|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
adamcudil
|
Napsal: ned 09.03.2014 20:30 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 10.5.2013 Příspěvky: 40 Bydliště: Praha
|
Zdravím, Po velmi krátké zimě jsem to nevydržel a rozhodl jsem se pustit do dlouho okladající se stavby F3K házedla Mimi Tento thread jsem založil jakožto takové fotoalbum a zárověň poradnu pro mě a ostatní od zkušenějších Budu jsem pokládat různé dotazy a problémy a popis co zrovna dělám Mimi jsem si vybral podle jeho velikosti a "lehké stavby" . Stačí mi na seznámení se s touto kategorií a na snad malé polétaní na svahu za chalupou Plánek jsem si sehnal na tomto fóru a zbytek doplnil touto strankou ( http://www.f3k.nl/index.php?id=60&page=1 ), kde je pěkně a hezky dokumentovaná stavba Mimi ( sice holandsky, ale lepší než nic ) najdete tam výpis věcí ke stavbě . Začínám křídlemKřídlo jsem zvolil z " plné balsy " . Dneska jsem si objednal 2 prkýnka 10x100x1000 mm odlehčené balsy . Profil jsem musel o 2 milimetry na začátku ztenčit, protože jsem balsu 12mm nenašel Profil z překližky již mám vybroušený a čekám jen na balsu V hmotnosti obou křídel bez kolíku bych se chtěl dostat max do 80 g . Byl bych rád za vaše postřehy a různé tipy ke křídlům. Mám tam jen pár nedostatků :1) Náběžnou hranu bych chtěl normálně vybrousit na křídle, nevadí to ? ( na plánku je totiž napsáno Leading edge hard balsa 3x5 ) 2) Nevím jak funguje tento "kolík " ( http://www.f3k.nl/index.php?id=60&page=5 ) na přidělávaní křídla, mohl by my to někdo vysvětlit a jaký to má obchodní název a kde se to dá koupit ?:) 3) Jakou tkaninu by jste my doporučili dát na náběžné hrany a konec křídla u kolíku, abych nenabral moc na hmotnosti ? 4) Jakou tkaninu by jste my doporučili dát na ty přecházející spoje, ty lomy křídel zase, abych nenabral na hmotnosti ? 5) A na konec kde seženu tu " kevlar rooving " a jaký to má obchodní název ( uplně dole http://www.f3k.nl/index.php?id=127&page=4 ) ? Přikládám fotky těch profilů . Velmi děkuji předem za odpovědi a přeji přijemný večer a vydařená přistání !:)
Přílohy: |
10004049_674277139301805_1594779236_n.jpg [ 165.44 KiB | Zobrazeno 3331 krát ]
|
|
_________________ ASW 28, Elina 2013, Cessna 182 . Hitec Eclipse 7 Vzletu zdar !
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
maroslong
|
Napsal: pon 10.03.2014 11:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Na krídlo z plnej balzy treba použiť naozaj veľmi kvalitnú balzu pod 100 g/dm3, inak to bude ťažké. Ak takú balzu nezoženieš, bolo by lepšie krídlo konštrukčné. Snaž sa čo najpresnejšie dodržať profil, uhly nastavenia, celkovú symetriu a hlavne ČO NAJNIŽŠIU HMOTNOSŤ! Dobrý postup na brúsenie profilu z plného materiálu je napr. tu: http://www.charlesriverrc.org/articles/ ... haping.pdfV tomto návode je dobre vidieť ako sa brúsi systémom uhlových brúsitok podľa papierových šablón: http://www.pcm.at/downloads/Bauanleitun ... -Dtsch.pdf1. nábežná hrana je najdôležitejšia časť profilu a superľahká balza býva aj pomerne mäkká. Takže je dobré ju urobiť z tvrdšieho materiálu preto, aby nebola po pár pristátiach dotlčená a zničená 2. na obrázkoch z odkazu žiadny kolík nevidím. Krídlo je k trupu upevnené tak, že v nábežnej časti je vlepený kolík z uhlíkovej guľatiny 3 mm (ak myslíš ten kolík, tak uhlíkovú guľatinu kúpiš v každom modelárskom obchode), ten sa zasúva do diery v prepážke trupu. A zhora je krídlo priskrutkované plastovou skrutkou M3 3. na prelaminovanie spojov krídla, konca krídla okolo kolíku, spoja kozlíku výškovky s trubkou a smerovky s trubkou použi sklo okolo 50 g/md2, strihané vždy na 45 ° (smer vlákien vzhľadom k dlhšiemu rozmeru pásika tkaniny) 4. kevlarový roving (nie rooving) vôbec použiť netreba. Ak ho ale chceš, hľadaj aramidový roving (Kevlar je obchodné označenie aramidu). Kúpiš ho spolu so sklom, epoxidom atď. napríklad tu: http://www.havel-composites.com/
|
|
Nahoru |
|
|
ST
|
Napsal: pon 10.03.2014 11:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.11.2008 Příspěvky: 3160 Bydliště: Králíky Obrázky: 19
Blog: Zobrazit blog (17)
|
Nepotřebuje spíš kevlarovou nit na náhon kormidel ? Nechápu co by chtěl vystužovat na křídle kevlarem. Jinak taky by mě zajímalo , kde se dá sehnat balsa pod 80g/m2 . Jestli to je to co prodávají jako lehkou, tak to je stejně těžký prkno a nepoužitelný.
_________________ Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: pon 10.03.2014 14:21 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
ST píše: Nechápu co by chtěl vystužovat na křídle kevlarem.... Predpokladam ze ukotveni lizatka v konci kridla viz: http://www.f3k.nl/index.php?id=127&page=5 Roving je natemovany do drazky ve tvaru U , zality lepidlem a slouzi k rozvedeni sil od lizatka ,do vetsi plochy v balsovem uchu. Otazkou je vhodnost kevlaru pro tento konstrukcni uzel.Je sice houzevnaty,ale ma velkou prutaznost, ve srovnani s uhlikem a balsou. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
adamcudil
|
Napsal: pon 10.03.2014 18:06 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 10.5.2013 Příspěvky: 40 Bydliště: Praha
|
Tak velmi, velmi děkuju, jinak bych vyhodil oknem 250Kč Předpokládám, ale že v konstrukčním stylu bude taky vhodnější použít lehkou balsu ? Žádnou balsu pod 120g jsem na internetu ani tady nenašel Ale jak koukám na fotky tak v tom konstrukčním typu se taky křídla musí brousit do tvaru pomocí těch profilů, ne ?
_________________ ASW 28, Elina 2013, Cessna 182 . Hitec Eclipse 7 Vzletu zdar !
|
|
Nahoru |
|
|
adamcudil
|
Napsal: úte 11.03.2014 12:31 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 10.5.2013 Příspěvky: 40 Bydliště: Praha
|
Ty 2 první odkazy jsou na balsu do 120g, což je tedy asi na F3K těžká balsa Ten druhý, to vám děkuji, to je ta balsa super lehká 80g Ten 4 odkaz je 100g a já potřebuji do 80g A ten poslední je již starý, ten jsem našel, ale je bohužel z roku 2013 :/ Jinak děkuji
_________________ ASW 28, Elina 2013, Cessna 182 . Hitec Eclipse 7 Vzletu zdar !
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: úte 11.03.2014 13:17 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
adamcudil píše: Ty 2 první odkazy jsou na balsu do 120g, což je tedy asi na F3K těžká balsa Ten druhý, to vám děkuji, to je ta balsa super lehká 80g Ten 4 odkaz je 100g a já potřebuji do 80g A ten poslední je již starý, ten jsem našel, ale je bohužel z roku 2013 :/ Jinak děkuji ... mas zajimavy zpusob uvazovani. Kupovat balsu pres internet je dos osemetne ,hlavne kdyz mas specificke pozadavky. Pripadne se ti nebude chtit zaplatit prave za proces vyberu, pokud bys ji bral napr. od nemeckych dodavatelu ,kteri tuto sluzbu provozuji. .... mam ve zvyku sednout do priblizovadla, vzit sebou vahu ,kalkulacku, posuvku, metr a odjet do nejblizsiho mista, kde se balsa zpracovava. Predem se s majitelem dohodnu, stravim hezky den v cimre plne balsoveho dreva a vyberu co potrebuju.Na oplatku mu necham par tisicovek. Jinak to nejde, leda ze to udela nekdo za tebe ... viz to vlakno v upoutanych modelech. Alternativnim resenim je zajet do dobre zasobene kamenne prodejny, poprosit o cely balik lehke balsy a skusit vybrat dve nejlehci prkna z celeho baliku. Kdyz nenajdes , prijdes za mesic, kdy uz bude na prodejne novy balik a prubnes to zase.... trosku zdlouhave a nejiste. To kupovani po troskach praktizuji jiz leta a vytvarim si zasobu pouzitelneho materialu i kdyz ho zrovna nepotrebuju. Pozn. pred nejakou dobou vsak lenost zvitezila a balsu jsem prakticky prestal pouzivat. Skoro vsechny poletuchy mam kompozitove a jadro potahu je tvrda PU pena. U historiku zase prevazuje finska briza,toplovka a balsa pouze na vyplne. Ale v retro modelech (napr. Cejka) se opet znovu vracim k balse.
PS. z uvedeneho vyplyva : nakup primo ve vyrobe, stesti v krame , nebo jine konstrukcni provedeni kridla veka1
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: úte 11.03.2014 14:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Z toho kontaktu vo vlákne o upútancoch som bral balzu niekoľkokrát, naposledy niekedy minulý rok. Vždy mi prišiel najlepší matroš, aký som za tých veeľa rokov modelárčenia videl. Samozrejme po telefonickej dohode a upresnení požiadaviek priamo s ním. Myslím, že to stojí za tú "námahu".
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|