Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: čtv 28.11.2013 21:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
BKSL píše:
Co su to za lietadla ? Daj prosim ta nejaky popis, odkaz.

https://www.youtube.com/watch?v=K2GVtGdsXrM

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: sob 05.04.2014 18:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.10.2010
Příspěvky: 1077
Jen se zeptám nastavujete diferenciace křidélek ? V jakém poměru zhruba ? Je to na steigeisen. Ha tak jsem objevil návod. V něm se píše v normálním letovým režimu -15 / +10mm a k tomu přimixlá směrovka +-5mm. Předpokládám že záporná hodnota je myšlená nahoru. Jinak bych to nějak nechápal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: sob 05.04.2014 18:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
Robinsson píše:
Jen se zeptám nastavujete diferenciace křidélek ? V jakém poměru zhruba ? Je to na steigeisen. Ha tak jsem objevil návod. V něm se píše v normálním letovým režimu -15 / +10mm a k tomu přimixlá směrovka +-5mm. Předpokládám že záporná hodnota je myšlená nahoru. Jinak bych to nějak nechápal


Tak to určitě pořádně nenastavíš. Stačí si jen uvědomit PROČ se diferenciace používá.

Takže žádná směrovka, testovací lety a hrabat do křidélek. Podle pohybu ocasu pak nastavit diferenciaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: sob 05.04.2014 18:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.10.2010
Příspěvky: 1077
Právě bych to potřeboval trochu přiblížit, jak na to. Dnes to byl můj první let s káčkem a obecně s bezmotorovým letadlem. Takže na mě trochu málo času ve vzduchu a příležitostí to poznat. Jinak na motorovým větroni jsem to nastavoval proto, aby to nedělalo takové sudové výkruty. A tak nějak počítám, že to je kvůli aerodynamice aby křidélko zbytečně moc nebrzdilo a letadlo šlo do zatáčky snáz. To by tak byla moje teorie. Teď jak to poznat v praxi ? Seznamuju se s hody s nastavením profilu.... a tak je toho na mě ted ze začátku trochu víc. Navíc dnes zrovna nebyly idealní podmínky na chytaní termiky, abych si dal nějaký delší let a mohl více pozorovat. Asi si hodím tu diferenciaci na trim mixu a budu zkoušet jak říkáš bez směrovky vypnu mix směr-křidelka. Jen prosím je moje uvaha správná že dolů min než nahoru ? Někde jsem tu viděl i že dávají víc dolů než nahoru, ale prý bez řízené směrovky....

Mé první hody:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: sob 05.04.2014 21:28 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 54
Diferenciaci je také možné nastavovat takto. Letíš od sebe, dáš křídélka jako do zatáčky a .... pokud se nos házedla zdvihne, je diferenciace málo, t.zn. přidat tak, aby se křidélko co jde dolů vychýlilo méně....jde-li nos dolů, diferenciace je moc, musíš ubrat, t.zn. křidélko co jde dolů se vychýlí více....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: sob 05.04.2014 23:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Robinsson píše:
Jen se zeptám nastavujete diferenciace křidélek ? V jakém poměru zhruba ? Je to na steigeisen. Ha tak jsem objevil návod. V něm se píše v normálním letovým režimu -15 / +10mm a k tomu přimixlá směrovka +-5mm. Předpokládám že záporná hodnota je myšlená nahoru. Jinak bych to nějak nechápal


Některá F3K mají řízení jen křidélky ( flaperony) + VOP. Tam nastavuješ tu diferenciaci tak, aby to přiměřeně samo kroužilo a v ostré termice to nechodilo přes záda z toho stoupáku ven.
Ty ale řešíš jiný případ. Máš křidélka + SOP. Musíš to doladit tak, aby to kroužilo stabilně a drželo to tu zatáčku zase celkem samo. V tomto případě když najdeš nějakou vhodnou diferenciaci a dáš k tomu mix SOP, tak při změně poměru diferenciace musíš změnit i poměr toho mixu do SOP. Nepomůže nic jiného, než to nekonečně zkoušet. Není taky dobré to nastavit v absolutním oleji navečer, nebo ráno, s tím, že už to bude dobře.
Začni tak, jak je to v tom manuálu. Hodnoty mínus jsou flaperon nahoru, plus = flaperon dolů. Ber to dost orientačně, protože hodně ještě záleží na poloze těžiště a na stylu létání. Já mám všechny káčka seřízené tak, aby to drželo v lehké zatáčce na obě strany s kniply v neutrálu a preferuji naladit to takhle do klidu, nebo velmi slabých podmínek. V ostré termice je to sice výrazně hůř řiditelné, ale tam to jenom stoupe pomaleji :wink:
Nejde to nastavit tak, že najdeš nějakou diferenciaci a potom jenom domixuješ směrovku. To tak nefunguje. Musíš současně hýbat obojím.
( A nesnaž se tím v závěrečné fázi otočky škubat směrem nahoru. Stačí jenom zrychlovat tu otočku a švihem nataženou rukou to hodit prakticky v horizontu)

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: ned 06.04.2014 0:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.10.2010
Příspěvky: 1077
Děkuji za rady... už jsem koukal na pár insturktážních videjí a budu to muset přenastavit. Kdybych to házel rovně tak to neveme ten švunk nahoru. S těmi křidélky to tedy taky zkusím. Dám si to na ty trimy mixů diferenciaci křidelek a poměr mix křidelka směrovka a budu zkoušet co to dělá. Dnes to bylo jen takové seznámení s letadlem a s hodem. I když jak tak koukám to seznamování bude asi na dlouho, protože je pořád co ladit :D Ale byl jsem překvapený jak je to křídlo citlivé na zakřivování profilu každý pohyb s odtokovkou je na tom letadle znát.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: ned 06.04.2014 13:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Robinsson píše:
........Kdybych to házel rovně tak to neveme ten švunk nahoru.............

Ideální je , že to házíš téměř v horizontu, jen mírně nahoru. Rozhodně to tam nesmíš tolik strhávat.
Naladit by jsi to měl tak, že po odhodu to plynule obloukem přejde do vertikálního stoupání. Na konci před ztrátou rychlosti nadoraz potlačíš výškovkou a pomůžeš si okamžitým přepnutím letového režimu, aby flaperon přišel z polohy cca -1,5mm do nuly a neprosedlo to.
Chyba je, pokud to máš seřízené tak, že to po odhodu stoupá v přímce.
Další věc - měl by jsi se pokusit to dostat do stavu, aby letový režim pro hod a let nepotřeboval jinak natrimovanou výškovku. Měla by stačit jen změna toho flaperonu. Tohle doladíš těžištěm.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: ned 06.04.2014 13:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.10.2010
Příspěvky: 1077
Dnes jsem to byl zkusit znovu a měl jsem blbě nastavenou vyškovku. Jsem zvyklý pořád trochu tahat. Ted, když jsem to nastavil tak, že klouže bez potřeby tahat tak letadlo přejde do vertikály i po odhodu na horizont. Výškovka je stejně jen na odhod zvedám křidélka. Zase to nějaký metřík přidalo. Jen budu muset vychytat moment potlačení, protože mi to skoro vždy prosedne. Hrál jsem si i s tou diferenciací a zda se mi to taky trochu lepší. Letadlo tlačilo nos trochu dolů, tak jsem přidal na křidélku co je dolů a už je to takové ochotnějsi a líp to vypadá.
Děkuji za rady, už se těším na první stoupák


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: ned 06.04.2014 14:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Na to zminimalizování prosednutí to mám já konkrétně nastavené takto:
Házím to v režimu " HOD" = přizvednutý flaperon cca 1,5mm.
Na režimu "LET" mám na kniplu plynu flaperon tak, aby nahoru byl na maximum pro přeskok ( cca 2mm) a dolů byl na maximum pro termiku ( cca 5mm, liší se to ale dost podle typu a seřízení). Kniplem mohu plynule řídit ten rozsah od cca - 2 do + 5mm s tím, že středová poloha kniplu je flaperon v nule a kolem téhle středové polohy je to na obě strany kousek absolutně necitlivé ( malá změna polohy kniplu kolem středu = flaperon stále v nule).
Před hodem si dám v letovém režimu "LET" knipl lehce dolů tak, aby byl flaperon cca na +1 až 1,5mm a s kniplem už nehýbu. Přepnu na "HOD" , hodím to, nahoře potlačím a současně přepnu na "LET". Po přechodu házedla do horizontu plynule vrátím kniplem flaperon do nuly a dál s ním manipuluji podle potřeby.
(sptoky se mi zapínají automaticky s přepnutím na "LET". Je to lehce pesimistické o ty cca 4-5s co trvá hod, ale je to asi nejlepší řešení)

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bimho a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz