RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=19&t=47416
Stránka 1 z 3

Autor:  jipetop [ čtv 29.03.2012 20:55 ]
Předmět příspěvku:  vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

máte nějakou fintu jak při nastavení letadla postupovat?
základní letové režimy mám nastaveny,letadlo po odhodu letí přímo,těžiště si myslím ok,ale spíš nevím kde začít s finálním vyladěním.Polinom tu někde napsal ,že u Gladiátora se muto povedlo až u několikátého letadla-může v tom být až takový rozdíl?

Autor:  Polynom [ pát 30.03.2012 8:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

finta je porovnání, sám na louce toho moc nepoznáš. jeď na nějaké zahraniční závody a hned budeš mít o čem přemýšlet a co ladit

Autor:  sgames [ pát 30.03.2012 9:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

ja jsem uplna lamka, mam hazedlo notos od martina bilka a co jsem tak spachal sam a ucim se tak hazim zatim pouze 35 metru +-. z netu vim,ze je to malo,ale co uz :-D odhoz mam prumerny,ale zda se mi ze ero ke konci dost razantne spomaluje (narozdil od toho co jsem videl na netu ze soutezi)

hold asi budu muset taky na nejaky F3K zavod. alespon tam testnu soft pro F3K :-D

Autor:  ST [ pát 30.03.2012 9:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

Polynom píše:
finta je porovnání, sám na louce toho moc nepoznáš. jeď na nějaké zahraniční závody a hned budeš mít o čem přemýšlet a co ladit


Jo přesně tohle udělej. Nedej bože aby se lítalo za mezních podmínek. Potom máš dvě cesty :
1. řekneš si na to moje lítání pro radost mi ty moje popkorny stačí a nebudu to řešit.

2. Rozšlapeš okamžitě všechny F3k co máš a nakoupíš za tvrdý peníz mininálně 2 špičkové stroje a pak můžeš ladit a srovnávat se se špičkou.

Já osobně jsem i se svýma kompozitama zatím na bodu 1.

Autor:  HonzaS [ pát 30.03.2012 10:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

Polynom má pravdu... první krok - podívat se na soutěž v čechách, druhý krok - vyrazit ven. To je tak ve všech kategoriích...

A má to ještě jednu výhodu, člověk u toho pozná dost podobně jeblých lidí!

Autor:  sgames [ pát 30.03.2012 12:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

hele lama dotaz.
drzite ero jen poslednimi clanky prstu pro odhozu,nebo temi predposlednimi ?

ja toziz jako lama pouzivam ty predposledni a za chvili mam celou mozolovitou ruku jak me odira hazeci kolik

Autor:  ST [ pát 30.03.2012 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

Já ukazovák a prostředník.

Autor:  sgames [ pát 30.03.2012 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

tak to snad vseci.
ja myslim clanky na prstech

Autor:  ST [ pát 30.03.2012 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

Aha, :) jo mezi posledním a předposledním. Ty mozoly jsou o tvaru kolíku a o technice hodu.

Autor:  JMalik [ pát 30.03.2012 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

jipetop píše:
máte nějakou fintu jak při nastavení letadla postupovat?
základní letové režimy mám nastaveny,letadlo po odhodu letí přímo,těžiště si myslím ok,ale spíš nevím kde začít s finálním vyladěním.Polinom tu někde napsal ,že u Gladiátora se muto povedlo až u několikátého letadla-může v tom být až takový rozdíl?


Po přímce by to nemělo v žádném případě pokračovat celé stoupání po odhodu. To svědčí o těžišti příliš vzadu a malém úhlu seřízení, případně máš jenom pro letový režim "Hod" (Stoupání, Start..., nebo jak si to nazveš) příliš potlačeno.
Ideální stav je, pokud letadlo opustí ruku v horizontu a přechodovým obloukem přejde do stoupání, které končí prakticky kolmicí. Těsně před vyztrácením rychlosti nahoře pak jenom výrazně potlačíš do horizontu.
Hází se to za prostředníček a ukazovák, kolík Ti většinou snáze udělá mozol než placka, nebo winglet. Velmi důležitá je délka toho bazmektu za který to házíš a jeho ergonomie pokud je to placka.
Ideální stav je jet se podívat na soutěž F3K ven, ale bude Ti stačit i vidět F3K na soutěži tady. Jak budeš postupovat v tomhle samotářsky, tak to dobře nedáš dohromady nikdy.
Je tam celá řada různých vychytávek a fíglů i kolem osazení, že to skutečně sám nedostaneš na maximální možný výkon.

Autor:  sgames [ pát 30.03.2012 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

hazet do horizontu a pak v kolmem stoupani potlacit pred ztratou rychlosti ? tak to spise naopak ne ?

prvne co nejvice nahoru,a pri ztraceni rychlosti spise tlacit a rovnat na horizont (tak to alespon je u vetronu co litam)

Autor:  MEK [ pát 30.03.2012 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

Ahoj, jak ti to J.Malik píše, nesmíš to rvát do stoupaváho letu prstama za kolík tím že to nakláníš nahoru, ale letadlo musí po opuštění ruky stoupat samo a nahoře ho potlačením srovnáš.
Já to zalítával x hodin a když jsem najebal výškovku, tak po opravě sem tam dal lehčí M3 na uchycení, rozdíl 0,5g a můžu štelovat a zalítávat znova. :)

Autor:  sgames [ pát 30.03.2012 22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

nene,ja HAZIM nahoru ... nema smysl podle me hazet rovne a pak tahat.

kam hodim tam to leti,to je ok. jen je dle meho treba hazet nahoru

Autor:  JMalik [ sob 31.03.2012 2:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

sgames píše:
nene,ja HAZIM nahoru ... nema smysl podle me hazet rovne a pak tahat.

kam hodim tam to leti,to je ok. jen je dle meho treba hazet nahoru


Děláš to přesně obráceně.
Základ je, že při tom stoupání po odhodu to musí letět úplně samo. Každá korekce, kterou do toho zasáhneš řízením je ztráta výšky.
Hází se to z hodně rychlé otočky, nikam to nerveš nahoru, jenom to vypustíš v horizontu. Nezasahuješ vůbec do řízení, na výškovku ani na nic jiného nesaháš až po ten přechodový oblouk nahoře. Pokud se to snažíš urvat z otočky směrem nahoru, tak v lepším případně upadneš z toho rozběhu na čumák, v horším případě chytíš křídlem o zem.
Takže když to krátce shrnu = neházet to v žádném případě nahoru. Ideální je slušný rozběh, maximálně urychlovaná otočka a hlavně nataženou ruku to opouští v horizontu.

Autor:  sgames [ sob 31.03.2012 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyladění F3K pro dosažení co nejepšího výkonu

http://www.youtube.com/watch?v=RtCwsGHK7jo
tady ani jeden clovek nehazi do horizontu.

navic NEVIDIM rozum v tom poustet letadlo vodorovne.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/