Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: stř 09.01.2013 20:45 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.4.2010
Příspěvky: 19
Zdravím hledám někoho okolo Prahy 9 kdo by pomohl s vážným začátkem v F3K. Teorie je mi vcelku jasná,ale není nad radu někoho zkušeného. Chtěl bych časem zkusit i nějaké závody.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K ???
PříspěvekNapsal: stř 09.01.2013 21:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 304
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Tak jako nejlepší pro začátek bude udělat si tuto sobotu výlet na Vypich, dopoledne tam začíná soutěž. Pokoukáš, seznámíš se a už to jede...

_________________
https://sites.google.com/site/martinzvysociny/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K ???
PříspěvekNapsal: čtv 10.01.2013 0:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2008
Příspěvky: 526
Bydliště: Praha 8 - Karlín
Obrázky: 1
Přesně tak. Bude nás tam celkem dost a rád ti každej z nás odpoví na tvoje otázky, nebo poradí co a jak. Nic tím nezkazíš, když se příjdeš podívat. Večinou je i potřeba pomoct s měřením a zapisovaním časů, tak by sis to mohl odskoušet jako časoměřič.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K ???
PříspěvekNapsal: čtv 10.01.2013 6:46 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.4.2010
Příspěvky: 19
Tento víkend bohužel pracuji takže mám smůlu.Podívám se na seznam akcí a určitě se na nějaké ukážu.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pon 21.01.2013 10:03 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.4.2012
Příspěvky: 18
Bydliště: Brno
Rád bych také pomalounku proniknul do této kategorie, která se mi velmi líbí. Nevíte, konají se nějaké akce F3K také kolem Brna?

_________________
Beta 1400, Elektro Trenér Reichard, Spectrum DX7..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pon 21.01.2013 10:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 304
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Ricci píše:
Rád bych také pomalounku proniknul do této kategorie, která se mi velmi líbí. Nevíte, konají se nějaké akce F3K také kolem Brna?

Pokud máš v úmyslu omrknout nějakou soutěž, tak kolem Brna ne. Nejblíž máš v květnu soutěž Holešově.
Tady je kalendář soutěží http://souteze.f3k.eu/kalendar-soutezi-2013

_________________
https://sites.google.com/site/martinzvysociny/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pon 21.01.2013 10:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.4.2012
Příspěvky: 18
Bydliště: Brno
Tak nemusí to být nutně soutěž. Stačí třeba nějaký sraz nebo i někdo ochotný, kdo vydrží pár možná nesmyslných nováčkovských dotazů.

_________________
Beta 1400, Elektro Trenér Reichard, Spectrum DX7..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pon 21.01.2013 19:04 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.5.2011
Příspěvky: 60
Bydliště: Modřice
Ricci píše:
Rád bych také pomalounku proniknul do této kategorie, která se mi velmi líbí. Nevíte, konají se nějaké akce F3K také kolem Brna?

Sice nejsem expert, ale nějakou radu do začátku ti dát můžu. A budu rád, pokud bych sehnal někoho na společný lítání. Sám se trénuje blbě...
JirkaB


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2013 18:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Hodonín/Brno
Zdravím, pořídil jsem si DLG Venus a dnes jsem jej zalétal. Je to můj první model této kategorie a druhý všeobecně, koupil jsem si ho na seznámení s kruhovým hodem a vlastně s touto kategorií létání. Nějakou teorii jsem tady už vyčetl a něco odkoukal z videí. Chtěl bych se zeptat, jestli se tady na fóru vyskytuje někdo, kdo s kruhovým hodem má zkušenosti a chodí létat na letiště Holíč. Dost by mi totiž pomohlo, kdyby mi někdo poradil přímo na place se seřízením, technikou hodu apod. Nečekám žádné extra výkony jako u dospělých F3K, ale přece jen jsem zvládl model hodit do takových cca 20m a zdá se mi to málo, určitě by to šlo výš. Zatím jsem si víceméně hrál s trimy a zkoušel nejoptimálnější nastavení. Moje rádio nemá letové režimy, tak se musím spokojit s jedním. Zatím jsem nabyl dojmu, že má model příliš těžký čumák (těžiště cca 1,5-2 cm od náběžky, viz rcalbum) a aby model po odhozu stoupal trochu razantněji, musel jsem mít trimem nataženou výškovku.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2013 20:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Rocky_MK píše:
Zdravím, pořídil jsem si DLG Venus a dnes jsem jej zalétal. Je to můj první model této kategorie a druhý všeobecně, koupil jsem si ho na seznámení s kruhovým hodem a vlastně s touto kategorií létání. Nějakou teorii jsem tady už vyčetl a něco odkoukal z videí. Chtěl bych se zeptat, jestli se tady na fóru vyskytuje někdo, kdo s kruhovým hodem má zkušenosti a chodí létat na letiště Holíč. Dost by mi totiž pomohlo, kdyby mi někdo poradil přímo na place se seřízením, technikou hodu apod. Nečekám žádné extra výkony jako u dospělých F3K, ale přece jen jsem zvládl model hodit do takových cca 20m a zdá se mi to málo, určitě by to šlo výš. Zatím jsem si víceméně hrál s trimy a zkoušel nejoptimálnější nastavení. Moje rádio nemá letové režimy, tak se musím spokojit s jedním. Zatím jsem nabyl dojmu, že má model příliš těžký čumák (těžiště cca 1,5-2 cm od náběžky, viz rcalbum) a aby model po odhozu stoupal trochu razantněji, musel jsem mít trimem nataženou výškovku.


Než se ti někdo ozve, tak to zkus ještě předběžně poladit.
Posuň těžiště dozadu a přetrimovávej výškovku. Při těchhle pokusech postupuj pomalu, posunuj to těžiště postupně. U F3K tohoto typu by jsi měl mít obrácený problém. Je to navržené tak, že je tam trochu větší úhel seřízení než u těch soutěžních brusů a pokud to správně zakloužeš, tak na letový režim toho klouzání (protože ty na radiu jiný nemáš) to má snahu jít spíš do lopingu. Jesliže máš problém, že to po odhodu odmítá stoupat i na natažené výškovce, tak musíš mít to těžiště extrémně špatně vpředu.
Posunováním těžiště dozadu v principu zvyšuješ letový výkon (menší opadání, lepší klouzavost).
Je třeba najít hranici, kdy už je těžiště příliš vzadu a v turbulentních podmínkách je to tak nestabilní, že nadměrnými zásahy do řízení přicházíš o ten výkon.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2013 20:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Hodonín/Brno
Zatím jsem se ustálil na mírně natažené výškovce. Těžiště podle mě moc vpředu je, protože po vypuštění model nestoupá po exponenciále, ale spíš po přímce(mírně prohnuté) a je hodně nakloněný na levé křídlo, což musím hned zkorigovat křidélky a pokračuju do levé zatáčky. Křídlo zkroucené není a křidélka mám v neutrálu správně. Problém tedy bude nejspíš, podle toho, co jsem zde vyčetl, v mém házení - asi se modelu pustím moc pozdě (?).

Jinak, pokud trimem natáhnu výškovku ještě víc, tak už se to exponenciále vzdáleně podobá (i když to asi bude jen strmější stoupání).

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2013 20:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Začni tím těžištěm.
Pokud to ve stoupání dost kloní vlevo, tak to buď strháváš, nebo je zkroucené křídlo. Rozdílná hmotnost polovin křídel (házecí kolík na jedné polovině bez dovážení druhé) se projevuje při malých rychlostech a v kroužení, to by jsi poznal. Při hodu na vysoké rychlosti to nemá prakticky vliv.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2013 20:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Hodonín/Brno
A nemůže to být částečně i malou směrovkou? Já teda házel kruhově dnes poprvé a určitě je na vině moje netechnika, ale stejně se mi zdá malá (hlavně spodní část). Ale stejně budu dělat novou a z trochu pevnější balsy, aby při přistání tak netrpěla. Do ruky sedat neumím (pokoušel jsem se, ale trefil jsem se skoro do slabin). Vyrval jsem páčku i s kusem balsy ze směrovky...

EDIT: Jo a samozřejmě díky za rady :)

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2013 20:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Rocky_MK píše:
A nemůže to být částečně i malou směrovkou? Já teda házel kruhově dnes poprvé a určitě je na vině moje netechnika, ale stejně se mi zdá malá (hlavně spodní část). Ale stejně budu dělat novou a z trochu pevnější balsy, aby při přistání tak netrpěla. Do ruky sedat neumím (pokoušel jsem se, ale trefil jsem se skoro do slabin). Vyrval jsem páčku i s kusem balsy ze směrovky...


Může to být malou směrovkou.
Pokud budeš dělat novou směrovku, tak vyber dobře balsu - lehkou, pevnou a ve spodní části to zpevni uhlíkem. Já jsem to udělal tak, že jsem na náběžku SOP ve spodní části a až po odtokovku SOP nalepil uhlík o průměru 0,4mm (zbrousil jsem to z 0,6mm. Do toho nalepeného uhlíku jsem potom dobrousil profil. Musíš to nutně potáhnout papírem !!! (tenký modelspan), jinak to bude mít pevnost nula.
Když přistáváš do ruky, tak to zkoušej napřed za bezvětří. Křídlo poškodí jenom vidlák, který se tím trefí do nohy. Ocasky poškodíš ale snadno, protože ti to může někdy při chytání vypadnout z ruky. Nebezpečné je to hlavně za silnějšího větru, kde to potom padne přímo na směrovku.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak začít s F3K
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2013 21:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Hodonín/Brno
Potažení je samozřejmost. Budu potahovat vliesem. Balsu dobře vyberu, ale když bude mírně těžší, nevadí - stejně budu dovažovat na ocas. Baterku už není posunout kam.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz