martijn
|
Napsal: stř 09.01.2013 21:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 297 Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
|
Tak jako nejlepší pro začátek bude udělat si tuto sobotu výlet na Vypich, dopoledne tam začíná soutěž. Pokoukáš, seznámíš se a už to jede...
_________________ https://sites.google.com/site/martinzvysociny/
|
|
Nahoru |
|
|
GWSka
|
Napsal: čtv 10.01.2013 0:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2008 Příspěvky: 533 Bydliště: Praha 8 - Karlín Obrázky: 1
|
Přesně tak. Bude nás tam celkem dost a rád ti každej z nás odpoví na tvoje otázky, nebo poradí co a jak. Nic tím nezkazíš, když se příjdeš podívat. Večinou je i potřeba pomoct s měřením a zapisovaním časů, tak by sis to mohl odskoušet jako časoměřič.
|
|
Nahoru |
|
|
aeronaut
|
Napsal: čtv 10.01.2013 6:46 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.4.2010 Příspěvky: 19
|
Tento víkend bohužel pracuji takže mám smůlu.Podívám se na seznam akcí a určitě se na nějaké ukážu. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
Ricci
|
Napsal: pon 21.01.2013 10:03 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.4.2012 Příspěvky: 18 Bydliště: Brno
|
Rád bych také pomalounku proniknul do této kategorie, která se mi velmi líbí. Nevíte, konají se nějaké akce F3K také kolem Brna?
_________________ Beta 1400, Elektro Trenér Reichard, Spectrum DX7..
|
|
Nahoru |
|
|
martijn
|
Napsal: pon 21.01.2013 10:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 297 Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
|
Ricci píše: Rád bych také pomalounku proniknul do této kategorie, která se mi velmi líbí. Nevíte, konají se nějaké akce F3K také kolem Brna? Pokud máš v úmyslu omrknout nějakou soutěž, tak kolem Brna ne. Nejblíž máš v květnu soutěž Holešově. Tady je kalendář soutěží http://souteze.f3k.eu/kalendar-soutezi-2013
_________________ https://sites.google.com/site/martinzvysociny/
|
|
Nahoru |
|
|
Ricci
|
Napsal: pon 21.01.2013 10:16 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.4.2012 Příspěvky: 18 Bydliště: Brno
|
Tak nemusí to být nutně soutěž. Stačí třeba nějaký sraz nebo i někdo ochotný, kdo vydrží pár možná nesmyslných nováčkovských dotazů.
_________________ Beta 1400, Elektro Trenér Reichard, Spectrum DX7..
|
|
Nahoru |
|
|
bukin
|
Napsal: pon 21.01.2013 19:04 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 7.5.2011 Příspěvky: 57 Bydliště: Modřice
|
Ricci píše: Rád bych také pomalounku proniknul do této kategorie, která se mi velmi líbí. Nevíte, konají se nějaké akce F3K také kolem Brna? Sice nejsem expert, ale nějakou radu do začátku ti dát můžu. A budu rád, pokud bych sehnal někoho na společný lítání. Sám se trénuje blbě... JirkaB
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pát 07.06.2013 18:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Zdravím, pořídil jsem si DLG Venus a dnes jsem jej zalétal. Je to můj první model této kategorie a druhý všeobecně, koupil jsem si ho na seznámení s kruhovým hodem a vlastně s touto kategorií létání. Nějakou teorii jsem tady už vyčetl a něco odkoukal z videí. Chtěl bych se zeptat, jestli se tady na fóru vyskytuje někdo, kdo s kruhovým hodem má zkušenosti a chodí létat na letiště Holíč. Dost by mi totiž pomohlo, kdyby mi někdo poradil přímo na place se seřízením, technikou hodu apod. Nečekám žádné extra výkony jako u dospělých F3K, ale přece jen jsem zvládl model hodit do takových cca 20m a zdá se mi to málo, určitě by to šlo výš. Zatím jsem si víceméně hrál s trimy a zkoušel nejoptimálnější nastavení. Moje rádio nemá letové režimy, tak se musím spokojit s jedním. Zatím jsem nabyl dojmu, že má model příliš těžký čumák (těžiště cca 1,5-2 cm od náběžky, viz rcalbum) a aby model po odhozu stoupal trochu razantněji, musel jsem mít trimem nataženou výškovku.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pát 07.06.2013 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Rocky_MK píše: Zdravím, pořídil jsem si DLG Venus a dnes jsem jej zalétal. Je to můj první model této kategorie a druhý všeobecně, koupil jsem si ho na seznámení s kruhovým hodem a vlastně s touto kategorií létání. Nějakou teorii jsem tady už vyčetl a něco odkoukal z videí. Chtěl bych se zeptat, jestli se tady na fóru vyskytuje někdo, kdo s kruhovým hodem má zkušenosti a chodí létat na letiště Holíč. Dost by mi totiž pomohlo, kdyby mi někdo poradil přímo na place se seřízením, technikou hodu apod. Nečekám žádné extra výkony jako u dospělých F3K, ale přece jen jsem zvládl model hodit do takových cca 20m a zdá se mi to málo, určitě by to šlo výš. Zatím jsem si víceméně hrál s trimy a zkoušel nejoptimálnější nastavení. Moje rádio nemá letové režimy, tak se musím spokojit s jedním. Zatím jsem nabyl dojmu, že má model příliš těžký čumák (těžiště cca 1,5-2 cm od náběžky, viz rcalbum) a aby model po odhozu stoupal trochu razantněji, musel jsem mít trimem nataženou výškovku. Než se ti někdo ozve, tak to zkus ještě předběžně poladit. Posuň těžiště dozadu a přetrimovávej výškovku. Při těchhle pokusech postupuj pomalu, posunuj to těžiště postupně. U F3K tohoto typu by jsi měl mít obrácený problém. Je to navržené tak, že je tam trochu větší úhel seřízení než u těch soutěžních brusů a pokud to správně zakloužeš, tak na letový režim toho klouzání (protože ty na radiu jiný nemáš) to má snahu jít spíš do lopingu. Jesliže máš problém, že to po odhodu odmítá stoupat i na natažené výškovce, tak musíš mít to těžiště extrémně špatně vpředu. Posunováním těžiště dozadu v principu zvyšuješ letový výkon (menší opadání, lepší klouzavost). Je třeba najít hranici, kdy už je těžiště příliš vzadu a v turbulentních podmínkách je to tak nestabilní, že nadměrnými zásahy do řízení přicházíš o ten výkon.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pát 07.06.2013 20:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Zatím jsem se ustálil na mírně natažené výškovce. Těžiště podle mě moc vpředu je, protože po vypuštění model nestoupá po exponenciále, ale spíš po přímce(mírně prohnuté) a je hodně nakloněný na levé křídlo, což musím hned zkorigovat křidélky a pokračuju do levé zatáčky. Křídlo zkroucené není a křidélka mám v neutrálu správně. Problém tedy bude nejspíš, podle toho, co jsem zde vyčetl, v mém házení - asi se modelu pustím moc pozdě (?).
Jinak, pokud trimem natáhnu výškovku ještě víc, tak už se to exponenciále vzdáleně podobá (i když to asi bude jen strmější stoupání).
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pát 07.06.2013 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Začni tím těžištěm. Pokud to ve stoupání dost kloní vlevo, tak to buď strháváš, nebo je zkroucené křídlo. Rozdílná hmotnost polovin křídel (házecí kolík na jedné polovině bez dovážení druhé) se projevuje při malých rychlostech a v kroužení, to by jsi poznal. Při hodu na vysoké rychlosti to nemá prakticky vliv.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pát 07.06.2013 20:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
A nemůže to být částečně i malou směrovkou? Já teda házel kruhově dnes poprvé a určitě je na vině moje netechnika, ale stejně se mi zdá malá (hlavně spodní část). Ale stejně budu dělat novou a z trochu pevnější balsy, aby při přistání tak netrpěla. Do ruky sedat neumím (pokoušel jsem se, ale trefil jsem se skoro do slabin). Vyrval jsem páčku i s kusem balsy ze směrovky... EDIT: Jo a samozřejmě díky za rady
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pát 07.06.2013 20:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Rocky_MK píše: A nemůže to být částečně i malou směrovkou? Já teda házel kruhově dnes poprvé a určitě je na vině moje netechnika, ale stejně se mi zdá malá (hlavně spodní část). Ale stejně budu dělat novou a z trochu pevnější balsy, aby při přistání tak netrpěla. Do ruky sedat neumím (pokoušel jsem se, ale trefil jsem se skoro do slabin). Vyrval jsem páčku i s kusem balsy ze směrovky... Může to být malou směrovkou. Pokud budeš dělat novou směrovku, tak vyber dobře balsu - lehkou, pevnou a ve spodní části to zpevni uhlíkem. Já jsem to udělal tak, že jsem na náběžku SOP ve spodní části a až po odtokovku SOP nalepil uhlík o průměru 0,4mm (zbrousil jsem to z 0,6mm. Do toho nalepeného uhlíku jsem potom dobrousil profil. Musíš to nutně potáhnout papírem !!! (tenký modelspan), jinak to bude mít pevnost nula. Když přistáváš do ruky, tak to zkoušej napřed za bezvětří. Křídlo poškodí jenom vidlák, který se tím trefí do nohy. Ocasky poškodíš ale snadno, protože ti to může někdy při chytání vypadnout z ruky. Nebezpečné je to hlavně za silnějšího větru, kde to potom padne přímo na směrovku.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pát 07.06.2013 21:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Potažení je samozřejmost. Budu potahovat vliesem. Balsu dobře vyberu, ale když bude mírně těžší, nevadí - stejně budu dovažovat na ocas. Baterku už není posunout kam.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|