyztužení. Nebude to úplně jednoznačné, protože výrobce tam nemůže nablejt na obě strany epoxid s bavlnou s tím, že to bude jak pro praváka, tak pro leváka. Já jsem si to vyřešil vypižláním průřezu přesně pro placičku a po opakovaném napíchnutí špendlíkem toho polyše jsem to nasytil vteřiňákem. Přesto bych byl pro verzi dát tam ten epoxid.
Asi bych udělal v sérii 862 ks křídla s epoxidem v levé polovině a 138ks s vyztužením v P křídle a věřil tomu, že tak to v tom poměru pilotů bude :wink:
Ještě k té placičce. Ta přiložená se zdá miniaturní, ale bude to stačit, tohle se hází jinak než velké Káčko. Je to něco jako kdyby někdo házel normálním diskem ( otočka, švih...) , tady je to hlavně ten švih, protože je to disk o desetinové hmotnosti :wink:
Ještě se vrátím k servům.
Na výškovce mám tu torzku poloviční síly, kormidlo ani tak není možné přiložit hranou na stabilizátor a přilepit to izolepou, protože by se to lehce páčilo. Taky tam ale není možné nechat 1mm mezeru, protože se bude žvýkat ta izolepa a vznikne tam vroubek. Mám tam minimální mezerku, tak aby to chodilo absolutně volně a nepřesazovalo se kormidlo o stabilizátor.
Křidélka?
Tady je kritické místo. Na tyhle serva to musí chodit úplně lehce. Nikde se nesmí páčit táhlo o trup a navíc je třeba trochu uvolnit zavěšení křidélek. Smirkoval jsem to asi hodinu s přípravkem a myslím, že ten, kdo nebude vědět jak přesně na to, nenávratně po.ere celé křídlo. Přimlouval bych se za to, aby výrobce udělal volnější zavěšení. S tím souvisí i dimenzování celého křídla, které je velmi robustní, ideálem by bylo tak 18g za celé křídlo :wink:
(To samozřejmě není možné na téhle technologii. :wink: )
Nepoužil jsem ty ocelové struny a bowdeny na křidélka, dal jsem volně 1,5mm uhlík, fotky celého osazení a jak je to provedené sem dám...... a i tak jsem na 55 gramech.
Určitě by šla dát lehčí baterka a taky jsem nezkrátil kablíky k servům...., takže ještě bych dokázal sundat cca 4??? gramy, ale pokud to někdo dostane pod 50g, tak bude borec a budu jenom slintat.
Tohle nepůjde porovnávat s velkým káčkem, ale mám velmi lehkého a dobře létajícího Minilongshota, tak vůči tomu bych to chtěl nějak později popisovat.
Fotky zítra.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: ned 23.03.2014 23:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
http://kvidicek.rajce.net/Discovery_2


k Těm fotkám ( je to číslované od začátku alba):
1- protože pršelo, tak jsem upravil RX a serva. Z RX jsem vyletoval mikro JST konektory, uřezal přebytečné kanály, ze serv ustřihal konektory, maximálně zkrátil kablíky a připájel jsem to přímo do RX
2- na fotce je vidět, jak jsem dobrousil ocasní trubku a vlepil SOP ( ta černá čárka je ryska tužkou od výrobce na osu trupu, já jsem to dal úmyslně lehce jinak)
3,4- vlepená házecí placička. Pokud někdo nemá osobní preference, tak se to lepí v podélné ose trupu a rovnoběžně se SOP. Ne kolmo na křídlo!
5- kabinka
6- na fotce je vidět vlepené vodítko pro uhlík kabinky. Je to nakápnuté nejřidším vteřiňákem, vodítko je cca 3mm dlouhé. Delší je zbytečné. Je dobré to teplem vytvarovat do toho rozšíření .
7,8- uspořádání serv, baterky a RX.
Serva jsou na uhlíkových nosníčkách ( zadní je vypilovaný do osazení), v těch jsou navrtané 1,5mm uhlíky místo šroubků a je to pojištěné těmi kroužky z bowdenu zakápnutými vteřiňákem
9- táhla flaperonů jsou z uhlíku bez dalších vodítek. Kolmo na táhlo 1,5mm je nalepený uhlík 1mm. Nejde to nalepit jen natupo, to by se vylomilo, je nutné tam vybrousit drážku a velmi dobře to vlepit ( ještě tam nejsou pojistné kousky bowdenu)
10 - sestavené házedlo
11- zavětrování VOP. Je tam proužek Scotch 3M, půlkou šíře je to nalepené na stabilizátoru, druhá polovina kryjící kormidlo je zapudrovaná dětským zásypem. To zavětrování se dělá až úplně nakonec, nesmí se na to stříknou aktivátorem, jinak to vyžere pudr a přilepí se to ke kormidlu.
12,13- napájecí konektor od baterky je od Microinventu, lehčí, spolehlivější..., asi neexistuje. Celkové uspořádání, je tam zřejmé, kolik je mechanická diferenciace pro flaperon.

Je jasné, že s pistolovou pájkou se nikdo nebude pouštět do těch úprav RX a serv a i s pájecí stanicí a lupou je to rizikové. Je to ale cca - 1,8g dolů a to je na tohle dost. Je to hmotnost jednoho serva.
Ty uhlíky místo bowdenů a drátu taky něco sundají, to už zvládne skoro každý.
Takhle to má teď 52g a to se mi zdá jako minimum kam se to dá dostat, pokud se něco zásadního neudělá s hmotností křídla.
Ještě zásadní informace - táhla na flaperony musí chodit absolutně volně, nikde to nesmí chytat o trup a maximálně se pokusit uvolnit zavěšení flaperonů. Tady bych zkusil apelovat na výrobce, aby to v mezích možností zkusil pořešit.
No, teď už jenom to polétání :wink:

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: úte 25.03.2014 21:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
Dík za obsiahly popis a fotky. Poskladal si to fakt veľmi pekne, mám z toho radosť a klobúk dolu.

Pokúsim sa stručne pár poznámok a vyjadrení z môjho pohľadu:
- kabínka je naozaj väčšia ako by bolo nutné, ale je to zámer, s ohľadom na väčšiu univerzálnosť. Takto sa tam dá naskladať výbava k takmer každému bežnému systému a aj baterka dostatočná na aspoň hodinové polietanie (v svojom mám 240 mAh)
- zalepenia kolíku (placky) sa netreba obávať. Mali sme to vždy zalepené len v presnom záreze epoxidom s malými kútovými spojmi a zatiaľ sa nám to nepodarilo zničiť (lietame F3K súťažne a skúšali sme to hádzať "naplno"). Ďalšia vec je, že keby sme tam dávali epoxid s plnivom, bolo by zalepenie kolíku pre mnohých zložitejšie (vyfrézovať potrebný otvor). Okrem toho by to boli (s prípadným vyvážením na opačnej strane minimálne 2 gramy navyše)
- inak z hádzania spočiatku prekvapivo bolí ruka :D zrejme odkrvením. Je to skoro ako hádzať "nič"
- výškové kormidlo sa mi zatiaľ najviac osvedčilo pripevniť prižehlením tenkého pásiku Solarfilmu lite z oboch strán. Je veľmi tenký a medzeru tam nemám takmer žiadnu. Je to ale piplačka, Scotch Crystal je dobrá a oveľa jednoduchšia voľba
- zavesenie krídeliek musí byť naozaj voľné a snažíme sa to robiť tak akurát. Od ideálnej voľnosti už je totiž len krôčik k roztrhnutiu "závesu". Takže by som to nazval kompromisom medzi ideálom a prúserom
- tiahla k flaperonom musia byť priame a chodiť voľne a bez vôle. Vyskúšali sme niekoľko spôsobov a najviac sa nám osvedčilo dodávané riešenie. Je možno o pár desatín ťažšie, ale s tiahlami bez vedenia sme mali neustále problém s flutterom (pri silnejších hodoch). Ak sa ti to ale osvedčí, bude to ďalšia možnosť pre skúsenejších a ochotných sa s tým takto "vymazliť"
- 18 g krídlo :D tak to by fakt nešlo. Mali sme varianty s jedným sklom 24 g/m2, s dvomi, s aramidom 36 g, s uhlíkového "vliesu" 10 g, z niekoľkých druhov polystyrénu... Nosník je minimalistický a je z rovingu triedy IMS. Súčasné aramidové krídla majú cca 27 g a zdá sa nám to to pravé v pomere tuhosti, odolnosti a hmotnosti. Aj keď pracnosť (opracovanie po vybratí z formy) je oveľa väčšia ako pri sklenom krídle
- ryska na smerovke označuje os, deliacu ZCHP na dve polovice s rovnakou plochou. To je "kóšer" umiestnenie s ohľadom na minimálne namáhanie trupu. Je ale fakt, že tuhosť trupu je taká, že jej posunutie nie je kritické a pravdepodobne nebude vôbec vadiť
- poloha "placky" na krídle je veľmi individuálna vec a tak ako píšeš, je vhodná "skúšobná" poloha pre tých, ktorí ešte nemajú skúsenosti. V tomto prípade je ale "placka" miniatúrna a mali sme ju vždy kolmo ku krídlu. Nie je to teoreticky ideálne na hod, ale lepšie sa to drží a nie je s tým žiadny problém
- uchytenie kabínky uhlíkom a vodítkami je elegantné a funkčné, rozhodne odporúčam každému, komu sa s tým chce piplať
- 52 gramov je super. Moje súčasné má 58 g a lieta výborne. Trochu ma mrzí, že som predčasne sľuboval letovku pod 50 g. Dá sa to, ale aj skromné výpočty aj doterajšia prax ukazujú, že cca do 60 g je to stále OK bez "znateľného" zhoršenia letových vlastností
- flaperony sa budeme snažiť robiť s pokiaľ možno najľahším chodom ale len tak, aby nehrozilo riziko ich odtrhnutia.

Poprosím ťa ešte o to odváženie duralových M3 na krídlo, stále zvažujeme čo bude lepšie. A keď to zalietneš a trochu potrápiš, som zvedavý či nebude problém s flutterom.

A ešte raz ďakujeme za testovanie a cenné poznatky a pripomienky.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: úte 25.03.2014 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
maroslong píše:
1- kabínka je naozaj väčšia ako by bolo nutné, ale je to zámer, s ohľadom na väčšiu univerzálnosť. Takto sa tam dá naskladať výbava k takmer každému bežnému systému a aj baterka dostatočná na aspoň hodinové polietanie (v svojom mám 240 mAh)

2- zalepenia kolíku (placky) sa netreba obávať. Mali sme to vždy zalepené len v presnom záreze epoxidom s malými kútovými spojmi a zatiaľ sa nám to nepodarilo zničiť (lietame F3K súťažne a skúšali sme to hádzať "naplno"). Ďalšia vec je, že keby sme tam dávali epoxid s plnivom, bolo by zalepenie kolíku pre mnohých zložitejšie (vyfrézovať potrebný otvor). Okrem toho by to boli (s prípadným vyvážením na opačnej strane minimálne 2 gramy navyše). Inak z hádzania spočiatku prekvapivo bolí ruka :D zrejme odkrvením. Je to skoro ako hádzať "nič"

3- 18 g krídlo :D tak to by fakt nešlo. Mali sme varianty s jedným sklom 24 g/m2, s dvomi, s aramidom 36 g, s uhlíkového "vliesu" 10 g, z niekoľkých druhov polystyrénu... Nosník je minimalistický a je z rovingu triedy IMS. Súčasné aramidové krídla majú cca 27 g a zdá sa nám to to pravé v pomere tuhosti, odolnosti a hmotnosti. Aj keď pracnosť (opracovanie po vybratí z formy) je oveľa väčšia ako pri sklenom krídle


4- odváženie duralových M3 na krídlo, stále zvažujeme čo bude lepšie.


Nechal jsem jenom citace těch částí, kde bych to viděl trochu jinak, nebo to upřesňuji, jinak s tím zbylým co jsi napsal naprosto souhlasím.
1- Nejde tam narvat o moc větší výbava. To co tam mám já, je myslím maximum. Kdo má jiný systém než Futabu tak určitě sežene lehčí RX a baterka jde dát z těch minicopterů cca 150- 200mAh ještě lehčí. Je to ale samozřejmě věc názoru.
Jinou kabinkou se na hmotnosti ubere nula nula nic, aerodynamicky to bude o pár procent lepší na hod, jinak na kluz to bude mít vliv zase nula, nula ...... Je to o estetice, jak to dotvarovat.
2- Souhlasím. Když to vytvrdlo, tak je to tuhé dost a epoxid by přidal neúměrně hmotnosti, hlavně pak to nutné dovážení na druhé straně, protože tady by to nebylo možné tak nechat.
K tomu házení. Z velkého Káčka mě maximálně vezmou záda, když se nerozcvičím, jsem vychcíplý, starý.....
Tady u toho je to po půl hodině jako by jsi se praštil do brňavky. Nechce to dávat energii do otočky, protože nemáš v ruce žádnou hmotu. Hází se to úplně jinak než velké káčko. Otočka stačí jen ze zvyku, potom švih rukou a je dobré přidat zápěstí, jinak si za odpoledne odvaříš loket. Tohle jsem si vyzkoušel na 110g minilongshotu.
3- Šlo by to.
D box, uhlík...konstrukce křídla jako má Stobel, Osiris...... Bez polyše.
Cena by vzrostla dvojnásobně, trojnásobně :?: Ale vzniknul by superstroj. Tohle si stejně nekoupí jouda, který vyžaduje HC ceny. Kdo o tom něco ví, tak je mu jasné, že to nejde udělat za litr, protože práce je na tom stejně jako na velkém káčku, jenom materiálu o málo méně.
4- zítra to odvážím.
Myslím si, že rozdíl hmotnosti proti M2 bude minimum. Proti M3 ocel, už to bude znát. Výhodou je samozřejmě o 1mm větší průměr, lepší rozložení uchycení.
Cena za kterou jsem to já koupil je dost síla. 11,- Kč za šroubek. Ale ani nevím jestli se to z tohoto materiálu dá sehnat výrazně levněji. (Není to neznámá slitina z papiňáků a hliníkových drátů :wink: )

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 17:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
JMalik píše:
...D box, uhlík...konstrukce křídla jako má Stobel, Osiris...... Bez polyše...
Aha, tak takto si to myslel. Tak to by sa pravdepodobne pod 20 g dostať dalo, ale ako tak trochu sledujem RC maniu, ľudí ochotných to zaplatiť by sa asi veľa nenašlo :wink: (jedine v zahraničí).
Tých šroubikov by som zopár na skúšku odkúpil ak máš náhodou navyše :D .


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: sob 29.03.2014 22:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Tak jsem to dnes asi dvě hodiny házel. Po takhle krátké době se to nedá rozhodně hodnotit, ale zkusím napsat alespoň základní dojmy.
(Ještě se napřed vrátím k těm šroubkům křídla. Duralový M3 dopředu má 8mm a váží 0,16g. Zadní je taky M3, délka 7mm a váží 0,15 g)
K létání.
Úmyslně jsem nečetl návod pro těžiště a výchylky, abych se pokusil nezávisle na výrobci dojít k nějakým hodnotám.
Těžiště mám na 44,5 mm. Na všech házedlech létám těžiště víc vzadu, než je v manuálech, takže tohle přesně sedí s tím, jak to udává výrobce. Výchylky výškovky mám směrem dolů asi 1mm kormidlo VOP od ocasní trubky, nahoru na přitažení stačí menší výchylka. Křidélka se mi nepodařilo za ty dvě hodiny dostat do stavu, že bych s tím byl spokojený. Na vině je hlavně počasí, kdy u nás na letišti foukalo přes les, létal jsem v rotoru a buď jsem točil s bublinou nahoru, nabo to v klesáku padalo rychle na zem.
Určitě to bude chtít dobře naladit diferenciaci a stačí malé výchylky.Těch pár hodů, kdy to moc nefoukalo jsem se to pokoušel nějak najít, ale tohle bude chtít víc času.
Co každého překvapí okamžitě, je výška, kam se to dá vyhodit. To je neskutečně vysoko a vynikající je i pronikavost proti větru.
Na hod mám flaperony cca 1mm nahoru, výškovka je minimálně potlačená proti fázi LET.
Vzhledem k té zadní poloze těžiště je to potlačení téměř neměřitelné a zároveň tady dojde na ty serva. Přestože vypadají dost dobře co se týká hlavně návratu na střed, tak tady je nutné mít na paměti, že to rozhodně není Dymond D60/D47 a zvyknout si před hodem dát knipl výškovky do jedné krajní polohy a vrátit do neutrálu ( samozřejmě je nutné respektovat vždy jen "nataženo", nebo "potlačeno", podle toho, kam jsem to nastavil pro požadovaný střed).
Ty flaperony 1mm nahoru jsou i pro přeskok. Pro kroužení jsem to dolů zatím neladil.
Zdá se mi, že to má opadání větší, než bych si představoval, ale s tím počkám až na klidnější podmínky. Zatím jsem si připravil nějaké turbulátory a jednu verzi jsem tam teď večer nalepil.
Ještě se vrátím k tomu kolíku ( placičce) na házení. Měl jsem nápad, že by tam výrobce mohl dát trochu epoxidu s bavlnou do místa, kam se vlepí ta placička. Byl to blbý nápad. Přidalo by to tomu 1,5 -2 gramy a bylo by to neřešitelné. Takhle jsem to zalepil hmotnostě za co nejméně, sestrkal přijímač i baterku k pravé straně trupu a i tak je znát i v té dnešní turbulenci, že to krouží na každou stranu jinak.
Další blbost by byl pokus zkoušet tam cokoliv většího, jiného, hmotnějšího....než je ta origoš placička dodávaná výrobcem. Velikostí to naprosto stačí, hmotnostně to nejde vyřešit lépe.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: sob 29.03.2014 23:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 134
Bydliště: bratislava
Ahoj tak jetotu.mas to zalitnuto. My sme tiez boli chvilu lietat a presne ako pises bud sme snim tocili hore alebo dole ale tam kde som sa nechytal s eisnom maly vpohode daval termiku. Co sa tyka vychylok na kridelka este sa mi to zda ostre majo snim zase akrobatil. Naozaj stacia malinke. Dakujeme inak opat za report a prve dojmy aspon truchu spokojny
s letovym prejavom ?

Ps.premyslal som ohladne toho kridla s d-boxom a vcelku ma to zaujalo ale ked som zvazil xps polotovar na taky typ kridla vychadza iba o 1g lachsie ako frezovane jadro tak neviem ci ked ktomu nepriratam nosnicky nevide kridlo viac.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: ned 30.03.2014 0:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
-ms- píše:
Ahoj tak jetotu.mas to zalitnuto. My sme tiez boli chvilu lietat a presne ako pises bud sme snim tocili hore alebo dole ale tam kde som sa nechytal s eisnom maly vpohode daval termiku. Co sa tyka vychylok na kridelka este sa mi to zda ostre majo snim zase akrobatil. Naozaj stacia malinke. Dakujeme inak opat za report a prve dojmy aspon truchu spokojny
s letovym prejavom ?

Ps.premyslal som ohladne toho kridla s d-boxom a vcelku ma to zaujalo ale ked som zvazil xps polotovar na taky typ kridla vychadza iba o 1g lachsie ako frezovane jadro tak neviem ci ked ktomu nepriratam nosnicky nevide kridlo viac.


Na křidélka je to velmi osté a vzhledem k chybějí řízené směrovce to nebude úplně jednoduché vyladit tak, aby to stabilně točilo.
Je fakt, že tomu stačí slabá malá bublinka a není pak problém se vyzvedat z pěti metrů nad zemí.
Kdyby se vám podařilo najít nějaké superserva kolem 2gramů, tak to sem určitě dejte. Na výškovce to mám napákované tak, abych použil rozsah 130% dráhy serva, ale i tak by to chtělo, aby to středilo ještě lépe.
Flaperon mám dolů na 50°, ale je to zbytečně moc. Myslím, že něco kolem 30° bude nakonec stačit. Takže tam to také asi ještě půjde přepákovat.
K tomu křídlu. To by muselo být úplně bez jádra, aby se to dostalo na cca 18 -19 gramů. Prostě stejná konstrukce jako Osiris, Stobel, Edge...... Uhlíkovou tkaninu asi co dává Jarda Čermák ( myslím, že to má od rusáků) a dalo by se to tam dostat. Práce by s tím bylo ale jako na kostele. Na tu tkaninu už když se jenom podíváš tak se to trhá :wink:
(Teď odpoledne přinesl na letiště kamarád konstrukční křídlo na malé "Céčko" ( volné motoráky) Je to na uhlíkovém D boxu, žebra z ouhlíkované balsy, odtokovka a nosník uhlík......., potažené Oralightem, komplet i se spojkou to má 86g a je to tuhé jako beton. Nemožné to křídlo i jen minimálně překroutit.)

Určitě to bude chtít ještě poladit, ale zatím spokojenost veliká :wink:

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Discovery micro
PříspěvekNapsal: ned 30.03.2014 23:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Tak ještě pár poznatků.
Pokusím se to maximálně zkritizovat s vědomím, že tohle mikrokáčko patří k tomu nejlepšímu co je v současnosti dostupné :wink:
Takže to berte tak, že vyhledávám jenom místa, kde by to šlo ještě vylepšit.

1) Nemá cenu v současnosti tlačit hmotnost pod cca 56gramů, protože to nejde dovážit = příliš krátký čumák.
2) S tím souvisí i druhá věc. Pokud se posunuje těžiště za 42 mm ( do cca 45 mm), tak ještě stále roste výkon ( menší opadání, lepší klouzavost), ale je to nepříjemné na výškovku. Chybí ta setrvačná hmota na delším rameni čumáku.
3) Nějaké turbulátory na křídle jsem zkusil, myslím, že to nemá význam.
5) Poladil jsem tu diferenciaci. Nesmí to být 1:1, správná hodnota bude někde kolem 100% / 50%. Já to mám už mechanicky přesazené, takže když doměřím jednoduše výchylku nahoru a dolů v poměru 2:1, tak už je tam mechanické expo !!! Takže tady si s tím musí každý už nějak jemně poradit.
6) Je nutné super hlídat vlepení směrovky v ose. Radši pocitově směrovku lehce vpravo ( pro praváka), než nejistě v neutrálu. Případné lehké nakroucení SOP zhorší dosaženou výšku v hodu.

Jak z tohoto vynikajícího mikrokáčka udělat super stroj?
Jednoduše. Dostat to ze současných reálných 55 -60gramů pod pětatřicet.. Nemožné ? :lol:
Jenom to spočítat.
Teď tam mám RC za 11,5 gramu. To jsou tři serva, přijímač, baterka, nějaké kablíky a konektor. Tohle už moc dolů stlačit nepůjde, ale dokázal bych to na křeč za cca 10g.
Potom je tam trup a ocasky. Tohle je už teď velmi dobré ale nebyl by problém to dosta komplet pod 10g, s tím, že je nutné prodloužit ten čumák.
Křídlo? za 15g!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak co ?
( ty M3 na křídlo potom odvrtám, Prvních 0,2g dolů :wink: )

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz