Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: sob 14.04.2012 23:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
Čaute. Nájde sa niekto naozaj znalý, kto to nebude považovať za prísne utajené know-how výrobcu a poradí vhodný profil či sadu profilov na F3K okrem notoricky známych AG... od Drelu? Aby som nebol tajnostkár, sada AG... má pri väčšej (našej) hĺbke krídla príliš veľkú hrúbku, tým pádom odpor, limit výšky hodu, hmotnosť, prenikavosť vo vetre... a tak. Chceme vyskúšať aj niečo iné, ako modifikovať AG. Vopred vďaka.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: sob 14.04.2012 23:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.2009
Příspěvky: 1211
Bydliště: Kadaň/Praha
Pred casem, kdyz jsem sosal informace o vyrobe F3Kcka jsem si vsiml ze se dost pouzivaji EDGE profily: http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=361 (muzes procist tema odzacatku)
Ovsem o jejich vyhodach/nevyhodach ti nic nereknu, protoze o tom nevim vubec nic :)

_________________
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: sob 14.04.2012 23:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Úplně opusť možnost, že by Ti někdo doporučil vhodný profil křídla na Tebou navržené křídlo F3K a fungovalo to tak, že by jsi přeskočil (dojel) současnou špičku. Ti všichni mají za sebou ucelenou vývojovou řadu a došli k tomu postupnými malými změnami fungujícího řešení. Takže tuhle cestu máš zavřenou z obchodního hlediska.
Pokud to budeš konzultovat tady, tak Ti nepomůže nikdo. Ani vynikající aerodynamik nenavrhne takhle z fleku bez nějakého systematického vývoje řešení, které by bylo lepší, než současné typy. Ti, co to létají, občas něco postaví....., jsou pro tohle přínos nula.
Řešení?
V tomhle případě hodně podobné číňanovi = něco dobře okopírovat tak, aby to nebylo napadnutitelné.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: ned 15.04.2012 0:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
:D
Neblázni. Dobehnúť súčasnú špičku nie je náš zámer ani to nie je v našich technologických ani iných možnostiach a zároveň si myslím, že súčasná špička určite nemá obavy, že ju predbehnú nejakí nadšení amatéri, ktorí experimentujú pre svoje potešenie... Profily krídel modelov niektorých iných kategórií sú všeobecne známe, alebo ľahko zistiteľné. Ďalej popkornová technológia výroby krídla má tiež svoje limity v presnosti (hlavne nábežky) a osobne si myslím (netvrdím že správne), že rozdiely vo výkonnosti Káčok s tými niekoľkými používanými profilmi nie sú fatálne rozdielne. Proste hľadáme tip na profil s menšou hrúbkou ako AG45 na pokusy a sľubujem, že nehodláme ovládnuť výnimočne lukratívny svetový trh so špičkovými súťažnými modelmi F3K, nesmierne zbohatnúť a zmocniť sa vlády nad celým ľudstvom. :lol: Okrem toho zatiaľ nerobíme "kompozity" a podľa niektorých miestnych borcov popkornové Káčko nemá na kompozit ani najmenšiu šancu. :mrgreen:
Obchodné hľadisko nemusí mať obavy a čínske riešenie nám nie je blízke. Neviem aký zmysel by pre nás malo niečo kopírovať.... Nezaujíma nás finančná stránka, ani komerčné využitie, ale chuť niečo vyvíjať, zdokonalovať, mať niečo vlastné... Ale navrhnúť si vlastný profil je úplne mimo našich schopností.
P.S.: V množnom čisle píšem preto, že na spoločnom projekte Discovery pracujeme dvaja, kamarát -ms- a ja.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: ned 15.04.2012 5:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 8982
Bydliště: Bratislava dnv SK
Čo tak vyskúšať NACA 006 alebo 009, alebo ešte prehľadať databázy profilov a vybrať najmenší možný odpor, aj pri malom Re, a bez ohľadu na ostatné vlastnosti (hlavne bez ohľadu na vztlak, L/D...)?
Potrebný vztlak pre kĺzanie by sa dal dlho ladiť vyklopením klapiek, dokonca často vidno klapku len na posledných 10% hĺbky.. pri hmotnosti / plošnom zaťažení Káčka by to malo stačiť.
Lenže pri tom hľadaní je problém že údaje z výpočtov sú pre malé Re často nesprávne, a keď nájdeš meranie z tunelu tak nesedí a je tam nechutná bublina spôsobujúca aj dvojnásobný odpor oproti výpočtom z programov od Epplera či Drelu (preto som napísal NACA 009)...
Inak kdesi som videl pamflet ako v NASA hľadali profil s malým odporom pre malé Re, a nepodarilo sa im dostať lepšie výsledky (pri skutočných meraniach v tuneli) než má klasický RG15 (8,9%).
Keby som to robil ja, kašlal by som na krído a sústredil by som sa na odpor chvostových plôch a hlavne prechodov medzi trupom a krídlom aj kormidlami.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: ned 15.04.2012 8:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2011
Příspěvky: 438
Blog: Zobrazit blog (1)
Hledat profil s nejmenším odporem( a jinak již nic jiného) je zadání pochybné. Je třeba říci na příklad při jakém součiniteli vztlaku.
Nejmenší možný odpor profilu při nízkých součinitelích vztlaku je sice důležitý, ale při posuzování výsledného součinitele odporu se jeho význam zmenšuje. Nejméně takový vliv má i součinitel škodlivého odporu, který zahrnuje součinitele odporu ostatních částí stroje. V to má "coro" pravdu, i když ""vykašlat se na křídlo"", jak doporučuje, není správné. Stejně tak použít případně souměrné profily NACA 0006 nebo 0009 a vybavit je klapkami je cestou do slepé uličky.
Drelovy profily jsou skvělé, stejně tak i profily jiných autorů a dorovnat se na jejich úroveň ve výkonech i letových vlastnostech je možné. Předpokládá to však trochu více času a práce.
J.Lněnička


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: ned 15.04.2012 9:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 8982
Bydliště: Bratislava dnv SK
No, myslel som na plošné zaťaženie F3K - Pár sto gramov na 1500mm rozpätie.. či by tam náhodou nelietala dobre aj trochu doladená rovná doska (ten NACA0006).. Poláry nemá až tak škaredé, a pozeral som aj ako vyzerajú poláry pri vyklopení vztlaku a tiež to nebolo nič hrozného, skorej prekvapivo naopak.

"vykašlať sa na krídlo" som myslel tak, že viem že chalani už nejaké krídla s Drelovými profilmi majú a lieta im to veľmi slušne - t.j. že si myslím že hľadaním iného profilu nejak na fórach či v tabuľkách, bez pracného skúšania ale možno aj napriek pracnému skúšaniu, až tak veľa získať nedokážu aby to stálo za to.
Hlavne aj s vedomím že to aj tak nakoniec bude robené doma rezaním a olaminovaním, a nie v negatívnej forme dokonalej presnosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: pon 16.04.2012 7:19 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 134
Bydliště: bratislava
ahojte, nechceme vyrabat ziadne komplikovane uvahy (lebo by sa dali) o profiloch sme obycajny chalani ktori minulu sezonu polietali sutaze, fascinuju nas hadzadla radi si ich staviame sami,ale dospeli sme ktomu ze nase discovery chceme vyhodit vyzsie a radi by sme ho mali zivsie vo vetre.Trup si chceme ponechat taky aky bol urobit par verzii kridel a odskusat ich v praxi, nechceme system dajte nam profily a mi ideme lietat,myslienka bola taka vyskusat vpraxi rozne profily a vyvodit zavery a prinajlepsom dako ist polietat na sutaz. Vybrali sme modifikovat drelu(skusime ho trosicka zostihlit)pri pive v zline nas oslovili profili edge ktoreho chvalili chalani ze zdaru a mysleli sme ciniekto neporadi cosi este ine.tak asi tak.vopred vdaka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: pon 16.04.2012 7:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 282
Hlavne by ste sa mali zamerat na RC Groups. O kackach, profiloch atd. tam najdete najviac info (asi 100 krat viac ako tu) a pisu tam ludia ktori sa tym dlho zaoberaju. GT navrhol (a zverejnil) novu radu na r. 2012, tiez v poslednej dobe spekuloval s profilmi ktore vyvinul specialne na pouzitie turbulatorov. Vsetky jeho profili su ale navrhovane pre konkretne Re a teda hodne zalezi aj na podoryse kridla (hlbkach). Myslim (moj nazor) ze vase kridlo potrebuje vacsiu stihlost. Na RC Groups som nasiel aj anlyzy a pokec ohladom stihlosti kaciek.
Nech sa Vam dari! Drzim palec novemu BA-kacku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: čtv 17.05.2012 11:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.8.2008
Příspěvky: 103
Bydliště: Bytča
Ahojte chalani, ako ste nakoniec dopadli s vyberom noveho profilu? Co ste si vybrali pre svoj stroj, ak je to teda mozne prezradit...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: čtv 17.05.2012 11:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
Ahoj, zatiaľ sme nedopadli nijako. -ms- má čerstvý prírastok do rodiny a keďže hlavná dielňa je uňho, momentálne modelársky totálne stagnujeme. Máme už ale šablóny na modifikovanú sadu Drela AG455 – AG47 a z opačného súdka HM51 (Sirius). Takže ak sa vôbec do zimy podarí, urobíme dve skúšobné krídla, budeme porovnávať a potom sa uvidí. :?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: čtv 17.05.2012 20:05 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 134
Bydliště: bratislava
nestagnujeme ale neni to ta rychlost ktoru by som si predstavoval.gondoly trubky,kozliky vop sop su hotove,segmenty kridel vyrezane,chybami mi tak dve veceri a budu dokoncene aj profily a potom nachystat veci na laminovanie.len ma mrzi ze to nestihneme makykovi na preteky,dost som sa tam tesil hlavne na chalanou a atmosferu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: čtv 17.05.2012 20:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 548
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
Také jsem zatlačil slzu. :-(
Potkáme se v Žilině. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: stř 27.06.2012 10:06 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2012
Příspěvky: 18
Jestli podrobněji pročteš RCgroups, tak tam se vývojem profilů a odpovídajícího půdorysu křídla zabývá hned několik vláken.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1348570
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1577149
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1568108

Vývojem profilů se tam nejvíc zabývá G_T. Přijde mi, že to řeší na docela profesionální úrovni a ohlasy na profily má dobré.

Mám teď rozestavěná křídla se sadou Zone V2, tak do dvou tejdnů by to mohlo být ve vzduchu.


Přílohy:
IMAG0859.jpg
IMAG0859.jpg [ 39.53 KiB | Zobrazeno 1682 krát ]
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profily krídla F3K
PříspěvekNapsal: stř 27.06.2012 10:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2118
Bydliště: Bratislava, SK
Fajn, dík za tie linky, mrknem na to. RCgroups zatiaľ v tomto smere moc prečítaný nemám. Ak si spomenieš a bude sa ti chcieť, daj potom vedieť ako sa ti javí to krídlo. My momentálne testujeme dve pokusné krídla, jedno s mierne modifikovanou sadou Drela a druhé s HM51.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz